Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maurus
Prospect
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:10, 02 Cze 2019 Temat postu: Technika hamowania - pytanie |
|
|
Niedawno rozpoczałem przygodę z moto więc jestem trochę zielony. Powiedzcie mi prosze jak uzywacie tylnego hamulca. Czy hamujecie zawsze przod i tył czy uzywacie tyłu awaryjnie czy też stosujecie tył przy delikatnym hamowaniu?
W moim vl jest z tyłu tarcza i to całkiem dobrze hamujaca. Niestety mam problemy z wyczuciem i zdarzyło już mi się kilka razy przyblokować tył. Raz na mokrym asfalcie prawie skonczyło to sie moim pierwszym szlifem podczas hamowaniu przed swiatłami - bardzo ladnie pojechałem bokiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:01, 02 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Głównym hamulcem w motocyklu jest przedni. Podczas hamowania cały ciężar motocykla przechodzi na przednią oś i autonatycznie odciąża tył. Dlatego właśnie tak łatwo jest zablokować tylne koło.
Ja robiłem to tak, że poniżej 20km/h hamowałem tyłem, a powyżej przodem.
Obu jednocześnie używałem tylko w sytuacjach awaryjnych np sarna, bądz łoś w aucie. Ale i tak zwykle hamowałem ostro przednim, a tylko lekko tknięty tylko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:17, 02 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
warto jest ćwiczyć hamowaniem tyłem, człowiek w trakcie nagłej sarny badź łosia odruchowo naciska na maxa wszystko co może go spowolnić. Wtedy na 100 tył pojdzie z uślizgiem, fajnie gdyby stało się to w kontrolowanych warunkach
Ale rzeczywiście ja hamuje przednim ale jeżdżąc po mieście często wspomagam się tylnim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:25, 02 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Maurus, sprawa wyglada tak. Glownym hamplem jest przedni.
Zawsze.
W cruiserach i chopperach to porazka. One w ogole nie sa stworzone do hamowania. Serio.
Musisz wyczuc oba hample a potem stosowac fajna technike ktora sprawdza sie na torze i przy agresywnej jezdzie, Tak odruch.
Normalnie, w kazdej sytuacji przedni i wspomaganie tylnym. Tak, to norma.
Kiedy jestes nastawiony na agresywna szybsza jazde jest inaczej.
Wciskasz tyl miedzy zero a zblokowaniem tylu na 50-70 procent. Potem przedni.
Dziala to tak, ze uzywajac najpierw tylnego, wstepnie kompresuje sie zawieszenie przod i tyl. Do pelnej kompresji przodu jest przygotowane moto fabrycznie.
Po wstepnym sekundowym przygotowaniu zawieszenia przod ratuje penlnym hamowaniem.
Pamietaj jednak, ze w sytuacji kryzysowej najwazniejsze jest hamowanie do konca bez patrzenia na przeszkode a przezyjesz. Mialem czolowke z passatem bo to ja dalem dupy. Z czasem wiem czemu. Wzrok. Patrz nie na przeszkode a tam, gdzie chcesz jechac. To dziala, poczawszy od jazdy na codzien, przez zakrety po kryzysowe sytuacje. Powaznie mowie po szlifach i kolizjach. Po bratersku. A technike hamowania cwicz nawet jak nie trzeba a zaprocentuje z czasem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:22, 03 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Co do patrzenia w miejsce gdzie chcesz się znaleźć fajnie się to ćwiczy na ostrejszych zakrętach. Patrz tam gdzie chcesz jechać (nawet jeśli to oznacza nieoptymalna linie skrętu) i zobaczysz że cialo tak się ułoży że tam trafisz. Oczywiście w czasie skrętu nie obraca głowy do tyłu bo może nie wysjc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maurus
Prospect
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:32, 04 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Dzieki panowie za podpowiedzi. Cwicze prawie codziennie Juz mialem kilka ostrych hamowan i na samym przodzie czuje ze hamowanie nie jest stabilne.
Inna sprawa ze przy przyzwoitym przednim hamulcu czlowiek sie rozleniwia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kadarr
Support
Dołączył: 18 Kwi 2019
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NOS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:51, 06 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Ja posiadam system CBS. chcąc zwolnić wciskam klamkę (przód), chcąc zahamować wciskam pedał
nożny, wtedy hamuje i przód i tył, lecz odruchowo przy tym wciskam sprzęgło żeby nie zablokowało
tylnego koła. kończąc hamowanie i zatrzymując się trzymam tylko przód.
Czasami chcąc mocniej zwolnić, hamuje nożnym wciskając przy tym sprzęgło i redukuje bieg.
Taką technikę obrałem i na razie się sprawdza. A być może robię to źle?...
Pozdrawiam wszystkich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|