Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:12, 25 Kwi 2016 Temat postu: Wymiana napędu ;) |
|
|
Poległem na starcie Jak ściągnąć przednią zębatkę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:14, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Odkręcasz dwie małe śrubki, przekręcasz tą podkładkę blokującą lekko w bok, żeby weszło na rowki wyprowadzające, jak zejdzie podkładka to potem zsuwasz zębatkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:14, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Odkręcasz 2 śrubki przekręcasz tą blaszkę aby wlazła w wieloklin, wyciągasz ją i wyciągasz zębatkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:15, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Pewnie jest jak w moim,
luzujesz łańcuch na tylnych napinaczach, odkręcasz plastikową obudowę od strony łańcucha przy silniku, ukaże Ci się zębatka która będzie przykręcona dwiema śrubami 6 na klucz 10. Odkręcasz je obracasz blaszką która była przykręcona tymi śrubkami tak aby natrafić na wieloklin wałka i ściągasz zabezpieczenie i zębatkę.
No
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:18, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
No chopy! Przeca mu napisałem!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:28, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wow to się nazywają błyskawiczne odpowiedzi Też myślałem, że spotkam dwie śrubki, a po odkręceniu pokrywy małe zdziwienie:
To coś widoczne na dole to nie jest śrubka tylko... no właśnie co to jest? Jest okrągłe i w żaden sposób nie da się tego ruszyć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 19:39, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:34, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ale lipa
To musi być do wykręcenia.
Drugiej śrubki nie było?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pon 19:36, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:37, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
To okrągłe to śrubka 10 która pod wpływem jajcucha zamieniła się w to coś bo pewnie była luźna. Jak masz nowe zęby szlifierka i delikatnie zeszlifuj. Albo natnij i płaski śrubsztakiem spróbuj odkręcić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:40, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Takie cuś jest w ogóle możliwe? Ta górna zupełnie nie była ruszona, wygląda idealnie. No nic łańcuch dostał już przez łeb szliferką... teraz chyba pora na śrubkę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 19:41, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:43, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Bo tam powinna być śrubka imbusowa a nie 10. Ja mam imbusową oraz 10 ale widzę że powinny być 2 imbusy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:56, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon, jest jeszcze gorzej niż myślisz... chwile pogrzebałem w sieci. Ta śrubka ma numer części DAELIM 90085-KCK-0000-EU a pod tym numerem kryje się coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] co to kur... jest?! Pierwszy raz coś takiego widzę. No i przynajmniej wiem, że mam to urwane... a nie wyśmigane przez łańcuch.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 19:57, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:22, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wow, ale wymyślną śrubkę zastosowali. U mnie są zwykłe, na zwykłych jeździłem poprzednio i nie było problemu nigdy z nimi, tylko zakładałem 8.8 twardość. E.g. jak imbus. Ale ze zwykłym łbem, na kluczyk 10 / 8 zależy jakie zębatki używałem. Raz tylko miałem problem jak bawiłem się rozmiarem 12Z, wtedy łańcuch już i jedzie po zawleczce/zabezpieczeniu i po łbach śrub. Wkręcisz zwykłe twarde albo jak pisał foveon imuski i będzie dobrze. Jakbyś rozdzinał to nie uszkodź sobie wałka bo to już inna robota i koszty uszkodzenie tego typu. Ale chyba najlepiej naciąć łeb szlifierką i wykręcić dobrym śrubokrętem... Sam bym tak zrobił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:42, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy szlifierką będzie dostęp. Jak coś to ratuje się brzeszczotem, jak nie dam rady odkręcić (bo ktoś chyba za mocno ją dokręcał skoro urwał) to pozostaje wiercenie.
Na to miejsce mam już przygotowaną piękną, okrągłą imbusową szósteczkę (odzysk z mocowania wydechu)
EDIT: odnośnie wałka, po zdjęciu łańcucha i jeszcze przed odkręceniem pierwszej śrubki sama zębatka miała luzy. One są dopuszczalne w tym miejscu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 20:45, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:45, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Taka sama niespodziewajke mialem przy kruccu gaznika.. jedna normalna srubka a druga okragla... mlotek przecinak i poszlo.. Nacinasz rowek za pomoca przecinka i mlotka w ta strone w ktora sie odkreca i pukasz az pusci..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:11, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, delikatny luz do i od silnika jest dopuszczalny (przesuwanie na wałku). A nawet wskazany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:44, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ale mię zatkało. Takie coś widziałem do montażu stacyjek w aucie żeby nie odkręcić jej. Tu chyba nie miało wywalić łba tylko odpadł np jak spadł łańcuch. Przecież to część którą się często wymienia.
Co do luzów tak jak najbardziej są wskazane aby wszelakie aberracje (ale mądre słowo) nie niszczyły silnika. Tak samo jest z tylną zębatką powinna latać na boki ale nie przy obrocie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:04, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ta sruba to jest zabezpieczenie fabryczne przed odkreceniem.podobną mam na króćcu przy cylindrze.na YT jest pokazane jak to odkrecić.mosisz miec szlifierke kontova z małą cienką tarczką.naciąc tak zeby odkrecic srubokrętem.povino byc ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:31, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tadam Zdecydowanie lepiej.
Nie miałem tak małej szlifierki, w ruch poszedł brzeszczot. Pomimo ładnego nacięcia, dobrego wkrętaka i odrobiny WD-40 nie dało się odkręcić. Z pomocą przyszedł młotek, czyli sposób opisany przez Pappe
W sklepie mnie naciągnęli miałem mieć CZ standardowy, a wyszedłem z RK wzmocnionym (różnica 15 zł), zębatki JT.
