Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid41333
Support
Dołączył: 29 Gru 2023
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pabianice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:20, 16 Lut 2024 Temat postu: 125 S2 FI przedstawiony rozrząd |
|
|
Witam, skuter od pewnego czasu zaczął mi ciężko palić. Zauważyłem, że mam przestawiony rozrząd tzn. literka T jest przesunięta o 12 mn w stosunku do dobrze ustawionego koła rozrządu. Czy mógł popuścić, któryś z klinów na wałku czy kole zamachowym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:20, 17 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Jeżeli rozrząd samoistnie przestawia ci się to znaczy że zębatka na wale ci się przesuwa. Ona jest zaprasowywana na wał. W tym przypadku masz do wymiany wał korbowy. Ja też w swoim VS miałem taki przypadek tylko nie chciało mi się wymieniać wału przede wszystkim z powodu trudności w dostaniu części więc delikatnie punktowo przyłapałem spawarką zębatkę do wału ale tak aby spaw nie wystawał poza wymiary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
dawid41333
Support
Dołączył: 29 Gru 2023
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pabianice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:00, 18 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Dzięki kolego Grzesiu za podpowiedzi. Widzę, że mamy podobne myślenie odnośnie motocykli. Wczoraj popołudniu rozebrałem poraz kolejny osłonę zawór i wykręciłem świece. Włożyłem w jej miejsce śrubokręt i patrzyłem na znaki rozrządu oraz ruch. Po ustawieniu walka rozrządu, koło zamachowe znak T wydawał mi się, że przesunięty o 1 cm. Jednak w tym cm tłok nawet nie drgnie, więc rozrząd ok. Sprawdzałem już wszystko wtrysk, nową pompa paliwa, podmieniona przepustnica z czujnikami, nawet moduł odpalania i nic. Cały czas na zimnym nie odpala tylko na plaka, ale jak pochodzi i za chwile się go odpali też ciężej pali i potrafi za chwilę zgasnąć. Kompresja przeszło 10 mierzona z końcówką słabo dopasowaną więc ma więcej. Nie mam już pojęcia co mu dolega.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:18, 19 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Sam znak T na kole magnesowym może być troszkę przesunięty ponieważ koło jest na klinie a zębatko rozrządu osadzona osobno na wałku za kołem. Myślałem że opisujesz przesunięcie rozrządu względem punktu tłoka. A może masz ścięty klin na kole magnesowym i jeśli ono jest przesunięte to czujnik położenia wału za późno podaje sygnał do iskry i zapłonu? sprawdź może tą opcję czy jest klin czy nie ma luzów i czy koło magnesowe jest dobrze osadzone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
|