Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:22, 14 Wrz 2016 Temat postu: Przeszczep CDI |
|
|
Jak wszyscy wiemy cewki zapłonowe lubią się zepsuć dlatego też pomyślałem, co stoi na przeszkodzie żeby wsadzić do naszych moto DC-CDI zamiast AC?
DC-CDI prąd do działania pobiera z akumulatora, wystarczy podłączyć. Myślę że ewentualnym problemem byłaby wysokość piku sterującego z impulsatora, w Daystarze powinno być 0,7v i nie wiem czy to wystarczy dla typowego modułu.
Cewki które zostaną można zaprzegnac do ładowania aku i pożegnać się z problemami z brakiem prądu lub po prostu zewrzec je rezystorem do masy.
Czy taki pomysł ma prawo wypalić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:47, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jedno pytanie, jak z 12v uzyskasz 20 000 v okolo? Tak, zeby straty z aku moglybyc zrekompensowane ladowaniem. Bo musi byc na bank przetwornica, ktora sama z siebie ma straty. Cewka nedzie ladowac aku ciagle wysokim pradem a do tego dochodza jeszcze swiatla.
Chyba ze cos pomylilem ale jak to mowia kto pyta nie bladzi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:02, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Sorry że tak łopatologicznie się zapytam a czym to się różni?
Bo oryginalnie to chyba jest tak że w silniku jest jakiś czujnik który wzbudza jakiś tam układ który przekazuje napięcie na cewkę wysokiego napięcia a ta daje iskrę na świecę.
Nigdy tego nie badałem bo po prostu u mnie to działa. W starych analogowych autach był przerywacz który u nas został zastąpiony czujnikiem w silniku i tym dynksem co zamienia owy impuls na prąd do cewki. A czym różni się ten DC-CDI od tego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:18, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak dziala dc-cdi, normalne laduje z min 2 cewek kondensator pradem, czujnik tylko wyzwala bramke komdensatora ktora wypuszcza prad o niskim napieciu, zalozmy 100-200v do cewki, cewka jest autotransformatorem skladajcym sie z dwoch uzwojen (cewek) gdzie to 0,1-0,2kV zamienia sie na 10-20kV (lub nawet wiecej, noe wiem ile idzie na swiece u nas w moto). Wiem ze w autach to bywa 30-40kV
Przydalby sie schemat tego DC to by mi/nam rozjasnilo w glowach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 9:20, 14 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:00, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod, cewka zapłonowa zostaje ta jak wcześniej więc z napięciem problemów nie będzie, ewentualnie jakaś przetwornica to można łatwo zbudować.
Są moduły zasilane z 12v normalnie, ewentualnie cewke o większej indukcyjnosci wsadze.
Impuls szedlby konraktonem czyli tak jak mamy teraz.
Różnica zasadnicza to taka że wywalamy cewki zasilające z równania no i iskra z akumulatora na pewno będzie zdrowsza i większa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:06, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Czy zdrowsza i większa to nie wiem, spodziewam się, że raczej bardziej powtarzalna.
Chyba... ...nie bez powodu ciągle te układy w większości miniaturek i ogromnych motocykli idą na prąd przemienny AC~
Co więcej, sama "przesyłowość" jak widzimy w świecie nas otaczającym (i fizyki) wskazuje na to, że przemienny prąd łatwiej się transportuje...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 17:07, 14 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:37, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Łatwiej się transportuje bo podlaczasz sobie 400kV na podstacje i straty masz zerowe. Pozatym, linia największego napięcia w Polsce 700kV leci pod Morzem Bałtyckim do Szwecji i jest to prąd stały.
Co do tego dlaczego są ac, głównie ze względu na rozmiar i to że nie potrzeba akumulatora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:59, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Przecież już Tesla udowodnił, że prąd zmienny ma dużo mniejsze straty na odległości w czasach gdy Edison (dla kasy) cisnął na prąd stały. Oznaczało to transformator w każdym domku jednorodzinnym a biedota mogła sobie pomarzyć. Pierwsza turbina Tesli na Niagarze produkowała właśnie prąd zmienny i dzięki niemu teraz nie mamy generatorów w piwnicach Zastosował 3 prądnice prądu przemiennego i przesłał to do wioski oddalonej o 32 Km.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Claptonatari dnia Śro 18:59, 14 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:34, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
@Jabbinsky
Popraw mnie jeśli się mylę ale jestem przekonany na 100% że w Daystarach już działa DC-CDI...
Niedawno kupiłem taki odblokowany i na 100% jest ona DC, niestety kupiłem moduł bez regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu i teraz mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Z tego powodu postanowiłem zaszaleć i kupiłem kolejny moduł DC-CDI z regulacją.
Jak go otrzymam to dam znać, czy udało mi się go uruchomić i czy regulacja zadziałała...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Śro 19:35, 14 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:02, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Otóż Krzysiek mylisz się, mamy moduł AC czyli ma kondensator zasilany z cewek i Impuls wyzwalany tyrystorem. DC jest zasilany z akumulatora przez przetwornice a Impuls idzie na tranzystor.
Łatwo to sprawdzić, spróbuj odpalić z odpietym akumulatorem (tylko nie włączaj świateł bo regulator ucierpi)
AC odpali, DC nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:11, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Generalnie to chciałbym docelowo zaprojektować przetwornice dla naszych moto którą każdy będzie w stanie zrobić (nie udostępnie jej publicznie, tylko dla tych którzy zgłoszą się na PW bo nie chcę żeby ktoś zaczął zarabiać na mojej pracy) oraz moduł z programowalnym kątem wyprzedzenia.
Dlaczego?
Prosta sprawa, nasze chińskie małe moduliki są zafiksowane na x stopni, silnik w zależności od mieszanki, temperatury, obrotów potrzebuje różnych kątów, na jednym stałym nie będzie wyciskal wszystkiego co może. Odpowiednio przyspieszajac zapłon można nawet wycisnąć 110% z naszych silników, kosztem oczywiście trwałości, ale można wgrać dwie mapy zapłonu, przelaczane przyciskiem. Przy wyprzedzaniu itp można wcisnąć przycisk i dostać tą minimalną ilość mocy więcej.
Będzie to wymagało minimalnych umiejętności jako że oprogramowanie napiszę i wyślę tym którzy się podejmą, wystarczy zaprogramować, wytrawic płytkę, polutowac i zamontować.
A, jeszcze najważniejsza sprawa: nie będziemy zależni od kaprysnych cewek zaplonowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:47, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
No to teraz mnie zastrzeliłeś...
Jakim więc cudem ten zakupiony moduł u mnie działa? Nie powinien się przynajmniej spalić lub w najlepszym wypadku nie pozwolić odpalić motocykla?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:58, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Szczerze? Nie mam pojęcia. Możliwe że sprzedawca poleciał w kulki albo daje rade wysterowac cewke na napięciu zmiennym, w każdym razie masz fart bracie więc się ciesz zamiast narzekać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:45, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Moj odpalil bez aku (silnik vj/daystar) jak claptona ciagnelismy. Vs tez mi bez aku latal.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:09, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Daystar również bez aku pali bezproblemowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:28, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
@Jabbinsky
A kto tu narzeka?
Dziwy panie ot i tyle. To teraz będzie jeszcze śmieszniej jak uda mi się ten drugi moduł DC uruchomić, z regulacją kąta zapłonu!
Jak mi się to uda, to kupię jeszcze trzeci moduł, opisany wyraźnie jako AC i sprawdzę jak moto na nim będzie latać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:21, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie ja kupiłem AC, iskra niby jakaś tam jest ale musi być zapłon zbyt przesunięty skoro nie pali :/ i 3 dychy jak psu w dupe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:23, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Hmmm więc coś jest nie tak z tymi modułami bo ten mój DC zapala zimny silnik tylko na kopkę, rozrusznikiem mogę go odpalić dopiero jak silnik jest ciepły. Stąd mój kolejny zakup z regulacją...
[edit]
Pytanie, czemu 3 dychy w plecy? Możesz oddać moduł sprzedawcy jeśli jest sprawny w terminie 14 dni, przy zakupach internetowych, no chyba że przepis się zmienił...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Czw 9:37, 15 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:17, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Tak o, bez podawania przyczyny? Bo jak coś to mi zarzuci że sam go zepsulem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:31, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Potrzebuję wiedzieć jaki znacznik na magnecie u nas odpowiada za GMP?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:58, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jabbinsky napisał: | Tak o, bez podawania przyczyny? Bo jak coś to mi zarzuci że sam go zepsulem |
Tak, bez podawania przyczyny:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Czw 11:00, 15 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:29, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Towar towarem ale jesli chodzi o czesci elektryczne/elektroniczne zwroty moga i jednoczesnie sa nieuznawane bo zbyt patwo to uszkodzic i zbyt trudno diagnozowac... Zapytaj w intercars o cokolwiek elektrycznego do auta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:31, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Trudno, napiszę że wtyczka nie pasuje czy coś. Co z tym GMP? Bo znaczek F to jest chyba najniższa pozycja tłoka tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:29, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
F to wyzwalacz (mniej więcej, jest chwilę przed T) a T to GMP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 5:43, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ok, super. Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:20, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nie chce gasic zapalu ani nic, ale wlasciwie po co zmieniac cdi zamiast szukac innych rozwian czy np czesto wymieniac olej cony cewki dobrze sie chlodzily? Albo wlasnie popracowac nad chlodzeniem silnika...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:27, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Bo to dla mnie jak rzezbienie z gówna. Dasz mi gwarancję że jak dwa razy w sezonie zmienię olej to cewki będą dobre? Albo że jak dam swój stator do przewiniecia to nie będę miał problemów jak Pappa?
Lakier na cewkach zasilających CDI (circa 100V) w moim przypadku ma już 15 lat, Ty akurat się na tym znasz i wiesz że izolacja pracująca w warunkach silnikowych nie jest zwyczajnie w stanie wytrzymać takiej eksploatacji.
Chcę po prostu spokoju ducha i żeby w końcu z rozrusznika odpalal
Ps. Daystar ma chłodnice oleju więc więcej nie dam rady wymyślić w kwestii chłodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:53, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Chlodnice mozna dac wieksza, trzymac silnik w czystosci, nie malowac zeby nie zatykac porow w zeberkach, olej zmieniac na rzadki, pilnowac pompy, cewki zamowic oryginal, dbac o aku i rozrusznik i nie ma bata zeby nie palil. Rzecz w tym ze wszyscy tak na prawde mamy moto niewiadomego pochodzenia. To wszystko sklada sie na jedna wielka calosc... Ja nie mowie, ze nie ma co kombinowac przerabiac itd bo sam to robie. Po prostu uwazam ze akurat cdi to nic strasznie waznego co by mialo wplyw na cewki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:13, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Masz rację ale według mnie zrobienie sobie przetwornicy i kupienie chińskiego DC CDI za poniżej 100 zł i wiedza że to będzie działać wiecznie, plus będę mógł sobie kat zapłonu zmieniać, jest lepsza niż kupienie oryginalnego używanego statora i dbanie o niego jak o jajko, pozatym cewki ładowania mam sprawne, tylko zapłonowe poszły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:15, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Gdyby to tylko to padało to by można kombinować żeby lepsze było. Ale nie przewidzisz czy Ci świecy nie wypluje, klawiatura się nie rozleci, biegi nie posypią, etc, etc. Nasze motorki są leciwe i praktycznie wszystko może paść. Nie przerobisz motóra w niezniszczalną bestie bo za dużo elementów do psucia jest. Fakt że pomysł fajny i jak lubisz tworzyć to dawaj, wiadomo że naukowcy z korei jadą po najmniejszej linii oporu i zawsze można coś ulepszyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:02, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa:
Potrzebuję żeby ktoś zmierzył napięcie na uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej (tej pod bakiem :/ )
Ostatnio u siebie mierzyłem, trzeba odpiąć cewkę i na tych kablach zmierzyć napięcie, podczas kręcenia rozrusznikiem oraz podczas kopania.
Jeśli ktoś byłby tak miły.. :>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:47, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pierdole ten pomysł, nikt mi nie chce pomóc, każdy udaje że albo się nie zna albo nie widzi moich postów (oczywiście nie mówię tu o naszym forum a o "specjalistach" od zapłonu).
Narazie odwieszam projekt na kołek, spróbuję samodzielnie przewinac cewki zapłonowe.
Jeśli ktoś ma informacje jaki drut, ile zwojów, jaka izolacja a przede wszystkim jakie napięcie idzie na moduł to byłbym bardzo wdzięczny, inaczej będę musiał sam to wszystko liczyć a cholernie mi się nie chce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:52, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Uderzaj do Pappy on to studiował dokładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:44, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj znalazłem skubanca odpowiedzialnego za moje problemy ostatnie, kabel impulsatora dostawał przebicia na masę bo trochę łańcuch go przytyrał. Muszę jeszcze zdecydować czy przewijac te cewki skoro teoretycznie konieczności nie ma, z jednej strony przynajmniej ze 3dni roboty a z drugiej odpalanie na rozrusznik... Ehh ciężkie wybory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:34, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jabbinsky napisał: | Dzisiaj znalazłem skubanca odpowiedzialnego za moje problemy ostatnie, kabel impulsatora dostawał przebicia na masę bo trochę łańcuch go przytyrał. Muszę jeszcze zdecydować czy przewijac te cewki skoro teoretycznie konieczności nie ma, z jednej strony przynajmniej ze 3dni roboty a z drugiej odpalanie na rozrusznik... Ehh ciężkie wybory |
Nie przewijaj, termokurcz na impulsator i do przodu.
O cewkach mowilem nowych, nie przewijanych, wiadomka, izolacja do oleju jest inna niż zwykła. Tak samo jak w trafokach osiedlowych chłodzonych olejem, z tym, że olej transformatorowy "nie jest tłusty" czy tam do zwalniaków elektrohydraulicznych. Izo wiadomo, przezroczysta ze szkła wodnego z czymś ale to nic nie mówi osobie która nie robi w remontach silników. Zawsze czerwony włoski lakier do uzwojeń może pomóc.
Osobiście, jeszcze raz podkreślam, nie ma co się poddawać itd. Po prostu temat cdi jest zawiły jak spaghetti na talerzu.
Niby prosty układ: w mega uproszczeniu kondensator i bramka, a jednak...
Co do ustawienia kąta zapłonu - ch z tego wyjdzie z modułu jeśli jest wyzwalacz na magnecie - na kole magnetycznym trzeba przesunąć bo wyzwalacz i tak puści sygnał kiedy chce - musiałby być czujnik położenia wału.
Co do Pappy2, doświadczenie w cewkach ma ale od swojego VJ (nowsze), w niektórych daystarach chodziły cewki jak w VS/VC/VT, tak samo jak niektóre roadwiny (nie mylić z zaawansowanym roadsportem DOHC który ma jeszcze inne).
Jest kilka znaków zapytania. Ile masz cewek w ogole?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:01, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Stary, ja wiem ze ten olej to jest taki śmieszny, jakby suchy hydrauliczny i w tym komputery mogą chodzić. Generalnie to tak, izolacje odtworze termokurczem ale mam niby papiery na elektromechanika i wypadałoby trochę doświadczenia złapać
Co do cdi, chciałem na mikroprocku zrobić więc nie byłoby najmniejszego problemu z opóźnieniem. Największym problemem jest przetwornica i naniesienie znaczników na magneto tak żeby nie rozlecialo się przy wyższych obrotach. Pamiętajmy że iskra jest co drugi obrót wału a dla elektroniki jest to bardzo trudne zadanie żeby się zsynchronizowac, zwłaszcza gdy obroty się zmieniają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:15, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jabbinsky napisał: | Stary, ja wiem ze ten olej to jest taki śmieszny, jakby suchy hydrauliczny i w tym komputery mogą chodzić. Generalnie to tak, izolacje odtworze termokurczem ale mam niby papiery na elektromechanika i wypadałoby trochę doświadczenia złapać
Co do cdi, chciałem na mikroprocku zrobić więc nie byłoby najmniejszego problemu z opóźnieniem. Największym problemem jest przetwornica i naniesienie znaczników na magneto tak żeby nie rozlecialo się przy wyższych obrotach. Pamiętajmy że iskra jest co drugi obrót wału a dla elektroniki jest to bardzo trudne zadanie żeby się zsynchronizowac, zwłaszcza gdy obroty się zmieniają. |
Z tą iskrą to różnie bywa, jak walczyłem jeszcze z rozrządem w VS to iskra była co obrót... I tak, straciłem pół dnia aż któryś z userów forum mnie uświadomił, że muszę przestawić, bo się zastanawiałem ocb skoro rozrząd nie trzaska się z tłokiem, iskra jest, paliwo jest a kręcenie rozrusznikiem aż był gorący nic nie daje. Kopanie też nie. Za to przestawienie magneta o 360 stopni dało efekt natychmiastowy...
Cdi cdi cdi. Weź młotek, przecinak, odbij magnes z magneta i przygrzej tam gdzie czujesz ze ma być zapłon. I tak 536275724 razy aż ustawisz.
Całe pole magneta zmień mrożąc magnes w lodówce i przestaw go elektromagnesem...
Wracając, elektronika przestawi ci zapłon na późniejszy, ale wcześniejszego - który byłby przydatny przy bezwładzie zamachu w dużych obrotach nie zrobi.
Obstawiam, że Japończycy projektując ten Hondowski silnik to wyliczyli tak, żeby było dobrze i jak uznali, że mają lepszy pomysł (prawie identyczny) to ten silniczek dali firmie Daelim do ich produkcji.
Cała buda wielkich umysłów japońskich kontra chiński moduł z ustawialnym kątem to troche dziwne połączenie, ale nie niewykonalne.
Zawsze - jak zdejmiesz dekiel od magneta, to widzisz przy okazji zębatkę rozruchową od rozrusznika, jakby na tej zębatce założyć czujnik położenia wału i to wyskalować, potem jakimś cudem połączyć z tym bystrym chińskim komputerkiem, dołożyć mu pamięci na 16 prędkości obrotowych mogłoby coś z tego być.
CHYBA ŻĘ! Komputerek wyskalowałoby się na na magnes magneta, a połączyło przewodem od cdi (trójnik) żeby sam zczytywał obroty, mógłby zmieniać kąt wprostproporcjonalnie do obrotów silnika w zakresie min max czyli kąt najpóźniejszy przy 1k i kąt najwcześniejszy przy 11k (predefiniowane wg twoich wyliczeń jaki powinien być).
Wiem, a właściwie domyślam się, że nieznacznie kąt zapłonu można u nas zmienić, oglądając koła magnesowe u nas w motorkach prócz T i F są jeszcze chyba dwa znaczniki ustawienia kąta zapłonu około 10mm na kole jeden od drugiego, na oko 3minuty z 360 stopni. Chyba reguluje się to na śrubach gdzie magneto jest przykręcone, ale trzeba mieć blokadę do koła magnesowego i ginekologiczne palce żeby to przestawić.
To tyle z mojego wieczornego teoretyzowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:29, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Znaczy.. Generalnie wirujacy magnes koło układu elektronicznego to strasznie słaby pomysł. Chodziło mi żeby nanieść znaczniki na przykład co 1st. Od GMP wstecz, do 30stopni, stroboskop umiem zrobić więc bym sobie doseiadczalnie dostroil. Zagadam do swojego wychowawcy, notabene profesora od wszystkiego, czy zalatwilby mi jakiś schemat przetwornicy właśnie na 200-300V i wtedy można eksperymentować.
Wiem że w naszych moto powyżej 7k obrotów jest około 8A naddatku prądu które regulator i tak zwiera do masy więc czemu tego nie wykorzystać na na przykład lepszą iskre już od najniższych obrotów...
Temat jest mocno rozwojowy, coś tam wiedzy mam więc jeśli kogoś by interesowało... Sam mam zamiar po cichu się tym zająć, najtrudniej to wysokie napięcie załatwić w moto
Edit: obecnie w mikroprockach zrobienie ok 200 punktów pomiarowych to nie jest absolutnie problem, pamięci jest aż nadto
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jabbinsky dnia Pią 21:30, 16 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:30, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pisz tu jak rozwój i postępy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:37, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówiłem, największy problem to przetwornica. Spróbuję zaadaptować taką od lamp Nixie, przy małych przeróbkach powinna dać radę zasilić moduł. Później już z górki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:31, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
co do statora to drut najlepiej zmierzyc w zakladzie gdzie przewijaja silniki elektryczne... nie pamietam teraz jaki gruby byl u mnie.. ale i tak mam inny stator. wazne zeby pomiar byl bez nadlanej izolacji...
ta strona duzo mi pomogla [link widoczny dla zalogowanych] masz tu kierunki nawijania cewek w zaleznosci od ilosci ramion i magnesow na magnecie. a ilosc zwoji musisz dac tyle samo co bylo oryginalnie.
jednak jezeli wczesniej ladowanie chodzilo to koniecznie przy rozwijaniu notuj / nagraj kierunki odwijania oraz licz ile zwojow jest na cewce...
jak gadalem z kolesiem ktory mi naprawial, to mowil ze spodkal sie z statorami japonskimi gdzie bylo np. 20 zwoji na cewce pierwszej pozniej przechodzila miedz na inne i wracala znow na pierwsza i tam dowijane byly nastepne zwoje! takze przy rozwijaniu notuj jak jest u ciebie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:51, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem dopisać, iskra jest (lub powinna być) co drugi obrót wału ALE impulsator puszcza sygnał za każdym obrotem więc teoretycznie można zczytac napięcie od obrotomierza które powie kontrolerowi jakie są obroty, czekać aż złapie "pusty" sygnał z impulsatora i od zakończenia tego impulsu kazać mu odliczać czas, obliczony na podstawie długości obwodu magneta i zadanego kąta wyprzedzenia, wtedy daje sygnał na bramkę i idzie z kondensatora na cewke.
