Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Problem z moto Daelim VS125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:16, 21 Lut 2017    Temat postu: Problem z moto Daelim VS125

witam od jakiegos tygodnia jestem szczesliwym posiadaczem Daelima vs125 rok produkcji 1997 przebieg jaki wskazuje licznik to 36k km. Motor zakupilem w glownie z mysla o dojazdach do pracy poniewaz mam zbyt blisko aby palic auto na taki krotki dystans a idzie wiosna wiec motorek bedzie jak znalazl. Smile O historii tego egzemplarza wiem niewiele, skusilem sie bo byla okazja i na dodatek bylo blisko. Motorek fajnie jezdzi odpala na strzala ogolnie to nie ma wiekszych problemow, oprocz dwoch nurtujacych mnie rzeczy, problemy ktore znalazlem tutaj na forum lecz nie bylo jednoznacznych odp. W najblizszym czasie chce go oddac na wymiane oleju i ogolny przeglad, wspomne rowniez o problemach ktore wam opisze, moze ktos pomoze gdyz nie chce zostac wydojony z kasy. A wiec... Motor odpala jak wspomnialem na strzala lecz bez ssania, po wlaczeniu ssania silnik gasnie, dlawi sie, wiec jakby nie uzywam ssania wogole, a gdy chce dodac gazu tez sie dlawi, musze dac mu kilka minut i problem znika rzecz ma miejsce na zimnym silniku. Druga sprawa nie wiem czy ma cos wspolnego z pierwszym problemem mianowicie w silniku slychac metaliczne stuki po rozgrzaniu stukanie ustepuje, widzialem filmik z tym samym stukaniem ktos sugerowal rozrzad... jutro moge dodac jakies filmiki na yt moze beda pomocne. Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 18:27, 21 Lut 2017    Temat postu:

1. czytac forum i wpisac sie obywatelu do" przywitalni" bo tutaj urzędują kulturalni ludzie i wymagamy tego samego od innych
2.gaznik pewnie wymaga regulacji ale osobiscie bym sie wstrzymal do cieplejszych dni zeby to wykonac
3.mozliwe ze zawory klepia zdjac na poczatek dekiel ustawic rozrzad i sprawdzic luzy zaworowe
4.filmik moze byc przydatny by ocenic cos wiecej
i tyle na razie ....................tera zmykaj,przywitaj sie i napisz cos o sobie
Powrót do góry
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:39, 21 Lut 2017    Temat postu:

regulacja dawki paliwa do regulacji Smile

dlatego pali bez ssania, bo masz ustawione za duzo benzyny w stosunku do powietrza na srubie od mieszanki. jak wlaczysz ssanie - czyli przytkasz doplyw powietrza tym bardziej nie zapali bo jeszcze bardziej tlumisz powietrze....
gdy cylinder/glowica jest zimny paliwo nie odparowywuje tak ladnie jak powinno, dlatego zalewa swiece na zimnym silniku... po rozgrzaniu problem znika.. (gdy bedzie dobrze gaznik ustawiony, problem bedzie prawie nie odczuwalny)

ratunek to srube od regulacji mieszanki troche wykrec....ile? tu kiedys troche sie napisalem na ten yemat Wink http://www.125daelim.fora.pl/mechanika-elektryka-ogolna,60/regulacja-gaznika-poradnik,142.html przeczytaj wszystko..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:33, 22 Lut 2017    Temat postu: daelim vs125

witam ponownie. Zalaczam link z filmikiem jak moto odpala na zimnym silniku dlawienie o ktorym wspominalem oraz bardziej niepokojace stuki z wnetrza silnika. https://www.youtube.com/watch?v=_DzIo2hFuKg .Drugi filmik po krotkiej przejazdzce silnik pracuje mozna powiedziec normalnie stukanie nie jest juz tak intensywne, po jeszcze dluzszej pracy prawie tego nie slychac. https://www.youtube.com/watch?v=3U8K59ePHG0

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawidof dnia Śro 18:33, 22 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:45, 22 Lut 2017    Temat postu:

Wykonaj podstawowy serwis
-regulacja zaworów 0,12 na ssących i wydechowych zaworach (zimny silnik)
-wymiana oleju z filtrem oleju (sprawdz czy nie ma metalowych wiórków w oleju)
-wymiana świecy.

