Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:41, 17 Gru 2015 Temat postu: Wlot powietrza w airboxie |
|
|
sprawa niby prosta i oczywista.. Powietrze, najlepiej zimne, trafia do airboxa i zostaje zasysane przez gaznik do cylindra.. bla, bla, bla...
Zajmnijmy sie jednak ulozeniem wlotu powietrza airboxow....
Moze dam przyklad z ogara 50, jako ze takowego mialem.. skupiajac sie tylko na airboxie (puszka gdzie jest filtr powietrza),, a wiec ten przedmiot jest ustawiony w ogarze w taki sposob ze wlot jest skierowany do kierunku jazdy. Dzieki temu im sybciej jedziemy tym wiecej powietrza wpada do boxa...
Zmieniajac troche pojemnosc napisze na temat maszyn 1000 cc jezdzacych po torach... wejscie powietrza jest centralnie z przodu...
znow do kierunku jazdy... zbieg okolicznosci?
Wrocmy teraz z toru do naszych 125cc
W roadwinie wlot powietrza jest z prawej strony( patrzac od tylu motocykla), co gorsza zwroccie uwage na ksztalt wejscia. Jest tak zrobiony ze ogranicza powietrze!?
Zdjecie z instrukcji obslugi...
Zwroccie uwage ze po odwroceniu tego wejscia o 180st. spowoduje to ze wiecej powietrza bedzie wpadalo do air boxa. Nie ma mozliwosci ustawienia tego idealnie do kierunku jazdy bez ingerencji mlotka i przecinaka...
Co przyniesie zmiana z prawej na lewa strone? Na pewno wiecej powietrza wpadnie... Jak sobie z tym silnik poradzi? tego niewiem bo nie testowalem.. Ale na pewno bede to testowal...na wiosne...
Jak jest w Waszych maszynach skierowany wlot powietrza?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Czw 1:55, 17 Gru 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 4:06, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie jest deko inaczej, ale tez w bok jakos i ciagnie pierdy spod siedzenia. Aczkolwiek, nie jest zle, bo moj chinol ssal powietrze "pod prad" znaczy dolot powietrza byl tylem do kierunku jazdy (wersja zapomnij o filtrze i tak sie nie brudzi). Jesli czujesz potrzebe, probuj. Osobiscie poki nie musze to nie chce ingerowac w konstrukcje/projekt pojazdu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 4:49, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Duzo roboty nie ma... odkrecic 4 srubki, przekrecic o 180st. i przykrecic...
Tylko mnie zastanawia, dlaczego tak to dali a nie inaczej? To az mi sie prosi zeby to odwrocic...
nie zainteresowalbym sie tym gdyby wlot nie byl pod takim katem. Gdyby nie ten ukos to nie widzialbym roznicy w ulozeniu na prawo czy lewo.
Rashrod a ty masz wlot z boku prostopadle do ramy czy tez pod jakims skosem? Jak mozesz to wrzuc zdjecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:01, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Kurcze... Jak znow sciagne siedzenie to wrzuce. A czemu tak zrobili? Moge ci dac odpowirdz ogolna. Dziadek moj, swietej pamieci, w wieku 20 lat poszedl "na przymusowe roboty" najpierw do niemcow a potem do ruskich jak to sie mowi z lufa przy glowie i bez wyboru jako kierowca mechanik jak wojna sie zaczela. Pierwsze co, to chcial, jako osoba po przedwojennym technikum pare rzeczy poprawic w pojezdzie. Uslyszal, ze "nic ma nie ruszac bo nie po to naście miesiecy nad tym badacze i projektanci siedzieli, zeby on to przestawial". Jemu to zapadlo w pamiec, ze skoro cos jest projektowane i testowane przez jakis zespol badawczy przez iles czasu to jest powod ze tak jest i mnie choc bylem malym chlopcem zdazyl powtorzyc. I mysle ze cos w tym jest. I albo chodzi o trwalosc silnika, albo o ograniczenie pylu na filtrze, albo spalanie albo wiele rzeczy o ktorych nawet nie pomyslimy. Przeciez nie zaprojektowali i nie wprowadzili moto do produkcji w miesiac tylko sie zastanawiali nad tym czemu co i jak. Moze chodzi wlasnie o to, zeby cisnienia w dolocie sie zgadzaly... Albo bo... Tak czy owak jak zdejme siedzenie to cykne foto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TSin
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG || Daelim VT evolution Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:52, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem jest tam wykorzystana aerodynamika. Nie widziałem na żywo tego motocykla więc ciężko mi powiedzieć czy jest tam jakiś profil, ale pamiętaj, że pęd powietrza swoje robi. Przy 50km/h jest już dość duży pęd by wciągnąc zimne powietrze. Mogę si mylić, ale też wydaję mi się, że to przemyśleli
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TSin dnia Czw 11:52, 17 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:43, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Macie racje ze ktos to po cos tak zrobil.. Ale... w tym samym filtrze jest tez wejscie na spaliny z recyrkulatora spali... Tak, tak, wiekszosc ma juz to zaslepione... Zeby nie owijac w bawelne.. przy oryginale powietrze wlatuje pod jakims cisnieniem do filtra, dodatkowo wlatuja spaliny tez o jakims cisnieniu i w ten sposob napelniany jest airbox... Do czego zmierzam.. po wycieciu recyrkulatora w air boxie jest tylko powietrze, nie ma tego dopelnienia spalin...
Dlaczego wedlug mnie zostalo to skierowane nie pod prad wiatru?
1.Napewno przez w/w zwiekszenie trwalosci filtra powietrza. Czyli mniej zanieczyszczen wpada....
2. wedlug mnie jak by to bylo z drugiej strony to wpadajace powietrze przy duzej predkosci twozylo by za wysokie cisnienie w airboxie i przez to spaliny z recyrkulatora spalin mialy by problem z dostaniem sie do filtra powwietrza.
Tyle ze my juz nie mamy recyrkulatora spalin...
Te moje wywody sa czysto teoretyczne. Zapraszam do dalszej polemiki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Czw 15:44, 17 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:10, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Obstawiam, ze akurat spaliny ida pod takim cisnieniem ze nie bylby to problem. Rzecz jest przy koncu - w cylindrze. Szybciej sie on zapelnia bo jest to silnik wolnossacy. Dostaje wiecej mieszanki z czego z gaznika nie nadaza sie wylewac a jak zrownowazysz mieszanke to bedzie wiecej palil. Ale jest tez szansa wzrosu mocy przy predkosiach, jakbys mial maly kompresorek ktory dziala od jakis predkosci wzwyz. Generalnie, mozna dac dolot nawet i do przodu zaraz nad silnikiem wprost na droge, ale wiecej pod wiekszym cisnieniem do spalenia bedzie mial silnik i zywotnosc spadnie duzo wiecej niz bedzie zysku z mocy. Tak w skrocie to dziala w stuningowanych autach z dolozonym kompresorem to tak zadziala i tu. Jesli chcesz moto miec przez dwa trzy lata to mozesz probowac. Oczywiscie na wlasna odpowiedzialbosc jak to w przydomowych tuningowniach.
Oczywiscie tez teoretyzuje, z regulacja gaznika bylby problem bo na jalowych by go zalewalo a na predkosciach byloby ubogo. Cisnienia do obrotow by sie nie zgadzaly...
W sumie. Na wtrysku moglby sie udac...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Czw 18:13, 17 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:09, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Na wolnych obrotach motocykl stoi, wiec jest bez roznicy wlot powietrza. Recyrkulator spalin tez jest zamkniety na wolnch obrotach, wiec cisninie w airboxie bedzie rowne cisnieniu na zewnatrz..
Przy jezdzie w oryginale, wpada iles powietrza plus, jak zauwazyles, spaliny pod wiekszym cisnieniem niz cisnienie powietrza. Wiec zmieniajac ustawienie wlotu powinnem odzyskac troche tego cisnienia ze spalin.. Oczywiscie cala teza jest teoretyczna. Test dopiero na wiosne jak beda stabilne warunki na drodze i nie bedzie strachu jazdzic z maksymalna predkoscia....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:07, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Jesteś szalony. Ale bez szalonych ludzi nie powstałyby motocykle. A co do jałowych to właśnie chodziło mi o to, że małe prędkości czy postój to jeden zakres ciśnień a przy dużych prędkościach to ciśnienie mogłoby być wręcz za wysokie co zubożyłoby mieszankę czyli przyjmijmy, że lambda mogłaby nie tyle mieć 0,9 co np jakieś dramatyczne 0,4, a przez to traciłby moc i grzał się i topił elektrody w świecy. Ale, jak wspomniałeś, ciągle teoretyzujemy, a ja powątpiewam, że do gaźnika zdąży napłynąć tyle paliwa, żeby mieszanka pozostała w okolicy stechiometrycznej. No i w całej tej teorii nastawiam się na to, że wlot niczym nieograniczony jest ustawiony w stronę przedniego koła a powietrze z pędu sadzi do środka jak szalone w czasie jazdy przy większych prędkościach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:23, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Jak za duzo powietrza bedzie to mozna kotekte zrobic na igle gaznika - dysza glowna...
Ale olewajac troszke temat.. Jaka mamy pewnosc ze po wycieciu recyrkulatora spalin cylinder jest w 100 procentach wypelniony? Wedlug mnie jest tam teraz troche miejsca na dodatkowa mieszanke... tak czy siak test a wiosne bedzie i jestem przekonany ze na 98% nie odczuje straty mocy...
Szukam jakiesc koreanskiej instrukcji obslugii bo tamten rynek nie bawi sie w recyrkulatory spalin... moze ma ktos, lub zna koreanski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 5:16, 18 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko pamietaj, ze juz teraz jest lepiej bo spaliny dosc mocno cierpia na niedobor tlenu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomaszu
Support
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EZG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:31, 17 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Witam, w trące tylko tyle, że u mnie jest tak samo i też zastanawiałem się czy może czegoś tam nie brakuje. Odwrócenie tego wlotu o 180 stopni nie jest nie możliwe bez tak zwanego "rzeźbienia" dlatego ja nic z tym nie robiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:55, 18 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
tez to pozniej zobaczylem ze jedna za srub nie bedzie pasowac tyle ze zapomnialem o tym napisac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|