Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Obrotomierz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof
Hangaround



Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:20, 09 Kwi 2016    Temat postu: Obrotomierz

Panowie mam problem z obrotomierzem. Jak jade np przy 7tys obrotow a wlacze migacz to obrotomierz zaczyna naprawde szalec. Nie zmieniajac obrotow manetka obrotomierz skacze jak szalony od okolo6 do 8 tys obrotow. To chyba tak nie powinno dzialac. Pomocy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:26, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Regulator napięcia ci pada albo cewka się podgotowała. Szykaj szybko, najłatwiej będzie sprawdzać ładowanie w pełnym zakresie obrotów, u mnie taka kaszana się działa jak kombinowałem bez aku, chociaż ładowanie mam dobre, to było nie stabilnie i szalało też bo aku nie uspokajał cewek. Zobacz czy nie wchodzi ponad 15V jeśli tak to szukaj juz teraz regulatora zanim załatwisz sobie aku albo czegoś jeszcze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:42, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Zamiast sprawdzić samo ładowanie można zrobić od razu inspekcję regulatora [link widoczny dla zalogowanych] wszystko masz podane jak na dłoni.

Ale ja też postawiłbym na kabelki, może któryś jest przetarty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 20:44, 09 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysztof
Hangaround



Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:02, 09 Kwi 2016    Temat postu:

O losie... A to grubszy temat. Nie myslalem ze az tak. Kiepsko to wygladalo ale nie myslalem ze az tak. Po niedzieli sie tym zajme. Dzieki za rady. Jak znajde co jest grane dam znac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:10, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Jak jest temat o obrotomierzach to ja przypomnę wam o swoim Wink

Nie wiecie jak podpiąć obrotomierz w alternatywny sposób? bo okej, rozumiem, mój został sprawdzony przez polecanego elektromechanika, powiedział że nie zadziała to mu uwierzę... ale kupiłem po taniości obrotomierz z hyosunga gt 125 comet, również nie działa, niech będzie był używany i mógł mnie gość wyrąbać sprzedając już zepsuty :/ ale ostatnio zakupiłem za 30 zł sam mechanizm obrotomierza od jakiegoś junaczka 125, nówka sztuka i też ani rusz. Oba próbowałem podpinać do modułu zapłonowego, o owijać kabel sygnałowy wokół przewodu do świecy (gdzieś słyszałem że tak też można)... i nic
macie jakieś porady?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:26, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Krzysztof, u Ciebie sprawa wydaję się prosta. Jak coś to na allegro jest kilka takich regulatorów. A u Ikasa... no cóż trzeba przelecieć cały diagram i sprawdzić co jest uszkodzone [link widoczny dla zalogowanych] Tylko nie jestem pewny czy podłączanie kabelka od tacho biegnie tak samo w VJ i w VJF... .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysztof
Hangaround



Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:31, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Jak bede przy nim siedzial to porownam. Kabelek po kabelku i moze cos sie znajdzie. Jak nie to szukam regulatora. A czy jesli to regulator to przy wlaczeniu i wylaczeniu swiatel tez tak powinno sie dziac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:34, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Cholera wie Smile On reguluje całe napięcie w moto i może ma skoki, gdy zwiększasz ładowanie osiągając 7k rpm... Smile

EDIT: Tak czy siak interesuje was kabelek B/Y (black/ yellow) idący z tacho. Po nitce do kłębka Smile

EDIT2: Ikas, jak masz tak kable, jak w diagramie to sprawdź moduł i cewkę zapłonową. Jedno z tych dwóch rzeczy musisz mieć walnięte, zakładając, że kabelek nie jest gdzieś po drodze przetarty, a sam licznik jest sprawny Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 21:46, 09 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:47, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Ikas masz jakieś foto tego obrotomierza ? Ile kabelków z niego wychodzi ? Możesz spróbować podpiąć pod cewkę zapłonową

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:49, 10 Kwi 2016    Temat postu:

W taszkach naszych są 3 przewody. Jeden ma napięcie zmienne jeden stałe a jeden to masa proforma, układ samego taho wewnątrz jest dość złożony i składa się chyba z 12 mostków itd (ukladu wiadomo, nie regeneruje sie bo to bardzo malutkie wszystko). Stale jest bodaj z prostownika bezposrednio a zmienne chyba idzie z cdi lub z cewek silnika a nie WN. Jako, że jest cdi nie trzeba ciągnąć z cewki tylko można z równoległej bramki CDI (dlatego cdi Daelimowe jest droższe od chinskich) albo z cewki na silniku - bardzo precyzyjne bo co przeleci magnes zdaje relacje. Faktycznie, dobrym rozwiązaniem byłoby przejrzenie instalacji pod kątem przetartych / załamanych przewodów, od końca do początku tylko tych trzech czy nie mają gdzies przerwy (od srubki w obrotku) do najbliższej wtyczki itd. Tak na dobry początek. Przewody nie powinny mieć więcej jak 1-2ohm na tanim multimetrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:27, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Tak to mniej więcej wygląda:

to jest ten od junaka
Adam mam go bezpośrednio do cewki podpiąć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:09, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Ikas w VJ w oryginale tacho podpięte jest do cewki zapłonowej i do CDI tym czarno żółtym przewodem... .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:55, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Bezpośrednio pod cewkę WysokiegoNapięcia to różnie bywa jak sama nazwa wskazuje. Jw. CDI i bramka. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:11, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Już wszystko Ci napisali Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin