Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Technika hamowania - pytanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Technika jazdy - przemyślenia, rady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maurus
Prospect



Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:10, 02 Cze 2019    Temat postu: Technika hamowania - pytanie

Niedawno rozpoczałem przygodę z moto więc jestem trochę zielony. Powiedzcie mi prosze jak uzywacie tylnego hamulca. Czy hamujecie zawsze przod i tył czy uzywacie tyłu awaryjnie czy też stosujecie tył przy delikatnym hamowaniu?
W moim vl jest z tyłu tarcza i to całkiem dobrze hamujaca. Niestety mam problemy z wyczuciem i zdarzyło już mi się kilka razy przyblokować tył. Raz na mokrym asfalcie prawie skonczyło to sie moim pierwszym szlifem podczas hamowaniu przed swiatłami - bardzo ladnie pojechałem bokiem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:01, 02 Cze 2019    Temat postu:

Głównym hamulcem w motocyklu jest przedni. Podczas hamowania cały ciężar motocykla przechodzi na przednią oś i autonatycznie odciąża tył. Dlatego właśnie tak łatwo jest zablokować tylne koło.
Ja robiłem to tak, że poniżej 20km/h hamowałem tyłem, a powyżej przodem.
Obu jednocześnie używałem tylko w sytuacjach awaryjnych np sarna, bądz łoś w aucie. Ale i tak zwykle hamowałem ostro przednim, a tylko lekko tknięty tylko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:17, 02 Cze 2019    Temat postu:

warto jest ćwiczyć hamowaniem tyłem, człowiek w trakcie nagłej sarny badź łosia odruchowo naciska na maxa wszystko co może go spowolnić. Wtedy na 100 tył pojdzie z uślizgiem, fajnie gdyby stało się to w kontrolowanych warunkach Smile

Ale rzeczywiście ja hamuje przednim ale jeżdżąc po mieście często wspomagam się tylnim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:25, 02 Cze 2019    Temat postu:

Maurus, sprawa wyglada tak. Glownym hamplem jest przedni.
Zawsze.
W cruiserach i chopperach to porazka. One w ogole nie sa stworzone do hamowania. Serio.
Musisz wyczuc oba hample a potem stosowac fajna technike ktora sprawdza sie na torze i przy agresywnej jezdzie, Tak odruch.
Normalnie, w kazdej sytuacji przedni i wspomaganie tylnym. Tak, to norma.
Kiedy jestes nastawiony na agresywna szybsza jazde jest inaczej.
Wciskasz tyl miedzy zero a zblokowaniem tylu na 50-70 procent. Potem przedni.
Dziala to tak, ze uzywajac najpierw tylnego, wstepnie kompresuje sie zawieszenie przod i tyl. Do pelnej kompresji przodu jest przygotowane moto fabrycznie.
Po wstepnym sekundowym przygotowaniu zawieszenia przod ratuje penlnym hamowaniem.
Pamietaj jednak, ze w sytuacji kryzysowej najwazniejsze jest hamowanie do konca bez patrzenia na przeszkode a przezyjesz. Mialem czolowke z passatem bo to ja dalem dupy. Z czasem wiem czemu. Wzrok. Patrz nie na przeszkode a tam, gdzie chcesz jechac. To dziala, poczawszy od jazdy na codzien, przez zakrety po kryzysowe sytuacje. Powaznie mowie po szlifach i kolizjach. Po bratersku. A technike hamowania cwicz nawet jak nie trzeba a zaprocentuje z czasem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:22, 03 Cze 2019    Temat postu:

Co do patrzenia w miejsce gdzie chcesz się znaleźć fajnie się to ćwiczy na ostrejszych zakrętach. Patrz tam gdzie chcesz jechać (nawet jeśli to oznacza nieoptymalna linie skrętu) i zobaczysz że cialo tak się ułoży że tam trafisz. Oczywiście w czasie skrętu nie obraca głowy do tyłu bo może nie wysjc Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maurus
Prospect



Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:32, 04 Cze 2019    Temat postu:

Dzieki panowie za podpowiedzi. Cwicze prawie codziennie Smile Juz mialem kilka ostrych hamowan i na samym przodzie czuje ze hamowanie nie jest stabilne.
Inna sprawa ze przy przyzwoitym przednim hamulcu czlowiek sie rozleniwia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kadarr
Support



Dołączył: 18 Kwi 2019
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NOS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:51, 06 Wrz 2020    Temat postu:

Ja posiadam system CBS. chcąc zwolnić wciskam klamkę (przód), chcąc zahamować wciskam pedał
nożny, wtedy hamuje i przód i tył, lecz odruchowo przy tym wciskam sprzęgło żeby nie zablokowało
tylnego koła. kończąc hamowanie i zatrzymując się trzymam tylko przód.
Czasami chcąc mocniej zwolnić, hamuje nożnym wciskając przy tym sprzęgło i redukuje bieg.
Taką technikę obrałem i na razie się sprawdza. A być może robię to źle?...

Pozdrawiam wszystkich Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Technika jazdy - przemyślenia, rady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin