Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:41, 25 Lis 2015 Temat postu: Regulacja gaznika - poradnik |
|
|
Zanim zaczniesz robic korekte w ustawieniu gaznika wykonaj test. Odpal motocykl psiknij PLAKIEM -srodek do czyszczenia tapicerki, po gazniku i kroccu. Jezeli silnik nie zwiekszy obrotow znaczyc bedzie ze mozna sie wziasc za regulacje. Jezeli w chwili psikania silnik zaczyna przyspieszac oznacza ze gdzies jest nieszczelnosc. Nalezy zlikwidowac nieszczelnosc nastepnie regulowac...
Przed dokonaniem jakichkolwiek zmian srub regulacyjnych warto zapisac lub nagrac filmik jakie byly wczesniej ustawienia. Pozwoli anm w razie niepowodzenia wrocic do poprzednich ustawien. Przed regulacja nalezy zagrzac silnik to wlasciwej temperatury pracy. Czyli albo jazda, albo praca na wolnych obrotach przez kilka minut.. Szybciej silnik zagrzeje sie jazda...
Zmiany robisz oczywiscie na swoja odpowiedzialnosc jednak uwazam ze nie jest to jakas czynnosc ktora mogla by uszkodzic silnik...
W naszych gaznikach sa 2 sruby. Jedna z boku jest ona od ustawien wysokosci obrotow, droga od mieszanki. W tym miejscu nalezy zaznaczyc ze sruba od mieszanki reguluje sie mieszanke paliwowo powietrzna przy wolnych obrotach oraz po otwarciu przepustnicy do mniej wiecej 1/6 maksymalnej wysokosci. Czyli jezeli masz biala elektrode swiecy swiadczaca o za duzej ilosci tlenu w stosunku do paliwa podczas normalnej jazdy oznaczac bedzie ze nalezy wyregulowac igle przepustnicy lub przygladnac sie dyszy glownej. Sklad mieszanki - dolna sruba nie ma nic wspolnego z powyzszym przykladem...
Oznaki zlego ustawienia sruby skladu mieszanki:
1. Po odkreceniu gazu na luzie na powiedzmy 6 tysiecy obrotow i puszczeniu gazu motocykl wolno spada z obrotow - przyczyna za duzo powietrza w stosunku do paliwa.. korekta wkrec o 1/4 obrotu i ponowic test
2. Po odkreceniu gazu na luzie na powiedzny 6 tysiecy obrotow i puszczeniu gazu
motocykl spada z obrotow do nizszej wartosci niz ustawione a po chwili wchodzi na prawidlowe - przyczyna za duza ilosc paliwa w stosunku do powietrza - korekta wykrecic o 1/4 obrotu srube regulacji mieszanki i ponowic test..
W/w sposob pozwoli troszke po omacku ustawic prawidlowa mieszanke. Aha wazna uwaga przy korektach wyzej wymienionych moze i zapewne nastapi zmiana wysokosci obrotow silnika. Nalezy to skorygowac sruba z boku od wolnych obrotow. Dla przypomnienia niskie obroty powinny byc ustawione na ok 1,6 tys...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:14, 26 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Wazna uwaga do tego co pisalem wyzej. Przed regulacja wyluzuj linke gazu aby miec pewnosc ze przepustnica nie zakluca nam wynikow... i motocykl na centralnej nozce!
Dobra teraz drugi sposob ktory jest tak naprawde bardziej dokladny jednak wedlug mojej oceny moze powodowac uszkodzenie silnika gdy jest wykonany nie prawidlowo.
A wiec silnik zagrzany, linka gazu wyluzowana motocykl na centralnej nozce.
1. gasimy silnik.
2. wkrecamy srube regulacji mieszanki delikatnie do odczuwalnego oporu. warto zapamietac ta wartosc gdybysmy chcieli wrocic to tych ustawien...
