Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:59, 16 Cze 2016 Temat postu: Tarcze hamulcowe |
|
|
Drodzy,
Zacisk dalej mi piszczy, więc klocki będą do wymiany. Zastanawia mnie tylko sprawa tarczy. W samochodzie sprawa z wymianą jest prosto, zużycie widać w postaci np. rantów. W VJcie rantów nie mam, ale mam dosyć spore rowki na całej powierzchni (ok. 1,5 mm zarówno z przodu, jak i tyłu). Moto hamuje dobrze, ale te rowki w jakiś sposób dyskwalifikują tarcze z dalszego użytku?
Zastanawia mnie też czy sama wymiana klocków, przy tarczach w takim stanie pomoże z tym piszczeniem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Czw 11:00, 16 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:01, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
klocek po pewnym czasie ulozy sie do rowkow...
oczywiscie najlepiej jest wymienic calosc.. czyli tarcze i klocki plus zrobic przeglad cylinderkow i prowadnic... ale wiadomo o co chodzi...
Jak tarcza jest gruba mozna ja oddać do przetoczenia. co spowoduje jej wyrownanie.. ale wazne jest dowiedzenie sie ile tej tarczy prawdopodobnie zostanie po tym zabiegu..
roadwin na przedniej tarczy (u mnie) ma zapis min 3.5mm, tyl to 3mm
ps. ja u siebie mam male rowki, tylko teraz jak wytlumaczyc co dla kogo jest male.... jak jade paluchem to prawie ich nie czuje...
ja za jakis czas wymienie same klocki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:58, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli tarcza ma rowki i to jak piszesz 1,5 mm to należy ją wymienić. Spada w ten czas skuteczność hamowania. Powodów mogło być kilka. Gówniane klocki, gówniana stal na tarczy, uszkodzony zacisk hamulcowy. Do wymiany masz zestaw tarcza klocki i regeneracja zacisku z wymianą płynu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LakiMacroMedia
Support
Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KMY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:59, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Polecił bym wymianę tych tarcz ze względu na bezpieczeństwo. 1.5 mm przy takich tarczach jest nie za bardzo. Oczywiście tak jak koledzy pisali wyżej, nowe kloki i ogólne sprawdzenie układu.
P.S: W puszce , w ciągu 2-mc wymieniałem 2x tarcze i klocki. Za pierwszym razem "hinoL" tarcze po 200 km się pokrzywiły, więc wymieniłem na inne, ale nie pamiętam jakie. A za drugim, też "hinoL" , odkleiła się wykładzina z klocków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
neo.lbn
Support
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LB Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:44, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Czytając wasze posty jeżeli miał bym do wyboru pozostać przy starych tarczach i je przetoczyć bądź nawet szlifierką zjechać, albo kupić niby nowe ale chińskie które się gną, to chyba wole cieńsze ale sztywne niż takie które przy hamowaniu zamienią się w ósemkę. I tu kwestia bezpieczeństwa już pozostaje chyba jednoznaczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:58, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
po uzyciu szlifierki mozesz od razu je oddac na zlom... do tego potrzeba precyzji.. ale pewnie o tym wiesz, a ja czepilem sie slowa
za ciekie tarcze moga peknac, wiec szalu tez nie ma.
tarcze najlepiej dotrzec. tz. jak mamy nowe hamulce to nie od razu hamujaemy awaryjnie po to zeby je testwoac. tarcze sa uczulone na nagle studzenie np. woda... z reszta jak kazdy rozgrzany metal...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:14, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
neo, w takim sprzęcie jak daelim toczenie tarcz odpada jak i z resztą w każdym motocyklu mija się to z celem. Po prostu się tego nie robi. Traktowanie tarczki szlifierką kątową to już nawet nie jest barbarzyństwo. To jest po za skalą nazewnictwa.
Kto powiedział że chińska tarcza musi być zła ? Jeśli tak myślisz to jesteś w wielkim błędzie. Jak wszędzie są dobre materiały jak i kiepskie. Nawet Niemcy robią buble i to jeszcze jakie. Pracowałem w niemieckim zakładzie auto moto TUV i coś na ten temat wiem, a na pewno więcej niż Ty kolego. Tarczę hamulcową możesz nawet dać do wycięcia na laserówce. Jeszcze mało wiesz. A na pewno o motocyklach wiesz mało. Po to z resztą tu jesteś.
Ten problem od którego zaczął się ten temat jest o tyle niebezpieczny że tarcze w niekorzystnych warunkach, np deszcz może się rozpołowić. Dlatego seequs musi to wszystko zmienić.
Tak dla informacji to jakieś 70 % dostępnych na rynku niby oryginalnych taili jest produkcji Chińskiej. Radzę zweryfikować swoje dane. Jeśli ktoś tego nie wiedział to już wie.
Made in China opanowała rynki całego świata. Smutne ? Może i tak, ale prawdziwe.
Jak posiedzisz w częściach to będziesz wiedział, którzy producenci pakują dobry towar, a którzy szajs.
Pozdrawiam i myślę że z leksza wyjaśniłem kwestię materiałową ?
LwG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rift
Prospect
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:00, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Odgrzeje kotleta by nowego tematu nie zakładać.
Możecie podesłąć linki do tarcz tanich i dobrych ?
Niesamowite, że tarcze do motocykli są droższe niż do aut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rift
Prospect
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:51, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Szybkie pytanie:
Czy tarcza przód z Roadwina nowszego (tego z wtryskiem) pasuje do Raodwina z 2004r.? Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:52, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Pewnie tak. Ty tylko wtrysk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|