Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TSin
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG || Daelim VT evolution Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:38, 28 Wrz 2015 Temat postu: Specyfikacja |
|
|
OGÓLNE
Model: Daelim VS 125
Rok: 1997-2001
Kategoria: custom / cruiser
SILNIK I NAPĘD
Pojemność: 124.00ccm
Typ silnika: Jednocylindrowy, czterosuwowy, 4 zawory
Moc: 11.00 KM (8.0 kW) przy 9000 RPM
Predkosc maksymalna: 108 km/h
Skrzynia biegów: 5 biegowa
Rodzaj napędu: łancuch
System chlodzenia: powietrze
Zapłon: C.D.I.
Świeca: CR8EH-9
Zabezpieczenie: 15A
Zawieszenie przód / tył: Teleskop / Sprężyna+Amortyzator
RAMA, ZAWIESZENIE, UKLAD HAMULCOWY, KOLA
Przednie kolo: Aluminium 18'
Tylne kolo: Aluminum 16"
Opona przód: 90 / 90 / 18' Bezdętkowa (Tubeless)
Opona tyl: 110 / 90 / 16" Bezdętkowa (Tubeless)
Hamulec przedni: Tarcza, zacisk dwu-tłokowy
Hamulec tylny: Beben, dwuszczękowy z napinaczem sprężynowym
GABARYTY
Waga: 129kg
Długość / Szerokość / Wysokość: 2110 / 795 / 1160
Rozstaw osi: 1357
Prześwit: 167
Wysokość siedzenia: 732
Miejsc: 2
Start: Rozrusznik elektryczny / Kopka
Pojemnosc baku: 10,5 l
Akumulator: 12V9Ah
Edit @28092015/19:53 by Rushrod
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TSin dnia Pon 10:48, 28 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:59, 29 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Pozwoliłem sobie uzupełnić i poprawić dane wg. wiadomych mi informacji z instrukcji oraz dowodu rejestracyjnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matp3
Prospect
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:43, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Taki opis znalazłem - obrazuje w zupełności specyfikację sprzętu poza suchymi danymi
Daelim jest jednym z największych koreańskich koncernów, a jednym z wielu pól jego działalności są motocykle. Podobnie jak w VT 125 silnik budowany jest według licencji Hondy. Czterozaworowa jednostka o krótkim skoku tłoka nie boi się wysokich obrotów. Utrzymany w nieco odmiennym od VT 125 stylu, VS 125 charakteryzuje się starannym wykończeniem i dobrym standardowym wyposażeniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:11, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Nie da się zaprzeczyć, wygoda jest fajna, przynajmniej dla mnie - nie jestem dryblasem 178cm dla mnie w sam raz. A z drugiej strony na którejś z wiodących stron o motocyklach jakies dwa lata temu jak zaczalem sie interesowac troche motocyklami (czyt. stwierdzilem ze bede jezdzil i koniec) znalazlem bardzo ciekawy i rzeczowy test dotyczący wielkości pojazdów, wysokości siedzenia od asfaltu etc... Wnioski były bardzo ciekawe - pomijając motocykle supermoto/enduro/cross, to większość motocykli - jakieś 95% mieści się w zakresie +/- 6cm... Niezależnie od pojemności i jest to podyktowane tym, że motocykl znajdując nabywcę ma służyć każdemu niezależnie od wzrostu. Konsternacja. Jakto? Artykuł obalał mit "muszę mieć litra bo na czterysetce będę wyglądał jak na psie" i parę innych głupich tekstów które miały kompromitować małe pojemności. Co więcej, na przykładzie kilku modeli Hond rozmiar 125/250 i litra były takie same zmniejszając się w stronę 500/600 i rozrastając właśnie z tych pojemności w kierunku największych i najmniejszych silnikowo. Osobiście wiem, że niektórych to nie rusza, ale ja wtedy przeżyłem szok. Oczywiście były wywiady z konstruktorami, tabele wymiarów etc. No ale, tak jak w Polsce są dwa obozy jeden BMW i tylko te pojazdy a drugi "wielkiej japońskiej czwórki" tak też są mity lepszości dużej pojemności. Na szczęście miałem okazję pogadać z kilkoma osobami co naście i dziesiąt lat śmigają i oni mają już trochę poukładane w głowie. Przedewszystkim motocykl kupuje się żeby na nim jeździć i żeby spełniał zadania jakie chcemy mu postawić, ma być bezpieczny dla nas (nie chodzi o pojemność a wygodę, hamulce, elastyczność) i ma się nam podobać. Na drugim biegunie jest właśnie to "jak na nim wyglądam?" "jaka to marka?" etc. Zwłaszcza chciałbym podziękować Leszkowi, który objeździł z 60 maszyn w ciągu 30 lat, i choć tego pewnie nie przeczyta nigdy to mówiłem mu to - zajebiście że na jeździ na intruderze 1,8, ale nie mówi, że ścigacze czy krosy są złe. Co więcej, bez kompleksów siadł sobie na najmniejszy możliwy skuterek niczym dostawca z telepizzy i jechał sobie bez kompleksów. Dwa kółka to dwa kółka, mają dawać przyjemność z jazdy, nie ważne czy siedzisz na nim jak w fotelu czy leżysz z nogami do tyłu czy stoisz. Masz mieć przyjemność z jazdy. I to jest to. Małe pojemności mają swoje smaki, duże też, ścigacze są fantastyczne, krosy dają orgazmy a do spacerów i zwykłej jazdy nejkedy i kruzerki. Najważniejsze w tym wszystkim to jeździć! Przecież o to chodzi. : )
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:01, 17 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Witam,
Mam wg dokumentów 125 VS z 2006 roku.
Natomiast gdy próbuję dopasować jakieś części do niej
Nigdzie nie mogę znaleźć wyżej jak rok 2003.
Czy ktoś może wie jak rozszyfrować mój model
zeby dobierać właściwe części.
Dla ciekawości spojrzałem tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
i widzę kilka bliźniaczych do mojej VS-ki maszyn z roku 2006/2007.
Możecie mi to jakoś wytłumaczyć...?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doktor dziurkacz
Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:29, 31 Mar 2018 Temat postu: Ile biegów w daelim vs 125f z 1997 roku |
|
|
Pytanie jak w temacie. Brakuje mi piątego biegu. Wszystkie ogłoszenia i specyfikacje jakie znalazłem w necie mówią o 5 stopniowej skrzyni biegów, ale w serwisie poradzili bym dobrze poczytał a mechanik stanowczo zapierał się, że to skrzynia 4 biegowa. Czy robiono te motorki że skrzyniami 4-biegowymi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaCz
Dołączył: 03 Lip 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:00, 12 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Chyba tu będzie najlepsze miejsce na pytanie : jakie powinno być ciśnienie w oponach VC?
Mam nawet oryginalną, niemiecką instrukcję, w której piszą, że źle jak jest za niskie ciśnienie i źle jak jest za wysokie, ale nie podają jakie jest właściwe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 5:20, 13 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Miedzy 2 a 2.3 bara. Powinni byc to napisane na wahaczu, ja tego nie mialem i gdzies tak czytalem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
revelin
Support
Dołączył: 06 Sie 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BWM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:08, 09 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Czy wszystkie Daelimy VS miały taki sam silnik, który był ew. dławiony? Na mobile.eu są 2 moce: 9kw-12KM i 11kw - 15Km. Tutaj z kolei jest 11Km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
meszok
Support
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PKN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:49, 10 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Jeśli się nie mylę to te pierwsze produkowane vs były mocniejsze, natomiast te produkowane po 2006r były słabsze, silniki wizualnie się różnią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Rosolski
Member
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:08, 11 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Oznaczenie silnika masz koło korka spustu oleju.
Moja VS'ka z 2006 roku miała silnik z takim oznaczeniem:
VM125E
1001593
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|