Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
Hangaround
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:20, 09 Kwi 2016 Temat postu: Obrotomierz |
|
|
Panowie mam problem z obrotomierzem. Jak jade np przy 7tys obrotow a wlacze migacz to obrotomierz zaczyna naprawde szalec. Nie zmieniajac obrotow manetka obrotomierz skacze jak szalony od okolo6 do 8 tys obrotow. To chyba tak nie powinno dzialac. Pomocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:26, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Regulator napięcia ci pada albo cewka się podgotowała. Szykaj szybko, najłatwiej będzie sprawdzać ładowanie w pełnym zakresie obrotów, u mnie taka kaszana się działa jak kombinowałem bez aku, chociaż ładowanie mam dobre, to było nie stabilnie i szalało też bo aku nie uspokajał cewek. Zobacz czy nie wchodzi ponad 15V jeśli tak to szukaj juz teraz regulatora zanim załatwisz sobie aku albo czegoś jeszcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:42, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zamiast sprawdzić samo ładowanie można zrobić od razu inspekcję regulatora [link widoczny dla zalogowanych] wszystko masz podane jak na dłoni.
Ale ja też postawiłbym na kabelki, może któryś jest przetarty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 20:44, 09 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysztof
Hangaround
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:02, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
O losie... A to grubszy temat. Nie myslalem ze az tak. Kiepsko to wygladalo ale nie myslalem ze az tak. Po niedzieli sie tym zajme. Dzieki za rady. Jak znajde co jest grane dam znac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ikas
Member
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:10, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jak jest temat o obrotomierzach to ja przypomnę wam o swoim
Nie wiecie jak podpiąć obrotomierz w alternatywny sposób? bo okej, rozumiem, mój został sprawdzony przez polecanego elektromechanika, powiedział że nie zadziała to mu uwierzę... ale kupiłem po taniości obrotomierz z hyosunga gt 125 comet, również nie działa, niech będzie był używany i mógł mnie gość wyrąbać sprzedając już zepsuty :/ ale ostatnio zakupiłem za 30 zł sam mechanizm obrotomierza od jakiegoś junaczka 125, nówka sztuka i też ani rusz. Oba próbowałem podpinać do modułu zapłonowego, o owijać kabel sygnałowy wokół przewodu do świecy (gdzieś słyszałem że tak też można)... i nic
macie jakieś porady?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:26, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Krzysztof, u Ciebie sprawa wydaję się prosta. Jak coś to na allegro jest kilka takich regulatorów. A u Ikasa... no cóż trzeba przelecieć cały diagram i sprawdzić co jest uszkodzone [link widoczny dla zalogowanych] Tylko nie jestem pewny czy podłączanie kabelka od tacho biegnie tak samo w VJ i w VJF... .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysztof
Hangaround
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:31, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jak bede przy nim siedzial to porownam. Kabelek po kabelku i moze cos sie znajdzie. Jak nie to szukam regulatora. A czy jesli to regulator to przy wlaczeniu i wylaczeniu swiatel tez tak powinno sie dziac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:34, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Cholera wie On reguluje całe napięcie w moto i może ma skoki, gdy zwiększasz ładowanie osiągając 7k rpm...
EDIT: Tak czy siak interesuje was kabelek B/Y (black/ yellow) idący z tacho. Po nitce do kłębka
EDIT2: Ikas, jak masz tak kable, jak w diagramie to sprawdź moduł i cewkę zapłonową. Jedno z tych dwóch rzeczy musisz mieć walnięte, zakładając, że kabelek nie jest gdzieś po drodze przetarty, a sam licznik jest sprawny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 21:46, 09 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:47, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ikas masz jakieś foto tego obrotomierza ? Ile kabelków z niego wychodzi ? Możesz spróbować podpiąć pod cewkę zapłonową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:49, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
W taszkach naszych są 3 przewody. Jeden ma napięcie zmienne jeden stałe a jeden to masa proforma, układ samego taho wewnątrz jest dość złożony i składa się chyba z 12 mostków itd (ukladu wiadomo, nie regeneruje sie bo to bardzo malutkie wszystko). Stale jest bodaj z prostownika bezposrednio a zmienne chyba idzie z cdi lub z cewek silnika a nie WN. Jako, że jest cdi nie trzeba ciągnąć z cewki tylko można z równoległej bramki CDI (dlatego cdi Daelimowe jest droższe od chinskich) albo z cewki na silniku - bardzo precyzyjne bo co przeleci magnes zdaje relacje. Faktycznie, dobrym rozwiązaniem byłoby przejrzenie instalacji pod kątem przetartych / załamanych przewodów, od końca do początku tylko tych trzech czy nie mają gdzies przerwy (od srubki w obrotku) do najbliższej wtyczki itd. Tak na dobry początek. Przewody nie powinny mieć więcej jak 1-2ohm na tanim multimetrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ikas
Member
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:27, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tak to mniej więcej wygląda:
to jest ten od junaka
Adam mam go bezpośrednio do cewki podpiąć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:09, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ikas w VJ w oryginale tacho podpięte jest do cewki zapłonowej i do CDI tym czarno żółtym przewodem... .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:55, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Bezpośrednio pod cewkę WysokiegoNapięcia to różnie bywa jak sama nazwa wskazuje. Jw. CDI i bramka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:11, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Już wszystko Ci napisali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|