|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwynbleidd
Prospect
Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oslo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:12, 22 Sie 2017 Temat postu: Wskaźnik paliwa (wymiana zegarów) |
|
|
Hej,
mam nadzieje że mnie nie zjecie za tą moją ilością pytań, postów i tematów
Wymieniam po mału licznik bo mi siadł i mam problem między innymi ze wskaźnikiem paliwa. Mianowicie ten co chce kupić lub ewentualnie inny co go nie ma i trzeba oddzielnie wkaźnik kupić, mają tylko jedno wejście sygnałowe a w oryginale są dwa (3 kabelki z miernika idą, jeden masa). W instrukcji vj125 piszą że na jednym się zmniejsza oporność jak paliwo spada a na drugim się zwiększa. Moje pytanko, po co tak jest? I jak to działa? Jak mam to podpiąć pod te jednosygnałowe? Czy się nie da? Znalazłem jakieś analogowe wskaźniki też i przedział oporowości mają 0 -180 ohmów a u mnie w serwis manual jest od 36 do 750 a na drugim 140-700. Widziałem że te elektroniczne mają potencjometr co można by sobie ustawić dokładnie i skalibrować ale te analogowe nie mają. Co począć?
plus jeszcze pytanie moze ktos wie, dlaczego od czujnika neutrala sa dwa przewody, na schemacie jest ze niby od "3" a drugi od "N" ? Ten od 3 idzie bezposrednio do modułu. Czy to czujnik 3 biegu? Po co?
EDIT: przemyslalem jeszcze raz sprawe i jak kupie zegary nie od daelima to beda pokazywac bledna predkosc chyba ze srednica/obwod kola bedzie taki sam jak kola pod dany predkosciomierz? Teraz sie zastanawiam nad cyfrowym, bo w nich da sie ustawic i wyregulowac obwod kola. Sensor mozna jakos zamocowac na amorku a magnesy na tarczy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gwynbleidd dnia Wto 19:58, 22 Sie 2017, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:07, 22 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
co do baku to ci nie podpowiem. mi wskaznik latal jak popiepszony. winne byly poluzowane srubki przy liczniku (podlaczenie kabli do zegara paliwa).
wczesniej wymienilen plywak na inny - uzywany, bo stary mial powycierane "lapki" ktore lataja po blacie zmieniajac tym samym opornosc... nie umiem tego gowna nazwac
z tym 3 biegiem tez to wypatrzylem.. pytanie po co? jedynie co mi przychodzi do glowy to ze powyzej 3 biegu moze nastepowac jakas zmiana w zaplonie... jednak nic jeszcze nie grzebalem przy tym... wypadalo by zmierzyc czy przy zmianie biegow zmienia sie opornosc na tym kablu, lub czy jest tam jakies napiecie, ktore sie tez zmienia....
z tego co wiem (a nie wiem na 100%) to vt, vc, vs, nie maja takiego wejscia w module.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|