Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KOL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:46, 08 Cze 2016 Temat postu: Paliwo |
|
|
Mam pytanie może trochę głupie . Jakie paliwo lejecie do swoich maszyn 95 czy 98 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:51, 08 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
95..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:52, 08 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
To są silniku już przystosowane na paliwo 98. 95 jest słabe i będzie szybko zawalać świeczkę. 98 lepsze spalanie detonacyjne, lepsze osiągi i niższe zużycie silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pią 20:37, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Powinno się lać paliwo takie jakie zaleca producent. Hmmm... Oktanowość o ile dobrze pamiętam nie ma znaczenia w osiągach. Tutaj bardziej się rozchodzi o kaloryczność paliwa. Gdzie 98 często się zdarza że ma ciut mniejszą od 95. A nawet jak, to jeśli silnik jest przystosowany do jazdy na benzynie 95 oktanowej to może być tak, że po zalaniu pojazdu 98 oktanówką będzie nawet słabszy! Bo tutaj wtedy ma na to wpływ dostrojenie silnika, czyli ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu względem wartości opałowej paliwa do którego jest dostrojony silnik. Jeśli silnik jest dostrojony na 95 i leje się 98 to może dojść nawet do takiego zjawiska jak spalanie stukowe (na prosty chłopski rozum zapłon paliwa w nieodpowiednim położeniu tłoka w cylindrze. Bądź po podaniu po prostu złej mieszanki paliwa)... Przynajmniej w samochodach tak jest. Także wydaje mi się że w motocyklach będzie tak samo, a zwłaszcza już w tych 4T. Także jak pisze w książce czy na wlewie 95 to lać 95. Jak pisze 98 to lać 98... U niemca np. podstawową wartością oktanową jest 92...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Pią 20:58, 16 Gru 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:02, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
kiedys, gdzies czytalem ze rodzaj paliwa 95/98 zalezy od stopnia sprezania...
leje 95... raz z cpnu raz z banki i jezdzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:49, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
95 i koniec. Przez pół roku lalem 98 i zero różnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 6:17, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tam 95 leje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
KuBusioWy
Member
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WGR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:14, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Mój VS/VC dostaje 95 i żyje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
kubaa3663
Prospect
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:21, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jak kolege stac na 98 to prosze ;D ja 95 leje do bestii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Sob 15:51, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tak samo jak zalecają producenci do tych nowych silników, a zwłaszcza TFSI czy FSI żeby lać 98 WYŁĄCZNIE! A dla czego nie 95? Bo w większości przypadków jest tak, że 95 jest bardziej kaloryczne, a te całe dpfy czy katalizatory po prostu mogą tego nie wytrzymać. Pewnie nie jeden z was słyszał, że w tych samochodach z 1995-05 roku się usuwało katalizatory itp bo się po prostu przepalały jak lało się 95... Bo było za bardzo kaloryczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:41, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Katalizatory nie przepalają sie od oktanów w paliwie. Najczęściej sa uszkadzanie przez usterkę silnika, taka jak np wypadanie zapłonów albo złe świece zapłonowe. To samo sie tyczy filtra DPF w dieslu. Najczęściej sie zapychają przez złe użytkowanie albo usterkę silnika lub wtryskiwaczy. Ja mam Leona z silnikiem TSI i leje mu 95 Vpower plus albo 100 oktanowego Vpowera i jeździ rewelacyjnie. Do mojego dealimka leje tak samo i wszystko gra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Sob 17:14, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Pewnie że nie od oktanów. Od kaloryczności paliwa. I jak lejesz złe paliwo, nie zalecane do silnika to silnik nie pracuje wtedy jak powinien i co prawda nie padnie ci po 6 miesiącach czy roku, ale szybciej niż powinien.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:55, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Niby tak, ale widziałeś kiedyś żeby producent zabraniał lać paliwa 98 lub więcej? Jest tylko informacja ze paliwo musi być bezołowiowe i minimum 95 okt. Ewentualnie przy dieslu jest info żeby nie dolewać biokomponentów i tyle....... A jak na stacji byle jakiej zapytasz o paliwo to powiedzą Ci ze maja najlepsze w okolicy. Ja zalewam paliwo tylko na dwóch stacjach, albo Shell albo BP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Sob 19:12, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tak naprawdę nie zabrania. Tylko pisze w książce obsługi bądź na wlewie paliwa. Po prostu rodzaj paliwa zalecany do silnika. BP 95 bądź BP 98. Tak samo dlaczego do nowoczesnych diesli producent nie dołącza notatki że używanie pojazdów na krótkich odcinkach może uszkodzić silnik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
|