Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Luzy zaworowe. Daystar VL125 Fi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pon 18:25, 12 Gru 2016    Temat postu: Luzy zaworowe. Daystar VL125 Fi

Siema! Mam pytanie. Ostatnio jak grzebałem przy piździku pogazowałem go trochę i zauważyłem, że silnik strasznie brzęczy jak wchodzi na obroty. Z tego co wiem raczej wcześniej nikt ręki nie przykładał do tego wozidła i tak pomyślałem, żeby sprawdzić luzy zaworowe tym bardziej że przebiegane ma 11 000 i tak jak pisałem, wątpię że już ktoś to w nim robił. Teraz pytanie oglądałem głowicę i widziałem że jest tam uszczelka, czy będę musiał ją wymieniać po odkręceniu? Czy raczej nie jest to konieczne? W ogóle jest tu ktoś kto się w to bawił z Daystarem? Jeśli tak to czy podsunął by parę wskazówek? Pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:44, 12 Gru 2016    Temat postu:

na forum juz kilka osob ustawialo luzy zaworowe... ba nawet na zlocie mieli sie w to bawic.. ale z tego co wiem to zachlali Wink

z tego co pamietam to ktos ustawial luzy i po zamontowaniu starej uszczelki wszystko bylo ok.. jak bedzie w twoim przypadku, niewiem... probuj... lub poczrkaj na innych opinie...


edit.....

tak sobie mysle ze jak nie masz grzanego garazu to nie warto istawiac luzow....
metal w zaleznosci od temperatury pracuje... rozciaga sie lub kurczy....
gdy ustawisz luz przy 0°C to przy 20°C moze sie okazac ze jest roznica....
ale to tylko moje "wymysly"... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Pon 18:48, 12 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pon 18:45, 12 Gru 2016    Temat postu:

No to czekam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:49, 12 Gru 2016    Temat postu:

zerknij do gory bo edytowalem w tym czasie co pisales Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pon 18:56, 12 Gru 2016    Temat postu:

Piździk stoi w ciepłym pomieszczeniu. Może nie za ciepłym, ale powyżej 10*C

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Pon 18:57, 12 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daystar125
Member



Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:59, 12 Gru 2016    Temat postu:

No ja regulowałem u mnie obeszło się bez wymiany uszczelki. Nie pamiętam jaki był luz ale w serwisówce znajdziesz, i będziesz musiał sobie dorobić kluczyk do zaworów. Ale najlepiej w wyszukiwarce forum wpisz coś o zaworach i znajdziesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pon 19:24, 12 Gru 2016    Temat postu:

Serwisówkę już znalazłem właśnie. W szukajce po wpisaniu zawory nic konkretnego mi nie pokazywało. Jeśli chodzi o kluczyk wydaje mi się że kombinerki chyba powinny wystarczyć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pon 19:46, 12 Gru 2016    Temat postu:

Dobra już kumam. Ustawiam w oczku "T". Odkręcam 2 śrubki ze szczytu i ściągam pokrywę. Pokrywa nie jest dokręcona dużym momentem, także obejdzie się bez wymiany uszczelki. Teraz tylko pytanie bo szczelinomierz mam ze skalą co 0.05mm także albo 0.10mm albo 0.15mm. Także przy ustawieniu wypośrodkować to, tak żeby 0.10 wchodził z lekkim luzem, a 0.15 w ogóle? Jest tolerancja na +/-0.02mm. Aha i co ile kilometrów powinno się ustawiać luzy? Pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:16, 12 Gru 2016    Temat postu:

Mowisz że brzęczy przy dodawaniu gazu, to może to nie zawory, tylko w kolanku pd tłumnika mogła Ci sie zwężka urwać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pon 21:47, 12 Gru 2016    Temat postu:

Może. Nie wykluczone, bo tak brzęczy jak na obroty wejdzie. A ta zwężka to gdzie dokładnie? Z resztą chyba rozbiorę cały tłumik, i tak tam złomu pełno na nim, osłonek i pierdół tylko waga niepotrzebna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:22, 12 Gru 2016    Temat postu:

Ja na starej uszczelce złożyłem i się poci na cylinder.
Klucz to śruba dość gruba nacieta szlifierka cienką tarczą od strony gwintu kombinerkami tam nie dojdziesz, ja ustawiłem na 0,15 wszystkie 4 zawory i chodzi dobrze tylko też silnik mam starszy więc więcej zniesie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:32, 12 Gru 2016    Temat postu:

Mi tez tak dzwonilo na obrotach. Po pospawaniu przestalo... Zwezka jest w kolanku. Wez poluzuj tłumnik i uderz w kolanko ręka. Jak zadzwoni to to to bedzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin