Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fish
Support
Dołączył: 16 Sty 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:58, 03 Kwi 2017 Temat postu: Problem z biegami |
|
|
Witam
Mam problem ze skrzynią. Pomijam fakt że strasznie ciężko wrzucić luz..ale widziałem filmik na youtube jak na to zaradzić. Od 1 do 5 biegu w góre jest ok potem od 5 do 3 w dół też jest spoko, ale od 3 do 1 jest czasem straszny problem. Zdarza się że stoję na światłach i nie mogę wrzucic ani 2 ani 1 z 3 nie da się ruszyć i gaśnie. Przebieg nie jest duży 12000 km chyba prawdziwy bo miałem oryginalny napęd (ja zmieniłem). Co może być przyczyną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kubaa3663
Prospect
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:55, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ja na poczaku tez mialem problem z biegami. Pobawiłem sie z regulacją wajchy zmiany biegow i sam przeszlo. Dokladnie to wyregulowałem sobie na full ( wajcha w gore). Ciezko to wytlumaczyc. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:01, 03 Kwi 2017 Temat postu: Re: Problem z biegami |
|
|
Fish napisał: | Witam
Mam problem ze skrzynią. Pomijam fakt że strasznie ciężko wrzucić luz..ale widziałem filmik na youtube jak na to zaradzić. Od 1 do 5 biegu w góre jest ok potem od 5 do 3 w dół też jest spoko, ale od 3 do 1 jest czasem straszny problem. Zdarza się że stoję na światłach i nie mogę wrzucic ani 2 ani 1 z 3 nie da się ruszyć i gaśnie. Przebieg nie jest duży 12000 km chyba prawdziwy bo miałem oryginalny napęd (ja zmieniłem). Co może być przyczyną? |
W motorze nie da sie przeskoczyc z 3 od razu na 1 bieg
Dojezdzajac do skrzyzowania powoli redukujemy . Stopniowo.
Zdaza sie ze musimy od razu zahamowac i zatrzymujemy sie np.na 4 biegu. Wtedy pomagamy sibie sprzeglem i redukujemy stopniowo poduszczajac miedxy biegami delikatnie sorzeglo.
Ja mialem problem po zagrzaniu mocnym zagrzaniu motoru z refukcja z 3 na 2. Pomogla wymiana oleju z 10w40 na 10w50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fish
Support
Dołączył: 16 Sty 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:29, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Kubaa3663 dzięki po regulacji jest lepiej.
Dariusz wiem że się nie da z 3 na 1 ale o to chodzi że do skrzyżowania cały czas hamując redukuje w dół i czasem tak jest że zatrzymuje się redukowanie na 3 i koniec nic nie daje tocząc się 20 km/h zbijanie w dół ...w końcu muszę się zatrzymać i nadal jest 3. Na skrzyżowaniu kombinuje szarpie wajhą w dół ruszając manetka od sprzęgła (od pozycji wysprzeglony do pół sprzęgła) ,w końcu wejdzie 2 a potem 1 ale czasami następuje to po 30 sek jak już się pali zielone i tamuje ruch. Właśnie najczęściej się to dzieje jak długo jadę na 4 i 5 biegu. Moze faktycznie ten olej pomoże..ale najpierw zmienie na 10w40 motula bo już leży z filtrem najwyżej później zamienię na 10W50. Nie wiem co tak naprawdę było zalane bo właściciel deklarował że zmieniał olej z filtrem ale nie wiedział jaki zalany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:38, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Po spuszczeniu sprawdź czy nie ma opiłków, kawałków metalu w oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fish
Support
Dołączył: 16 Sty 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:03, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ok. Jak zmienie to dam znać. Chciałem przy okazji wymiany przytuningować ten wybierak od biegów https://youtu.be/tJ5pAVKc1JY ale muszę najpierw zamówić ten klucz koronkowy do kosza sprzęgłowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:38, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
gdy redukujesz dodajesz gazu aby podbic obroty?
czyli jedziesz na np 3 - gaz na pol gwizdka...
chcesz zmienic bieg... kladziesz noge na lewarek, gaz na tym samym poziomie.. naciskasz delikatnie lewarek (bieg nie schodzi na dol) wciskasz szybko troche sprzegla i dodajesz troche gazu, noga caly czas cisnie na lewarek. nagle niewiadomo skad wpada dwojka.. tadam mozesz pocwiczyc bez sprzegla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:17, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Pappa, ale zmiana biegów bez sprzęgła z międzygazem, to juz ciut wyższa szkoła jazdy, jak przesadzi to łatwo spaść przy szarpnięciu...
A skoro mu 'klasycznie' biegi nie wchodzą i dotyczy to trójki... obawiam się że może to być coś więcej niż brak umiejętności... Ewentualnie jeszcze kwestia regulacji sprzęgła...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:45, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
O widzę że mój film żyje Co do regulacji wajchy od biegów najlepiej jak są ustawione na silniku i kopce pionowo w dół. Wtedy mają najlepszy kąt wybierania i najlepiej chodzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fish
Support
Dołączył: 16 Sty 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:15, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Papa staram sie redukowac z miedzygazem ale czasem cieżko jak się nagle zaświeci czerwone i trzeba zjechac nagle z 5 na sam dół. Pozatym nie wiem jak u Was ale u mnie hamulce slabiutkie (płyn zmieniony) i hamowanie silnikiem jest dla mnie zbawienne. Sprzegło "bierze" mi okolo 3/4 manetki pod koniec.Dziękuje bardzo za sugestię. Mam dopiero na moto przejechane 1300 km więc wymieniam olej pobawię się z tym poprawieniem luzu i postaram się dopracować technikę zmiany biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:37, 05 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Popracuj lepiej nad hamulcami, to nie może być tak, że lepiej jest Tobie zahamować silnikiem bo tak jest szybciej i pewniej...
Hamulce to podstawa przy wsiadaniu na moto, muszą być mocne i precyzyjne. Sprawdź co jest nie tak, wyreguluj, wyczyść, wymień reperaturki w tłoczku.
Poczytaj "Motocyklista doskonały" Hough David L.
Tam jest cały rozdział tylko o hamowaniu oraz o ćwiczeniach, jak się bezpiecznie tego nauczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|