Kolejne pytanie, opłaca się montować śrubki w napędzie na kleju zrywalnym? Nie mam takiego, nie wiem czy jest sens inwestować
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 20:31, 26 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:10, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jak możesz to daj ale nic strasznego się nie stanie jak nie będziesz miał. Możesz wkręcić na kropelkę, lub jakąś farbę. Przetestowałem to na autku RC spalinowym gdzie obroty silnika to 18000 obrotów i ciągle się odkręcał. Zanim kupiłem klej do gwintów używałem kropelki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:15, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Na pewno dałeś pod śrubki podkładki sprężynujące, po co chcesz jeszcze kleić?
Nie rozkręci się, zapewniam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:23, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie powinna ale silnik nagrzewa się i podkładki tracą sprężystość. Klej nie zaszkodzi. Ale bez obawy możesz zrobić to później dokręć z wyczuciem i jak będziesz miał czas to użyj kleju do gwintów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:20, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
seequs Kupiłeś już zestaw napędowy?? Czy łańcuch na pewno będzie 130 ogniw, nie trzeba skracać ??
A i jeszcze jedno pytanie, czy Wymieniał ktoś może łożyska kół w VJ, będą one takie same jak w VS Rusha ?? 6302RS ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:34, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon, Daro, z tym klejem to miałem na myśli tył i tylko dlatego o tym pomyślałem, ponieważ na oryginalnych śrubach widzę jeszcze resztki niebieskiego kleju. Podkładek tam nie było. Co ciekawe napęd był jeszcze oryginalny...
Adriano, tak kupiłem wczoraj. 130 ale jeszcze nie udało mi się wszystkiego założyć. Wczoraj godzina walki z tą śrubka z przodu, dziś godzinę szukałem ściągacza do segerów wiedziałem, że gdzieś w domu był używany sto lat temu ale w końcu znalazłem. Tylko nici z roboty bo już ciemno
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Śro 19:34, 27 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:41, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
No ja przedwczoraj kupiłem śćipce do segerów ale do ściskania, za 5 zł to mi różnicy nie robi póki nie używam, jak założysz to daj znać czy nie trzeba łańcucha skracać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:56, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Może jutro się uda już wszystko złożyć Ten seger mnie zaskoczył, nie spodziewałem się go w tym miejscu, nie przygotowałem się
Tak na szybko go ściągnąłem, przyłożyłem nową zębatkę i jedno co zauważyłem zanim zrobiło się już zupełnie ciemno: tam między kołem a zębatką (w sumie na piaście) jest taki pierścień który w oryginalną zębatkę wchodzi bez żadnego problemu na nowej JT zatrzymuje się w połowie. Jeszcze nie wiem o co z tym chodzi, jutro może będę mądrzejszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:39, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Resztki niebieskiego kleju moga sie okazac resztkami z "samokontry" teflonowej. Łożyszyska a i owszem, takie. Ale zamiast RS brałem 2Z / ZZ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:17, 28 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Adrian długość 130, dziś został zapięty. Ale:
- nie wiem czy jestem głupi czy co, bo albo założyłem zębatkę odwrotnie, albo JT dał oznaczenia zębatki od dupy strony (czytaj od strony tarczy). Inaczej po prostu nie chciała wejść.
- ten pierścień o którym pisałem wcześniej został w garażu. Bez niego domyka się wszystko idealnie. Może to była tylko integralna część wcześniejszej zębatki, która na oko miała ciut większą średnicę otworu. Tak czy siak na żadnym schemacie w necie nie mogę go znaleźć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:34, 28 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jaki pierścień? Ogolnie, to jest tak, że co miałeś na kole powinno być. U mnie jest tak w kolejności felga, w felgę wchodzą bolce zabieraka z zębatką, na to podkładka średnicy wnętrza felgi, na to pierścien segera (absolutnie konieczne i obowiązkowe) i dopiero takie coś składa się do kupy. Sama felga: Dwa łożyska, jeden uszczelniacz, tuleja między łożyskami wewnątrz felgi.
Wszelkie podkładki i tulejki dystansowe między wahaczem a felą zachowałem jak były, tj dystans od strony zębatki, podkładka od wewnątrz wahacza, z drugiej strony od hamulca też była podkładka od strony wahacha, obie płaskie, pod ośkę podkładka płaska, od strony zębatki, płaska i koronowa a na to nakrętka.
Jakiego pierścienia nie założyłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:04, 28 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Generalnie są wszystkie elementy zaznaczone na tym schemacie:
Na czerwono zaznaczyłem ten dodatkowy pierścień, który na poprzedniej zębatce idealnie mieścił się w jej środku (i też był jej szerokości). Całość lądowała na piaście. Dopiero potem podkładka i seger.
W tą nową zębatkę ni ch... nie chce wejść.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:02, 29 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja to wiem ze troche tak mlotkiem dobijalem zeby ten seger mi wlazl ale musi pod nim byc podkladka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:39, 30 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Rush, jedna tak, zgadza się, ale dwie to już przesada Dziś w końcu pogoda dopisała przetestowałem ten napęd i:
- moto przestało zrywać na jedynce
- moto przestało piszczeć
- moto przestało rzęzić przy ok. 6 tys, gdy odejmuję gaz
Czyli same plusy. To było dobrze wydane 145 zł. Jedyną wada jest to, że na opakowaniu łańcucha napisali, żeby go czyścić co 300 km - strasznie mało, ale z drugiej strony lubię jak moto się błyszczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:14, 30 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
to superr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|