Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:57, 17 Kwi 2016 Temat postu: Napęd, gdzie najtaniej? |
|
|
Heyo,
Orientujecie się, gdzie najtaniej można by dorwać łańcuch 428 o-ring 130? Na alledrogo śpiewają 260 złociszy za D.I.D-a... .
Jeśli ktoś z Was już jest po wymianie to wrzućcie proszę jakiegoś linka do polecanego przez Was sklepu (najlepiej, gdyby w ofercie był również innych producentów).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pakierek
Support
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:58, 24 Kwi 2016 Temat postu: Re: Napęd, gdzie najtaniej? |
|
|
seequs napisał: | Heyo,
Orientujecie się, gdzie najtaniej można by dorwać łańcuch 428 o-ring 130? Na alledrogo śpiewają 260 złociszy za D.I.D-a... .
Jeśli ktoś z Was już jest po wymianie to wrzućcie proszę jakiegoś linka do polecanego przez Was sklepu (najlepiej, gdyby w ofercie był również innych producentów). |
W sumie jestem dopiero w trakcie wymiany ale podzielę się Warszawskimi cenami z serwisu taką oto dostałem kalkulację cenową do swojego VT-ka
DID Łańcuch 428VX 134 Ogniw 1 szt.: 323,52 Brutto
Zębatka przód SUNSTAR SUNF207-14 : 33,26 Brutto
Sunstar Zębatka tylna SUNR1-206142: 82,12 Brutto
Usługa serwisowa - wymiana zestawu napędowego: 200,00 Brutto
Tak więc te 260 złociszy nie wygląda aż tak źle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:51, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Gmoto.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:19, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jedź do sklepu z częściami i kup za 45 zł łańcuch 130 ogniw do WSK 125. To jest to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:35, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
No właśnie, teraz pytanie: pakierek zapłacił jak za zborze za łańcuch zgodny z manualem... sam myślałem o podobym rozwiązaniu. Zębatki JT + łańcuch DID = 320 zł (ewentualnie komplet z ESJOT 275)
ale...
Adam, właśnie po kiego do takiej maszyny, jak Roadwin pakują łańcuchy oringowe?!
Przecież to ani nie ma mocy, ani właściwości terenowych, a jako mało doświadczony driver piasek nawet na drodze omijam szerokim łukiem. Dobrze myślę? Jeśli nie to wyprowadź (wyprowadźcie) mnie z błędu
EDIT: zastanawiam się też nad tym czy oringowe nie są obciążone dodatkowymi oporami w postaci właśnie uszczelnień i pytanie czy w związku z tym mogą delikatnie wpływać na samą moc maszyny?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Nie 17:48, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:56, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
łańcuchy oringowe tym się różnią od bezoringowych, że po prostu są trwalsze. Wymagają jedynie częstszego smarowania. Takie są opinie.
Jak jest naprawdę to nie wiem, ja nigdy nie sprawdzałem jaka jest różnica w przebiegu.
Osobiście jeżdżę na oringowym.
seequs, nooo co chodzi o moc to pewnie na oringowym łańcuchu stracisz około 0,1%
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Nie 18:00, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:56, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
To ja się wypowiem. Chińskie łańcuchy jeszcze na pięćdziesiątce byłem w stanie wykończyć w 2k. Po zmianie na 125 to jakoś po 600km kończyły się naciągi. Za dużo szarpałem. Jak już się wprawiłem teraz, to wierzę, że ten chiński moretti co mam wytrzyma mi (mam taką nadzieję) z 10k. Ale ostatnio już dość sporo go podciągałem. A tu już inaczej operuję sprzęgłem i w ogóle całą jazdą. Co prawda nie jadę tak delikatnie jak nieszczęsnego dnia na trytytkach, żeby ich nie zerwać, ale parametry dobrego łańcucha to dobre parametry. Mój jest bez ringów, kilka przejazdów w deszczu i zrobił się ryży, myłem go benzyną i smarowałem i na razie ryżości nie wyrzuca z siebie aczkolwiek już wiem, że wewnątrz jest przytarty na bank po tych akcjach. Motorkiem śmigam w różnych terenach i warunkach pogodowych a nie raz nie powiem i 100% możliwości z niego wyciągam. Sam powinienem zainwestować w DID. Jeśli jeździsz spokojnie to moretti bez napinki ci starczy.
Adam, a toś mnie zagiął. Nie wiedziałem, że wu es ka śmigała na rozmiarze jak 428. Ale ja mało doświadczony jestem z kierunku motocykli to wiesz, nie dziw się, że robię wielkie oczy.
