Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:46, 23 Gru 2016 Temat postu: temperatury... olej... cylinder... powietrze... |
|
|
Zakladam kolejny temat do gdybania
W skrocie. silniki 4t...
1. wlasciwa temperatura wplywa na prace silnika i jego zuzycie..
2. zimniejsze powietrze jest lepsze od cieplego.. (gestosc - ilosc o2)
3. za niska temperatura powietrza powoduje oblodzenie gaznika na dyszy..
4. silniki chlodzone ciecza pracuja w temperaturze ok 90-100 st.C, silniki chlodzone powietrzem + chlodnica oleju pracuja w temp ok 130 st C, silniki chlodzone tylko powietrzem pracuja w temperaturze ok 160 st C... temp. zaplonu oleju np. motula w zaleznosci od typu to ponad 200 st C...
Czy wy tez widzicie zaleznosc mocy oferowanych motocykli w danej klasie w zaleznosci od sposobu chlodzenia?
Czy zauwazyles ze po szybszej jezdzie motocyklem, lub po staniu na swiatlach/ w korku silnik staje sie jakby slabszy niz gdy pracuje od 10 minut?
Czy tez zastanawiacie sie zeby zwiekszyc chlodzenie w naszych komarkach
Czy uwazacie ze mi sie juz w glowie popie.....lo od tego gdybania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:47, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Zimniejsze powietrze jest lepsze,czuc to na gaznikowcach szczegulnie.Majac malucha w chlodniejsze dni lepiej sie zbieral i czuc bylo roznice to samo jest z VC-kiem.
Tak jazda z gazem lub stanie w korku powoduje zmniejszenie mocy,motorki z chlodziwem tego efektu nie posiadaja.Czy gaznik moze sie oblodzic?hmm nie wiem ale w maluchu przy -20 stopniach(tak kiedys byly takie zimy ale uciekly juz z polszy) olej mi tak gestnial ze odpalic nie szlo bo zaczynal rozrusznik cuchnac
Chlodzenie instalowac do naszych komarkow? hmm kilka razy lazilem do szopki z fanem12 cm.z kompa by poprawic obieg powietrza zwlaszcza w korku.a przy skuterach wentyl sie sprawdza i go nie widac pod obudowa
Masz 95-ke w glowie wiec wszystko z toba porzadku
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:17, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ja mogę opowiedziec o swoich doświadczeniach z temperaturami. Po zakupie skutera zauważyłem ze temperatura cieczy na wskaźniku jest bardzo niska. Wskazówka podnosiła sie o jedna kreskę max. Efekt był taki że po odpaleniu wszystko było ok do momentu kiedy delikatnie wzrosła temperatura silnika. Wtedy przy ruszaniu ze świateł miałem efekt dławienia przy dodawaniu gazu. Posprawdzałem wszystko i niby było ok ale nie dało mi to spokoju. Wymiana płynu i termostatu..... pomogła tyle co puder na rzeżączke. Wiec domowym sposobem wykonałem zasłonkę chłodnicy i efekt jest bardzo dobry, tzn temperatura silnika na wskaźniku jest taka jak być powinna (wskazówka jest w połowie skali) i czasem stojąc na światła h włącza sie wentylator czyli jest ok a do tego efekt dławienia zniknął i jeździ sie rewelacyjnie. Wiec mogę powiedzieć ze temperatura silnika jakiś wpływ na działanie Dealima S3 ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:51, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dzieki za odzew chlopaki teraz moge spac spokojnie
Pewnie kojarzycie taki fajny motorek daelim vj 125 naked pierwsze wersje nakedow byly bez pluga przy silniku... pozniejsze wersje dostaly ten plug... co to daje poza fajnoscia? odpowiedz jest prosta powietrze zostaje podbite z dolu w kierunku cylindra - dodatkowe powietrze ktore ma chlodzic cylinder.... nie pamietam czy byly to wersje gaznikowe czy juz wtryskowce... a znalesc informacje ile co koni mialo graniczy z codem... tak czy siak chyba po cos go zalozyli?
Tak czy siak, chlodniczka oleju idzie do serwisu - plukanie i udraznianie otworow jezeli okarza sie zawalone... w pozniejszym etapie montaz wiatraczka podlaczonego do kontrolki N... w zaleznosci od mocy wiatraczka albo przez przekaznik albo sie tylko wlutuje w odpowiedni kabel.. dzilanie proste, gdy motor stoi na luzie kreci sie wiatrak...
tylko jeszcze jedno istotne pytanie... yemperatura przy cylindrze powinna miec ok 90-100 st C... a jaka powinna byc temperatura oleju aby dobrze smarowal? bo moze sie okazac ze nie pogodze tych dwoch rzeczy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:49, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Pappa, na pewno oblodzenie nie występuje przy naszych pojemnościach. W końcu to jest 125ccm, dysza będzie zimniejsza ale na bank się nie zamrozi.
Na moją głowę im cieplejszy silnik tym lepsza szczelność i mniejsze opory pracy, rzadszy olej itp.
Ze szczelnościa wiąże się też kompresja ale działa to na naszą korzyść tylko do pewnego momentu w związku z tym że mamy dość mocno wyprzedzony zapłon
Szczerze, nie mam pojęcia na jakiej temperaturze chodzi mój silnik, ważne że tłoka nie wytapia i makaron z tłumika nie leci. Miałem w planach dać wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju ale w sumie po co? Jak tłok się przegrzeje to raczej to zauważe (spuchnie) a jak będzie za zimny to i tak nie będę mógł nic z tym zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:48, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
dzisiaj mialem troche czasu i wpadlem do garazu... od razu bak na bo i rozbieranie chlodniczki oleju.. zalalem ja srodkiem do czyszczenia silnika.. troche brudu wylecialo... pozniej plukanka olejem... bla bla bla..
zamontowalem ja na swoje miejsce i co sie okazalo... kawalek jej (jeden rzad) jest zasloniety przez plaskownik.. czyli modyfikacja mocowania (odsuniecie chlodniczki ok plaskownika) poprawi chlodzenie... ale bez testu w lato nie wiem czy bedzie to konieczne...
nizej zdjecie..
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:24, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Pappa ostrożnie z nią, przy demontażu u mnie delikatnie ją czymś puklem i teraz zbiera mi się taka delikatna mgiełka z oleju na zewnątrz cylindra. Cholernie delikatne to to jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:59, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
wygladala w miare masywnie jak na aluminiowa chlodniczke.. troszke byla pukana aby syf wylecial...
u mnie glowica jest trochce zaolejona.. kojarzylem ten fakt z tymi gumowymi koreczkami, ale mozliwe ze to to co mowisz - chlodniczka., na wiosne sprawdze szczelnosc jej podczas jazdy podkladajac za nia kartke papieru...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:06, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
W sumie to możesz mieć rację bo dekiel zaworów też sciagalem ale żeby wszystkie żeberka były usyfione a ranty czyste?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:36, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
wydaje mi sie ze u mnie chlodniczka jest wyzej niz w vl'ce. czyli jezeli ona by ciekla to w zebra nie powinna brudzic...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|