Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:32, 18 Cze 2016 Temat postu: przeszczep gaznika |
|
|
Wiatam. Zakladam nowy temat na temat gaznikow... mam w planach zrobic przeszczep gaznika na inny typ. Chodzi o instalacje gaznika podcisniowego z membrana (z tloczkiem mnie nie interesuja). Sprawa jest jeszcze na etapie planow i gdybania. Czyli chce wywolac burze mozgow
Moze zaczne od odpowiedzi na pytanie ktore jeszcze nie padlo ze wzgledu ze to pierwszy post a to pytanie pewnie by brzmialo "po ch.. cos zmieniac jesli stare dziala i jest dobre"? A wiec chodzi o usprawnienie maszyny. Gazniki motocyklowe mozna podzielic na 3 epoki. 1 typ to te ktore byly w komarkach.. 2 typ to te co mamy seryjnie, czyli funkcja ssania, plus pompka przyspieszacza ktora troche pomaga przy odwijaniu gazu... 3 typ to gazniki podcisnieniowe i tu podzial na membranowe i tloczkowe. Slowo typ zmienil bym moze bardziej na level...
Aby wyjasnic po co chce sie w to zabawic (a nie ukrywam duzo rzeczy jest do ogarniecia i przemyslenia) po krotce napisze jaka jest roznica miedzy tymi gaznikami...
nasz gaznik dziala na zasadzie: nawijana linka gazu podnosi przepustnice z iglica, im bardziej jest podniesiona tym [wiecej] "mieszanki" trafia do spalania. Tyle ze jest jeden problem z ktorym sobie takie gazniki nie radza idealnie. A mianowicie ilosc mieszanki jest uzalezniona nie tylko od ilosci odwinietego gazu ale przedewszystkim od sily zassania jaka wytwarza tlok. Mowiac w skrocie gdy jedziemy na niskich obrotach i odkrecimy na full nasz sklad mieszanki nie jest idealny, co zmniejsza osiagi silnika Dlatego ktos wpadl na pomysl zeby zainstalowac pompke ktora przy naglym dodaniu gazu dawkuje dodatkowe paliwo aby poprawic ten negatywny efekt.
Gazniki membranowe dzialaja inaczej. W takich gaznikach my jako operatorzy maszyny odwijajac gaz nie dawkujemy mieszanki a tylko pozwalamy membranie dawkowac mieszanke. Czyli gdy dodajemy gaz nie podnosimy w ten sposob iglicy a jedynie otwieramy gardziel gaznika. Co to daje? a no bardzo duzo. Jak pisalem wyzej silnik potrzebuje odpowiednia ilosc mieszanki w zaleznosci od obrotow silnika. dzieki takiemu gaznikowi, gdy otworzymy gardziel na full, tlok iles tam bedzie chcial zassac (niskie obroty- male zassysanie, wysokie obroty duze zassysanie). Sila zasysania powoduje ruch membrany. membrana jest polaczona z iglica. Im mocniej silnik zasysa tym wiecej dostaje papu. Co daje? a no to ze nie zaleznie od obrotow silnik bedzie dostawal tyle papu ile potrzebuje. Czyli. jedziemy na niskich obrotach i dajemy na full. Im szybciej rusza sie tlok tym wiecej dostaje paliwa. Dzieki temu silnik zyskuje moment obrotowy czytaj jest bardziej elastyczny.
Roznica pomiedzy gaznikiem membranowym a tloczkowym (nie mylic z naszym) jest taka ze zamiast membrany jest tloczek ktory robi to samo co membrana. tloczkowy Jest bardziej zywotny, ale ciezszy oraz wolniej reaguje na gaz...
Ale sie rozpisalem.. mam nadzieje ze ktos to przeczyta
A teraz prosba do Was, moze ktos zna jakies motocykle najlepiej o pojemnosi blisko zblizonej do 125cc w ktorych sa zastosowane gazniki membranowe w ktorych ssanie jest na linke a nie sterowane przez cewke (tz. funkcja auto ssania)? Na pewno cbr 125cc.. tyle ze niewiem jeszcze jaki rozmiar ma... Czekam na wszelkie sugestie. aha rozmiar gardziela zblizona do 24mm (jak dobrze pamietam jest to wewnetrzy pomiar).
czeka mnie duzo zabawy, od dopasowania krucca, po przeliczenie pojemnosci airboxa. do tego zabawy z dostarczeniem paliwa do gaznika..
Najwiecej problemu bedzie z doborem gaznika aby pasowal wielkoscia do cylindra i szczelnie polaczyl sie z nowym gaznikiem, bez zadnych uskokow...
jak macie jakies pytania lub znacie jakies gazniki membranowe dajcie znac
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
neo.lbn
Support
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LB Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 6:31, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Powiem szczerze temat ciekawy, jestem ciekaw efektu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrss
Support
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:29, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Pappa, jak na razie to najwięcej o gaźnikach wiesz Ty i AdamM71, dlatego myślę że większość forum będzie wiernie kibicować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:45, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Aleś się rozpisał Pobiłeś Darki i mnie razem hehehe.
Wracając do tematu i twojego pytania już Spieszę Ci coś wyjaśnić. Dziś nawet na koniec waszego zlotu rozmawialiśmy o takim czymś.
Tych gaźników jest multum. Każdy motocykl np sportowy ma taki gaźnik. Przykładem może być to kawasaki co mam do sprzedania. Zaraz powie ktoś że 600 to za duży ...
Czy aby na pewno ?
Ile jest baniaków ? Ile jest gaźników ? Jaka jest pojemność każdego baniaka ?
Właśnie tak musisz podejść do sprawy poszukiwania.
Ten motocykl ma jak by 4 odrębne silnik o pojemności 150 ccm. Wystarczy ?
Miłej zabawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:00, 20 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dzieki za trop.
Musze odnalesć stary krociec i go zmierzyc. To beda wyjsciowe parametry do poszukiwan... Czyli wielkosc dziury i roztaw srub.. chce uniknac sztukowania na drodze cylinder kruciec gaznik...Bo szczelnosć to piorytet. drugi warunek to cena. Nie chce placic nie wiadomo ile aby sobie poprobowac... Najlepiej kupic nowy gaznik, lub uzywany do ktorego latwo dostac zestaw naprawczy... kupujac uzywany nie mam pewnosci czy dziala poprawnie, do tego dochodzi spasowanie do mojego serducha. jednym slowem gaznik musi byc pewny, aby sprawdzic jak i czy wogole to da lepszy efekt..
Teoretycznie gaznik z 600 by pasowal (4*150). jednak zastanawiam sie czy czasem podczas ruchu jednego z tlokow w dol (suw zaciagania) nie dochodzi do momentu w ktorym on dalej zaciaga , jest mniej wiecej w 2/3 swojego ruchu i zaczyna zasysanie drugi tlok. Co by powodowalo ze na raz, przez krotki moment dwa tloki dzialaja na membrane... aby to potwierdzic lub obalic by trzeba bylo miec silnik z danego motocykla i patrzec na prace zaworow..
Takze chyba pewniejszy jest gaznik z 125cc lub 250cc w silniku dwu cylindrowym...
Co o tym myslicie? Jakies pomysly gdzie weidzieliscie takie gazniki (w jakich maszynach)..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:28, 20 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
W 4 ro cylindrowcu każdy gaźnik chodzi niezależnie. Nie ma czegoś takiego jak wspólne podciśnienie. 1 cylinder = 1 gaźnik.
Będę robił regulację kawy 600 za dwa może 4 dni to podam ci średnice króćca sasysowego.
Twój króciec musi być nowy. Łączenie gaźnik - cylinder wygląda trochę inaczej. Jak będę to rozbierał to zrobię fotki i wymiary to będziesz miał obraz sytuacji. Cierpliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:05, 20 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Roman
Hangaround
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LB Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:17, 22 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Honda cm 125t posiada gaźnik membranowy nie wiem czy konkretnie o taki ci chodzi ( linka od gazu jest połączona z ogranicznikiem od membrany membrana jest połaczona z tłoczkiem w której jest iglica) bo honda jest z 81 roku a w modelu późniejszym (honda rebel) był już gaźnik bez membrany.
Jeśli chodzi ci o taki gaźnik to mam jedno zastrzeżenie motor przyśpiesza w swoim tempie (nagłe odkręcenie manetki z gazem nic nie daje)
Jeśli chesz jutro mogę ci go pomierzyć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman dnia Śro 20:27, 22 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:44, 23 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
zerklem na allegro i to jie o taki gaznik mi chodzi...
to co chce to wyglada tak ze ma okragla membrane na gorze, schowana pod okraglym deklem. a od strony cylindra jest obrotowa przepustnica polaczona z linka gazu.. dziala to tak ze uzytkownik po odkreceniu gazu otwiera gardziel, dzieki temu podcisnienie dziala na membrane ktora jest polaczona z iglica. im szybciej chodzi tlok tym wiecej moze zassac mieszanki przy danym odwinieciu gazu.
np gaznik z cbr 125 [link widoczny dla zalogowanych]
ale dzieki wielkie za odzew w poscie
co do poprawy osiagow uwazam ze bedzie progres..
a to dlatego ze tlok sam wciaga tyle ile powinien (taki niby wtrysk;) ).. my jako kierowcy wyrazamy zgode ile pozwalamy maksymalnie tlokowi wciagnac (otwarcie przepustnicy) reszta zalezy od tloka.. czyli po malu jedziemy i nagle dajemy na full to tlok stopniowo coraz wiecej zaciaga paliwa proporcjonalnie do obrotow...
W przypadku zwyklego gaznika gdy z dolu obrotow damy na full to slabo ustawione gazniki sie zaleja, lub nie beda ciagly.. dobrze ustawione gazniki beda przyspieszaly ale ich spalanie nie bedzie idealne... dla testow proponuje wszystkim gaznikowcom zrobic male doswiadczenie... 4 bieg 4 tysiace obrotow, zapamietac predkosc i odwijamy szybko na full i liczymy ile czasu potrzeba do rozpedzenia sie do 9 tysiecy obrotow... nastepnie powtorka testu 4 tysiace obrotow tez 4 bieg.. tyle ze tym razem nie machamy prawa reka szybko na full tyle rownym nie przerwanym ruchem w dajemy gaz na full (nie za szybko nie za wolno)... i liczymy w pamieci czas potrzebny do uzyskania 9 tysiecy obrotow....
prawdopodobnie 2 sposob da ten sam wynik co pierwszy lub lepszy, przy tym mniej paliwa zmarnuje...
Gaznik membranowy to wlasnie takie cos co nie pozwoli dac na full jak to nie potrzebne...
napiszcie czy robiliscie test i jak wam wyszlo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Roman
Hangaround
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LB Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 4:22, 23 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Bardzo chciałbym zrobić taki test ale w żadnym motorze nie mam obrotomierza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman dnia Czw 4:27, 23 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:22, 23 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
to sugeruj sie predkoscia... czyli jedziesz np. 50 km/h na jakims biegu i odwijasz do uzyskania 80km/h... oczywiscie liczysz miedzy czasie...
wyprzedzam fakty zeby zaraz ktos nie pisal ze raz liczyl wolniej a raz szybciej.. najlepiej bylo by stoperem mierzyc i jechac w tych samych warunkach... ale to ma byc tylko podglad a nie doswiadczenie naukowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:16, 23 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
W końcu przeczytałem dokładnie całość.
Teorie bardzo ciekawe ale zastanawia mnie czemu większość producentów 125 daje zwykłe gaźniki a do skuterów 50 membranowe? Może to tylko przypadek a może celowy zamiar (ekonomiczny, produkcyjny). Nie sądzę że brali osiągi pod uwagę. Na zlocie Rushrod polatał na kilku naszych maszynach. Jechał na wtrysku i stwierdził że silnik jest kulturalny przewidywalny ładnie ciągnie równo ale nie ma tego nagłego kopa. Obawiam się że tak może być z membraną. Silniki 125 są na tyle małe że zmiany będą naprawdę niewielkie. Membrana na pewno poprawi spalanie, poprawi kulturę pracy silnika, ale czy poprawi osiągi?
W motoryzacji też były auta ze zwykłym gaźnikiem - Fordy miały Solexa i Webery (Solex był prosty jak diabli jedynie automatyczne ssanie z bimetalu było, a dwu gardzielowy Weber to była masakra). Z kolei Volvo 244 i Rover SD miały gaźniki tłokowe - proste jedynie trzeba było lać do nich odpowiedni olej. I wszystkie chodziły jak należy. Tylko że producenci tych aut testowali te gaźniki pod konkretne silniki.
A u nas wsadzili taki jaki produkują od lat. Skoro działa to po co zmieniać
Działaj i dawaj relację. W VT jest pełno miejsca na takie przeróbki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:29, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Czas na chwile odkopac temat aby podgrzac atmosfere
Foveon, sorki ze teraz odpisuje, ale cos mi ucieklo... masz racje membrany sa przewidywalne... ale dam ci przyklad z brata cbr 125 gdzie jest gaznik membranowy.. wiesz jaka jest dysza glowna? seryjnie jest 115 lub 118.. dla porownania daelimy rozwiercone nie trawia wiecej niz z dyszy 110... dlaczego? a no, dlatego ze cbrka brata pije z tych ok 115 przy maksymalnych obrotach, a im nizsze obroty tym bardziej papu jest ograniczane...
w skuterkach dlatego takie daja bo nawet jak ktos ma tiki prawej reki i macha w systemie 0 1 (zaciag na full i luzuj na full) to nie zaleje takiego gaznika... w szczegolnosci ze w skutrach ssanie automatyczne daja...
przypomnijce mi nazwe tego gaznika co nadaje sie na podmianke do naszych komarkow. Nie chce mi sie swojego sciagac aby zmierzyc otwor od strony cylindra. a tak to bym informacje z tamtego mial.
czas sie porozgladac za czyms...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:58, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ocho. Coś jest na rzeczy... Czyżby niebawem całe forum przesiadało się na membranki...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:22, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
wydaje mi sie ze to calkiem mozliwe... I tu misja dla was: Zaproscie AdamaM71 na zlot, upijcie i sciagnijcie mu gazniki pomysl moj wiec mi jeden wyslecie, 3 pozostale wasze.. Tylko nic nie mowcie Adamowi bo daelimem Violi przyjedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:39, 31 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
A żeby nie zorientował się to dajcie skarpetkę i rurkę z benzyną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:10, 31 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Moją skarpetkę. Nawet nie podejdzie do moto...
A na marginesie - Pappa2, szukaj gaźnika co podejdzie to coś poczarujemy, jak nie u mnie to u ciebie. Jeśli przyniesie zauważalny zysk, to warto inwestować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 17:12, 31 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 20:07, 31 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
zgodnie z czatem zapisuje dla potomnych nasze gdybanie ( ja stolarz poltrzezwo myslacy:) )
gazior [link widoczny dla zalogowanych]
kranik [link widoczny dla zalogowanych]
kruciec ???
teraz podlaczamy kranik pod nasz kranik z baku do tego gaznik na 2 rurkach (podcisnienie ) pod gaznik 12v do ssania automatycznego (czas pracy okolo 1 min do zamkniecia sssania )posostaje podlaczenie np filtra stozkowego gabkowego (mialem dziala lux) no i najwazniejsze calosc pod kruciec.wedlug moich obliczen po odcieciu naszego powinno spasowac na gumie i 2 obejmach (srodek krucca ma 30mm gaznik po wierzchu 32mm wiec kruciec tez ma u nas chyba 32mm)
gdybanie dalej;
dodatkowa dawka paliwa
podlaczamy gume z pralki (nie smiac sie taki box jest dostepny do skuterow za gruba kaske) pod kruciec przy cylidrze za gaznikiem,oczywiscie guma musi byc zamknieta szczelnie i z jednej strony polaczona wezykiem z kruccem.gdy dodajesz gaz czesc mieszanki laduje w gumie,gdy zmieniasz bieg mieszanka ta dodatkowo trafia w cylinder w momencie gdy wciskasz manetke,efekt kopa od niskich obrotow.mialem tak w skuterze tylko zamiask gumy zamontowalem gruszke do nosa dla dzieciaka.bylem w szoku jak szybko skuter reagowal na ruch manetka od dolu mial kopniaka.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 20:16, 31 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:02, 01 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Kiedy wydaje mi sie ze zaczyna sie wszystko ukladac, pojawia sie nowy watek, ktory troche komplikuje.
Stosunek kanalow ssacych (dziury przy podniesionych zaworach) do wielkosci gaznika ma miescic sie w przedziale od 1,1 do 1,3. czyli gaznik ma byc najlepiej mniejszy od kanalu ssacego o jakies 20%
Wiekszy gaznik daje przy pelnym otwarciu zaworow ssacych wiecej, ale podczas zmniejszania sie szpary zaworowej zaczynaja sie problemy z napelnieniem gaznika. Mniejszy gaznik mimo mniejszej wydajnosci moze byc lepszy od wiekszego, poniewaz podczas zamykaniu zaworu dalej bedzie dawal mieszanke i lepiej wypelni cylinder... a wszystko jeszcze uzaleznione jest od obrotow silnika...
Tetaz pytanie jak duze dziury zaworowe mamy?
teoretycznie koreancy srednice gaznika dobrali pod wymiar zaworow, ale jak obecny gaznik jest blisko granic 1,1 lub 1,3 to warto wiedziec czy gaznik zmiejszac czy zwiekszac
ps. im wiecej sie dowiaduje tym mniej wiem....
ps2. znalazlem kilka gaznikow membranowych z pompka przyspieszacza jednak nie przygladalem sie ich wymiara..
ps3. nie poddaje sie dalej bede sie zaglebial...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 3:43, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Gaznik oryginalny sciagniety.. zrobilem kilka pomiarow.. 27mm wejscie cylindra/glowicy, krociec oryginalny srednica wew. 26 mm czyli gdzies 1 mm uciekl (ale olac to), gardziel ssacy gaznika nie mierzylem (krocca nie chcialo mi sie odkrecac... ale powinno byc ok 26mm), teraz najwazniejsze przepustnica 22 mm, oraz 35mm od strony dolotu - filtra. wymiary dziur oczywiscie podane wewnatrz...
jak pisalem wyzej aby obliczyc jaki gaznik nalezy zalozyc nalezy zmierzyc kanaly ssace przy zaworach i porownac je do najwezszej czesci gaznika - czyli nasza przepustnica...
jako ze musi byc jakas zaleznosc pomiedzy dziura w cylindrze/glowicy do kanalow ssavych przy zaworach, to biore do obliczen 27mm..
czyli oryginalnie jest:
27:22= 1.22 czyli sam srodek przedzialu o ktorym pisalem wyzej (od 1.1 do 1.3) mowiacego o tym ze gaznik w najwezszym miejscu musi byc mniejszy od kanalu ssacego od 10 - 30 %
ps. gaznik pz 27 ma (wedlug tego co znalazlem w sieci) przepustnice srednicy 20mm
czyli 27:20=1.35 wiec ciutke za maly.. Teoretyczne taki gaznik powinien lepiej pracowac na nizszych obrotach..
I tu pytanie do posiadaczy tego gaznik czy po zalozeniu tego gaznika odczuli ze silnik jest bardziej elastyczny, lepiej sie z dolu zbiera?
Juz cos wypatrzylem na allegro - [link widoczny dla zalogowanych]
w styczniu po wyplacie bede cos dzialal... niestety gaznik bez pompki..
jezeli ktos by mial czas i checi to prosze o pomoc w szukaniu.. to co chce to gaznik podcisnieniowy, wlot ssania nie wiecej niz 27mm, przepustnica 22 - 24 mm, wlot powietrza wali mnie plus pompka przyspieszacza.. ssanie najlepiej na linke, ale z cewka tez moze byc (wiem juz jak to przerobic na linke) stan raczej nowy.. przy takiej podmianie gaznika chce uniknac niepewnosci ze gdzies bedzie powietrze lewe zaciagal, jest zuzyty lub mial membrane uszkodzona...
to sie znowu rozpisalem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:27, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Czas podgrzac kotleta...
Dlugo.. dlugo szukalem gaznika... na allegro gazniki skuterowe i atv do roznych pojemnosci od 125 do 250 sa identyczne.. roznica moze w dyszy glownej. wszystkie maja przepustnice (125 do 250cc) wielkosci 22 a kanal ssacy to 24-24.5 mm.. a jak sie przypatrzylem wszystkie pasuja do silnika gy6 porazka na calej lini....
ale niewiadomo skad ktos dodal ogloszenie o dziwnej nazwie... troćhe szukania i znalazlem... gaznik od pieknej Suzi Gn125.. cena nowego gaznika ok 130plnow.. po zaglebieniu sie w tym gazniku znalazlem 2 wersje gaznikow pasujace do Gienka.. jeden z fajnym recznym ssaniem z boku gaznika, drugi opcja na linke.. zaglebilem sie glebiej... ten z ssaniem z boku ma przepustnice 25mm - za duzo... a wersja na linke powinna miec srednice przepustnicy 24 czyli max jaki moge dac do roadwina wlasnie poszedl mail z zapytaniem o potwierdzeniem tej informavji.. pozniej przelew itp..
kanal ssacy tego gaznika 26mm wiec powinno byc w miare latwo to spasowac.. ponad to lina ssania ok 20zl na allegro.. kruciec ssacy dostepny, guma do filtra takze... dysze, membrany z przepustnica wszystko dostepne, wiec jest czym sie pobawic....
Takze tyle chcialem sie pochwalic, ze chyba za pare dni bedzie gaznik w domu.. chyba ze odpowiedz z allegro potwierdzi przepustnice 25 wtedy szukam dalej....
a teraz uviekam sie uczyc bo zaliczenia w sobote - jebana socjologia....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Czw 17:33, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:06, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Działaj działaj bo temat fajny. No i ucz się niestety jak musisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 1:26, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Tylko po kiego grzyba BHPowcowi nauka o procesach zakie zachodza wewnatrz zbiorowosci ludzikow....
dalej nie dostalem odpowiedzi o wielkosci przepustnicy jutro bede dzwonil i ich ponaglal..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:47, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
A to bardzo ważna informacja bo np jak ktoś ujeb.. sobie palca to musisz wiedzieć jak jego towarzysze się zachowają czy mu pomogą czy spierdo..
