Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draen
Prospect
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 163
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY/DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:12, 01 Kwi 2017 Temat postu: Daystar 125 Fi '09 - Draen |
|
|
Cześć,
Zaczęło się od tego, że wtargnąłem skuterem na zlot w Nysie a skończyło tak, że niecały miesiąc później w garażu stał Daystar.
[link widoczny dla zalogowanych]
Daelim Daystar VL125 Fi z 2009 roku (wtrysk).
Na chwilę obecną przejechane ma 11,5k km. Średnie spalanie 3l/100km.
Po zakupie okazało się, że po dłuższej jeździe z jednej lagi cieknie olej, a także kapie spod korka spustowego. Nic poważnego, wystarczyło zmienić uszczelniacze i oringa pod korkiem. Poza tym została wymieniona świeca, olej z filtrem i napęd (zębatki JT 14/42 i oringowy łańcuch DID).
Kolejnym problemem były nierówne obroty i gaśnięcie silnika po wciśnięciu sprzęgła. Pomogło tutaj wyczyszczenie przepustnicy.
Jeżeli chodzi o wyposażenie to po zakupie miał tylko gmole. I tak by pewnie zostało przez jakiś czas, gdyby nie to, że zacząłem się napotykać na różne okazje
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko oryginalne daelimowskie. Pozostało tylko zdobyć oparcie pasażera, a o to jest dość trudno (nówki za ~400zł, a używki jakie się trafiały były w tragicznym stanie). Za sprawą wspólnego zamówienia i dzięki Rushrodowi ściągnąłem oparcie z Korei.
Jedyne co mi się nie podobało w oryginalnej tylnej sakwie to pomarańczowe odblaski po bokach (jak w rowerze), zamieniłem je na naklejki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy wszelkich pracach nad motocyklem kierowałem się tym, żeby nie ingerować w nic. Tak więc wciąż mam nierozwiercony wydech Ale jest duża szansa, że to się zmieni - muszę tylko posłuchać innych maszyn na kolejnym zlocie. Jedna jedyna ingerencja jakiej się dopuściłem to nieskładająca się sama boczna stopka.
Z wyglądu to odmalowałem jeszcze klaksony na czarno i dorzuciłem chiński uchwyt na telefon (ale to raczej ze względu na praktyczność, bo z wyglądu to to jest... ).
Z prac jakie zostały do wykonania na chwilę obecną to regulacja zaworów i zmuszenie oryginalnego wtrysku do współpracy.
Z tym wtryskiem wiąże się jedna ciekawa rzecz wymyślona przez poprzedniego właściciela:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Po lewej nowe mocowanie, po prawej to co było u mnie. Urwała się dysza, na którą wchodzi rurka od paliwa, więc gość zatopił w plastiku metalową tulejkę. Nie powiem, rozwiązanie pomysłowe, ale zauważyłem cieknące paliwo - spasowanie tulejki i mocowania nie było idealne, więc musiałem się ratować i uszczelnić wszystko poxipolem (tylko to było pod ręką ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:19, 01 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Prezentuje się świetnie. Teraz to tylko życzyć szerokiej drogi i ładnej pogody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:45, 01 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No to do zoba na zlocie... jak dojadę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KuBusioWy
Member
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WGR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:05, 01 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Fajny fajny . Śmigaj szczęśliwie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:06, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Pięknie się prezentuje. Ładnie ubrany. Oby Ci służył jak najdłużej!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:52, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No no elegancki i na wtrysku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
draen
Prospect
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 163
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY/DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:29, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy nie wolałbym jednak gaźnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:47, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Zobacz ile ludzi na forum ma problemy z gaźnikiem. Regulują, kombinują, wymieniają....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:43, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
niezły hihi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:47, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Bardzo ładny,
Ja mam 2003 rok to pewnie na gaźniku, w sumie nie wiem bo nawet tam nie zaglądałem.
Żartuję oczywiście, mam na gaźniku i zero problemów.
Wtrysk jak się nie zepsuje to do tego czasu jest lepszy od gaźnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:45, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ja tez mam na gaźniku dzis zrobiłem 140 km a od kupna około 7do 8tyś i nic nie robilem z gaźnikiem tylko wymiana oleju i paliwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:50, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
daystar125 napisał: | Ja tez mam na gaźniku dzis zrobiłem 140 km a od kupna około 7do 8tyś i nic nie robilem z gaźnikiem tylko wymiana oleju i paliwo. |
Jo tyz. Odkad wstawilem silnik vj/vl, z gaznikiem ktory przyszedl nie ruszalem a byl zlot 400 w jedna, 200 w druga i kilka jazd po set kilosow i nic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
draen
Prospect
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 163
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY/DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:13, 14 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Nie miałem warunków do zrobienia zdjęcia to słabo widać, ale zamieszczam dzisiejszą modyfikację (zdjęcie przed i po):
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Dołożyłem chromowaną listwę na rant zbiornika. A to wszystko przez seequs'a...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez draen dnia Pią 19:13, 14 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:24, 14 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ogólna tendencja jest taka że podczas napraw te listwy lądują w koszu. Powodem tego jest fakt że kształt litery U działa jak rynna powodując że wilgoć stoi w tej listwie i zbiornik może zacząć korodować na połączeniu. Dałeś to masz, ale czy warto ? Z mojego doświadczenia i jest to tylko moja opinia z którą się nie musisz zgodzić, nie warto tego zakładać. Daelim ma bardzo słabą powłokę lakierniczą, a perforacja blach to już totalna tragedia. Przemyśl to jeszcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trupak
Sgt. at arms
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TSZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:37, 15 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Super maszyna i oczywiscie mlody rocznik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|