Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Wskaźnik paliwa (wymiana zegarów)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwynbleidd
Prospect



Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oslo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:12, 22 Sie 2017    Temat postu: Wskaźnik paliwa (wymiana zegarów)

Hej,

mam nadzieje że mnie nie zjecie za tą moją ilością pytań, postów i tematów Smile

Wymieniam po mału licznik bo mi siadł i mam problem między innymi ze wskaźnikiem paliwa. Mianowicie ten co chce kupić lub ewentualnie inny co go nie ma i trzeba oddzielnie wkaźnik kupić, mają tylko jedno wejście sygnałowe a w oryginale są dwa (3 kabelki z miernika idą, jeden masa). W instrukcji vj125 piszą że na jednym się zmniejsza oporność jak paliwo spada a na drugim się zwiększa. Moje pytanko, po co tak jest? I jak to działa? Jak mam to podpiąć pod te jednosygnałowe? Czy się nie da? Znalazłem jakieś analogowe wskaźniki też i przedział oporowości mają 0 -180 ohmów a u mnie w serwis manual jest od 36 do 750 a na drugim 140-700. Widziałem że te elektroniczne mają potencjometr co można by sobie ustawić dokładnie i skalibrować ale te analogowe nie mają. Co począć? Smile


plus jeszcze pytanie moze ktos wie, dlaczego od czujnika neutrala sa dwa przewody, na schemacie jest ze niby od "3" a drugi od "N" ? Ten od 3 idzie bezposrednio do modułu. Czy to czujnik 3 biegu? Po co? Smile

EDIT: przemyslalem jeszcze raz sprawe i jak kupie zegary nie od daelima to beda pokazywac bledna predkosc chyba ze srednica/obwod kola bedzie taki sam jak kola pod dany predkosciomierz? Teraz sie zastanawiam nad cyfrowym, bo w nich da sie ustawic i wyregulowac obwod kola. Sensor mozna jakos zamocowac na amorku a magnesy na tarczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwynbleidd dnia Wto 19:58, 22 Sie 2017, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:07, 22 Sie 2017    Temat postu:

co do baku to ci nie podpowiem. mi wskaznik latal jak popiepszony. winne byly poluzowane srubki przy liczniku (podlaczenie kabli do zegara paliwa).
wczesniej wymienilen plywak na inny - uzywany, bo stary mial powycierane "lapki" ktore lataja po blacie zmieniajac tym samym opornosc... nie umiem tego gowna nazwac Wink

z tym 3 biegiem tez to wypatrzylem.. pytanie po co? jedynie co mi przychodzi do glowy to ze powyzej 3 biegu moze nastepowac jakas zmiana w zaplonie... jednak nic jeszcze nie grzebalem przy tym... wypadalo by zmierzyc czy przy zmianie biegow zmienia sie opornosc na tym kablu, lub czy jest tam jakies napiecie, ktore sie tez zmienia....
z tego co wiem (a nie wiem na 100%) to vt, vc, vs, nie maja takiego wejscia w module.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin