Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:22, 22 Lut 2017 Temat postu: regulacja iglicy w gaźniku. |
|
|
Witam. Panowie mam mały problem z regulacją swojego gaźnika. Iglice mam ustawioną w środkowym położeniu , świeca okopcona na czarno. Regulując mieszankę, śrubę tą wykręcam na maksa i dalej brakuje. Teraz to już w jakimkolwiek położeniu ją nie zostawię to odkręca się pod wpływem drgań. Mam pytanie jak mogę uszczelnić żeby pozostała ona na swoim miejscu, drugie pytańko o położenie iglicy mam ją podnieść czy opuścić, czy może jakoś inaczej temu zaradzić.
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:53, 22 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Możesz dać na klej do gwintów ewentualnie jakąś farbę. Środkowe ustawienie jest właściwe. Sprawdź czy jest cała membrana od przyśpieszacza, może jest pęknięta i tamtędy przelewa, ewentualnie pływak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:24, 22 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za podpowiedz, o tym nie pomyślałem. W najbliższym czasie rozbiorę gaźnik i zobaczę na membranę. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:53, 22 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Andrzeju,
iglica na środku jest dobrze ustawiona,
piszesz że kręcisz śrubą od mieszanki - na pewno?
Jeżeli kręcisz śrubą z dołu gaźnika to regulujesz mieszankę, tylko że tą śrubę wykręcasz o 2 1/4 obrotu i tak zostawiasz.
Natomiast jak kręcisz śrubą z boku gaźnika, jest to śrubka od położenia przepustnicy (ta rurka z iglicą w środku) w tedy ustawiasz obroty silnika. Prawidłowe 1400-1500.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:37, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dariuszu na pewno kręcę śrubą od mieszanki. Czyli wystarczy jeżeli wkręcę a później ją wykręcę 2 i 1/4 obrotu. I prawdopodobna przyczyna to ta membrana? Psykałem plakiem i nie ma żadnych nieszczelności. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:45, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Membrana odpowiada za pracę pompki przyśpieszacza. Miałbyś "dziurę" przy nagłym dodawaniu gazu.
Ustaw pływak, wykręć odpowiednio śrubkę od mieszanki i ustaw odpowiednie obroty, powinno być dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:58, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dziura w membranie też daje takie objawy a nie koniecznie może być na tyle przerwana aby nie wstrzykiwała dodatkowej dawki paliwa. Jeżeli wcześnie było wszystko ok to trzeba sprawdzić wszystko w gaźniku co może być nie tak. Jak za mało paliwa to zatkany jak za dużo to coś się wyrobiło. Ruchome części to iglica z przepustnicą, pływak i przyśpieszać oraz ssanie. Iglica musiała by się połamać i było by to widać, ewentualnie wytarta też widać, ssanie musiało by się zablokować. Dlatego obstawiam pływak (zawór) albo membranę. Czarna świeca to mieszanka za bogata. Obroty nie mają wpływ na kolor świecy.
A jak jest tak od początku to stawiam na za dużą dyszę główną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:22, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie . Zaczynam działać , rozwalam gaźnik, jutro dam znać co zauważyłem . Jeszcze tylko mam pytanko apropo zaworu i rozmiaru dyszy. Czy jeżeli paliwo nie przelewa się przewodem od gaźnika to zawór jest dobrze ustawiony , czy wymaga to jakiś dodatkowych zabiegów.
Wybaczcie że jeszcze zawrócę głowę temu wszystkiemu towarzyszy jeszcze jeden objaw - przy nagrzanym silnik utrzymując 6000 obrotów jeżeli śruba od mieszanki jest rozkręcona prawie na maksa motorek równo ładnie pracuje zarówno w tym zakresie jak też na biegu jałowym, natomiast jeżeli jest śrubka rozkręcona na 2,5 obrotu już tak ładnie nie jest na wolnych obrotach pracuje nie równo, natomiast przy 6000 obrotów tez przerywa i strzela w wydech.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:58, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Możesz mieć ogólnie problem z gaźnikiem typu coś się ujebrwało. Wtedy najprościej zakupić nowy gaźnik za ok 100 i po kłopocie. To samo tyczy się spracowanej membrany. Niestety raczej jej nie dostaniesz - tylko nowy gaźnik.
Pływak najlepiej ustawić na rurkę. Podłączasz ja do spustu paliwa na dole odkręcasz śrubę a rurkę dajesz z boku gaźnika i patrzysz się ile jest paliwa. Są też inne metody.
No i co do ustawienia, wygląda na to że przy skręconej dyszy masz za ubogą mieszankę (zatkana dysza lub za mała). Rozkręć zobacz i będziesz wiedział na czym stoisz. Zobacz czy ktoś już nie opiekował się gaźniorem przed tobą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:23, 25 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie problem rozwiązany. Dziękuję za cenne wskazówki, już tłumaczę co zrobiłem. Wymontowałem gaźnik i rozebrałem go na części, później składając. Co mnie niepokoi a nie mogę znaleźć specyfikacji główna dysza w gaźniku ma nr. 108 ( motorek VS Evolution ), jeszcze rozmontowałem mocowanie iglicy i okazało się że znajduje się ona nie na środku lecz niżej ( patrzyłem, patrzyłem i niedowidziałem ) . Ustawiłem ją na środeczku , przedmuchałem dysze i kanały, ustawiłem 2,5 obrotu mieszanki, później obroty i jest dobrze. Trochę nie równo ale myślę że się rozkręci bonie miałem okazji wybrać się nim na przejażdżkę. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:28, 25 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dysza oryginalna to 102. 108 też może być ale mogą być problemy z regulacją i zapalaniem na zimnym. Kiedyś robiłem testy od chyba 90 i co 5 aż do 120. Okazało się że te 102 jest idealne. 110 fajnie chodziło ale strzelał w tłumik i ciężko zapalał na zimnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:26, 26 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Masz racje FOVEON, na zimnym silniku troszkę nierówno pracuje i gaśnie ale kiedy jest zagrzany jest nieźle.
Szerokiej drogi , gumowych słupków i do zobaczenia na szlaku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|