3. wykrecamy srube regulacji mieszanki o zalecana w instrukcji obslugi. w przypadku roadwina vj 125 jest to 2 i 1/8 obrotu.
4. odpalamy
5. ustawiamy mozliwe jak najnizsze obroty silnika tak aby nie zgasl i pracowal rowno - boczna sruba
6. teraz regulujemy srube od mieszanki paliwa - dolna sruba... krecimy ja w taki sposob aby obrott byly jak najwyzsze. czyli np jezeli wkrecanie jej sowoduje spadek obrotow lu zgasniecie silnika wracamy i krecimy w druga strone. Jak obroty wzrosna w jakiejs pozycji to powtarzamy punkt 5 czyli znow zmniejszamy obroty boczna sruba i szukamy maksymalnych wolnych obrotow krecac sruba dolna czyli od mieszanki i tak w kolko
7. Jak uznamy ze nie da sie oznaczac bedzie ze mamy prawie wszystko ustawione jak powinno byc..
8. Ustawiamy prawidlowe obroty silnika czyli w moim przypadku 1600 +-100 sruba boczna...
9. test. przy pracy silnika na wolnych obrotach szybko odwijamy gaz na full i patrzymy czy obroty rosna rowno czy sa jakies nieprawidlowosci, przygasania lub nawet zgasniecia silnika. Jezeli cos sie dusi wkrecamy o 1/2obrotu srube od mieszanki paliwa i powtarzamy test...
To by bylo na tyle...
Jeszcze taka mala uwaga na co zwracac uwage. Bardzo wazne jest ustawienie wysokosci niskich obrotow na poziomie zalecanym np1,6 tys obrotow. Wiem ze fajnie choppery brzmia jak na wolnych obrotach pracuja bardzo wolno ale pamietajcie ze obroty silnika napedzaja pompe oleju ktora smaruje nasz silnik. Jak beda to za niskie obroty pompa moze nie dostatnie smarowac silnik!
To co opisalem wyzej jest wziente z ksiazki Rafala Dmowskiego Gazniki Motocyklowe... polecam lektore...
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Czw 0:19, 26 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:32, 26 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Co wedlug mnie moze uszkodzic silnik:
1. ustawienie za niskich obrotow silnika - spadek wydajnosci pompy smarowania..
2. za duza dawka powietrza - czyli za bardzo wykrecona sruba od regulacji mieszanki... gdy mieszanka jest na uboga - malo paliwa duzo powietrza - zwieksza sie temperatura spalania - moze powodowac wypalenia zaworow lub uszkodzic swiece
3. za duza dawka paliwa, raz ze nie ekonomiczne a dwa to ze niedopalone paliwo moze spalac sie w tlumiku lub za samymi zaworami wydechowymi..
jednak uwazam ze wyzej wymienione sposoby, dobrze wykonane, nie powinny powodowac jakichkolwiek uszkodzen, poniewaz nie sa to jakies bezmyslne dzialania tylko sa to sposoby ktore sa uzywane od lat na wszystkich silnikach gaznikowych...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Czw 0:47, 26 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:05, 26 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Calkiem uwazam to za sensowne. Braklo tylko jednej informacji. Gazniki SLC stosowane w Daelimach maja tzw. pompke przyspieszenia i np szczelny gaznik ktory jest dorze wyregulowany po szybkim odkreceniu tez moze dac efekt chwilowego dlawienia czy zgasniecia jesli ta pompka szwankuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:20, 26 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie jak cos jest zepsute to nie dziala prawidlowo A takich malych awarii moze byc bardzo duzo od zuzytych czesci po sprawy elektryczne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:37, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
W sumie, gaźnik to gaźnik. Nie musi być Daelim'a akurat i to żaden wstyd podstawić piecykowi do picia inny kieliszek. Co więcej, są zapewne gaźniki które łatwiej się reguluje i są mniej awaryjne od oryginału (podejrzewam Japończyków bystrzachów, że coś wymyślili przez te lata i coś z wielkiej czwórki podejdzie w razie potrzeby, typu ze starego VAN VAN czy jakiejś hondziaki)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysztof
Hangaround
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:23, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dla kogoś kto dopiero zaczyna przygodę z Moto, wszystko ok. Ale jakby pojawily sie jakies zdjecia ktore pozwoliłyby wyeliminować błędy kręcenia srubkami było by super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:44, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
VVytłumaczcie mi czym regulujecie srube od mieszanki w daystarze.Jest ona od strony cylindra na dole i ni ch.. nie idzie do niej sie dostac.niby ma wyciecie do srunokreta ale chyba takiego co ma 5mm długości.Sruba od obrotów jest dostepna i jest ok.Pytam bo dzisiaj zrobiłem 100 km i na postoju potrafił mi zejsc z obrotów i gasnąć.podniosłem mu wolne obroty na ponad 2500 i jest ok.ale nie takie powinny być.a może to świeca?po odkreceniu gazu do ponad 6000 obr.i puszczeniu gazu strzela z wydechu.moze ktoś miał ten problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:03, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Strzelac moze przez zawory albo za bogata mieszanke. Ale ale, moj jest wyregulowany i tez sobie strzeli, w gazniku (i jeszcze te 4 zawory ) to norma w moto. 1,5 tysiaca powinny byc jajowe na rozgrzanym silniku. Regulowac dolna mozna bez rozrusznika (jak sie ma kopke jak ja) wtedy lepszy dostep albo plaskoszczypami wygoetymi albo poswiecic dwa plaskie srubokrety i je wygiac. o tym nie pomysleli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:06, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Krzysztof napisał: | Dla kogoś kto dopiero zaczyna przygodę z Moto, wszystko ok. Ale jakby pojawily sie jakies zdjecia ktore pozwoliłyby wyeliminować błędy kręcenia srubkami było by super. |
Krzychu, gdzies przy daystarze (chyba stefana) byly fotki gaznika i opis. Szukaj w mechanice daystara i vt i vs, chyba w kazdym byl poruszany temat gaznika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:23, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Na pocieszenie powiem Ci ze powinnes sie cieszyc ze masz kopke... w roadwinie kopki nie ma a silnik jest ten sam :] Jednak idzie to zrobic tylko trzeba porzadnej gimnastyki.. i czasu...
Na poczatek zernij na swiece..
Troche podejrzane zeby sie rozlegulowalo samo przez sie..
Pamietaj o zapisaniu polozenia sruby przed kreceniem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:23, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Regulacja zaworów, albo zapłon.
Miałem podobną sytuację, kombinowałem jak diabli, wymieniłem świecę czyściłem regulowałem gaźnik ( z gaźnikiem też był problem ale z wolnymi obrotami. Kupiłem nowy) okazało się że miałem padnięty moduł.
dodatkowymi objawami było jeszcze w późniejszym czasie - przerywane obroty przy 7000 i szalał obrotomierz.
Może być cewka. Ja stawiał bym na luz zaworowy albo zapłon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:29, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
A moze to bylo tylko zastane zeszloroczne paliwo...? Zacznijmy od prozaicznych prostych rzeczy. Z drugiej strony nie lej 98 tylko 95 bo na takie paliwo przewidziano te silniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 4:47, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Też podejrzewałem paliwo więc dolałem do pełna.I nic.na początek sprawdzę świece.albo od razu kupię irydową.No i fajkę zmienię bo mam peknietą i owinietą taśmą.może to być przyczyną ale wątpię.Tak jak prezes napisał zacznę od prozaicznych rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 5:29, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Faja wazna rzecz, u mnie po wymianie na jakas zwykla ngk wiele rzeczy zniklo. Dobry ruch jimie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 5:56, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Kupię irydową bo ma bardziej stabilną iskre.Może jeszcze przeczyszcze gaźnik.Możliwe że po zimie parafina się osadziła.Wtedy odkrece śrubę od mieszanki i ją przesmaruje bo teraz jest nie doruszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:24, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ona powinna z oporem sie krecic (dawac sie regulowac). Jak bedzie za bardzo wyslizgana to przy drganiach silnika sie wykreci i sie zgubi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:14, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wiem.Między srubą a gaznikiem jest mini sprężyna.Możliwe że nie była ruszana od nowości i dlatego ciężko kręcić.Zalatwie na początek sprawę peknietej fajki i swiecy.Dam znac czy coś się poprawiło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:24, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jak fajka to i kabel WN. Pamietaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:50, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mówisz że kabel też od razu wymienić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:23, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, fragment nie duży a i tak jeśli chodzi o moto to co rok dwa można wymienić. Mamy jeden garnek, raptem 30cm od cewki a masz pewność, że nigdzie iskra nie ucieknie przez przetarcie albo sparcaiala gume/sylikon.
W moto ma dużo gorsze warunki niż w aucie, a jak już faje to całość. Wlasnie tak robilem faja+kabel WN+świeca i pomoglo mi tam kiedys w pewnej akcji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:19, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
kabel musi byc z vtyczką?bo od strony fajki nie ma vtyczki tylko sie vkreca fajke na kabel.(sorry ze nie uzyvam litery W tylko V ale mi klavisz vysiadł)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:42, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Sumie, zagiąłeś mnie, tam na chinolu jak robilem to bylo tylko oczko na cewke. W Daelimie nie wiem, bo to wszystko bylo wymieniane jak oddalem go z glowica. :/ Jesli jest zalany w cewke to wiadomo ze nie ma co ruszac, jak wtyka to raczej sie nie przelozy.... :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:10, 10 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pojechałem do sklepu po nową fajkę i świecę.Niestety mieli tylko fajkę A świece będą mieć jutro.wziąłem nową fajkę wkrecilem Stara świece i podpiołem nowa faje.pochodził na ssaniu do zagrzania.wył ssanie i zmniejszylem obroty na srubie do ok 2000 i chodził równo.pogazowalem do 5000 i schodził równo do tych 2000.nie wiem jak podczas jazdy bo pada Ale wł biegi na nóżce i było ok.Może to była wina fajki?jutro zmienię świece i się przejade.zobaczę wtedy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:40, 10 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
jim130, pewnie będzie lepiej
Strzelanie w tłumiku - tylko zapłon. No ale to moje zdanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:45, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Nowa świeca irydowa NGK wkrecona.I powiem wam ze jest super.Nawet ssania nie musiałem na maxa włączać.Tylko delikatnie.Po chwili już bez ssania sobie na wolnych moto chodziło.obroty rowniutkie.Po dodaniu gazu i odjeciu obroty spadaja do ustawionych wolnych.nie faluja i silnik sie nie dlawi.przejechalem sie kawalek i wszystko pięknie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:49, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ile dałeś za świece?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:01, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
47 zł Plus fajka NGK razem 62zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:03, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Bardzo tanio, na necie kupowałeś?
