Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:25, 14 Mar 2017 Temat postu: ustawienie rozrządu |
|
|
Cześć!
Czy ktoś mi pomoże i podrzuci schemat ustawienia rozrządu w moim Delimie 125 VS. Mam na myśli znaki ustawcze oraz odnośniki do tych znakow.
Dzięki chłopaki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:36, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Przejrzałem serwisówki i nic nie ma. Jeżeli chcesz rozebrać a dobrze masz ustawiony rozrząd to nanieś znaki. Na magnecie na T a na górze nanieś kropkę na łańcuchu i zębatce i gdzieś na głowicy. W chińskich 50 jest to banał są naniesione znaki i ślepiec ich nie zauważy. Może gdzieś są naniesione w daelimkach
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:50, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Foveon za konstruktywną podpowiedź Rozrząd mam ustawiony prawidłowo więc posłużę się starą metodą garażowców czyli marker w dłoń. Cześć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:52, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Kup taki biały są dobre:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:04, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Jako stary garażowiec mam takowy na stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:43, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Też mam taki i jak zwykle jest zaschnięty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rift
Prospect
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:34, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
A co jak się ma.przestawiony rozrząd delikatnie?
P.s. Ma ktoś serwiówkę do roadwina np.w pdf? Mam instrukcjęobsługi ale informacje tam są dla mnie na słabym poziomie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:36, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
No to wtedy delikatnie gorzej chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:29, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Tak jak Foveon pisze,
Odkręcasz z lewej strony silnika boczną zaślepkę oraz mniejszą górną i ustawiasz na T, wcześniej będzie F. Normalnie F informuje o podaniu iskry na świecę, T informuje o zamknięciu zaworów ssących i wydechowych.
Po tym ustawieniu następuje wydech.
Jak dobrze pamiętam w tym ustawieniu krzywki wałka będą skierowane ku dołowi.
Pamiętaj o poluzowaniu napinacza z boku głowicy (śrubokrętem)
Uważaj przy wyciąganiu wałka rozrządu, lubią wypadać tulejki z wałka (łożyska ślizgowe) i mogą wpaść do silnika.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:46, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Dariusz za podpowiedź.
Pytałem o znaki dla ułatwienia sobie życia oraz pewności, że składam zgodnie z zaleceniem konstruktora/producenta. Podczas demontażu zlokalizowałem znaki ustawcze na zębatce wałka. Odnośnie panewek wałka lubiących wpaść do silnika, to uważam, że to bardzo cenna uwaga, choć w moim przypadku sytuacja była odwrotna - musiałem użyć lekkiego wybijaka by wyjąć oś Postaram się przygotować fotorelację z wymiany wałka dla potomnych.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aster59 dnia Wto 20:49, 14 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:51, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
To niedobrze że musiałeś wybijać, powinno wyjść za pomocą kombinerek.
Przyjrzałeś się wałkowi?
Posprawdzaj wszystko, zabarwienia, obtarcia, właśnie w silnikach VC-eków i VS-ów często dochodzi do zatarcia rozrządu.
Dlatego wprowadzili zwykłe łożyska w VL-ach i chyba w VJ-tach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:55, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Darku, silniczek mojej VS-ki ma wytarty/zatarty wałek stąd jego wymiana na nowy komplet czyli: wałek z panewkami, oś wałka, koniki + slizgi. Części od kilku miesięcy czekały w kartonie i się w końcu doczekały.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aster59 dnia Wto 20:56, 14 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:01, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Myślałem że tylko łańcuszek wymieniasz.
Spoko,
luz zaworowy 0,12 na ssącym i wydechowym
I nie upij się przy robocie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:21, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Postaram się zastosować do Twoich zaleceń
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:08, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Przechodziłem to, ustaw T z założonym łańcuszkiem na wale, ustaw tak, żeby śruby były po bokach a zawory pozamykane. Kręć, skręć rozrząd na górze jak przełożysz bolec przez środek, delikatnie kręć czy nie spotyka się zawór z tłokiem (bez świecy jest łatwiej) . Jak jest okej, to do odpału. Jak nie odpali, w co wątpię, zluzuj rozrząd, spuść łańcuch, wałem obróć 360 i spowrotem zrób jak na początku. MUSI ODPALIĆ.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:59, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Każdy sposób jest dobry jak prowadzi do celu. Ja robię maleństwo klasycznie czyli ustawiam tłok w ZZ, następnie nakładam łańcuch, tak by lewy znak na kole zębatym wałka pokrył się z krawędzią głowicy. W miejsce korka kontrolnego wkręcam przyrząd blokujący wał silnika i ma gadać od pierwszego kopa chyba.....że nie zagada:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aster59 dnia Śro 8:13, 15 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|