Zobaczysz, jak po serwisie nadal będzie stukał to ....pomyślimy. Raczej przestanie.

Co do odpalania na ssaniu, ja jeździłem VC-ekiem teraz jeżdżę VL-em i przyznam szczerze w obu przypadkach nie używałem ssania do odpalania.
Po prostu, odpalam - ubieram się, silnik nagrzewa się i jadę. Smile

Możesz, a nawet powinieneś zrobić czyszczenie gaźnika.

Motor ma troszkę przejechane nie zaszkodzi jak wykonasz w/w czynności Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Śro 20:03, 22 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 19:58, 22 Lut 2017    Temat postu:

czyli dobrze obstawialem, standard u nas zawory i gazior ,daj znac co i jak po regulacjach
Powrót do góry
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:15, 22 Lut 2017    Temat postu:

Wszystko co powyżej + w temacie gaźnika, przed regulacją, sprawdź ustawienie iglicy. U mnie była ustawiona w taki sposob, że moto miało siły dużo dużo, ale i paliwa za dużo. Czasem mniej znaczy lepiej. I regulacja nic nie da jak na iglicy masz przesadzone.
Co do zaworow, to to czuly pkt w VS, nie zwlekaj bo albo silnik na zlom albo kupe kasy. I tak jak Dariusz napisal 0,12 ni mniej ni więcej. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:43, 22 Lut 2017    Temat postu: daelim vs 125

dzieki za odpowiedzi. Zastosuje sie do wskazowek, postaram sie ogarnac to jak najszybciej, moze jeszcze w tym tygodniu zalezy czy ktos od reki mi to zrobi czy bede musial sam sie za to zabrac. Na pewno poinformuje was o podjetych dzialaniach i efektach. Poki co dzieki za pomoc, wiem mniejwiecej na czym stoje i mam nadzieje ze sprzecik bedzie zdrów. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:17, 24 Lut 2017    Temat postu:

Zawory zawory zawory. Mają za duży luz i tak klepią. NIe którzy nie wiedzą co to 0.12 mm.
Inna sprawa to regulacja gaźniora.
Będziesz miał kłopoty to wpadnij do Oławy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:26, 25 Lut 2017    Temat postu: daelim vs 125

witam. Przedwczoraj zabralem sie za swojego Daelima, wczoraj wymienilem olej na Castrola 10w40 razem z filterkiem stary byl czarny jak sadza, wygladal na dawno nie wymieniany. Ustawilem luz na zaworach, rzeczywiscie jeden mial jakby za duzy luz. Poszlo w miare sprawnie, moto odpalil tylko musialem chwile "pokrecic". Stukanie ustalo Smile Dla pewnosci dzisiaj rano pospieszylem jeszcze sprawdzic i nic, zadnych niepokojacych dzwiekow. Problem ze ssaniem i ewentualna regulacje gaznika zostawie na wiosne nie jest to uciazliwe poza tym motor normalnie sie wkreca na obroty ma moc wiec chyba niema sensu tego narazie ruszac. Swiecy tez nie wymienialem narazie jest NGK R cokolwiek to znaczy Smile kolor ma jasno brazowy taki jak powinien. Zmiany jakie zauwazylem po wymianie oleju: biegi wchodza bardziej gladko, nie ma problemu z wbiciem luzu. Ogolnie jestem zadowolony z wykonanej pracy dziekuje za wskazowki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:53, 25 Lut 2017    Temat postu:

Nie długo będę miał analizator spalin. Jak co to wbijaj do Oławy zobaczymy co z gaźnikiem da się zrobić.
Fajnie że poradziłeś sobie z zaworami.
Miłej jazdy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:36, 25 Lut 2017    Temat postu: vs 125

A dzieki, robilo sie kiedys skutera Smile na pewno sie odezwe i skorzystam z zaproszenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:30, 22 Mar 2017    Temat postu:

Witam kolegow ponownie. Ostatnio zauwazylem ze w moim motorku swieca sie odkreca tudzież luzuje. Do poki sie z tym nie uporam jazda raczej wykluczona. Ktos ma jakies pomysly? Jakis klej do gwintow? Zestaw naprawczy czy cos w tym stylu? Czy czeka mnie wstawianie tuleji w glowice. Wczesniej juz zauwazylem przy dokrecaniu ze cos miekko sie ja dociaga i trzeba uwazac zeby nie przesadzic bo gwint pojdzie w cholere.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:10, 22 Mar 2017    Temat postu:

Dzial custom cruiser
Temat zerwany gwint swiecy
Osobiscie to przerabialem jeszcze jak mialem vc-eka
Albo Rushrod i zakup od niego calej glowicy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:42, 22 Mar 2017    Temat postu:

a na klej czy cos wtym stylu? nie ma co odrazu glowicy zmieniac, jak dla mnie to ostateczna ostatecznosc chyba ze patent z wstawieniem tej tulejki. Poszukam czy w okolicy jest jakis magik ktory robi takie rzeczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:05, 22 Mar 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] co myslicie o tym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:05, 22 Mar 2017    Temat postu:

Skóra nie warta wyprawki. 3 razy miałem robioną głowicę, tulejki się wypadały a robili mi to ludzie urodzeni na motocyklach (jeden ze znanych klubów ma swój warsztat w mojej okolicy). Materiał dość podły, ostatnie podrygi mojego pierwszego silnika skończyły się na świecy trzyelektrodowej od jakiegoś opla. Mam głowicę z drugiego silnika, i serio ją tanio puszczę względem aukcji, bo nie wspominam nawet oryginału u koreańców. Mnie ona nie jest potrzebna, ale najpierw sam przemyśl czy będziesz walczył. Od siebie dodam, że poważnie nasze motorki są wrażliwe na wszystko związane z górą silnika i powie ci to każdy kto miał awarię.
GÓRA:
- zawory (parę osób)
- głowica (m.in. ja i drugi prezio, tak tak, tylko on w vt)
DÓŁ:
- biegi, coś klepie czy terkocze 3 lub 5 (doświadczenia użytkowników, naszego dostawcy części używanych Marcina (polecam), oraz mnie osobiście w dwóch silnikach)
- cewki, temat też szeroko znany

Jednak jak ktoś mechanike ogarnia to dół zrobi łatwo, ale góra jest trudno dostępna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 22:07, 22 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:21, 22 Mar 2017    Temat postu:

wiele nie ma do stracenia, znajac zycie kupie klej posmaruje nim swiece i bede obserwowal. wymiana glowicy tzn uszczelki rowniez? gdzie takie dostac? Ile ewentualnie za ta glowice? i czy srednio rozgarniety mechanik sobie z tym poradzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:37, 22 Mar 2017    Temat postu:

Dawidof napisał:
wiele nie ma do stracenia, znajac zycie kupie klej posmaruje nim swiece i bede obserwowal. wymiana glowicy tzn uszczelki rowniez? gdzie takie dostac? Ile ewentualnie za ta glowice? i czy srednio rozgarniety mechanik sobie z tym poradzi


Próbuj. Mnie świecę z czasem wypluło. Mechanik sobie poradzi, zero problemu. Uszczelka pod głowicą jest trzywarstwowa stalowa, jak nie będzie pogięta można latać, tylko rozrząd ustawić.
Na olx/allegro chodzą po 200, ja ci puszczę za 100, mnie leży, szukam kasy jak to się mówi a i tak nie użyję, dlatego taka cena.

Poczytasz mój temat pewno trafisz na te akcje. Smile
Teraz mam silnik z vj. Inna bajka ale inne koszty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 22:38, 22 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:43, 22 Mar 2017    Temat postu:

ale to nie jest oryginalna glowica czy jak? wszystko z nia ok, uzywales ja? jesli jest sprawna moglbym ja kupic na zapas Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:41, 23 Mar 2017    Temat postu:

No jezdzilem na niej, jest sprawna. Po prostu teraz mam silnik z vj.
Po prostu ludzie sa przyzwyczajeni dokrecac swiece kluczem, a tu trzeba jechac do oporu reka a potem o 1/8 maks 1/4 kluczem zeby wpust zaciagnal. A ludzie kreca nieraz i obrot to gwintybsie sie sypia. Pomysl jeszcze czy potrzebujesz. Wink jak co to wiesz gdzie mnie szukac (forum).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawidof
Hangaround



Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:47, 23 Mar 2017    Temat postu:

mozesz ja dla mnie odlozyc moze jeszcze cos wezme z Twojej oferty:) teraz spadam do pracy. Odezwe sie dzisiaj jeszcze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin