Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:10, 31 Sty 2016 Temat postu: Podnóżek od Daystara do VTeka |
|
|
Jak wiadomo Daystar ma świetny podnóżek tak zwaną półkę. Niedawno zobaczyłem że kolega Keram111 zamontował takie do VC. Ponoć się natrudził ale zastosował półki od jakiegoś chinola.
Od dawna myślałem o tym aby zrobić tak samo.
Znalazłem oryginalne półki od Daystara wraz z dźwignią zmiany biegów.
Na pierwszy rzut oka wyglądają obiecująco. Ale oczywiście diabeł tkwi w szczegółach. Już widzę że może być kłopot z podpórką bo jest za blisko mocowania.
Trudno. Decyzja zapadła zamówiłem podesty i będę dokonywał przeszczepu.
Tak wygląda oryginalny podnóżek od Vtka:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak podest od Daystara:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Będzie zabawa. Silnik wyjęty więc mogę rzeźbić spawać etc.
Trzymajcie kciuki. Oczywiście będzie fotorelacja z postępów pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:16, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Cóż mogę rzec, trzymam kciuki i kibicuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:17, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Trochę się boje ponieważ zmiana biegów jest montowana do podnóżka. Mam nadzieję że nie będzie z tym problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:36, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
u mnie gumy poschodziły i muszę powklejać nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:37, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
to będziesz miał tkzw składaka hihi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:48, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
No ale i tak chyba i tu i tu masz na "posuwaczu"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:26, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak. Jeden i drugi zmieniacz jest przymocowany do nóżki za pomocą posuwacza
To nie składak tylko specjalna wersja robiona na zamówienie
Zresztą każdy motocyklista chce mieć coś co mu pasuje, uważam to za fajny gadzet.
Po za tym trzeba coś dłubać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
keram111
Support
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:29, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Acałkiem możliwe że ciięgno nie będzie pasowało, tak było w moim przypadku, było za krótkie, dałem do toczenia i na wszelki wypadek zrobiłem dwie sztuki tylko że musiałem mieć zrobione dwa lewe gwinty a nie śrubę rzymską
Ten wieloklin który wychodzi ze skrzyni biegów też miał inną ilość zębów i łącznik nie pasował musiałem zostawić ten mój stary, i wtedy spotkały się dwa lewe gwinty, mam nadzieję że daystar nie będzie się w tym różnił ,bo silniki są takie same
Jak będziesz miał z czymś problem to pisz, jak poszukam w garażu to napewno będę miał dwa cięgna i jeden łącznik, może akurat coś się dopasuje
A te podesty to chyba widziałem na allegro za 90zł, to super cena
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:03, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A więc podnóżki doszły.
No i mocno się zawiodłem. Myślałem że będę miał kupę fajnej roboty (akurat mam wolne) a tu wszystko pasuje. Ten sam rozstaw śrub te same odległości ciengienek jedynie widzę że popychadełko będzie za długie o parę centymetrów. No cuż gwintownik i kątówka i po robocie. Ale to dopiero jak będzie silnik.
To się narobiłem.
Poniżej zdjęcia z prowizorycznie przykręconym podnóżkiem oraz drugie gdzie na dole leży oryginalny.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:43, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Bajer. ciesze sie wbrew tobie ze gladko poszlo. A jaki jest fabryczny rozstaw?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:43, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Teraz bedziesz sie musiał nauczyć wbijać biegi piętą.Ja nie mogłem sie przyzwyczaić ale juz jest ok.nawet wygodnie.buty tak nie cierpią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:10, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Roztaw zmierzę jak będę w garażu. A możecie mi powiedzieć czy podesty są przykręcone na sztywno czy mają jakieś gumy tak jak mam na nóżkach. Tam są tuleje gumowo metalowe a tu nic nie ma wygląda jak by było mocowane na sztywno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:56, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Szczerze to nie wiem, ale zrobilbym to na zasadzie tlumienia przez olejowana skore. Jak niegdys sworznie i bolce sztywnych sprzegiel. Teraz sie stosuje "teflon" czyli poliueretan ale skora nadal lepsza tylko drozsza dlatego sie wycofali...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
keram111
Support
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:48, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A to masz szczęście ,ja mięsem rzucałem na lewo i prawo, w pracy mówili że doktorat z tego zrobię, ale teraz prawda taka że tych motocykli co raz to więcej w Polsce i wreszcie części się pokazują, dwa lata temu to było nierealne dostać u nas a na eBay cena powala na kolana, a jak to cieszy jak coś pasuje!!!! Zakładaj, zakładaj, ja tam pomiędzy dałem taką centymetr gumę żeby nie było takie sztywne i rama nie cierpiała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:38, 23 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Hejka... Przymierzam się do takiego samego przeszczepu...
Czy możecie nieco dokładniej opisać/wytłumaczyć operację z gwintownikiem i kątówką?
Co jak gdzie i dlaczemu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:54, 23 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
A więc wygląda to następująco.
Odkręcasz to co masz i przykręcasz nowe
Ino trza skrócić popychadełko od zmiany biegów żeby biegi gładko wchodziły. Teoretycznie można założyć bez skracania i wyregulować ale biegi fatalnie wtedy wchodzą bo wajchy w pedale i skrzyni nie są do siebie prostopadłe.
Tak więc bierzesz i skracasz kątówą i gwintujesz głębiej. Uważaj bo jeden gwint jest lewy a drugi prawy wiec skróć ten co gwintownik włazi (chyba nażynka). I tyle. Warto też zmienić pedała od hamulca tylnego bo lepiej jest dopasowany. Można dogiąć stary ale lepszy od daystara.
Tyle. Same podesty pasują idealnie. Zabawa tylko z wajchą biegów która jest świetna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzys2711
Dołączył: 02 Maj 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 5:17, 03 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Odgrzeje kotleta, Panowie chce dokonac takiej przerobki w moim VT i mam pytanie czy trzeba tez kupic dzwignie zmiany biegow od Daystara, czy mozna zostawic dzwignie od VT i czy jak zostanie to trzeba ja jakos rzezbic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:47, 03 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Musisz też zmienić wajchę od biegów bo będzie ciężko z redukcją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzys2711
Dołączył: 02 Maj 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:53, 03 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Dziekuje kolego za rade, kupie podesty wraz z dzwignia biegow i hamulca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|