Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:54, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Koniec Tłumiki przerobione, założone.
Efekt piękny basowy dźwięk nie świszczący ani beczący tylko ładny basowy.
Co do osiągów niestety jeszcze nie jeździłem więc nie mogę ocenić co się zmieniło.
Nic nie brzęczy tłumiki pomalowane tą samą farbą co silnik, pozostawiłem osłony chromowane i loga.
Ostatni paskudny element w moim VT został zrobiony (prócz mnie)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu filmik jak pyrka:
https://youtu.be/9xsnNu9uuPo
W zasadzie wszystko zrobione i co dalej?
Spoko na pewno coś się jeszcze znajdzie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Śro 13:56, 28 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:15, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jak się chcesz poprawić do zgłoś się do programu życie bez wstydu hihi moja żona to ogląda a potem stoi przed lustrem i to bym poprawiła to bym poprawiła a ja się tylko śmieję. ale dzwięk moto spoko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:33, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Zabujca zabek a taki piekny dzwiek rechotania byl z cylindra....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:35, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jak żabce trąbkę w dupkę wsadzisz to ryczy jak smok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:38, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
buhaha.. czyli nie zabujca zabek a gwalciciel zabek tak czy siak efekt bardzo fajny..
ciekawe co teraz wymyslisz do zmiany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:48, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Przyznam szczerze, że fajnie wyglądają
Gratuluję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nokan
Prospect
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:05, 31 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Trza przyznac znow sie wykazal i dzwiek wydobyl ladny , gratki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
artibroda
Prospect
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:40, 01 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fajnie ci to wyszło faveon mogę ci mój podrzucić do malowania? :-p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KuBusioWy
Member
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WGR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:17, 01 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
No chłopie,kawał świetnej roboty !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:40, 02 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Malowanie to pikuś zmatowić, spryskać, podgrzać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:16, 02 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dalej w piekarniku? czy opalarka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:15, 02 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Opalarka.
Ta metoda jest najlepsza
Wsadziłem opalarkę do ruły 270 stopni 45 minut i gotowe.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Pon 18:16, 02 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:05, 02 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dzwiek jak moj... hehehhehehe, tylko moj brzeczy....
No dobra, lepszy, ale ja mam rat-style. A właściwie chwilowo w kawałkach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:43, 02 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fajnie na zdjeciu widac jak sie struktora robi..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:06, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Żeby nie umknęło stworzyłem rysunek techniczny przekroju seryjnego tłumika:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:39, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Powiedz mi foveon czy ta mniejsza rurka w oryginale jest tego samego rozmiaru co dziura w cylindrze od wydechu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:44, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
oooo zagiełeś mnie tym pytaniem. Nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:03, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
w takim razie wybierz sobie kare
tak od pewnego czasu szukam KM i miejsc gdzie mozna by "cos poprawic"...
i troche juz wariuje
ale musicie mnie zrozumiec bo o kat A moge tylko pomarzyc.... zona.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:17, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Pappa witaj w klubie jesli o żone chodzi. Ja Ci powiem na podstawie daystara ze dziura w cylindrze jest większa od tej rurki w środku kolanka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:35, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Czyli teoretycznie 1/xxx konia mozna zyskac dopasowujac te srednice
tylko z tego co foveon pisal, przechlapane bedzie ta mala rurke wywalic... moze latwiej bedzie z nowa rura.. tylko czy jest to warte zachodu..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HalkPolska
Prospect
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:46, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ja bede robił całkowicie nowe kolanko o średnicy takiej samej jak wylot z cylindra. Będzie spasowane z tłumikiem z jedna przegrodą. Mam nadzieje ze pod koniec lutego będzie już to zamontowane . A jeżeli naprawdę chodzi o zwiększenie mocy to rozpocząłbym od obrobienia odpowiednio zaworów z gniazdami ewentualnie jeżeli się da zmianę na większe potem zmiana walka rozrządu ( zdziwiłem się jak znalazłem u Świątka walek do daystara ) to przeróbki tanie szybkie natomiast wyważenie silnika , obrobienie kanałów wydechowych i ssących w głowicy zmiana zapłonu jak wtrysk nowa mapa i myślę ze te modyfikacje podniosą moc. Tyle ze prawdopodobnie ponad 15 km i znowu przekracza przepisy na kat b. Wiec chyba lepiej zwiększyć pojemność wychodzi taniej i jest bezpieczniejsze. Takie moje zdanie jest
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HalkPolska dnia Sob 18:06, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:07, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
zamawiam zdjecia lub film instruktazowy wraz z kosztorysem
orientowales sie juz ile by rura kosztowala?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Sob 18:07, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
HalkPolska
Prospect
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:15, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
To zależy czy Kwasówka czy nie ja zacznę od standartowej rury jak w tłumikach potem polakieruje na czarno to będzie kosztowało około -200 zł na wzór posłużyła stara oryginalna rura.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HalkPolska dnia Sob 18:17, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:14, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
liczac ze moj silnik ma ok 11 KM to poprawiajac go do 15KM daje jakies 36 % wiecej mocy... wedlug mnie nie realne przy zachowaniu trwalosci silnika...
jak pewnie gdzies wyczytales, zmienilem gaznik na CV.. czekam na pogode aby regulowac...
to co moge jeszcze w miare tanio zrobic to ulatwic przeplyw powietrza -> mieszanki -> spalin, i na tym sie bede skupial...
tyle ze nie mam zamiaru sciagac glowicy i szlifowac jego wnetrza.. brak uszczelek i czasochlonnosc zbyt duza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 22:10, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Pappa2 napisał: | Powiedz mi foveon czy ta mniejsza rurka w oryginale jest tego samego rozmiaru co dziura w cylindrze od wydechu? |
nie dam sobie reki odciac ale wydaje mi sie ze dziura jest wieksza od rurki tzn byla ona rozszezona przy cylindrze.w moim wypadku usuniecie tego syfu czytaj rurki oraz przeklucie tlumika dalo dobre efekty.lepiej sie zbieral spaliny mialy lepsze ujcie.dodam ze tlumik byl w srodku totalnie zasyfiony
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:46, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
czyli pewnie wszyscy mamy taka zwezke, niezaleznie od motorku..
wydaje mi sie ze zwiekszenie tej srednicy da jakis plusik...
z reszta juz kilka osob to potwierdzily...
przed chwila grzebalem w sieci zeby cos madrego wyczytac na temat doboru rur tlumika....
takie cos natrafilem... co prawda dotyczy to aut, ale silnik to silnik... [link widoczny dla zalogowanych]
az nie wiem co mam dalej myslec po tym artykule... moze Wy mi napiszecie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Sob 22:48, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:48, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Zakładam że wydechy mamy do dupowozów Jestem ciekaw jak moja modyfikacja wpłynie na osiągi. Obliczenia są tak skomplikowane że wole experymentować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:57, 12 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
tez mnie "troszeczke" zaskoczyly wzory
ale fajnie bylo wedlug mnie to przeczytac, zeby zobaczyć jaki wplyw na silnik 4t ma uklad wydechowy.. a niby mowia ze w 4t to wydech nie potrzebny
Powiedzmy sobie szczerze.. jezeli mozemy wydech poprawic to moze zyskamy lub stracimy kilka procent... przy naszej mocy lepszym tuningiem bylo by obnizenie wagi.... jezdzca....
jednak jakby ktos chcial to policzyc to z checia zapoznam sie z wynikiem srednicy rury..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HalkPolska
Prospect
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:35, 12 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Bardzo dobry artykuł. W profesjonalnym sporcie samochodowym nie rodzi się nic z przypadku tylko z wyliczeń a później jest dopasowywanie do realnych warunków bo trzeba pamiętać ze wyliczenia przeważnie sa do warunków idealnych. Jeśli zwiększamy do pewnego momentu mieszankę ( wywołując np. zmiana gaźnika to powinniśmy także zwiększyć ilość wyrzucanych spalin oczywiście do momentu maksymalnej wydajności zaworów. Seryjne silniki sa tłuczone masowo i każdy może się różnic bo w tym nadlało się troche w kanale wydechowym a w tym w kanale ssącym . W fabrykach o tym wiedza i przyjmują ze w najgorszym przypadku taki i taki musi być wydech żeby osiągał te 11 KM w motorach jak i w samochodach jak zauważycie nawet na seryjnych elementach można zwiększyć moc grzebiąc w mapach, zapłonie i wtrysku nawet do 15-29 % czyli zapas jest. Natomiast zawsze może się to odbić na trwałości
A co do pytania o średnicę rury to taka zama jak średnicę maja wszystkie zawory wydechowe teraz oblicz długość.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HalkPolska dnia Nie 22:41, 12 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:32, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
zawory wydechowe maja lep rowny 20mm.. sumujac je by wychodzila rura 4cm..
oczywiscie dziura przy zawojach bedzie troche mniejsza, tyle ze nie wiem ile.. powiedzmy ze ok 18mm, wiec rura wychodzi ok 3.6 cm...
HalkPolska, wydaje mi sie ze to troche inaczej powinno sie przeliczac niz sumowac srednice zaworow/dziur zaworowych...
bardziej jestem za liczeniem pola powierzchni pojedynczej dziury x 2 sztuki.. nastepnie wynik jaki otrzymamy, przeksztalcajac wzor na pole kola obliczyc promien rury...
albo prosciej tak jak bylo w linku opisane
Wzór na optymalną średnicę pojedynczej rury wydechowej jednego cylindra
D=2*(i*((H-(R-r))^2+(R-r)^2)^0,5*(R+r))^0,5 ( mm )
gdzie
D = średnica wewnętrzna rury w mm
R = promień zewnętrznej przylgni zaworowej w gnieździe ssącym w mm
r = promień wewnętrznej przylgni zaworowej zaworu ssącego w mm
H = maksymalny wznios zaworu w mm
i = ilość zaworów ssących w cylindrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HalkPolska
Prospect
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:20, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Masz racje ja bardzo to uprościłem wszystkie dane sa i można wyliczyć dokładne wymiary wydechu . Tyle ze jesteśmy ograniczeni seryjnymi mocowaniami i wyglądem naszych motorów bo z wyliczenia może ci wyjść brzydka banka z tłumikiem kończącym się za motocyklem i co wtedy . Zacznijmy od zmiany średnicy przy zachowaniu kształtu i długości wedle zasady jeśli więcej mieszanki to szybciej opróżniać cylinder. Mówimy teraz o seryjnym silniku bez przeróbek wałka rozrządu wiec cytując artykuł " W silnikach wyczynowych przekrój wylotu spalin do atmosfery jest obliczany w zależności od kąta zamknięcia zaworu wydechowego. W silnikach niewysilonych powinien być równy najwęższemu przekrojowi w układzie ssącym."
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HalkPolska dnia Pon 1:31, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:06, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Czyli najwezej zawsze jest przy zaworze/rach aby uklad ssacy dzilal prawidlowo (prawo beurniego i efekt venturiego)...
to co napisales skrotowo ze srednica zawora rowna sie srednicy wydechu sprawdza sie mniejwiecej... cbr 125 ma zawor ssacy 30mm wydechowy 24mm. rura komina na zewnarzych wymiarach ma ok 30mm... vj 125, 2 zawory x 20mm komin ma ok 40mm....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:53, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Qwa ale glupote napisalem... przy zarowach ssacych bedzie najszerzej, najwezej bedzie w miejscu gdzie przepustnica gaznika pracuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HalkPolska
Prospect
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:34, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli zmieniałeś gaźnik na większy to myślę ze kolektor ssący ( krócieć gaźnika ) bedzie najwęższy ale tam już chyba borowałeś . W kartingu z wsk 125 ktora miała 6 albo 7 KM robiliśmy Po 11 KM nie ruszając oryginalnego gaźnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:00, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
gazniik oryginalny ma przepustnice 22mm... ja zmienilem typ gaznika na CV sterowany membrana o przepustnicy rownej 24mm.. kruciec gaznika ma dalej oryginalny wymiar czyli 27mm..
niewiem jaki wymiar maja "dziury" zaworowe.. dlatego nie sugerowalem sie ich wielkoscia tylko wielkoscia dziury glowicy = 27mm...27/24= 1,125.. gaznik powinno dobierac sie tak aby miescil sie w przedziale 1,1 do 1,3 (stosunek kanalu ssacego do najwezszego miejsca w gazniku - przepustnicy), czyli mam najwiekszy mozliwy gaznik bez ingerencji w gniazda i kanal ssacy... dzieki temu powinien byc zysk na wysokich obrotach. moc na dolnych obrotach moze ucierpiec, bo przy wolniejszym ruchu tloka lepiej sprawowalby sie mniejszy gaznik. jednak mam nadzieje ze gaznika typu CV poradzi sobie z tym problemem, wkoncu to on czuwa nad nieprzerwaniem procesu venturiego...
nie bawilem sie nigdy w tuningi (poza ogarem 200) i zastosowaniem rad mgr. T. Sałka..
nie bawilem sie takze wska, ale pewnie bym zagrzebal w szlifowanie dolotu (w sumie to nawet polerka bo to 2t), pobawil sie zaplonem bo iskrowniki przy duzej predkosci obrotowej nie nadazaly.. wyprzedzenie zaplonu aby mieszanka lepiej spalala sie na wysokich obrotach, no i wydech.. pewnie glowice tez mozna byloby troszke szlifnac i moze podkowe zalozyc... ale mniejsza z wskami i innymi dwusowami nasze komarki juz sa lepiej przemyslane chociazby maja zaplon cdi..
ciesze sie ze sie odezwales bo widze ze masz wiedze w temacie.
--------------------------------------------
edit..
wlasnie w google znalazlem [link widoczny dla zalogowanych] T. Sałek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Pon 23:01, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:37, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
O rany co wyście powymyślali Czytam i czytam i mam wrażenie że jak zjem małą pizze to obliczenia szlak trafią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:01, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Foveon napisał: | O rany co wyście powymyślali Czytam i czytam i mam wrażenie że jak zjem małą pizze to obliczenia szlak trafią |
Dobra ta pizza?
Kupiona czy robiona, bo jak by co to mam dobry przepis na smaczną pizze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:13, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dariusz na pw prosze przepis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:40, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Mam też dobry zawsze działa. Szkoda robić okrągłą i zawsze wychodzi na całą blachę.
Ciasto:
2 szklanki mąki, do tej samej szklanki 1/2 kostki drożdży, łyżka cukru i do pełna wody a na górę olej.
Do ciasta łyżeczka soli i jak drożdże zaczynają pierdzieć to do mąki. Wyrabiamy, zostawiamy na ok 30 minut. Potem na blachę posmarowaną masłem i posypaną mąką. Rozwałkujemy szklanką.
Puszkę krojonych pomidorów gotuje z 2 łyżkami cukru i kucharka (tak tam jest chemia ale chemia jest smaczna ) Po zagotowaniu można zblędować i na ciasto. Pieczary nie myje nie smaże kroje na cieniutkie plasterki (w zasadzie trę taką elektryczną maszynką do sałatek i przystawką do plastrów) i wwalam to na pomidory na cieście, koniecznie je dosalam. Potem wwalam kukurydzę i co tam jeszcze chce i na koniec ser. To do piekarnika na 180 stopni bez termoobiegu grzała góra i dół.
Do tego sos - śmietana 18 z 2 ząbkami czosnku, kucharkiem (dla wzmocnienia smaku chemią) łyżeczką cukru i odrobiną pieprzu.
Zawsze wychodzi i jest naprawdę dobra.
I nie pisać na PW dobrych przepisów samoluby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:09, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
kurcze glodny sie przez ciebie zrobilem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:16, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
forum kulinarne wita
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HalkPolska
Prospect
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:17, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
A w temacie pizzy to mogę pomoc w konsumpcji na tym się znam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:53, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
to co, za 30 minut widzimy sie u foveona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:59, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
I co? Nikogo nie ma musiałem sam zjeść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:35, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Foveon ja ser daje pod koniec pieczenia żeby się ładnie rozciagnal ale nie spalił a do okrągłych są specjalne blachy takie z dziurami polecam bo wychodzi naprawdę zajebista tylko ja daje piekarnik na pełen ogień 250* i jakoś z 10min
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:09, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zwalilem tlumik od vj. oczywiscie rurka wsadzona w rurke.. pomiar rurki przy lumiku to 22mm czyli dokladnie tyle co sugerowal Halkpolska " W silnikach niewysilonych powinien być równy najwęższemu przekrojowi w układzie ssącym." dla przypomnienia sregnica oryginalnej przepustnicy 22mm..... z drugiej strony rury, przy kolanku nie malem rady dokonac pomiaru.. ale jest wezej niz 20mm...
z mila checia bym ja wybebeszyl, ale wszystkie spawy trzymaja, a szarpac sie z tym jakos mi sie nie chce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:23, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
A to nie temat o pizzy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Śro 16:23, 15 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:43, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Przepraszam, prosze o przeniesienie mojej wypowiedzi do odpowiedniego dzialu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|