A co do gaźnika to jestem bardzo ciekaw jak taki gaźnik będzie latam w naszych silnikach. Czy będzie lepiej czy po prostó to co mamy jest ideałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:02, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Po to żebyś później mógł odpowiedzieć jak Cie ktoś zapyta jakie procesy zachodzą wewnątrz zbiorowości ludzikow
A gdybyś tak lekko zawęził karter? Da się to łatwo np. żywicą zrobić wystarczy obliczyć objętość jaką chcesz odjąć od walca kanału. Nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś chciał zmniejszać średnicę zamiast wsadzac większą dlatego też nie umiem Ci pomóc, mogę tylko dopingować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:01, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie, czytam i tak sobie myślę....... możecie normalnie rakiety projektować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:14, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
dziura przy glowicy musi byc rowna wielkosci wylotu z gaznika lub wieksza od wylotu z gaznika..
chodzi o zachowanie prawa Bernoliego, ktore mowi ze jak masz jakis kanal przez ktory ciagniete jest powietrze najwieksza predkosc strumien ma w przewezeniu kanalu.. dlatego tez robiac silnik zasada jest taka... najwiekszy otwor - zawory, troche mniejszy badz rowny od poprzedzajacego kanal ssacy w glowicy, troche mniejszy badz rowny od poprzedzajacego kruciec, tak samo wyjscie mieszanki z gaznika, najmniejszy przelot ma byc w przepustnicy gaznika.. czyli wielkosc dziur zaworowych do wielkosci przepustnicy musi byc w stosunku 1,1 - 1,3.. oczywiscie redukcje robione bez skokow..
kruciec do gaznika z suzi ma roztaw srub taki sam jak u nas.. tyle ze okno jest wieksze bo ma 28.. a my mamy 27mm... i tu bede musial pomyslec czy kupic taki i szlifowac glowice aby kanal zwiekszyc, czy dorabiac mniejszy kruciec, a moze jakos go sprobowac zwezyc (kruciec)... najprosciej jest szlifnac dziure w glowicy.. jednak istnieje ryzyko ze po zwiekszeniu dziury w glowicy spiepsze przeplyw powietrza przez niezachowanie zasady: najwiekszy otwor - zawory, troche mniejszy badz rowny od poprzedzajacego kanal ssacy w glowicy.... najgorsze ze nie moge tego zmierzyc...
dalej czekam na maila z informacja o wielkosci przepustnicy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:24, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Pappa ale mówimy o różnicy rzędu milimetrów, przecież to nie zrobi Ci aż takiej różnicy. Chińskie mopliki mają przewężkę w króćcu jako blokadę tylko że tam zasłania dosłownie połowę światła otworu a po wycięciu jego i tak niewiele się zmienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:30, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Po udroznieniu krucca w moplikach wypadaloby ustawic gaznik na nowo... bede sie staral dopasowac jak naj lepiej.. ale nie zamierzam przesadzac z dokladnoscia.. czyli jak sie uda cos dobrac lepszego to to dam... szczerze powiem wam ze jak zobaczylem jakos odlewu w glowicy to mam ochote sciagnac silnik i wszystko szlifowac... ale brak na to czasu, uszczelek itp..
problem w tym ze nic nie mam w reku.. najlepiej bylo by pojsc do normalnego sklepu np z gaznikiem i przymierzac co jak pasuje.. jeszcze zostaje jedno zapytanie., kruciec z Gienka wydaje mi sie krotszy niz od daelima.. czyli gaznik bedzie blizej cylindra.. nie wiem jaki wysoki bedzie ten gaznik i jak z dostepem do srub regulujacych... a odleglosc ma tu ogromna wage... i nie chodzi o dawke paliwowo powietrza a o obecnosc rozrusznika, ktory moze utrudnic lub uniemozliwic montaz... takze istnieje mozliwosc ze kruciec bedzie dorabiany... ale za wczesnie jeszcze na martwienie sie o montaz.... dalej nie mam maila z informacja o przepustnicy... dzwonilem i kazali czekac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:51, 21 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
chcialem Wam powiedziec ze dalej nie mam odpowiedzi....
Ale w dupie to mam i zamowilem gaznik.. Takze koniec teorii czas na praktyke.... w planie powiekszenie otworu glowicy o 1mm.. czyli 28/24=1.66 a jezeli gaznik bedzie mial przepustnice 25mm to wyjdzie 28/25=1.12 czyli dalej sie zmieszcze w tym porzadanym przedziale.. a to za sprawa powiekszenia otworu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:19, 22 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Na kiedy spodziewane lądowanie gaźnika u ciebie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:14, 22 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
mysle ze w tym tygodniu przyjdzie serce od Suzi zrobie jakas szybka przymiarke zeby sprawdzic jakie odsuniecie musi byc od glowicy. jezeli oryginalny kruciec od Suzi bedzie dobry wymiarowo to go zamowie lacznie z linka ssania i guma do filtra powietrza... mysle ze fizycznie polacze wszystko do kupy na przelomie luty/marzec... nie mam tez parcia zeby to szybko robic bo zimno... regulacje gaznika tez bede celowal gdzies na polowe marca/poczatek kwietnia... ale pierwsze odpalenie pewnie bedzie w lutym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:35, 22 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
maly edit.. linka od ssania zbedna... w gazniku jest gotowy mechanizm od zalaczania ssania, mozliwe ze do niego domontuje linke ssania z daelima co bym sie schylac nie musial (srebna blaszka z gory... wczesniej sie nie przypatrzylem ze jest tam ten mechanizm...)
