Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Articuno
Prospect
Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD / GBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:47, 04 Lut 2019 Temat postu: Mały sabotaż elektryki |
|
|
Czołem. Sytuacja taka. Wyjąłem sobie akumulator, żeby go kulturalnie prostownikiem podładować, i przyszedł mi do głowy pomysł - a odpalę sobie maszynę bez aku, z kopa. Zobaczymy jak pochodzi.
Odpalić odpalił, odkręcam gaz, a tu nagle żaróweczki tylna, obie przednie i do tego kontrolka neutrala rozbłyskują i się przepalają. Jutro idę do sklepu po żarówki, ale to chyba nie jest normalne? Ludzie przecież normalnie bez aku śmigają i wszystko gra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:26, 05 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Normalnie nie powinno mieć znaczenia gdyż światła są na osobnym obwodzie niż regulator i aku. Ale palenie żarówki występuje również przy zwarciu więc może plusowa klema dotkneła ci masy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Articuno
Prospect
Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD / GBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:49, 05 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Historia zakończona happy endem. Okazało się że w tym układzie akumulator robi jednocześnie za stabilizator napięcia. Po włożeniu aku z powrotem i wymianie żarówek wszystko wróciło do normy. Cud że regulatora sobie nie zjarałem.
Tak więc ostrzeżenie dla wszystkich: nie próbujcie odpalać maszyn bez aku, a przynajmniej VT, bo sobie rozwalicie elektrykę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:50, 05 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Articuno napisał: | Historia zakończona happy endem. Okazało się że w tym układzie akumulator robi jednocześnie za stabilizator napięcia. Po włożeniu aku z powrotem i wymianie żarówek wszystko wróciło do normy. Cud że regulatora sobie nie zjarałem.
Tak więc ostrzeżenie dla wszystkich: nie próbujcie odpalać maszyn bez aku, a przynajmniej VT, bo sobie rozwalicie elektrykę. |
Potwierdzam, wszystkie Daelimy na grubych cewkach (te z prostszym altkem tak maja - czyli te z kwadratowym cylindrem).
VM, VC, VS, VT. Jeśli masz inny model biegowy a kwadratowy cylinder to tak samo. Jeśli masz VS evo (nie wiem czy VT evo szly) to masz okragly silnik i tam sa inne cewki. Jednak mnie to wg schematow zalatuje, że i tak nie ma, żadnego stabilizatora w żadnym. Te z obłym mając trójfazowy altek mogłyby mieć bo mają dość spory regulator w porównaniu z poprzednikiem ale i tak nie daje to gwarancji i pewności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bishop
Support
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:01, 22 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
U mnie (VL Daystar) się spaliły (z powodu braku/awarii akku) światło mijania i pozycyjne przednie. Akku mi się zepsuł i nie wiedząc o tym przejechałem trochę kilometrów. Po wymianie żarówek i zareklamowaniu akku byłem zmuszony do jazdy bez akku. Nowa żarówka H4 spaliła się ponownie po kilkudziesięciu kilometrach.
Normalnie podejrzewam, że regulator daje za duże napięcie, to muszę sprawdzić w najbliższym czasie. Sama serwisówka mówi, że nap. ma być 14,5 +/-0,5V @5000obr/min chociaż dalej w serwisówce czytamy, że ma być 14,0 +/-0,5V także serwisówka sama sobie trochę przeczy (nie wiadomo czego się trzymać).
Fajnie jak byście sprawdzili jakie macie napięcie u siebie @5000obr/min (bez akku i przy wyłączonych światłach) i podzielili się informacjami.
@Articuno
jeśli u Ciebie tak od razu żarówki się rozbłyskują to możesz mieć gorzej niż u mnie tzn napięcie z regulatora idzie za wysokie (nie wiem czy regulator może być 'trochę' uszkodzony ale warto było by sprawdzić jakie daje napięcie przy 5000 obrotów/min silnika.
Sprawdzić należy napięcie między zielonym i czerwonym przewodem przy wtyczce regulatora (czerwony to 'wyjście' napięcia/prądu z regulatora które zasila całą instalację).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|