Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Tarcze hamulcowe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:59, 16 Cze 2016    Temat postu: Tarcze hamulcowe

Drodzy,

Zacisk dalej mi piszczy, więc klocki będą do wymiany. Zastanawia mnie tylko sprawa tarczy. W samochodzie sprawa z wymianą jest prosto, zużycie widać w postaci np. rantów. W VJcie rantów nie mam, ale mam dosyć spore rowki na całej powierzchni (ok. 1,5 mm zarówno z przodu, jak i tyłu). Moto hamuje dobrze, ale te rowki w jakiś sposób dyskwalifikują tarcze z dalszego użytku?

Zastanawia mnie też czy sama wymiana klocków, przy tarczach w takim stanie pomoże z tym piszczeniem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Czw 11:00, 16 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:01, 16 Cze 2016    Temat postu:

klocek po pewnym czasie ulozy sie do rowkow...
oczywiscie najlepiej jest wymienic calosc.. czyli tarcze i klocki plus zrobic przeglad cylinderkow i prowadnic... ale wiadomo o co chodzi...
Jak tarcza jest gruba mozna ja oddać do przetoczenia. co spowoduje jej wyrownanie.. ale wazne jest dowiedzenie sie ile tej tarczy prawdopodobnie zostanie po tym zabiegu..
roadwin na przedniej tarczy (u mnie) ma zapis min 3.5mm, tyl to 3mm
ps. ja u siebie mam male rowki, tylko teraz jak wytlumaczyc co dla kogo jest male.... jak jade paluchem to prawie ich nie czuje...
ja za jakis czas wymienie same klocki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:58, 16 Cze 2016    Temat postu:

Jeśli tarcza ma rowki i to jak piszesz 1,5 mm to należy ją wymienić. Spada w ten czas skuteczność hamowania. Powodów mogło być kilka. Gówniane klocki, gówniana stal na tarczy, uszkodzony zacisk hamulcowy. Do wymiany masz zestaw tarcza klocki i regeneracja zacisku z wymianą płynu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LakiMacroMedia
Support



Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KMY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:59, 16 Cze 2016    Temat postu:

Polecił bym wymianę tych tarcz ze względu na bezpieczeństwo. 1.5 mm przy takich tarczach jest nie za bardzo. Oczywiście tak jak koledzy pisali wyżej, nowe kloki i ogólne sprawdzenie układu.

P.S: W puszce , w ciągu 2-mc wymieniałem 2x tarcze i klocki. Za pierwszym razem "hinoL" tarcze po 200 km się pokrzywiły, więc wymieniłem na inne, ale nie pamiętam jakie. A za drugim, też "hinoL" , odkleiła się wykładzina z klocków


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neo.lbn
Support



Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LB
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:44, 16 Cze 2016    Temat postu:

Czytając wasze posty jeżeli miał bym do wyboru pozostać przy starych tarczach i je przetoczyć bądź nawet szlifierką zjechać, albo kupić niby nowe ale chińskie które się gną, to chyba wole cieńsze ale sztywne niż takie które przy hamowaniu zamienią się w ósemkę. I tu kwestia bezpieczeństwa już pozostaje chyba jednoznaczna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:58, 16 Cze 2016    Temat postu:

po uzyciu szlifierki mozesz od razu je oddac na zlom... do tego potrzeba precyzji.. ale pewnie o tym wiesz, a ja czepilem sie slowa Wink
za ciekie tarcze moga peknac, wiec szalu tez nie ma.
tarcze najlepiej dotrzec. tz. jak mamy nowe hamulce to nie od razu hamujaemy awaryjnie po to zeby je testwoac. tarcze sa uczulone na nagle studzenie np. woda... z reszta jak kazdy rozgrzany metal...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:14, 17 Cze 2016    Temat postu:

neo, w takim sprzęcie jak daelim toczenie tarcz odpada jak i z resztą w każdym motocyklu mija się to z celem. Po prostu się tego nie robi. Traktowanie tarczki szlifierką kątową to już nawet nie jest barbarzyństwo. To jest po za skalą nazewnictwa.
Kto powiedział że chińska tarcza musi być zła ? Jeśli tak myślisz to jesteś w wielkim błędzie. Jak wszędzie są dobre materiały jak i kiepskie. Nawet Niemcy robią buble i to jeszcze jakie. Pracowałem w niemieckim zakładzie auto moto TUV i coś na ten temat wiem, a na pewno więcej niż Ty kolego. Tarczę hamulcową możesz nawet dać do wycięcia na laserówce. Jeszcze mało wiesz. A na pewno o motocyklach wiesz mało. Po to z resztą tu jesteś.
Ten problem od którego zaczął się ten temat jest o tyle niebezpieczny że tarcze w niekorzystnych warunkach, np deszcz może się rozpołowić. Dlatego seequs musi to wszystko zmienić.
Tak dla informacji to jakieś 70 % dostępnych na rynku niby oryginalnych taili jest produkcji Chińskiej. Radzę zweryfikować swoje dane. Jeśli ktoś tego nie wiedział to już wie.
Made in China opanowała rynki całego świata. Smutne ? Może i tak, ale prawdziwe.
Jak posiedzisz w częściach to będziesz wiedział, którzy producenci pakują dobry towar, a którzy szajs.
Pozdrawiam i myślę że z leksza wyjaśniłem kwestię materiałową ?
LwG


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rift
Prospect



Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:00, 14 Mar 2017    Temat postu:

Odgrzeje kotleta by nowego tematu nie zakładać.
Możecie podesłąć linki do tarcz tanich i dobrych Wink ?
Niesamowite, że tarcze do motocykli są droższe niż do aut.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rift
Prospect



Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:51, 16 Mar 2017    Temat postu:

Szybkie pytanie:
Czy tarcza przód z Roadwina nowszego (tego z wtryskiem) pasuje do Raodwina z 2004r.? Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:52, 16 Mar 2017    Temat postu:

Pewnie tak. Ty tylko wtrysk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin