Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:34, 15 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja mam założony ten gaźnik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na tym gaźniku jeżdżą jeszcze dwie osoby z forum i są zadowolone, ja również.
Przy zakładaniu nie reguluj składu mieszanki, ustaw tylko obroty na iglicy, przepustnicy i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:17, 15 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
To jest przyspieszacz. Jak popękany to przez to leje się paliwo bezpośrednio do przepustnicy. Możesz spróbować to zaślepić wycinając gumę i wkładając pod tą ale będziesz miał dziurę w obrotach, lub kupić nowy gaźnik za 130zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:18, 16 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jeszcze od siebie dodam w kwestii rozruchu, w moim VL125 miałem problem taki że z rozrusznika palił tylko i wyłącznie na zimnym motorze ale za to od strzała, raz na ruski rok udało mi się go odpalić na rozgrzanym silniku. Oczywiście z kopa odpalal za każdym razem choćby się paliło i walilo, pomogła wymiana fajki świecy i samej świecy, później niestety padł regulator więc od tamtej pory odpalam tylko z kopa jest jeszcze możliwość złego luzu zaworowego, z tego co mi wiadomo moja machina nie miała go ustawionego już dobre 8 lat a może i więcej ale jakoś nie umiem się do tego zabrać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:13, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ustawienie luzu zaworowego nie jest trudny,
ściągnij pokrywę klawiatury,
odkręć święcę w celu łatwiejszego obrotu wałem korbowym,
odkręć z lewej strony silnika zaślepkę plastikową i małą zaślepkę tuż nad nią.
Po odkręceniu zaślepki z boku silnika, wkładasz klucz (14 albo 17) i obracasz wałem tak żeby ustawić znak T na znaku umieszczonym w bloku silnika (mała zaślepka). Pierwsze przy kręceniu ukaże się F (iskra) później T.
Po ustawieniu znaków krzywki wałka rozrządu powinny być skierowane ku dołowi.
Ustawiasz luz szczelinomierzem, wkładając go między zawór a konik (ja ustawiam po 0,15 na wszystkich zaworach) powinno być 0,12 ssący, 0,15 wydechowy ( ten od strony rury tłumika).
Ustawisz, luzując nakrętki na konikach i wkręcając lub odkręcając śrubki specjalnym kluczem albo kombinerkami. Szczelinomierz powinien wchodzić ciężko. Po ustawieniu dokręcasz nakrętki.
Obracasz wałem parę razy i sprawdzasz luz ponownie.
Po skończonej operacji skręcasz wszystko do kupy i jeździsz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Wto 20:16, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:37, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Gaźnik powinien być jutro. Stary rozebrałem, widać że już nieraz był dłubany. Zobaczę jakie będą efekty i dam znać. Zawory zostawię na później bo z czasem kiepsko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:28, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dobra, złożyłem . Było kilka k... i ch.... ale poszło. Zgodnie z zaleceniami nie tykałem nic po za iglica i śrubą pod przepustnicą. W chwili obecnej pali z kopa ale nie tak lekko. Na obroty wchodzi, jedzie nie gaśnie ale coś nie jest tak. Przy szybkim odkreceniu gazu na full (na postoju) dławi się, chyba że trochę zaciągnę ssanie wtedy się wkreca jednostajnie bez dławienia ale nie do maksymalnych obrotów(po odpuszczeniu ssania idzie w górę do końca).
Generalnie przekroje nowego gaźnika są większe nieco od oryginału ale skoro forumowicze jeżdżą na nich to pewnie potrzebna mi pełna regulacja. Tylko która śruba jest od czego, bo we wszystkich opisach na forum regulacjach występują 2 a ja widzę u siebie 3 :
1 - ze sprężynką do wysokości przepustnicy (tą kręciłem)
2 - u dołu komory pływakowej
3 - pod gaźnikiem pionowo w dół
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 2:10, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
1 jest od ustawienia wolnych obrotów
2jest chyba od spuszczania paliwa z komory plywakowej.
3 jest od regulacji mieszanki paliwowo powietrznej.
I tutaj powinieneś poczytać poradnik regulacji gaznika.
Ja np.zajrzałem do instrukcji serwisowej mojego vl i wyszło że mam za małą duszę główną zamiast 102 była 92.rozkrec gaznik i zobacz jaką masz dysze.jak masz 102 to śrubę od mieszanki wykrec 2 i 1/4 obrotu.plywak 19mm.iglica fabrycznie na 2 rowku od góry.potem po odpaleniu stawiasz wolne obroty srubą z boku.ja tak zrobilem i maszynka pali jak nigdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:40, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Niby silniki vj i vl sa te same a dysze inne.. u mnie w vj glowna to 100..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:15, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
No, Twój poradnik czytałem juz kilka razy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:12, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja kupiłem moto super sprawne przyjechał na prxyczepce i nie jeździ (po dodaniu gazu gasl) .. . Co się okazało. W czasie jazdy na przyczepie gluty z gaźnika przyblokowaly dysze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:29, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Gaźnik nowy. A nie ma to związku z tym że to gaźnik PZ30? Ten wyjęty (shl) mniejszy był.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:52, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Witam . Chciałbym się dołączyć do tematu. Pamiętacie panowie jak udzielaliście mi pomocy przy awarii mojego Daelimka. Miałem ten sam problem , najpierw motor ciężko odpalał potem gasł i tak parę razy później, pracował nierówno żeby podczas jazdy zgasnąć. Fakt przeczyściłem i wyregulowałem gaźnik, wymieniłem świece wraz z przewodem ale głównym powodem mojej usterki był moduł zapłonowy. Z tego szczęścia kupiłem dwa moduły zapłonowe pierwszy rometowski 4T drugi jakis tuningowany różnicy jeżdżąc na obydwóch nie widziałem. Jeżeli będziesz chciał sprawdzić moduł wyśli na priv swój adres to go prześle oczywiście bezpłatnie- przecież trzeba sobie pomagać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:42, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki Andrzeju, będę pamiętał. Na razie gaźnik, doprowadzę do porządku potem sprawdzę luz zaworowy . Moduł zapłonowy siedzi nowy, bo jak miałem kupować moto to akurat się sfajczył. Czekałem tydzień aż poprzedni właściciel wymieni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:45, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Mi po założeniu większej dyszy strzelał z rury i dlawi się przy 8 tyś obrotów.okazało się ze dostawał za dużo paliwa i się zalewal.wystarczyło ustawić mieszankę.zapomniałem po wymianie dyszy zwiększyć dawkę powietrza.teraz mam ustawienia stożkowe.I jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:57, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
piotrss napisał: | No, Twój poradnik czytałem juz kilka razy |
Poradnik to za duze slowo.. po prostu czesc z ksiazki Rafal Dmowski "gazniki motocyklowe" przepisalrm... swoja droga warto przeczytac dzial o regulacji i o tym co sie dzieje jak krecimy sruba mieszanki, a co zmieniajac polozenie iglicy
Ksiazke znalazlem w necie... ale mozna a nawet powinno sie kupic ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:04, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Też czytałem ten poradnik Ale jeszcze przed zmianą dyszy.I coś mi nie pasowało.więc znalazłem w necie instrukcje serwisową od Daystara.jakieś 214 stron.jest tam wszystko.każda srubka wymiary i schematy.polecam.można ją ściągnąć prosto na telefon i mieć pod ręką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:49, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Po powrocie z roboty zauważyłem dużo sadzy na wydechu (raptem 18 km zrobilem). Fakt, iglica po wczorajszych kombinacjach byla podniesiona na max.
Rozdziewiczyłem nowy gaźnik. Dysza główna - 103 w oryginale siedziała 102. Pokręciłem śrubą mieszanki, ustawiłem iglicę zgodnie z zaleceniami kolegów i nie odczułem różnicy. Zmęczyłem się i ustawiłem śrubę mieszanki tak jak była(według moich wyliczeń 3 i 1\4 obrotu ). Właściwie to nie skupiłem się na rozruchu a na tym dlaczego przy odkręceniu gazu na full maszyna się dusi ale odpowiedzi nie znalazłem.
Ot, tyle przemyśleń na dziś.
Odczuwam niedosyt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:28, 20 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
tyle razy juz pisalem co sie czym ustawia
Dlatego wkleje teraz zdjecie ]:->
czesc ksiazki Dmowskiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:20, 20 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
spravdz jeszcze czy płyvak masz dobze ustaviony.ja mam na 19 mm.i srube od mieszanki 2i 1/4obrotu.jeszcze zobacz jaki masz kolor sviecy.mi tez sie ksztusił przy vysokich obrotach bo sie zalevał.to jest tak jak bys na rozgrzanym silniku otvarł ssanie i dodał gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:44, 20 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
piotrss, mistrzu nowy gaźnik musi być dobry.
Ustawiasz obroty i nie grzebaj w mieszance. Iglica środek, choć i tak nie ma większego wpływu na pracę gaźnika.
Jak po założeniu nowego gaźnika nie poprawiło się to przyczyna musi być gdzie indziej.
Ustaw zawory, piszesz że przerywa przy większych obrotach, ustaw zawory.
Albo przyjedź do mnie
Po 18 kilometrach będzie sadza, nawet się silnik nie zagrzał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pią 20:46, 20 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:22, 20 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
W tych gaźnikach PZ 30 co są na alledrogo należy. Zaznaczam, należy zmienić dysze, opuścić iglicę na środkowe położenie, ustawić daelimowską dawkę powietrza na 2 i 1/8 obrotu (do regulacji) i dopiero montować. Temat praerabiany. W przeciwnym razie prawidłowa praca silnika to tylko wasze złudzenie. Dowód ? Założyć świeczkę colortune i wszystko jasne. Dalsze wywody w tym temacie to tylko gdybanie i iluzja że wszystko jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:41, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
AdamM71 napisał: | W tych gaźnikach PZ 30 co są na alledrogo należy. Zaznaczam, należy zmienić dysze, opuścić iglicę na środkowe położenie, ustawić daelimowską dawkę powietrza na 2 i 1/8 obrotu (do regulacji) i dopiero montować. Temat praerabiany. W przeciwnym razie prawidłowa praca silnika to tylko wasze złudzenie. Dowód ? Założyć świeczkę colortune i wszystko jasne. Dalsze wywody w tym temacie to tylko gdybanie i iluzja że wszystko jest ok. |
Dokladnie tak jak pisze Adam...
Nie ma standardowych ustawien gaznika pod iles rodzaji silnikow. Nawet silniki te same, powinny miec inaczej ustawione gazniki. Dlaczego? Bo ten sam silnik moze miec inny uklad zasilania powietrza, (airbox vl/vj jest inny) lub po prostu mniej lub bardziej zasyfiony filtr powietrza.... dlatego wymyslono wtryski...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:34, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wczoraj regulowalem zawory, literki F i T były u mnie ledwie widoczne, jakby ktoś tylko laserem delikatnie koło przejechał więc na to warto zwrócić uwagę. Druga sprawa to klucz do zaworów można zrobić nacinajac grubą śrubę zwykłą tarczą do katowki na głębokość ok 0,7cm, jeśli cięcie będzie za szerokie to można zacisnac kombinerkami. Ważne żeby po cięciu spilowac ładnie żeby żadne opilki się do silnika nie dostały. Nakrętka blokująca zawory (ta kontra) to 8, najlepiej użyć krótkiej oczkowej, po prostu wygodnie się pracuje. Jeszcze na co warto zwrócić uwagę to że konik od zaworu trzeba podciągnąć do góry, dopiero z tego położenia regulować, może tylko ja jestem tak głupi że o tym nie pomyślałem ale lepiej napisać Ogólnie silnik w Vl jakiś pancerny jest, źle ustawiłem (ok. 1,5cm luzu!!!) pochodził parę sekund, postukal, rozlozylem, ustawiłem dobrze, złożyłem i chodzi jakby nic się nie stało.
PS. Dalej nie pali z rozrusznika, będę musiał się elektryka zająć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jabbinsky dnia Pon 13:35, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:02, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
A sprawdzałeś czy te cieniutkie sprężynki na konikach pracują? Może bolczyki powypadały i sprężynki nie dociągają do zaworów...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:00, 24 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod, wszystko działało tak jak powinno oprócz mojego mózgu, po prostu nie wpadłem na pomysł żeby koniki "ręcznie" podnieść więc za sprawą sprężyny były one oparte o popychacze zaworów. Taki szczegół który spec zrobi bez zastanowienia a laik jak ja prawie zniszczy silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:06, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No i dogrzebałem się. Przyczyną mojej usterki był źle podpięty moduł zapłonowy. Poprzedni właściciel go wymieniał i ponieważ kostki nie pasowały, podłączył go "na pinach" z dużą ilością taśmy izolacyjnej. Zamieniony był przewód masy z przewodem impulsatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:53, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
brawo TY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:10, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Już pisałem, nowy gaźnik musi być dobry
A wszyscy tylko radzą grzebanie w gaźniku.
Fajnie że znalazłeś przyczynę, stawiałem na moduł, ale sam pisałeś że był po wymianie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:22, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Masz racje nowy gaznik jest dobry... Nowy do danego modelu
efektu venturiego nie oszukasz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:01, 10 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No, problem rozruchu rozwiązałem ale z gaźnikiem to tak nie do końca . Nie mogę ustawić wolnych obrotów. Jakbym nie ustawiał to przy nagłym dodaniu gazu (z miejsca) albo się zdusi albo zgaśnie, chyba że zaciągnę ssanie to wtedy wchodzi płynnie na obroty. Pływaka nie ruszałem, jest zdaje się na 12,5mm a przy ustawieniu na 19mm dysze będą ponad poziomem paliwa. Dysz nie zmieniałem, bo główna różni się o 1 a druga nie pasuje. Spróbuję jeszcze stary gaźnik poskładać, ustawić na 2 i 1/4 obrotu, to będzie jakieś porównanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:23, 10 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Iglice podnieś o jeden ząbek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:20, 10 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Od początku na drugim ząbku jeździłem. Dzisiaj jechałem na opuszczonej na pierwszy to była masakra, teraz podniosłem na środek ale chyba nie sprawdzę bo leje jak z wiadra i trzeba będzie moto w robocie zostawić.
Co do ustawiania mieszanki to sposób opisany przez pappę2 u mnie nie bardzo się sprawdza bo nie mogę wyczuć różnicy w obrotach podczas kręcenia śrubką. A swoją drogą zawsze brakuje czasu, żeby tak porządnie do tego przysiąść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:24, 10 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Zwroc uwage czy linka gazu jest wyluzowana podczas regulacji....
przy naglym odkreceniu gazu pompka przyspieszacza rzyga dodatkowe paliwo - wiec tez ma wplyw na to...
zwiekszenie dawki powietrza na srednich obrotach czyli iglica w dol (wyzszy rowek) tez moze pomoc...
z waznych ale pominietych rzeczy to stan swiecy, kabla WN, temperatura silnika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:27, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No i nowy gaźnik wylądował w szufladzie. Nie wiem, może jakaś tam kombinacja ustawień spowodowałaby że jako tako by pracował, ale poddałem się. Wiem natomiast skąd efekt duszenia się po nagłym dodaniu gazu. Jak już pisałem gaźnik pz30 jest większy od oryginału, ma większy wlot, wylot i przepustnicę. Odkręcenie gazu powiedzmy na 1/3 skoku przy nowym gaźniku powodowało zassanie większej ilości mieszanki niż przy starym bo ten ma mniejsze przeloty. Dziwiłem się dlaczego moto reaguje na gaz tylko do 1/2 odkręcenia manetki a odwinięcie gazu na full nie powodowało praktycznie żadnej reakcji .
No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Dół gaźnika z pompką jest identyczny więc do oryginalnego gaźnika dołożyłem połowę drugiego, zespawałem pływak( jedno ramię było pęknięte) i moto śmiga, nie dusi się nie gaśnie. W końcu odczuwam prawdziwą frajdę z jazdy, nie myśląc o tym że będę musiał spychać moto na pas zieleni. Mimo kiepskiego akumulatora to tak na 80% odpaleń pali z rozrusznika, no a z kopa od dotknięcia Jedna tylko rzecz nie jest taka jak powinna być. Śrubkę od mieszanki mam wkręconą na max bo inaczej nie idzie ustawić, podejrzewam że ta mała gumka na jej końcu może być palnięta, ale wrócę do tego jak już się nacieszę i znowu zachce mi się pogrzebać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:06, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jak opisałeś. PZ 30 ma wlot - wylot. Do Daelima jest PZ 26. Opis co należy zrobić przed założeniem już tu zrobiłem. Kto Cię namówił na PZ 30 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:49, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dariusz napisał: | Ja mam założony ten gaźnik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na tym gaźniku jeżdżą jeszcze dwie osoby z forum i są zadowolone, ja również.
Przy zakładaniu nie reguluj składu mieszanki, ustaw tylko obroty na iglicy, przepustnicy i tyle. |
Nikt mi go nie wciskał, ale sugestia była wyraźna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:08, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Zawsze, ale to zawsze zanim zamówisz gaźnik zamienny to najpierw ściągnij własny i pomierz króćce.
Z tych parametrów jakie są Ci potrzebne to długość. (dla Daelima)
długość 80 mm
średnica wew gardzieli wylotowej 26,7 mm ale przyjmuje się 27 mm
rozstaw otworów mocujących króciec 48 mm mierzone od środka otworu
średnica otworów 6,5-7 mm
średnica zewnętrzna króćca do strony filtra powietrza 38 mm.
średnica przepustnicy i tu uwaga bo są różne, a ma być 22 mm.
To są parametry jakie musisz mieć. Ten gaźnik to koszt z przesyłką około 70 zł.
Przed zamontowaniem musisz wymienić w gaźniku dyszę główną. Bo ona jest za duża. Dyszą od składu mieszanki ustawić na 2 obroty. Później do regulacji, ale wyjściowe 2 obr. Obroty ustawić na 1600 +- 100. Nie inaczej.
Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:33, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Masakra, jak można było spier....ć nowy gaźnik.
Po h.j ruszałeś śrubę od mieszanki.
Ja mam gaźnik, Bubba, Kundelleśny i jeździmy.
Ja założyłem gaźnik, wyregulowałem obroty i już 2 rok jeżdżę.
Świeca ok, spalanie ok.
Każdy coś Ci doradza, ja wiem z doświadczenia.
No, ale twój wybór
Iglicą nic nie narobisz, tylko ją obniżając będziesz miał problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Na paliwie nie zaoszczędzisz. Iglica środek i tyle.
Niektóre gaźniki w ogóle nie mają regulacji na iglicy.
Silnik pobiera paliwa tyle ile potrzebuje, jak zalewa ustaw pływak.
Gaźnik jest tak prosty jak budowa cepa. Nie wiem w czym problem, może w czymś innym.
No cóż, nic więcej Ci nie doradzę w tym temacie. Przykro mi że 120 zł straciłeś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pią 18:49, 17 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:42, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Darek, Ty przeczytaj uważnie jego post. On kupił za duży gaźnik, nie ten typ.
O ile otwór przy wlocie z filtra jest mniej istotny (ale jest) to otwór wlotowy musi się zgadzać. Inna sprawa to to że te zamienne gaźniki często mają podniesioną iglicę i się przylewa. Można sprawdzić color tunką jak ktoś twierdzi inaczej.
Iglica na środek musi powrócić. Oni to trochę składają na chybił trafił. Ostatecznie to klient ma wszystko ustawić. Jedyne co to pływaki są dobrze ustawione.
A ten gaźnik niekoniecznie spieprzył. Może go odsprzedać ze stratą oczywiście ale może.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:59, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Może niesprawny kupił, nie wiemy.
Adamie ja mam ten gaźnik i jest OK.
Nie polecał bym koledze, jak bym sam nie sprawdził
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:06, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Na pewno ok ? Czy tylko prawie ok ?
Sprawdzałeś poprawność spalania na kolorce ? Nie raz już tak miałem że po ustawieniach wszystko super, a na kolorze wychodziło że jednak nie tak do końca. Jak masz większą gardziel to masz niepotrzebne zawirowania powietrza na dolocie i jiż jest nie ok. No chyba że masz właśnie taką średnicę gardzieli dolotowej jak w pz 30.
Może taż masz większe obycie niż kolega i tu też mogą pojawiać się problemy . Jak tam zlocik ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:09, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Darek raczej nie jest ok pz30 ma o wiele wiekszą flansze, rozstaw szpilek bedzie pasowal ale srednica wewnetrzna gaznika bedzie dużo większa niż w kolektorze ssący powstanie próg, niewiem jak bedzie z uszczelnieniem połaczenia gaznik-kolektor czy wogóle oring to uszczelni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:10, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Adam wyprzedziles mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:17, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jeszcze raz podkreślam gaźnik pasuje, oring uszczelnia itp.
Adamie, może faktycznie jest prawie okey, nie sprawdzałem dokładnie
natomiast
kolor świecy prawidłowy, spalanie w bez zmian.
KONIEC
Kto nie chce niech nie kupuje, można kupić inny bez pompki przyśpieszcza lub jeszcze inny wynalazek, albo zamówić oryginalny.
PROSTE prawda?
Można jeszcze zmieniać dysze, wykręcać, wkręcać i pić piwo w garażu lub pod blokiem zamiast cieszyć się jazdą.
NO
Co chodzi o zlocik, dopiero jutro jadę. Niestety musiałem w robocie wszystko zakończyć bo wszystko pilne a ludzi mam na urlopach.
Adamie, a ty nie jesteś na zlocie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:20, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Szerokości i pogody bo na pomorzu oberwanie chmury.....nic nie widac na 50m
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:24, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Do południa u mnie w Bielsku również nieciekawie było, linie pozrywane, drzewa połamane.
Ale teraz się uspokoiło.
Oby jutro było ładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:46, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Tu też sobota i niedziela ma być ok. to szerokiej drogi do jutra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:41, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dariusz napisał: | Masakra, jak można było spier....ć nowy gaźnik.
Po h.j ruszałeś śrubę od mieszanki.
Ja mam gaźnik, Bubba, Kundelleśny i jeździmy.
Ja założyłem gaźnik, wyregulowałem obroty i już 2 rok jeżdżę.
Świeca ok, spalanie ok.
Każdy coś Ci doradza, ja wiem z doświadczenia.
No, ale twój wybór
|
Nie podoba mi się taki ton, aż tak dobrze się nie znamy. Nic nie jest spier...ne prócz tego że do tego silnika gaźnik jest za duży i tyle. Miesiąc temu nie miałem pojęcia o konstrukcji gaźnika, teraz mam już więcej do powiedzenia. Żal mi nie 120zł ale masy nerwów i straconego czasu, bo sam musiałem do wszystkiego dojść . Szkoda że wcześniej nie uzyskałem konkretnych informacji, takich jak napisał Adam, ale przynajmniej nabyłem trochę wiedzy.
Czytajcie panowie całe posty a nie tylko pierwsze i ostatnie zdania. Napisałem, ale powtórzę - naprawiłem stary gaźnik częściami z nowego. Nie zamierzam nic tracić ani zyskiwać. Zostało mi pół gaźnika i niech sobie leży. Chciałem robić sam - to mam.
Zawsze odradzam swoim klientom czytanie forów i robienia patentowych rozwiązań, zamiast skorzystania z usług fachowca, a sam dałem się zakręcić jak świński ogonek.