Dariusz napisał: | łańcuchy oringowe tym się różnią od bezoringowych, że po prostu są trwalsze. Wymagają jedynie częstszego smarowania. Takie są opinie.
Jak jest naprawdę to nie wiem, ja nigdy nie sprawdzałem jaka jest różnica w przebiegu.
Osobiście jeżdżę na oringowym. |
A ja właśnie słyszałem, że oringowe, w-ringowe v-ringowe i w ogole *-ringowe nie wymagają smarowania chyba, że chcesz oszczędzać zębatki, bo po to są ringi uszczelniające, żeby smar ze środka nie wypadł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Nie 17:58, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:12, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod, źle napisałem, nie częstszego a regularnego smarowania
"Zjawisko zwane potocznie wyciąganiem się łańcucha polega głównie na wzrastającym luzie pomiędzy sworzniem a wewnętrzną powierzchnią tulejki. Rolka osadzona na tulejce, w obu typach łańcuchów, nie jest uszczelniona, i między innymi dlatego również łańcuchy o-ringowe wymagają regularnego smarowania. Zastosowanie uszczelnień zapewnia wzrost trwałości łańcucha"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:20, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Rush, jeżdżę spokojnie i właśnie to przemawia za bezoringowym. Choć, gdybym jeździł w taka pogodę i tak dużo, jak Ty to pewnie zainwestowałbym w oringowego DIDa
Druga sprawa, czyszczenie, bezoringowy tak, jak powiedziałeś benzyna, nafta cokolwiek - oringowe specjalny preparat szpreju za min. 30 zł i starcza na 2 czyszczenia... głupota i tu też generują się koszty
Moretti to może nie (nie popadajmy w skrajności ) dorzucę 20 zł i będę mieć favorita [link widoczny dla zalogowanych] skoro WUESKI i JAWY 350 na nim przez tyle lat jeździły to Roadwin też pociągnie Musi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Nie 18:23, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:34, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Do takiej mocy jak jest w tych 125 taki ws-owski jak na razie daje radę. Jaki byście leńcuch nie założyli to zasada "kto nie smaruje ten nie jedzie " obowiązuje. W mojej kawie mam łańcuch wzmacniany, który już przelatał 8 lat to jakieś 40 kkm i widzę że to ostatni sezon. Fakt że kosztował 180 euro plus zębatki. Teraz bym takiej kasy za łańcuch nie położył. Do Daelima mojej pani tez dałem ten z WSK 125/130 i jeździ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:45, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A w ogóle co ja pieprzę i solę, ja mam założony RK, moretti chcieli mi zakładać a RK był nie dużo droższy.
Tylko nie pamiętam ile buliłem bo wtedy oddałem na przegląd i dużo robót było, bardziej lub mniej fajnie wykonanych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:53, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem, mam oringowy.
Przypuszczam, że w motocyklach naszych nie będzie większej różnicy jaki się założy.
Grunt żeby był smarowany i odpowiednio traktowany.
Pewnie z łańcuchem jak z benzyną - 95 czy 98 różnicy nie widzę w eksploatacji mojego VC-eka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:09, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Rush
Adam, dzięki za pomysł ze zwykłym łańcuchem
Dariusz, no to od przyszłego tygodnia przy przebiegu ok. 9,400 zaczynam test jak długo wytrzyma Wybór, jak się okazało padł na dosyć znaną firmę (czeską) CZ Chains produkującą łańcuchy do nowych Ducati, KTMek, BMW
[link widoczny dla zalogowanych]
Swoją drogą naturalizuję trochę koreańczyka: wydech polski, owiewka hiszpańska, łańcuch czeski...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Nie 19:10, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:16, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
seequs, widzę że podjęta męska decyzja
Pod koniec sezonu nie zapomnij napisać o trwałości łańcucha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:36, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dam, dam Pytanie bonusowe, skoro dają zapinkę to nie trzeba się bawić w skuwanie łańcucha, prawda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 4:15, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie trzeba.
Chyba ze przyjdzie ci go skrocic to moze czekac cie rozkuwanie zeby pozbyc sie ucietych ogniw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rmhannover
Support
Dołączył: 30 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: H (D) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:50, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rmhannover dnia Czw 11:52, 15 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:57, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
ja kupilem do mojej vjtki najtanszego did'a z allegro... koszt z przesykla jak dobrze pamietam ok 80zl..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|