Ja dałem za zwykłą 55 zł w intercars w tamtym roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:08, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Normalnie w sklepie.dedykowana do Daystara.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:09, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Zwykła NGK kosztuje ok 22 zł irydowa 47.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:32, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Aha.jeszcze mały drobiazg.Może to wiecie może nie wszyscy.Nowe świece A zwłaszcza irydowe trzeba po wkreceniu dobrze wypalić.Tak 20-30 min na luzie.baz gaszenia.Wtedy świeca posłuży długo.Irydowe nawet Do 100tyś km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:00, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Taka świeca?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Sob 14:23, 12 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:40, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
A można jeździć po prostu? 20-30 minut na biegu jałowym to chyba dla samego silnika nie za dobrze... :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:44, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Taka dokładnie.nie pamiętam symbolu Ale opakowanie to samo.A grzanie świecy robiłem częściowo na jalowym A częściowo na jedynce.na stopce centralnej.potem się garnolem kawałek żeby sprawdzić czy na wszystkich biegach ładnie pali.I pali ładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:39, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli wymiana świecy i fajki pomogla?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:05, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Tak pomogła.stara fajka była peknieta i częściowo polamana.teraz wolne obroty są stabilne.S co najważniejsze silnik nie gaśnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:15, 12 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
I kolejny problem na forum rozwiązany dla następnych posiadaczy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:42, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie może ktoś poda oznaczenia fajki i świecy, może to pomóc w przyszłości np mnie , Według ngk powinienem mieć fajkę xd01f rezystancja 1Kohm, ale bardziej dostępne i tańsze są xd05f ale rezystancja 5Kohm, świeca różnie podawana w internetach cr9eh-9 albo na innych internetach cr8eh-9, i wyjdzie na to że muszę najpierw wyciągnąć swoje iść do sklepu i kupić 5 razy drożej bo się nie znam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:27, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
cr8eh-9 wg instrukcji roadwina vj125., a fajki nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 5:13, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jo mam fajke ngk. Tylko powiedz mi gdzie to na niej pisze to napisze jaka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:21, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pewnie nigdzie nie ma takiego oznaczenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:51, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Czy przy każdym gazniku jest od dołu śruba do spuszczania syfu? I czy da się to zrobić bez wyjmowania gaznika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:57, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
W twoim powinna byc. Tylko podloz cos. A jak nie masz podejscia to chyba rozrusznik bedziesz musial zdejmowac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:12, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Zobaczę jak wrócę z roboty.Tak mnie naszło na grzebanie bo pogoda brzydka.To chociaż coś rozkrece i przeczyszcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:46, 02 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś z Was podjął się już wymiany dyszy w gazniku na większą?Mój kolega ma na zbycie 105 i nie wiem czy brać.Miał ją w junaku 125 i teraz zakłada 115.Z racji tego ze zwiększył pojemność na 150.Mówi że v max się nie zmieni Ale troszku lepiej będzie moto przyspieszalo.Jeszcze jedna kwestia.Jaką my mamy duszę?I jaki gwint?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 1:06, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Na którym rowku macie ustawioną iglice w gazniku?Pytam bo podczas jazdy wypiela mi się zawleczka więc ustawiłem na środkowy rowek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:39, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
standart to srodek. moze inaczej, ustawienie wyjsciowe to srodek. i teraz w zaleznosci jak motocykl po zagrzaniu zachowuje przy otwaciu do ok 1/3 prawie 1/2 przepustnicy czyli jak wchodzi na obroty, czy sie przylewa. jezeli sie przylewa zmiana na rowek wyzej czyli zmniejszenie paliwa. jezeli bezproblemu wchodzi na obroty mozna zwiekszyc dawke paliwa i znow testowac. Pamietajmy ze mamy tez przyspieszac ktory przy naglym otwarciu gazu zyga dodatkowo paliwo. wiec moze sie okazac ze gdy ustawimy rowek iglicy i dobrze bedzie przyspieszal do momentu gdy nie pociagniemy nagle gaz i dodatkowa dawka paliwa przyleje swiece.. ale nie dajmy sie tez zwariowac, to jest gaznik, i tylko 1 gar, nagle odkrecenie gazu z niskich obrotow moze przylac lub utopic swiece
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:39, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
aha, o wymiarach dyszy nie mam pojecia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:21, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Chyba 95
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:29, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Teraz na postoju troszku pachnie benzyną.Aha.Po ustawieniu iglicy na środek trochę wzrosły wolne obroty.Więc chyba za dużo paliwa dostaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:11, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
zobacz czy masz maly luz na lince gazu, bo prawdopodobnie przepustnica nie opada do konca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:44, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
W związku z tym że nigdzie nie znalazłem danych odnośnie ustawienia poziomu paliwa w gaźniku Daelim VC 125 dam to tu. Dane potrzebne w chwili kiedy będzie konieczność wymiany zaworka w gaźniku i trzeba cały ustawić na nowo.
Dane odnośnie regulacji:
Ustawienie pływaka 5 mm od krawędzi (foto)
Śruba od składu mieszanki i tu można śmiało ustawić 2,5 obrotu.
Dlaczego ? Bo i tak będziecie rozkręcać
Iglica na 2 ząbek od góry.
Sprawdzone ostatnio na dwóch daelimkach VC i działa bez zarzutu, a do tego niskie spalanie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Miłej zabawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:02, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
OOOOOOOOOO dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:03, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Pada, zimno, chyba właśnie dziś korzystając z dnia wolnego muszę się zabrać za regulację gaźnika.
Przyczyna: problemy z odpalaniem, samo naciśnięcie zapłonu nie wystarcza, na zimnym ssanie do połowy i w dodatku minimalnie gaz. Dopiero wtedy odpali. Po uruchomieniu obroty są na poziomie 1000 - 1100 rpm.
Tylko od czego by tu zacząć? Nie mam samostartu, z gaźnika nic nie cieknie i wygląda ok, więc zakładam, że nadaje się do regulacji
EDIT: Ok, na początek została wymieniona świeca, wyciągnięta NGK CR8EH-9 (czyli niemiec kiedyś tam włożył nominalną), wymieniłem na taką samą nową.
A ta stara wyglądała tak:
Czyli ewidentnie nie mam wskazanego szarobiałego lub szarożółtego nalotu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 8:20, 09 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:33, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Kapeczkę za bogata mieszanka, lekko mogłaby być jaśniejsza... Ale i tak nieźle.
Ja za to na dwóch gaźnikach (PZ16 i PZ19) nie mogę ustawić chińskiej 50tki. Już mnie krew zalała wczoraj, ręce opadły, uszy ogłuchły a płuca odpadły od spalin. Jak już odpalil, to wkrecal sie na niebotyczne obroty, zaczynalem regulacje, w każdym ustawieniu mruczy przy odkręceniu, na manetkę reaguje po 2-3-4 sekundach i wchodzi bardzo wysoko a schodzi z obrotów po 10-15 sekundach i zaś chce gasnąć. Juz nie wiem o co chodzi, kiedyś spokojnie kręciłem w tych gaźnikach, z czego 19tke używałem do 110cm w nim, a 16 do 50cm. Tak czy siak na jednym i na drugim gaźniku 50tka szaleje, swieca czarna niezależnie od ustawien, iskra mimo wszystko w miare zdrowa, niebieska jasna... :/
Jakieś pomysly?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:27, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Adam
dane z mojego vj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:47, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
No to ja temat mam już załatwiony https://youtu.be/wpj8-TqMQOY
Pappa, dzięki za porady i w ogóle za pomysł, że można tak ustawić nasze Daelimki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:01, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Fajnie Pappa, tylko nie każdy dysponuje zestawem do pomiaru. Suwmiarkę z reguły ma każdy. Tak czy inaczej odnośnie Daelimów jest mało informacji na temat regulacji gaźników, a zwłaszcza pływaków. Jest to chyba jedyne forum gdzie te info się zaczyna pokazywać. Sposób na odwrócenie do góry brzuchem przetestowałem teraz na dwóch gaźnikach i oba banglają idealnie jak na tym filmiku. No i jest prosty.
Jak ktoś coś takiego robił to dobrze by się tym tu podzielił. Zauważcie że dużo ludzi szuka tego tematu, a to są punkty do googlałki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:44, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie uwierzycie ale mój silniczek podobnie odpalił po tym jak pół roku był w domciu. Gaźnik leżał bez paliwa. Odkręciłem kranik poczekałem 5 minut pyr i odpalił za pierwszym razem. Minuta na połowie ssania i potem już normalnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|