Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:17, 05 Wrz 2016 Temat postu: Mały problem z olejem? |
|
|
Po zlocie, kiedy to wracałem do domu w ciężkich warunkach (silny wiatr boczny i mnóstwo górek) podczas mocnego garowania motocykla, zauważyłem że zaczyna się problem przy zmianie biegów.
Biegi wchodziły dobrze natomiast z redukcją już było gorzej. Musiałem dość mocno "bić" stopą po nóżce. Zauważyłem też lekko ślizgające sprzęgło przy zmianie biegów z 4 na 5 (lekki poślizg).
Dzisiaj przejechałem się motorem i objaw zanikł (problem na mocno ciepłym silniku), dlatego stawiam na olej silnikowy.
Polecany przez producenta to SAE10W 30 API SE
Ja zalałem Motul-em 5100 10W 40 API SG, CCMC G-5, JASO MA.
Jak myślicie zmienić na 10W 30? Czy może lepiej na 10W 50.
Przed zmianą biegów objawów nie było, od wymiany oleju mam zrobione 2900 km.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pon 18:36, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:26, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ja leje 10w30, moto ma 15lat i problemów z biegami nie mam z gaźnikiem gorzej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:20, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
piewsze co to sprawdz ilosc oleju..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:30, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jak wczoraj wracalismy to Nokan mial podobnie. Tez mowil ze jak dobrze zagrzal - a podzidowalismy ladnie w domu strone. Tez ten efekt, na bardzo zagrzanym w jego VT tez byl problem z biegami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:32, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pappa2 napisał: | piewsze co to sprawdz ilosc oleju.. |
Ależ wodzu, co wódz.
Krzyśku, dlatego zastanawiam się czy to nie wina oleju.
Przy kupnie, pytałem gościa jakim olejem jest zalany silnik ale nie wymieniał.
Przypuszczam, że był 10W 30 i raczej takim zaleję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pon 19:36, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 19:36, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Daro ja jak zagrzalem ostatnio tez nie moglem wrzucic biegu.pamietasz jak pchalem na skrzyzowaniu ? he he mam castrola 10w40
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:41, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pamiętam,
Sezon już się kończy, na wiosnę zmienię olej.
Chciałbym tylko, żeby wypowiedział się jeszcze ktoś kto jeździ na oleju 10W 30 i dla porównania na oleju 10W 50.
Właśnie zastanawiam się czy wlać polecany przez producenta 10W 30 czy może 10W 50?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:49, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ja mam 10w 30 i nigdy problemow z biegami nie miałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:50, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Bkrukl napisał: | Ja mam 10w 30 i nigdy problemow z biegami nie miałem. |
Dzięki za opinię
2-0 dla oleju 10W 30
A jakiego producenta?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pon 19:52, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:56, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Darku, kiedy mój Daelim jeszcze jeździł to grzałem go niemiłosiernie. Biegi na Motlu 5100 wchodziły zawsze idealnie (taki olej zalałem jak Ty). Jedyne co zauważyłem to zaraz po odpaleniu jak był zimny skrzynia ciężej wybierała mi luz (wrażenie było takie że dzwigienka zmiany biegów miała większy opór i przeskakiwałem luz wbijając dwójkę. Wystarczyło, że pochodził na wolnych z 3 minuty i było już normalnie.
Nie wiem czy to konkretnie olej miał coś dorzeczy bo teraz mógłbym powiedzieć, że na Motulu 5100 przytarło mi wałek a na starym oleju nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:57, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Honda akurat opakowania 0,6l to do daystara po filtrze i osuszeniu wejdzie Ci 950ml żeby było na środku skali a 250 zostanie Ci na dolewki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:58, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wlej 10W 40. Zalecany olej 10W30 jest podany do Kreańskiej strefy klimatycznej dlatego producent tak napisał instrukcję.
10W50 będzie za gęsty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:58, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
W ogóle chłopaki nie wiem kto to się doczepil do mojego luzu na wybieraku biegów ale może właśnie dzięki temu działają fajniutko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:01, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
AdamM71 napisał: | Wlej 10W 40. Zalecany olej 10W30 jest podany do Kreańskiej strefy klimatycznej dlatego producent tak napisał instrukcję.
10W50 będzie za gęsty. |
No tak, tylko że piszą w niemiecko języcznej instrukcji
A jak nie olej to co? Dlaczego na mocno nagrzanym, wysilonym silniku a w jeździe na miejscu problemu nie ma?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:10, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Adam, nie do końca
Zobacz wycinek z instrukcji daystara
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jabbinsky dnia Pon 20:11, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:38, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jabbinski, do końca . Przeanalizuj to dokładniej.
Darku, rozmawialiśmy o twoim dalejlamie na zlocie. Przypomnij sobie co mówiliśmy o przebiegu. Możliwe i to nawet bardzo że moto ma na wykończeniu tarczki sprzęgła. Jeśli jeździł głównie po mieście to by było całkiem prawdopodobne. Ja bym to sprawdził. Jeśli lałeś motula 5100 10W40 to tu bym problemu nie szukał, ale właśnie sprawdził sprzęgło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AdamM71 dnia Pon 22:42, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 5:51, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Reps 10w40 raczej bez problemu w silniku z VJ.
Mnie sie biegi przycinaja czasem bo ciegno mam stare podniszczone...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:12, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Adam... Ja nie wiem jak to się stało ale wczoraj nie widziałem tam w ogóle 10w40 masz rację
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:26, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Metal się rozgrzewa i rozszerza. Przypadkiem nie przegrzewacie silników? W durnych 50 po przegrzaniu padają zawory i silnik zdycha. U nas pewnie nie ale w kość dostają biegi które są spasowane na włos. Silnik przegrzewa się i biegi również. Olej chłodzi ale do pewnego momentu. Nie mamy termometrów a szkoda. Można kupić taki co włazi zamiast korka wlewu ale i tak go nie widać w trakcie jazdy.
To 125 i powiedzmy z ładunkiem i nami trochę ważą a mocy mają ledwo co.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:34, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dokladnie jak Milosz pisze, mialem prawie 170 kg ładunku plus motor 160 i wiatr w oczy
Dlatego zmianie olej na syntetyk 10W 30 tez Motul-a
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Wto 14:34, 06 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:42, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pracuje nad zalatwieniem nam termometru ale zawalony jestem kompletnie więc raczej szybko nie będzie. Foveon kiedyś jechałem jako plecak na 50, cylinder tak spuchl że kompletnie się zablokował, nie dało się wałem obrócić, ostygl i działał jak nowy ale to tylko taka ciekawostka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:03, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj przejechałem 35km
Cisłem ile się dało, wkręcałem do 9500.
I nic, biegi wchodzą i redukują się bez problemu.
Chyba faktycznie przygrzał się przy powrocie ze zlotu do domu.
Na razie nic nie robię, dojeżdżę 4000 km i wymienię olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|