Plan na dzisiaj to zaizolowanie przetartego przewodu i ułożenie go tak, żeby już nie miał szans się popsuć.
Problem jest taki że przytarty jest zaraz przy tej gumie która wchodzi w dekiel silnika i działa jako uszczelka, może po prostu termogluta użyje i będzie spokój
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:38, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Powinieneś w tym miejscu mieć blaszkę chyba co to dociska i lekko osłania. Coś takiego mi się kojarzy u mnie w starym silniku...
No właśnie o to mi chodziło, żeby znał długość magneta i czas w ms na obroty 1000 i 11000 i żeby z obrotow mogl sczytywac, to wlasnie pisalem wyzej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:44, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Aj Krzysiu nie wiem czy poczailes ale mi niekiedy wolniej idzie rozumowanie
Dzięki Pappa za info ale jak zobaczyłem ceny porządnego lakieru do impregnowania cewki, takiego żeby mógł w oleju pracować to mi się odechciało wszystkiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:14, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Cholera...
Pod lupą zauważyłem że 3 przewody są przetarte :/
Jeden od impulsatora, jeden od cewki ladujacej i niebiesko-zolty, nie wiem od czego jest ale nie wygląda to na mechaniczne uszkodzenie a raczej przebicie, izolacja w tym miejscu jest osmolona, przewód też :/ wypadałoby go wymienić ale one wszystkie są upieprzone z oleju więc lutowanie to dopiero będzie przygoda, jupi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:10, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
ja u siebie skracalem kabel (tez byla zlamana izolacja). u mnie jak pociaglem za kabel to on przesuwal sie wewnatrz tej gumowej uszczelki czyli naciaglem ile potrzebowalem i obcielem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:17, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Drugi żółty przewód też przytarty... Zalalem to wszystko termoglutem, jak kupie silikon to zobaczę czy działa czy niebaldzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:46, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Opal zapalniczka, przekwasuj, chocby starym elektrolitem, pobiel, polutuj i termokurcz. I bedzie dobrze. Czysty zolty bez innego to do regulatora idzie ladowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:21, 21 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dotarł do mnie długo wyczekiwany moduł DC-CDI z regulacją kąta zapłonu.
Dokładnie taki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Po zainstalowaniu okazało się, że nadal występuje problem z odpaleniem na zimno i najlepiej odpalić motocykl kopką.
Jednak, co równie ciekawe, regulacja kąta działa i jest wyraźnie odczuwalna. W trakcie przestawiania potencjometru wyraźnie zmieniają się obroty silnika. Określił bym je od negatywnych - gdy silnik wyraźnie ciężko pracuje, sapie, do pozytywnych, gdy silnik nieco przyspiesza, cichnie i pracuje bardzo równo i lekko.
Co jeszcze ciekawsze, okazało się, że odpalanie "za zimną kopkę" działa tak samo z oryginalnym modułem - najprawdopodobniej więc wpływ na takie zachowanie silnika ma założenie innej dyszy paliwa i filtru powietrza.
O ile oczywiście nie spierdzieliłem czegoś montując ten pierwszy nieoryginalny odblokowany moduł bez regulacji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:25, 21 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Czekaj bo nie rozumiem.
Działa Ci moduł przeznaczony na napięcie stałe? W Daelimie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:34, 21 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Niom...
Mam dwa moduł DC-CDI i oba działają. Pierwszy kupiony bez regulacji, drugi z regulacją. Pisze o tym za każdym razem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:02, 21 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Może ma na wejściu mostek prostowniczy
Ale w takim razie dzięki wielkie za informacje, dzięki Tobie wiem już jaki moduł zakupię do tego majstrowanego zapłonu.
Teraz czekam tylko na jakąś dobrą duszę aż powie mi jakie jest napięcie na cewce ew. jakie napięcie powinno być na świecy w moto żeby wiedzieć jaką przetwornice projektować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:12, 21 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Tsa.. Krokodyl z tego forum to w ogóle kombinator. Co to on nie zrobił i czego nie naprawil ale zapytaj się go chociażby o schemat albo czy jest możliwość kupienia to woda w usta i zmienia temat. Tak samo zresztą jak drugi admin tego forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:27, 21 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
@Jabbinsky
Cóż mogę powiedzieć Skoro poznałeś już obu panów
Gdybyś potrzebował, to daj znać mogę Ci podesłać ten moduł DC-CDI bez regulacji na testy czy Ci zadziała.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Śro 21:33, 21 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|