I żeby nie było fochów i obrażania się - nie mam żalu ani pretensji do nikogo. Stwierdzam tylko fakty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:29, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Piotrze, to są fora dyskusyjne i nie zawsze dostanie się od razu to czego się szuka. Daelim to w miarę nowy temat w Polsce i z tego co widzę to sporo mechaników nie przyjmuje tych maleństw do naprawy. Po prostu nie chcą się grzebać w czymś gdzie nie mają prostego dostępu do części. Co do samego gaźnika to pisałem na forum o tym zabiegu dobre dwa miesiące do tyłu bo akurat miałem to na warsztacie i w dodatku od znajomych więc nie wypadało mi ich spławić. Przyjaciołom robi się po prostu wszystko. Opisywałem bodaj też problem przestawienia tego zakupionego gaźnika tak jak to zrobiłem teraz. To że doszedłeś w dużym stopniu sam to dobrze bo w razie czego na trasie zaczniesz sobie radzić z drobnymi usterkami, a na tym właśnie polega też bycie motocyklistom. Nie siadasz i nie płaczesz tylko zakasasz rękawy i działasz. Powodzenia na przyszłość i zawsze jak tylko mogę to chętnie pomogę jak i zapraszam do mnie. Nie koniecznie na warsztat, ale na kawę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 5:30, 18 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Piotrss, ale się rozwinoles.
Najwidoczniej gaznik do VT nie pasuje. Natomiast VC trzy na tym gazniku jeżdżą.
LwG
I nie psuj juz nic. Lepiej jedź na kawę do Adama
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Sob 5:31, 18 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:31, 18 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
juz gdzies pisalem... polecam lektore Rafal Dmowski gazniki motocyklowe... mnie mozecie nie sluchac wiec posluchajcie co ma do powiedzenia Dmowski...
moja vj'tka pali tak po regulacji... https://youtu.be/tcB9G0GLKdQ
a tak sie wkreca na obroty... https://youtu.be/ze3twLo9gTc
predkosc motocykla gdy jestem wyprostowany to 110, jak sie poloze to 120 i jak bym mial dluga prosta to mose pojdzie wiecej... moze...
wiec chyba nie jest zle z ta moja regulacja...
a teraz troche fizyki...
gazniki dzialaja dzieki efektowi venturiego. czyli tlok jak robi ruch to zaciaga mieszanke (tak w skrocie) to teraz zadajcie sobie pytanie czy gaznik uniwersalny ktory pasuje do silnika125cc i do 250cc bez regulacji bedzie idealnie dzialal w tych dwoch silnikach? Przeciez tloki sa roznej wielkosci i mniej lub wiecej zaciagaja... tak samo wyglada sprawa z drugiej strony gaznika... zmieniajac filtr zaburza sie prace gaznika, robiac dziure w obudowie filtra to samo... itp.. zreszta zapraszam do lektury..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:43, 18 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Papa, on kupił za duży gaźnik jeśli chodzi o flansze dolotową i wylotową i tu już mu to nie mogło poprawnie działać.
O tyle dobrze i na to wpadł żeby podmienić doły gaźników, czyli to co właściwie się psuje.
Piotrze jak byś potrzebował to mam używany sprawny pływak. Tylko bym potrzebował fotkę z typem i wymiary kostki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:27, 18 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Tak.. doczytalem sie.. tylko jak slysze powtarzajace sie komentarze ze nowy gaznik pasujacy do kilku pojemnosci nie wymaga regulacji to cos tu nie tak...
Ja moze po sezonie zaczne zabawe z gaznikiem.. tz bede robil przeszczep.. na gaznik podcisnieniowy - membranowy... ale to dluzszy temat wiec jak cos to zaloze nowy temat...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
travolta
Prospect
Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:56, 26 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
U mnie tez nie działa prawidłowo Silnik VC gaznik Pz30 swiezo załozony Pierwszy problem to wkrecanie sie na obroty przy gwałtownym odkreceniu manetki pojawia sie przygasanie lub zgasniecie. Ale da sie z tym płynnie jezdzic. (odejscie ten gaznik ma nesamowite) Natomiast gorszy problem to dławienie sie na 5 biegu przy około 85km/h 1,2,3,4 kreci do odcinki bez problemu natomiast 5 w koncowej fazie zamula. Mieszanke ustawiłem w nim na 1.5 obr zaraz spróbuje na 2.5 A na iglicy mam zubozona mieszanke na zabek wyzej powyzej srodka.
Czy wy po montazu pz30 mieliscie widoczny kawałek oringa z gaznika pomiedzy krócicem a gaznikiem?
Sorry ze odgrzewam ale najbardziej pasuje mi ten problem tutaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|