Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:16, 04 Wrz 2016 Temat postu: Pierwsze prace po zakupie |
|
|
Witam serdecznie, przeglądam i przeglądam forum i inne internety i nie mogę znaleźć konkretnych podpowiedzi...
Pacjent to Daelim VT custom z 2000 roku.
po 1 - piszczy, a w zasadzie skrzypi... coś pod tyłkiem... Jak go że tak powiem mocniej dosiądę to słychać skrzypnięcie, podobnie jak na nierównościach....Ewidentnie albo os wahacza, albo amorki... Na obudowie osi wahacza namierzyłem kalamitkę, próbowałem tam wpakować smar, troszkę weszło ale niewiele... (kalamitka sprawna)... Piszczy dalej... Trudno mi ocenić czy wahacz czy amorki...
po 2 - zaliczyłem pierwszą glebę 'prawie parkingową'... Skręcałem sobie w bramę mając może 5 km/h i niestety leciutko dohamowałem na łuku... Asfalt zasyfiony piaskiem, przód uciekł na prawo a ja zwaliłem sie na lewo... Szkód na moto brak, na ciele również (miałem jeansy z kewlarem)...
Problem polega na tym że od tego czasu, jadąc 40-50 km/h, mam leciutkie bicie kierownicy...ledwo wyczuwalne ale wkur...ce... Powiedziałbym że jak popatrzyć na końce kierownicy to chodzą o jakieś 5-6 mm... Łożyska główki ramy sprawdzone, lagi proste, koło też... Co mogło sie spitolić ?
po 3 - standard - czyli jedzie 80 i nie chce więcej... Zarejestrowany w PL, brifu nie ma żeby zweryfikować jak zablokowany jest... Na razie się rozjeżdżam i mi to różnicy nie robi, ale za chwile zapewne zacznie denerwować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:44, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
1 trza posłuchać
2 Przyjedź do mnie do oławy mam zapasowe przednie koło zamienimy sprawdzimy
3 sprawdź kompresje silnika czy ok jak dobra to napewno się znajdzie coś. Policz zębatki na silniku i na kole czy przełoźenie orginalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:26, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Hej, dzięki za ofertę, ale do Oławy raczej jeszcze sie nie wybiorę Nie czuje się jeszcze na tyle pewnie... póki co, zaliczam wszystkie okoliczne wioski
Udało mi sie załatwić nr 2 - w przednim kole był tylko 1 bar powietrza... po dopompowaniu - jedzie jak tramwaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:57, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Oliwa oczywiście wymieniona podobnie jak płyn hamulcowy, a łańcuszek sprawdzony na okoliczność luzów oraz nasmarowany...
Moto mam pierwsze, ale autami jeżdżę od lat dwudziestu i większość rzeczy sam robię przy nich... Tak więc nie jestem analfabetą technicznym
O tulejce czytałem - jeszcze nie sprawdzałem czy ją mam czy nie bo nie chciałem tak od razu gaźnika z moto wydzierać Ale jest na liście do sprawdzenia...
O modułach, im więcej czytam tym mniej wiem - nie doszukałem sie nigdzie informacji jaki na pewno powinien być (nie blokowany) a na jaki (zablokowany) można trafić...
Póki co doszedł punkt 4 - nie mam światła drogowego (długiego) - spalone styki w przełączniku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:05, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Moduł możesz zakupić tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kosztuje to 30zł z przesyłką, więc nawet jeśli to nie moduł masz zblokowany - niewiele tracisz...
Pozostałe blokady to:
Gaźnik:
-dysza
- tulejka - jak na zdjęciu post wyzej,
Zwężka lub katalizator na wydechu.
Zębatki, temat masz tutaj:
http://www.125daelim.fora.pl/mechanika,18/lancuch-i-zebatki,328.html
[edit]
Z tego co pamiętam, Foveon ma VT i jest kopalnią wiedzy o tym modelu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Śro 8:09, 07 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:11, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ok... tulejki brak... pozostaje szukać dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 17:17, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
policz zebatki jak koledzy pisali a odemnie standardowo sprawdz predkosc GPS-em u mnie jeno kolo 20 przeklamuje jadac 8 paczek mam w rzeczywistosci 100 na blacie.potwierdzenie masz u mnie na filmikach na ytuybie
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:43, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Podczas dohamowania na łuku i gleby mogło dojść do odkształcenia tarczy hamulcowej i dlatego pojawiło się lekkie bicie w przednim kole.
Postaw moto na centralnej stopie, lekko naciśnij hamulec i obracaj kołem. Jeśli koło będzie szło lekko i w pewnym momencie da się wyczuć lekki opór to jest właśnie to miejsce. Znajdzie się centralnie pod klockiem. Nic nie naprawisz, albo tak dojedziesz tarczę do zera albo wymiana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:41, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Tarcza prosta - sprawdziłem. Felga, na ile mogę powiedzieć również...
Rozwiązaniem które działa jest dopompowanie koła do prawie 3 bar, więc to prawie na pewno opona... tak się mi wydaje przynajmniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|