Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr VT
Support
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:41, 19 Mar 2017 Temat postu: Przygotowanie do sezonu VT |
|
|
Witajcie.
Chciałbym podzielić się z Wami moimi poczynaniami z VT kiem.
Podzielę naprawy na punkty co pozwoli zachować porządek ( jak się nauczę, to będę dodawał foto do poszczególnych punktów).
1.Wymiana oleju w silniku, filtra oleju, filtra powietrza.
2.Wymiana uczszelnien w lagach, wymiana oleju w lagach.
3.Rozruszanie zacisku hamulcowego, nasmarowanie tłoczków. Wymiana płynu hamulcowego.
4.Wymiana napędu (zębatki i łańcuch). Zmiana przelozenia.
5.Wymiana łożysk w kołach, przód i tył.
6. Montaż USB
7.Usunięcie naklejek na zbiorniku, ogólna polerka.
Będę opisywał w kolejnych wpisach poszczególne punkty,
Jesli Was to interesuje. Mam też trochę pytań do bardziej doświadczonych kolegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:50, 19 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
wyszystko mam to przerobione. Jak cos mogę pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotr VT
Support
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:06, 20 Mar 2017 Temat postu: VT |
|
|
Witam
Próbuje wstawić link do zdjęć, dajcie znać czy działa.
Mój VT przed rozebraniem
[link widoczny dla zalogowanych]
Witaj Foveon, pewnie będę miał dużo pytań, oglądałem już Twoje filmy, po obejrzeniu jednego z nich kupiłem łańcuch i zębatki, zaoszczędziłem trochę kasy przez to. Wiszę Ci piwo!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotr VT dnia Pon 21:20, 20 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:26, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Biedny paluszek ale u faceta krew musi byc .czuc wtedy ze dazy sie do czegos
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:40, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Działaj, pokibicujemy i może coś doradzimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotr VT
Support
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:41, 20 Mar 2017 Temat postu: Vt |
|
|
Widzę że cały album jest dostępny.
1.Wymiana oleju w silniku, filtra oleju, filtra powietrza.
Lagi rozebrałem wg. książki. Podczas jazdy olej zalewał tarcze hamulcową i skuteczność hamowania była jak w moim pierwszym maluchu:).
Przy okazji rozebrałem zacisk, tłoczki maja kilka ognisk rdzy, wyszlifuje to, zobaczymy czy się nie rozciekną.
2.Wymiana uczszelnien w lagach, wymiana oleju w lagach.
Ten olej do amorów kupiłem taki Castrol 10W synthetic, nie wiem czy odpowiedni???
3.Rozruszanie zacisku hamulcowego, nasmarowanie tłoczków. Wymiana płynu hamulcowego.
Płyn hamulcowy był jak przepracowany olej, gęsty i ciemny. Poprzedni właściciel pomalował zbiorniczek srebrną farbą...trochę mi zajęło zanim to zdarłem.
4.Wymiana napędu (zębatki i łańcuch). Zmiana przelozenia.
Te zębatki dobrałem trochę z przesadą, mała zębatka 16 zębów duża 40 zębów...ciekawe czy mnie uciągnie:)
5.Wymiana łożysk w kołach, przód i tył.
Łożyska w kołach poszły tak jak na zdjęciach widać, za pomocą spawarki
6. Montaż USB
Czy dajecie bezpiecznik przed złączem i do czego to podpiąć. Bezpośrednio do akumulatora to nie zbyt fajnie bo będzie cały czas pod prądem. Za stacyjką lepiej tylko gdzie???
7.Usunięcie naklejek na zbiorniku, ogólna polerka.
A i najważniejsze:) jak poradzić sobie z tymi kołami, ta anoda schodzi z tego aluminium.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:46, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
ad 2 - na oleju musi pisać ze do zawieszeń
ad 4- jazmieniłem ze standardu na 15/42 i pod górke na najwyższym jest ciężko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:47, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Koła to polerka. W postach Foveona znajdziesz temat jak on to zrobił.
Co do gniazda usb toja bym podłączył minus z aku, a plus gdzieś spod kluczyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotr VT
Support
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:02, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Staszek.S napisał: | ad 2 - na oleju musi pisać ze do zawieszeń
ad 4- jazmieniłem ze standardu na 15/42 i pod górke na najwyższym jest ciężko |
Ten Castrol jest do zawieszeń, tylko nie wiem czy synthetic nie będzie za "wodnisty".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:24, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Jak pisze na nim fork to bedzie dobry
Ja tez lałem castrola (chyba)
On jest taki właśni edość rzadki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:55, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Lej, to jest dobry olej:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:04, 21 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Osobiscie stosuje olej silnikowy valvoline 10W 50 syntetyk.
Lagi w naszych motorkach zalewamy olejem ATF SAE 20.☺
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:13, 21 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Widzę że ładnie ci idzie. Nie poszedłeś na łatwość tylko wyczyściłeś ładnie silnik wokół zębatki. A to się chwali.
Co do USB daj koniecznie na stacyjce. Niby małe gówno a prąd żre nawet jak nie ma odbiornika. Wilgoć też nie sprzyja elektronice pod napięciem.
Na stacyjce są 2 kable na wyjściu. Koloru nie pamiętam ale jak pod jeden podłączysz to nie uruchomisz silnika. Więc sprawdź zanim podłączysz na stałe. U mnie to jeszcze wszystko idzie na przekaźnikach.
Taką mam instalacje. Doszedł jeszcze wskaźnik paliwa.
A i bezpiecznik daj jak najbliżej miejsca podłączenia na +
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Wto 11:16, 21 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotr VT
Support
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:20, 21 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Foveon napisał: | Widzę że ładnie ci idzie. Nie poszedłeś na łatwość tylko wyczyściłeś ładnie silnik wokół zębatki. A to się chwali.
Co do USB daj koniecznie na stacyjce. Niby małe gówno a prąd żre nawet jak nie ma odbiornika. Wilgoć też nie sprzyja elektronice pod napięciem.
Na stacyjce są 2 kable na wyjściu. Koloru nie pamiętam ale jak pod jeden podłączysz to nie uruchomisz silnika. Więc sprawdź zanim podłączysz na stałe. U mnie to jeszcze wszystko idzie na przekaźnikach.
Taką mam instalacje. Doszedł jeszcze wskaźnik paliwa.
A i bezpiecznik daj jak najbliżej miejsca podłączenia na +
[link widoczny dla zalogowanych] |
Dzięki za schemat. Nie znam się na elektryce ale z taką instrukcja to myślę że poradzę sobie.
Dzisiaj kupiłem łożyska do obu kół, 36zl i to do wyższych temperatur, chociaż nie wiem po co...do Afryki nie jadę Czekam jeszcze na uszczelniacze do lag, też około 30 zł na allegro. Wstawienie kolejne zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotr VT
Support
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:30, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Witajcie.
Piękny dzień mieliśmy dzisjaj, pewnie w dużej mierze udało się pokonać większości z nas kilka kilometrów.
Więc i ja trochę pojeździlem.
Niedawno skończyłem wszystkie prace z motorem. Dzisiaj kilkukrotnie próbując nie udało mi się przekroczyć 90 km/h. Nie mam pojęcia dlaczego tylko tyle.
Dodam że gaźnik ustawiłem na oko, dwa i pół obrotu wykrecona śrubka od składu mieszanki.
Jak szybko Wasze VT ki potrafią jeździć? Może ktoś powie co można zrobić żeby tiry nie doganialy mojego VT?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 4:38, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Piotr VT napisał: | Witajcie.
Piękny dzień mieliśmy dzisjaj, pewnie w dużej mierze udało się pokonać większości z nas kilka kilometrów.
Więc i ja trochę pojeździlem.
Niedawno skończyłem wszystkie prace z motorem. Dzisiaj kilkukrotnie próbując nie udało mi się przekroczyć 90 km/h. Nie mam pojęcia dlaczego tylko tyle.
Dodam że gaźnik ustawiłem na oko, dwa i pół obrotu wykrecona śrubka od składu mieszanki.
Jak szybko Wasze VT ki potrafią jeździć? Może ktoś powie co można zrobić żeby tiry nie doganialy mojego VT?
Pozdrawiam |
Biorac pod uwage ze jezdzimy 125 ktora ma dobra kompresje to mozesz
1. Zmienic przelozenie
2. Nie jezdzic pod wiatr
3. Ewentualnie schudnac ☺
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 6:38, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dariusz napisał: | Piotr VT napisał: | Witajcie.
Piękny dzień mieliśmy dzisjaj, pewnie w dużej mierze udało się pokonać większości z nas kilka kilometrów.
Więc i ja trochę pojeździlem.
Niedawno skończyłem wszystkie prace z motorem. Dzisiaj kilkukrotnie próbując nie udało mi się przekroczyć 90 km/h. Nie mam pojęcia dlaczego tylko tyle.
Dodam że gaźnik ustawiłem na oko, dwa i pół obrotu wykrecona śrubka od składu mieszanki.
Jak szybko Wasze VT ki potrafią jeździć? Może ktoś powie co można zrobić żeby tiry nie doganialy mojego VT?
Pozdrawiam |
Biorac pod uwage ze jezdzimy 125 ktora ma dobra kompresje to mozesz
1. Zmienic przelozenie
2. Nie jezdzic pod wiatr
3. Ewentualnie schudnac |
No, po prawdzie masz zajebiste przelozenie na zebatkach. U mnie na silniku 150 i mniejszej masie wlasnej moto mam 15/42 i jest odpowiednio, ew dolozyl bym zabek na tylnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 6:41, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
4. Zawsze starać sie jechać z górki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:43, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
5. Zawsze możesz spróbować mocno odpychać się nogami jak w hulajnodze
A tak na poważnie, to cóż witaj w klubie 125, my też na początku przygody (ja to mam cały czas) zastanawialiśmy się, czemu to moto nie jedzie "ciutkę" szybciej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:33, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Nie jak w hulajnodze... Moto jest szybsze bo tu siedzisz i możesz sie na raz na 2 nogi odpychac )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotr VT
Support
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:26, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Zabawnie. Zapomniałem dodać że przełożenie jest na pewno wystarczające na osiągnięcie większej prędkości ale nie ma mocy na to. Nie wiem czy nie przesadziłem z tym przełożeniem. Na czwórce rozpędza się do 90 dych a patka to już tylko utrzymuje ta prędkość. Nie wiem czy nie wrócić do sarego przelozenia. Trudno, przecież nie schudne, 93 kg. Z czego tu zrzucić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:56, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No jak przekombinowałeś z przełożeniami, to taki jest właśnie efekt, czwórka wysoko ciągnie a piątce brak mocy by dalej rozpędzać. Koszt przedniej zębatki to niecałe 20zł, zamów taką z jednym, dwoma ząbkami mniej, załóż, napnij łańcuch i zobacz co wtedy będzie się działo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotr VT
Support
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:05, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Zamowilem zębatkę 14 zębów, taka miałem, nie chce już mniejszej bo lańcuch będzie kolidowal ze śrubami montażowymi. Zobaczymy czy to pomoże. Przydałoby się parę koni więcej:). Acha mam pytanie, czy wasz przedni hamulec jest wstanie zablokować koło w trakcie jazdy? Bo moj nie blokuje koła. Czy to normalne ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:20, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
U mnie w vs blokuje tylko na zimnej oponie, piachu lub po deszczu. Generalnie nic przyjemnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotr VT
Support
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:20, 23 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Witajcie.
Mam tą zębatkę przednią, 14 zębów. Teraz jest ok. A więc, człowiek uczy się na błędach. Jeżeli ktoś będzie próbował zmieniać przełożenie to można skorzystać z mojego doświadczenia.
Po wszystkich naprawach motorek fajnie jeździ...jeździłby gdyby w moich rejonach ciągle nie padał śnieg. Byle do wiosny czy lata:)
Do zobaczenia na drogach.
LWG.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:37, 04 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Odgrzebuje star temat ale doszedłem do wniosku że nie bede robił bałaganu na forum.
1.Wymiana uczszelnien w lagach, wymiana oleju w lagach.
2.Wymiana napędu (zębatki i łańcuch). Zmiana przelozenia.
3.Wymiana łożysk w kołach, przód i tył.
4. Wmiana uszczelek na cylindrze i przy zaworach.
Właściwie bardzo podobnie jak Piotr
1.Możecie mi powiedzieć jak wykonać pierwszy punkt. trochę z prawej lagi zaczęło mi wyciekać. widzę, że jest mokro od oleju co jakiś czas. Rozumiem że to już ich koniec i musze coś pewnie zakupić aby wymienić uszczelnienie?
2. Napęd już kiedyś opisywaliście le przez ładną pogodę jeszcze tego nie uczyniłem....
3. wymiana łożyska będzie przy zmianie napędu
4. Zakręcić kurek z paliwem. wymienić wężyk do gaźnika. odkręcić śrubę pod jajkami i pewnie jeszcze gdzieś są ?? ściągnąć bak. odkręcić dwie śruby od zaworów, ściągnąć pokrywę cylidnra. troszkę oleju na nową uszczelkę i wszystko w odwrotnej kolejności.
Powiedzcie mi czym zrobić płukanie baku bo jakbym miał go już fizycznie w dłoni to bym sobie go wypłukał z różnych badziewi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:23, 09 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Płukanie baku najlepiej robi się benzyną i zapewniam, że naprawdę warto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:08, 10 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
A zbiornik o ile jest zamontowany w taki sam sposob jak w daystarze to trzyma go tylko ta jedna sruba. A z przodu jest wsunięty tylko na takie zaczepy. Odkreć śrube i ciągnij zbiornik do tyłu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:56, 15 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Zrobionę Dzięki teraz będzie napęd. Pewnie w czwartek. Chciałem was jeszcze zapytać jak poradzić sobie z lagami;/ bo tego nie znalazłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|