Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jabol_dread
Member
Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:29, 01 Kwi 2018 Temat postu: Nie chce odpalić na luzie i rozłożonej stopce |
|
|
Witam,
Mógłbym napisać ten post w temacie, który założyłem jakiś czas temu o dopasowaniu karterów silnika, ale problem jest nieco inny, choć pojawił się po remoncie silnika.
Mianowicie po poskładaniu wszystkiego do kupy i podpięciu wiązki elektrycznej, pełni emocji próbujemy przekręcić kluczyk i nacisnąć starter, a tu? Tak zwana doopa... Zero reakcji... No i zaczęło się szukanie przyczyny. Po paru godzinach przekręcania wszystkiego raz jeszcze i spinania kolejna próba i co? Doopa. W końcu przyszedł do głowy pomysł, że może by złożyć nóżkę. Rzeczywiście był to strzał w dziesiątkę. Motocykl po złożeniu nóżki, pozostawiony na luzie zakręcił od razu. Wiecie jaka może być tego przyczyna? Czy pomyliłem jakieś kabelki? Czy coś mogło się przestawić podczas rozkładania i składania silnika? Rozbierałem pokrywę zaworów, głowicę oraz cylinder i nic więcej.
Wcześniej na luzie i rozłożonej stopce odpalał, a teraz dopóki czujnik rozłożenia stopki jest wciśnięty (aktywny) silnik nie chce odpalić, czyli zachowuje się tak jakby był na biegu.
Proszę o sugestię jeśli jakieś macie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:25, 01 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
A może własnie tak ma być? Przynajmniej u brata w skuterze rometa tak to dziala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabol_dread
Member
Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:40, 01 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się to dziwne, tym bardziej, ze przedtem odpalałem go na stopce i się ubierałem obok motocykla i wszystko było ok. Dopiero po wrzuceniu biegu na wysuniętej stopce gasł i to ma sens, bo przynajmniej wyklucza to możliwość ruszenia z rozłożona stopka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jabol_dread dnia Nie 21:43, 01 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
uczę się
Hangaround
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:08, 02 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Hej. Wygląda to na problem z czujnikiem biegu jałowego, sprawdź poprawność działania czujnika. Nic innego nie przychodzi mi do głowy skoro z tego co mówisz czujnik stopki działa i reaguje na złożenie kosy. Sprawdź czy zapala się kontrolka luzu, i upewnij się że faktycznie zapala się w momencie gdy motocykl jest na luzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez uczę się dnia Pon 8:16, 02 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabol_dread
Member
Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:43, 02 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Ok postaram się to sprawdzić jeśli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie to proszę pisac każda podpowiedz miłe widziana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pepito
Hangaround
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:22, 08 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Hej.
Moj problem ze stopką wyglada tak że silnik gasnie po wrzuceniu biegu. Wiec zmostkowalem w kostce od czujnika stopki dwa kale żeby nie gasł.
Ale on nadal gasnie. Sprawdzilem kable i sa ok.
Dopowiemr ze kupilem go z palacą sie lampka N i odkrylem podczas wymiany czujnika biegu ze na czujniku od biegow dodatkową mase. Rozłaczylem i kontrolka N dziala poprawnie ale gdy wbije bieg gasnie. Tak jakby kable od stopki nie podawaly masy. Jesli ktos moze pomuc to bylbym niezmiennie wdzięczny. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pepito
Hangaround
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:30, 08 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Dodam ze posiadam Daelim Daystar VL 125 fi 2013 rok. Posiadam schemat ale stopka jest pominieta. Kostka posiada dwa kable szaro-żółty i zielony to raczej masa a ten drugi do modułu jest sprawdzony ale bez reakcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:07, 12 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Ogólnie to z tego co wykumałem w motocyklach jest tak, że:
Dajesz zapłon, obwód idzie przez czujnik neutrala a potem stopki, jesli moto jest na biegu i na stopce nie odpalisz. Jesli jest na stopce i na luzie, odpalisz. Jesli jest na stopce i na biegu a masz czujnik sprzęgła, że jest wciśnięty - zależy od modelu albo odpalisz albo nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|