a gaznik wyglada tak [link widoczny dla zalogowanych]
2 wezyki to: dolny od spuszczania syfu, czarny do przelewu paliwa jakby ktos chcial motocykl do gory kolami postawic no i z boku wejscie na wezyk paliwa... czyli prosty gaznik bez opcji podlaczenia kranika podcisniowego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:27, 25 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Przyszedl gaznik szybki pomiar przepustnicy (bo nie dostalem informacji..) wynik 24 czyli tak jak chcialem..
zagladnelem do dysz.. i dysza glowna ma wymiar bez wymiaru tak samo na dyszy wolnych obrotow .. czyli tak na prawde nie mam pojecia jakie tam sa wsadzone... teoretycznie w blokowanych wersjach byly dysze glowne 102 a ludzie jezdzili tez na 115,. mowa o oryginalnym gazniku od gn125.. to co mam to zamiennik.. wiec beda eksperymenty na wiosne... start od dyszy glownej 115...
z bonusow, ktory zaliczylem to rozmiar od strony filtra.. potrzebuje rure srednicy 50mm... oryginalne/dostepne na allegro sa wymiarow 45mm... wiec bede musial cos pokombinowac... niby mozna stozek kupic z mocowaniem 50mm ale jakos nazwa filtr stozkowy dla mnie rowna sie badziewiem..
bede probowal daelimowski kruciec dostosowac pod nowy gaznik..
nizej kilka zdjeć porownywujacych dwa gazniki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:20, 25 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
O fajnie wygląda.
Załóż dziś, załóż dziś !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:19, 25 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Idz na całość, idz na całość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:00, 25 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
achtung.. achtung...
wlasnie takie cos mi sie przecielo w pracy
tak tak.. to nasz krociec...
po szlifnieciu (frezowaniu) mam gotowca do zalozenia
zostalo zeszlifowane aluminium.. zostala sama guma ktora naciagne na otwor ssacy gaznika, nastepnie scisne opaska zaciskowa
jescze zostanie przerobienie linki gazu... guma z gaznika do filtra, moze ssanie przerobie na linke....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:46, 27 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Praca wre. Pieknie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:55, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
udalo mi sie wyrwac dzisiaj na chwile do garazu... udalo sie polaczyc linke gazu uzyta linka stetujaca przepustnica z oryginalnego gaznika.. dorobiony tylko taki walec z otworem. niewiem jak to nazwac...
podobnie mozna wykorzystac linke od pompki przyspieszenia. ruch linki tez jest wystarczajacy, wkestia zablokowania linki (pancerza linki) w mocowaniu gaznika....
dzisiaj znow do pracy na 14-22..
w poniedzialek powinnem miec chwile czasu wiec przykrece gaznik do glowicy.... na razie brak gumy srednicy 50mm laczacej filtr powietrza z gaznikiem... jak macie jakas podpowiedz od czego by podpasowala taka rura bede dźwięczny wazne aby guma byla benzyno odporna.. i gladka w srodku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:20, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
A jakies od auta takie jakbod turbin czy cuś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:40, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Napewno olejoodporne to bedzie... czy paliwo odporne, niewiem.. jednak troche boje sie ceny, bo przewaznie rury od turbin, czy intercoolera troche kosztuja... nie mniej przygladne sie temu.. moze jakas uzywana/uszkodzona znajde o wlasciwej srednicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:19, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Wpadło mi coś innego do głowy. U mojego ojca w ciągniku Wladymirec jest coś jakby podwójny bak. I jeden z drugim są połączone takim właśnie gumowym wężem. Płynie przez niego ropa wiec jakąś odporność ma. I średnica właśnie około 5 cm. Wiec może w sklepie z częściami od ciągników popytaj....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:46, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Ooo.. mam sklep rolniczy w okolicy.. dzieki za trop.. na pewno sprawdze..
w pierwszwj kolejnosci sprawdze sklep z moto czesciami.. nastepnie w/w.. porownam ceny i cos wybiore.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:32, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Kawałeczek olejoodpornego weza nie powinien byc przesadnie drogi, w koncu nie potrzebujesz kilku metrów tylko tzw. ścinek. Jak cos jest na olej odporne to i na paliwo powinno - tez węglowodory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:02, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Jakby coś to benzyna nie przejada zwykłej gumy tylko sprawia że jest krucha i nie-gumowa. U mnie ta zwykła rurka przezroczysta ze zbrojeniem dostarczala paliwo do gaźnika przez rok i nic się nie działo tylko po zdjęciu już jej nie wygniesz, prędzej polamiesz.
Działaj bo temat ciekawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:01, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dostalem dobra wiadomosc od zony... ma wolne od poniedzialku do czwartku dzieciaki co prawda sa chore, ale powinnem dac rade ucieknac "na chwile" do garazu....
tak zeby podgrzac atmosfere... do szczescia brakuje tylko w/w gumy.. dysza glowna na razie zostaje, zobaczymy jak silnik na niej sie bedzie zachowywal... w cieplejsze dni i tak czeka mnie porzadniejsza regulacja i testowanie innych dysz glownych...
jak dobrze wszystko sie ulozy to poniedzialek/wtorek bedzie pierwsza proba odpalenia....
gume bede szukal olejo odporna... nie chce sie zastanawiac czy jakis kawalek zatka mi jakas dziure w gazniku.. mam nauczke z dorabianej uszczelki z detki do kranika paliwa z ogara 200... troche sie napchalem komarka, wtedy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:44, 30 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Jak gumy nie dostaniesz to załóż 40 kondomów tak aby odpalić i napisać jak chodzi bo bardzo jestem ciekaw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:29, 30 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
foveon na durexach bedzie chu**wo chodzic...
dzisiaj, przed chwila odpalilem vj'tke
na razie bez rury, regulacji, informacji o dyszy glownej itp, itd....
https://youtu.be/d8rziQy9kS0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:58, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
hmm... cisza = wielkie rozczarowanie?
ale jedziem dalej
porownanie otworow
wycieta dziura na wymiar... wcisniecie rury (lacznik intercoolera), zasmarowanie silikonem... obecnie schnie... jutro dodam jeszcze jedna warstwe (fuge) i moze zatopie siatke...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:10, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
lukam z ciekawoscia,czy mam dobre wrazenie ze jakby lepiej wpadal na obroty czy tak juz ci chodzil?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:24, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
wydaje mi sie ze wolniej sie zbiera.. tu kiedys filmik dodawalem, jak moj helikopter chodzi.. [link widoczny dla zalogowanych]
jutro moze odpale z filtrem... powinno byc lepiej.. ale i tak na regulacje musze poczekac do wiosny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:53, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Noooooo powie szczerze że jak na pierwsze odpalenie to całkiem nieźle.
Ciekaw jestem czemu tak schodzi wolno z obrotów. Może to brak filtra?
Jestem bardzo ciekaw jak to będzie hulać po drodze czy będzie mocno odczuwalna zmiana.
Działaj działaj!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:57, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
To juz przedostatni filmik na temat zmiany gaznika...
Dzisiaj zostal zalozony filtr powietrza... na razie w srodku jest z zwezka... docelowo zostanie ona usnunieta, ale zeby to zrobic a pewno bede musial zwiekszyc dysze glowna gaznika.. chyba ze z nia bedzie lepiej... z reszta nie wazne.. na wiosne sie zobaczy co i jak bedzie robione...
ostatnio linka gazu sie blokowala. nasza linka jest dzielona na dwie, pierwsza do przepustnicy, druga do pompki przyspieszacza.. ze wzgledu ze ta druga nie jest do niczego przyczeniona, zawieszala sie... zalozylem mala sprezynke na nia i problem znikl...
a tu szybki filmik
https://youtu.be/H3wyPhq0pyA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:00, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ojej ale katujesz biedaka, ale za to „białe gówno” to uznam że tego nie widziałem
No to teraz tylko testy drogowe.
Czekam na wyniki i brawo za zaangażowanie w projekt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:07, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
na swoja obrone dodam ze wczesniej dalem mu sie zagrzac... no i jakos musialem zobaczyc jak sie wkreca... no i Wam pokazac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:10, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Oby tak zamykał obrotomierz z obciążeniem w trasie na 5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:51, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Foveon napisał: | Oby tak zamykał obrotomierz z obciążeniem w trasie na 5 |
Sru sru, wtedy to bedzie bestialska bestia wsrod 125!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:26, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
fajnie by bylo... mozna by wtedy zebatke zwiekszyc
w sumie to seequs krecil swojego roadwina do 10 tysiecy obrotow..
nawet nie wiecie jak nie moge sie doczekac wiosny !)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:35, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Nie tylko Ty...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:33, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Nie tylko wy.
Podoba mi się, że tak błyskawicznie wchodzi na maksymalne obroty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|