Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:03, 03 Sty 2016 Temat postu: OLEJ |
|
|
WITAM KOLEDZY pytanie na jakim oleju jeździcie?
EDIT: Pozwoliłem sobie przenieść ten temat na ogólny "Mechanika / Elektryka Ogólna" bo silniki praktycznie identyczne więc niech może nie tylko cruiserowcy się wypowiedzą.
Rushrod
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:25, 03 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ja na castrolu do motocyklow 4t. Nie pamietam teraz lepkosci...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:16, 03 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
10W40 4T Repsol lub porównywalny Castrol (teraz wlasnie wlany).
Nie lubie sie przywiazywać do oleju i nie wierze w to, że zawsze musi być jedna marka.
Chociaż, do chinola lałem repsol, potem już bardzo zaniedbalem czasy wymian, dostawał w dupę jak to zabaweczka, i w pojedynke i w dwie osoby i nic się złego nie stało (zatarć grzechotów sprzęgło ok).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TSin
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG || Daelim VT evolution Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:52, 05 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Tez ostatnio zalałem repsola
Cały litr!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:13, 05 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ja używam Mobil Extra 4t 10W-40.
Poleciła go mechanizm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:50, 05 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
I mobile, i castrole i repsole to praktycznie najlepsze oleje do silnikow z polaczonym smarowaniem skrzyni sprzegla i silnika. Koniec końców hiszpański super ekstra syntetyk (repsol) kosztuje bez wariactw 30zł/l a i taniej mozna dostac, styka na caly silnik wiec nawet jak sie na te xxxx tysiecy zaoszczedzi 10 zł to co to za oszczedność... Mowie tu o olejach znanych firm bez nazwy gdzie litr oleju kosztuje 5zł. I tak, tez sie na tym pojedzie i pewnie sie nic nie stanie. No chyba ze sie stanie.
Reszta reszta! Wypowiadac sie! Co lejecie do silnikow?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:00, 05 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Stanie się. Poprzedni właściciel wlewał jakieś g... i w środku był taki syf źe takiego nie widziałem. Zakończyło się to heneralnym remontem właśnie przez zły i nie wymieniany olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:07, 05 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Szczerze mowiac, olej, temat rzeka. Tak jak i paliwo. Syf najczesciej w silniku jest z braku wymian a nie zlego oleju. Druga kwestia to wszelkiego rodzaju motodoktory. Trzecia, to zle wykonane złożenie (remonty, naprawy etc).
Tak samo jak jest wielka groźba lania oleju samochodowego do motocykla i odwrotnie.
Jesli olej jest wymieniany na czas, to wbrew obiegowej opinii (kilka testow potwierdzonych na innych forach) nic sie nie dzieje. Dla swietego spokoju lepiej i tak lać "motocyklowy" i nie zastanawiać się czy robimy dobrze czy źle. Na marginesie, to przecież tylko litr oleju na jakiś czas, nie dajmy się zwariować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:01, 05 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Kazdy producent zaleca jakis tam olej ktory spelnia jakies normy. Roadwin w instrukcji ma zapis 10W30 api SE, SF, SH..
Moj olej spelnia wyzsze normy : SL
Link do lektury adwa.pl/index.php/oleje-klasyfikacje-i-zastosowanie/48-klasyfikacje-jakociowe-wg-api
Najwazniesz to wymieniac olej wtedy kiedy sa zalecenia...
Ja kupilem moto gdzie olej okazal sie bialawo wodnisty... skutek- przepalony,zweglony stator, naprawa 100zl....
Kto nie smaruje ten nie jedzie
Dzieki za zalozenie tematu.. wlasnie zobaczylem w instrukcji obslugi ze olej 10w30 taki jaki mam, zalecany jest dla jazdy przy temperaturze otoczenia od 10 do trzydziestu paru stopni.... koniec z przepalaniem roadwina w zime...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Wto 20:02, 05 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ikas
Member
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:43, 05 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie leci Motul 10W40 5100, jeśli się nie mylę to taki jest zalecony przez producenta.
Na byle jakim oleju, racja, też można polatać. Jednak poprzedni właściciel mojego VJF twierdził że olej wymieniał jak sam go kupił, latał nim w sumie rok także tych 6 tyś. km mógł nie zrobić, a jeśli nawet to niewiele ponadto przy czym skrzynia działała po prostu opornie, co się zdecydowanie zmieniło po wlaniu wymienionego powyżej oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:58, 05 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
W ogole przepalanie, żeby przepalić w zimie mija się z celem. Ba. W lato też nie ma sensu. I to nie ma sensu odpalanie żadnego pojazdu, żeby sobie pochodził. Silnik czy w 20 st czy w -10 ma źle na starcie. Zresztą, pracuje w dużo wyższych temp. więc czy jest palony na mrozie czy w lato, to samo odpalenie dla odpalenia nic dobrego nie przynosi. Tak jak dłuższy niż kilka minut chód na jałowych obrotach (bezwładności wewnętrzne męczą silnik, czy w moto czy w aucie). Musi być jakieś obciążenie bo do tego jest stworzony. Co do zakresu temp. oleju, producenci motocykli (e.g. Daelim) zalecają olej dla zakresu (na start) od 5-10 st. C bo kto (?) na mrozie jezdzi na dwóch kółkach... Lepkości i normy to już inna bajka.
Klasyfikacje czy api czy inne to tylko takie spojrzenie na to, co mamy w sklepie w ręku albo co mieliśmy w silniku (jeśli mamy pewność co było). Moto jest przewidziane na cieplejsze dni i juz. W instrukcji od mojego auta, jest taka rozbieżność olejów w zależności od temperatur, że nie mogę uwierzyć - od 0W30 do 15W40 w zależności gdzie i jak użytkowane jest auto. No ale, to byli inżynierowie daaaawnych lat. Jak i moje auto które zeszło z taśmy w 1992 roku. W każdym razie, nie chcę panikować na zapas. I nie przemawia do mnie też, że do francuskiego auta trzeba francuski olej, a do niemieckiego niemiecki... To tylko frakcje ropy gorzej lub lepiej oddzielone. Czekam, aż dla zupełnych laików lub obsesjonistów wprowadzą datę przydatności oleju do użycia jak w spożywce.
Często ludzie sprzedający olej nie wiedzą co sprzedają albo starają się sprzedać co droższe.
Choćby na stacji, wręcz nachalnie na muszelu czy wróblenie podbiega chłopak od tankowania i wbija mi, że każde auto zawsze i wszędzie i wszystko cały świat będzie jechać szybciej, mocniej, ciszej i oszczędniej na benzynie 98. Nie będzie. A na bank nie mój Daelim czy staruszka Corolla. Ona była zaprojektowana pod benzyne 94 a Daelim pod 95 i na takiej najlepiej śmiga. Droższe nie znaczy lepsze. Znaczy inne albo dobrze reklamowane. Swego czasu słuchaliśmy prze-nudnych wykładów na temat olejów i paliw (z TSinem hehe) w związku z budową silników. A zwłaszcza czujek w tych silnikach...
Okej, reasumując,
Olej za 7 zł litr typu jakiś VENOL to ryzyko (zła destylacja ropy, nie trzymanie norm produkcji etc) lub dobry olej sprzedany taniej żeby nie zalegał na magazynach. (tak jak czekolady wedel z dodatkiem cukru sprzedaje się jako ARO)
Olej za 30 zł typu mobil1 to mniejsze ryzyko, lepsze normy PRZY destylacji, precyzyjnie sprawdzane normy, ładne opakowanie i np. lejek na wylocie.
PODKREŚLAM:
To tylko moje zdanie.
PS
Ale się dupłem, castrol do auta, a ww. Motul mam teraz kumpel do "Całkowity Brak Rozumu" (CBR 650) brał i jakoś tak został literek ponad.
Coś takiego ale w promocji 4+1l :
[link widoczny dla zalogowanych]
Dzięki Ikas
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Wto 21:07, 05 Sty 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:18, 05 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Powaliło mnie muszel i wróblen 😀
1 litr oleju raz w roku to nie duzy wydatek. Trzeba lac co najlepsze bo szkoda maszyn zwłaszcza że silniki są chłodzone powietrzem. Niektórzy szcześliwcy mają chłodnice ale i tak to nie auto z zaawansowanym chłodzeniem i smarowaniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:17, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ja zaszalałem i zakupiłem motul 5100, poprzedni olej wylany z silnika był czarniejszy niż czarny, dosłownie jak by ktoś wylał z silnika czarną farbę a nie olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:35, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
To jak z diesla... Troche sie z czyms takim w benzyniaku nie spotkalem. Sprawdz kompresje. Chyba ze pare lat byl tam ten olej.
Co do ceny paliwa z opisu dzis lalem za 3,91 benzynke. jakis postep jest chociaz w pamieci gdzies daleko mam tansza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:45, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
kompresji nie sprawdzę bo nie mam czym, i nie potrafię tego zrobić, sądzę że olej był tam dość długo.
Tankowałem w tamtym Tyg więc nie jestem na bieżąco. Stacja MOYA + karta rabatowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
geffer
Hangaround
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:11, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Repsol 10w40 4t SYNTETICO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ptakus
Prospect
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:41, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja oczywiście Motul 10W40.
---------------------------------
Daelim VL 125 Daystar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysztof
Hangaround
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:58, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Motul 10W 40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:57, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja książkowo Motul 10W30 - ale w mojej okolicy to mogę kupić tylko skubańca na allegro...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:56, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
W instrukcji do Daystara podane są następujące parametry oleju:
SAE 10W-30
API: SE lub SH.
Ilość wymagana:
1.2L po rozmontowaniu całkowitym (silnik-skrzynia)
1.15L przy wymianie filtra oleju
1.1L sama wymiana oleju.
Zakupiłem Motul 10W40 5100 oraz filtr 169
Spełnienie wyższych norm oraz zachowanie lepkości przy wyższej temperaturze nie powinno chyba stanowić jakiegoś problemu? Widzę że sporo osób poleca ten olej i go używa pytam więc trochę pro-forma ale wolę się upewnić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ikas
Member
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:48, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tez kupujac go opieralem sie na internetowych opiniach, moge powiedziec ze skrzynia po zalaniu tym zaczela chodzuc znacznie lzej niz na tym co byl zalany jak go kupilem, ale nie wiem jaki na poczatku byl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kocur20
Support
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:52, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Motul 10W40 5100, poprzedni właściciel jeździł na mobilu i normalnie smoła się lała z silnika, zalazłem motula i po 5 tyś motul tylko delikatnie się przyciemnił, także zostałem przy tym oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KuBusioWy
Member
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WGR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:29, 19 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ja niedługo będę zmieniał olej ,nie dość że jakieś braki mam to czarny już jest.
Myślałem o Motulu 5100 oczywiście 10w40
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:28, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja zalałem dziś Mannola 10W40 nie leje nic drogiego bo kto wie ile ten silnik jeszcze przejeździ, a może za tydzień znowu będę musiał go rozbierać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:17, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tez zalałem motula 10w40. Wimienilem też filtr i wlazł rowno 1 litr i miarka jest na max
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:02, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
To nie dobrze że na max powinno być tak mi się wydaje w połowie tych krzyżyków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:58, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie znam się więc się wypowiem, myślę że ciężko sprawdzić stan oleju, coś jest tu nie tak, teraz miałem za mało oleju a mimo to i tak bagnet był cały ufajdany a miałem może z 700-800 mm teraz wlałem litr i tak jak by nie widzę różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:33, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
daystar125 napisał: | To nie dobrze że na max powinno być tak mi się wydaje w połowie tych krzyżyków. |
Ok a jakie sa skutki tego ze jest lekko przy duzo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:02, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
No chyba po to jest skala zeby bylo miedzy mininum a maximum. Jakby mialo byc akurat na polowie to by nie robili calej skali. Pozatym raczej lepiej zeby bylo blisko max niz minimum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 5:41, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Skutki pewnie będzie musiał gdzieś się tego nadmiaru pozbyć. To tak jak z alkoholem jak się za dużo wypije to którędyś ucieknie . Albo przez wydech.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:10, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
No ale u mnie nadmiaru nie ma. Miesci sie na skali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:02, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nadmiar oleju=rozszczelnienie silnika, będzie ciekło wszędzie gdzie uszczelnienia gumowe. Po prostu wytworzy się większe ciśnienie.
Ale nie od razu.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:08, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zmieniajac troszke temat.. W pobliskiej miejscowosci kiedyc Janusze garazowi wymienili komus olej w maluchu.. facet po wymianie nie przejechal 50 metrow.. okazalo sie ze Janusze wlali oleju po korek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:38, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja miałem klientkę która przyjechała Unem na wymianę oleju, biorę się za spuszczanie i....... może z pół litra wypłynęło.
Uno po zalaniu nowym olejem jeździ nadal. I kto teraz powie, że włoskie auta są do bani.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krystian27_2008
Hangaround
Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:53, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie co ile km zmieniacie olej???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nokan
Prospect
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:03, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
co 2-2,5K
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krystian27_2008
Hangaround
Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:20, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
W instrukcji zalecają co 4kkm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:06, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Co sezon:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ikas
Member
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:20, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja w przybliżeniu co 6kkm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ikas
Member
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:22, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Krystian27_2008 napisał: | W instrukcji zalecają co 4kkm |
podejrzewam (choć mogę się mylić) że różnie to może być dla poszczególnych modeli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:15, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Myślę, że w zakresie 4-7k to w zupełności wystarczy. Im bardziej agresywny styl jazdy tym częściej, do pykania, bez kręcenia 7k jak na czerwone pole się wjeżdża to co 4 albo i wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:44, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
5w50 obojetnie jakiej firmy byle do moto zawsze z wymianą filtra, wymiana na początku sezonu (okolo marca)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:00, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jesli ktos konczy sezon. Ta zime latalem, zeszla tez... Dlatego patrze na przebieg. Zreszta, mam zamiar jak zloze silnik zrobic przebieg w tym roku taki ze dwie wymiany to conajmniej mnie czekaja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:50, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Castrol 10W/40 co 4tk lub raz na sezon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:29, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dariusz napisał: | Castrol 10W/40 co 4tk lub raz na sezon |
To samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bakus
Support
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KNS
|
Wysłany: Nie 15:31, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
olej 10w40 Motul 330V, 1-raz na sezon dwa, zależy ile przejechane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:23, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
A mam takie moze glupie pytanie. Pomiar oleju robimy na zakreconym czy odkrecynym bagnecie (bagnet wkladamy i sprawdzamy poziom bez zakrecania)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MKocon19
Support
Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:31, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja też mam mam wlać 10w40 motula i teraz pytanie ile mi tego wejdzie ? bo mam w bańce ok.1 litra i nie wiem czy dokupić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:33, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Wymiana w vj/vjf 1litr wymiana z wymianą filtra 1,1litra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:46, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja sprawdzam na zakreconym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bakus
Support
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KNS
|
Wysłany: Nie 20:33, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Litr starczy ci bez problemu na bagnecie masz wskaźnik, wlej na początek około 0.8 litra a potem po troche dolewaj.
Lepiej dolewać kilka razy niż przelać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:57, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Znalazłem na portalu ścigacz.pl taką ciekawostkę czym rużni się olej motocyklowy od oleju samochodowego gdy czytałem sobie o sprzęgle:
Cytuje:
"Oleje motocyklowe bardzo różnią się od samochodowych. Dla sprzęgła mokrego najważniejsze jest żeby olej spełniał normę JASO T903:2006. Występuje ona w czterech gradacjach JASO MA, JASO MA1, JASO MA2 i JASO MB*. Takie oznaczenie mówi nam, że ten olej nadaje się do mocno obciążonych sprzęgieł. Daje nam to gwarancję, że sprzęgło będzie prawidłowo pracowało i - co najważniejsze - nie będzie się ślizgało.
Paweł Mastalerek – Castrol Polska
„Normy JASO MA, MA-1 i MA-2 wymagają małego poślizgu sprzęgła co uzyskiwane jest przez brak stosowania modyfikatorów tarcia w olejach motocyklowych. Zalety modyfikatorów tarcia to mniejsze opory tarcie. W momencie wyeliminowania ich kompensuje się jakość związkami ZDDP (cynk i fosfor) który poprawia ochronę silnika przed zużyciem i jednocześnie nie powoduje poślizgów sprzęgła.”
Jak widzicie, olej motocyklowy musi łączyć w sobie teoretycznie wykluczające się właściwości."
Całość artykułu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:04, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon, widze ze raz na zawsze rozwiazales dylemat jaki olej... dzieki za podzielenie sie wiadomoscia..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:35, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Odkopie troszkę dinozaura... Zlałem właśnie z nowo kupionego VT cos w stylu smoły... Nalałem Motula 5100 10W30.... Pytanie - do końca sezonu przejade jeszcze pewnie z kilkaset km, czy po zimie zmieniać na początku czy dopiero po przebiegu wg książki ??
Doczytałem sie tez że pomiar na ciepłym należy robić, bez wkręcania bagnetu.... Tez tak robicie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:51, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
ja bym zmienil olej po zimie.. akurat sie fajnie przepluka silnik...
mam vj.. u mnie tez mierzy sie olej wkladajac miarke na swoje miejsce bez jej wkrecania. co to tego czy olej ma byc cieply czy zimny nie wiem... mierzylem i tak i tak roznicy nie zauwazylem.. pomiar na centralnej nozce, odczekuje zawsze troche aby olej splynol do "miski olejowej".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:25, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jak zlales taki szajs, to zalej nowym, przelec jednym ciagiem bez gaszenia 100-150 km, spusc to, zmien filtr i dopiero zalej. W ciagu zimy dopiero zjełczeje, co wiecej, stary olej jest rdzogenny i jak zalejesz nowy do silnika w ktorym bylo bagno to go przepluczesz ale brud nadal zostanie. I dalej bedzie szkodzil za to z nowym olejem. Moim skromnym zdaniem 35+20 litr oleju+filtr to nie majatek a bedziesz wiedzial ze w silniku czysto. Ja to olewalem i teraz mam trzeci silnik o ktory juz dbam...
Ale to tylko moje sugestie i moje zdanie, zrobisz jak uwazasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
artibroda
Prospect
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 2:31, 11 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
ja śmigać na motulu 5100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:33, 11 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
No i chyba tak zrobię... w Intercarsie filterek kosztował mnie 10.90 więc to nie majątek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pią 21:28, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No to żeście mi namotali z tymi olejami ojoj... Tak w ogóle to siema! Jestem tutaj nowy, także na wstępie chciałbym się przedstawić. A więc jestem Krzysiek. I od wczoraj jestem właścicielem Daystar'a. Trafiłem na ten temat ponieważ mam problem właśnie odnoście oleju. Poprzedni właściciel głupot mi nagadał i mam trochę obawy co do swojej maszyny i chciałbym jak najszybciej wymienić olej, ale tu gdzie mieszkam (w belgiistanie) mimo, że mają tutaj dysrybutora Daelim'a to nie mają części. A do serwisu nie chcę oddawać. Typek powiedział mi, że olej jaki jest nalany to 15W40?! Na dodatek żeby wymieniać co 5-10 tysięcy. Także chyba coś nie halo bo w książce właśnie przeczytałem żeby lać 10W40. Także teraz pytanie mogę zalać normalnie do niego 10W40? (Motocykl użytkowany będzie w zimie w temperaturach od 10 do -10) Niestety nie dowiedziałem się czy syntetyk, czy pół syntetyk bo mówił że wymieniał w serwisie. I tam mu mówili, że taki nalali jak powyżej. Nie wiem ile w tym prawdy, bo dodał, że olej mogę kupić za 1/3 ceny w actionie do tego motocyklu (sklep z chińskim syfem). Motocykl ma przejechane (prawdopodobnie) 11 000km. I teraz kwesta następna, nie wiem czy nie lał do niego sam jakiegoś najtańszego syfu i teraz czy mógłbym zlać stary olej uzupełnić nowym do puki będę czekał na filtry. Jakimś lepszym, żeby silnik się trochę przepłukał z tego starego? Czy normalnie poczekać na części zlać i zalać nowy? Po za tym co byście polecili z tego:
-Mobil 1 Racing 15W50 4T (pełen syntetyk)
-Mobil Extra 4T 10W40
-Castrol Power RS 10W40 4T
-Castrol Power RS Racing 5W40 4T
-Castrol Power 1 Racing 5W40 4T
-Motul 5100 10W40 4T
Do tego jeszcze jedno pytanie w sprawie pomiaru oleju, bo nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem. Motocykl postawić na tej podwójnej nóżce, żeby koło tylne się opierało o glebę. Odpalić na 2-3 minuty i wtedy po zgaszeniu sprawdzać? Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Pią 21:29, 02 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:57, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jesli jesteś nowy to zapraszamy do działu powitalnia
Natomiast co do oleju to ja bym zlał to co tam jest, zalał nowego do przepłukania, i po przejechaniu tak z 200 km zlał bym go, wymienił filtr i zalał tego motula 5100. Poziom oleju sprawdzasz na centralnej stopce, z tym ze jak na niej postawisz to gleby bedzie dotykało koło pezednie a nie tylne tak jak Ty napisałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|