Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Sob 16:21, 17 Gru 2016 Temat postu: Skrzynia biegów. Problem z 1 biegiem |
|
|
Siema! Od 3 dni jeżdżę moim Daystar'em i wcześniej nie było w ogóle problemu z biegami. Nawet wrzucenie neutralnego nie stanowiło problemu. Dzisiaj wziąłem swoją dziewczynę na plac żeby trochę pojeździła i oswoiła się z motocyklem bo to głównie ona będzie jeździć... No i szło jej to mozolnie na początku, ale pojeździła godzinę i ogarnęła. Po tym jak się przesiadaliśmy zauważyłem że jedynka nie chce wskakiwać, a jak wskoczy to przy próbie ruszania wskakuje na neutralny ... Czy to możliwe, że skrzynia jest tak delikatna że jak kobieta uczyła się jeździć mogła by ją uszkodzić? Dodam, że sytuacja wygląda w ten sposób, że czasami zaskoczy i wchodzi normalnie. Ale pojeżdżę trochę i wariować zaczyna. Dodam, że olej wymieniałem 100km temu na Castrola POWER RS 10W-40 4T
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 17:58, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
hmmm sprawdz luz sprzegla na dzzwigni.u mnie jak za duzy byl to byl problem z 1
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Sob 18:36, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Luzu nie ma łapie od samej góry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Sob 21:07, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jedynka wskakuje jak wrzucę luz i lekko prę nogą na nią, tak jak bym próbował ruszać na luzie... Raz wchodzi lekko raz w ogóle albo lata luźno, albo jakby się coś zablokowało.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Sob 21:08, 17 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 2:09, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Podest blokuje Ci dźwignię od biegów, wyreguluj to tak żeby był na dobrej wysokości i będzie spoczko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Nie 17:59, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście trochę haczy o podest. Ale problem wygląda tak, że raz wskakuje super bez oporu i w ogóle. A raz łapie jakby chciało a nie mogło. I wyskakuje na Neutralny. Tam od pedału biegów jest taka śruba połączona ze skrzynią to ją podkręciłem trochę bo miałem luzy na pedale i latał trochę po czym zauważyłem, że czasami trzeba mocniej depnąć pedał żeby wskoczyła ta jedynka i to właśnie wtedy przeszkadza podest, ale podestu niestety nie da się obniżyć. Podciągnąłem z kolei sprzęgło, ale nie chciał ruszyć w ogóle z miejsca bo się ślizgało to popuściłem tak, że teraz łapie przy samej górze i wydaje mi się, że ogólnie jest lepiej. Chociaż mam wrażenie że skrzynia zaczyna wariować jak silnik się zagrzeje...
BTW...
Robił ktoś już z was skrzynię w Daystarach? Wiecie co bym potrzebował w razie czego wymienić? Jak to wygląda? Co powymieniać najlepiej jak rozbiorę silnik?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Nie 18:01, 18 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:44, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim dogadaj sie z kims kto ma blisko Ciebie daystara i sprawdz jak jest u niego. Bo moze być tak że tylko Ci się wydaje że coś jest nie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:58, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
mozesz zerknac na fimik instruktarzowy foveon'a pt naprawa luzu czy jakos tak.. moze "sloneczko" szwankuje...
ale wydaje mi sie ze musisz troszke wyluzowac... czyli najpierw ustawic sprzeglo z minimalnym (zalecanym przez instrukcje) luzem na linve.. bez tego przy roznych temperaturach sprzeglo bedzie dzialalo inaczej.. pozniej sciagnac podest tak jak wyzej bylo sugerowane i wtedy sprawdzic czy wbija sie bieg... takze spokojnie bedzie dobrze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:07, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
I ktoś jeszcze wspominał że skrzynia gorzej chodziła na oleju X. Zalej sobie 10W40 np. od Motula albo z tematu o oleju coś wybierz dla siebie, może faktycznie być tak że panikujesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 21:46, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
chyba Darek narzekal na motula po zlocie.sprawdz jeszcze luz dzwigni zmiany biegow .jest ona na 1 srubie przykrecona i jak jest wyrobiona trzeba to zniwelowac.w moim latala i brzeczala a po podlozeniu kawalka skorki siedzi sztywno i biegi wskakuja z wyraznym "klikiem" jezeli dzwignia wisi ci na bok to bedzie luz i moze nie dociagac biegu do konca i wylatywac bedzie .jak koledzy pisza najpierw drobnica a pozniej trzeba bedzie sie martwic
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Nie 22:17, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Olej wymieniony 150km temu. Castrol POWER RS 10W-40 4T. Dźwignię zmiany biegów wyregulowałem tą ala śrubą rzymską łączącą dźwignię ze skrzynią. Miała luzy, duże. Obecnie nie ma w ogóle. Biegi wskakują z wyraźnym klikiem tylko nie 1 bieg i luz. Czasami kliknie. Czasami wskoczy po cichu, a czasami głośno kliknie, wręcz strzeli. Czasami muszę mocno depnąć, czasami wystarczy lekko musnąć. Po regulacjach widzę poprawę tylko że jest to loteria 10 razy złapie 4 razy nie złapie. Też jak leciutko wcześniej wystarczyło musnąć żeby wrzucić na luz i się świeciło że wrzucony. Teraz zauważyłem że czasami ta lampka N świeci mocniej innym razem mniej tak że muszę poprawiać wrzucając na 1 bieg i z powrotem na luz. Mam nadzieje że to przez olej. Chociaż czytałem dużo pozytywnych opinii na temat tego castrola. Wracając do podestu pod dźwignią biegów. Czasami zauważyłem że właśnie wajcha się na nim oprze jak mocniej kliknę gdy bieg nie chce wskoczyć, ale go nie da się już bardziej obniżyć... Też zauważyłem że biegi chodzą super na zimnym silniku. Jak się silnik zagrzeje zdarzają się wariacje. Sprzęgło też podciągałem i popuszczałem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Nie 22:18, 18 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:40, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
To skoro do podestu az Ci dochodzi, to odkrec tą srube na mocowaniu i przeloz calosc o 1 zabek zgodnie ze wskazówkami zegara.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:41, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Żeby dostać się do skrzyni musisz rozłożyć cały silnik na części pierwsze. Musisz wtedy wymienić większość uszczelek. Dostępność nowych części do skrzyni = 0. Tylko używki.
Sprawdź czy dźwignia na skrzyni i od pedała są równoległe do siebie i są skierowane w dół na godzinę 6. Wtedy najlepiej działają. Wbij 1 i zobacz ile luzu masz pod pedałem między podestem. Raczej nie stawiał bym na olej. Zlej go do słoika i wrzuć magnes. Zobaczysz czy nie ma opiłków żelaza ze skrzyni (mogą być jeszcze w filtrze). Możliwe że kobieta uwaliła Ci jedynkę ciągle wbijając ją. Słoneczko od zazębiania biegów ma za zadanie tylko blokowanie biegu w odpowiedniej pozycji a nie ma nic wspólnego z wbiciem biegu więc raczej na to bym nie stawiał.
Pojeźdź ile się da może się jeszcze ułoży i dotrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pon 16:43, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Są skierowane w dół na godzinę 6. I są równoległe. Wczoraj ustawiałem. Jak wrzucę 1 bieg i przytrzymam pedał, jest ok 1cm, może nawet mniej, pomiędzy pedałem a podestem. Jak puszczę to wraca do pozycji początkowej. W ogóle jak silnik nie jest zapalony to jedynka wchodzi jak po maśle może na 10 wrzuceń jedna poprawka. Luz wchodzi tak sobie. Dwójka bez żadnego problemu. Właśnie wydaje mi się, że jak silnik się zagrzeje to zaczyna wariować. Może rzeczywiście to olej? Spróbuje jeszcze tak zrobić jak pisze Bkrukl, przestawię trochę pedał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pon 16:57, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Poprawka. Ten odstęp od dźwigni, a podestu jest zależny. Bo czasami tak po prostu jakby dźwignia się zapadała i wtedy opiera się o podest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:19, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No to podnieś go koniecznie albo 1 ząb na skrzyni albo śrubą jak się da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|