Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pon 18:25, 12 Gru 2016 Temat postu: Luzy zaworowe. Daystar VL125 Fi |
|
|
Siema! Mam pytanie. Ostatnio jak grzebałem przy piździku pogazowałem go trochę i zauważyłem, że silnik strasznie brzęczy jak wchodzi na obroty. Z tego co wiem raczej wcześniej nikt ręki nie przykładał do tego wozidła i tak pomyślałem, żeby sprawdzić luzy zaworowe tym bardziej że przebiegane ma 11 000 i tak jak pisałem, wątpię że już ktoś to w nim robił. Teraz pytanie oglądałem głowicę i widziałem że jest tam uszczelka, czy będę musiał ją wymieniać po odkręceniu? Czy raczej nie jest to konieczne? W ogóle jest tu ktoś kto się w to bawił z Daystarem? Jeśli tak to czy podsunął by parę wskazówek? Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:44, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
na forum juz kilka osob ustawialo luzy zaworowe... ba nawet na zlocie mieli sie w to bawic.. ale z tego co wiem to zachlali
z tego co pamietam to ktos ustawial luzy i po zamontowaniu starej uszczelki wszystko bylo ok.. jak bedzie w twoim przypadku, niewiem... probuj... lub poczrkaj na innych opinie...
edit.....
tak sobie mysle ze jak nie masz grzanego garazu to nie warto istawiac luzow....
metal w zaleznosci od temperatury pracuje... rozciaga sie lub kurczy....
gdy ustawisz luz przy 0°C to przy 20°C moze sie okazac ze jest roznica....
ale to tylko moje "wymysly"...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Pon 18:48, 12 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pon 18:45, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No to czekam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:49, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
zerknij do gory bo edytowalem w tym czasie co pisales
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pon 18:56, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Piździk stoi w ciepłym pomieszczeniu. Może nie za ciepłym, ale powyżej 10*C
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Pon 18:57, 12 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:59, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No ja regulowałem u mnie obeszło się bez wymiany uszczelki. Nie pamiętam jaki był luz ale w serwisówce znajdziesz, i będziesz musiał sobie dorobić kluczyk do zaworów. Ale najlepiej w wyszukiwarce forum wpisz coś o zaworach i znajdziesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pon 19:24, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Serwisówkę już znalazłem właśnie. W szukajce po wpisaniu zawory nic konkretnego mi nie pokazywało. Jeśli chodzi o kluczyk wydaje mi się że kombinerki chyba powinny wystarczyć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pon 19:46, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dobra już kumam. Ustawiam w oczku "T". Odkręcam 2 śrubki ze szczytu i ściągam pokrywę. Pokrywa nie jest dokręcona dużym momentem, także obejdzie się bez wymiany uszczelki. Teraz tylko pytanie bo szczelinomierz mam ze skalą co 0.05mm także albo 0.10mm albo 0.15mm. Także przy ustawieniu wypośrodkować to, tak żeby 0.10 wchodził z lekkim luzem, a 0.15 w ogóle? Jest tolerancja na +/-0.02mm. Aha i co ile kilometrów powinno się ustawiać luzy? Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:16, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Mowisz że brzęczy przy dodawaniu gazu, to może to nie zawory, tylko w kolanku pd tłumnika mogła Ci sie zwężka urwać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pon 21:47, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Może. Nie wykluczone, bo tak brzęczy jak na obroty wejdzie. A ta zwężka to gdzie dokładnie? Z resztą chyba rozbiorę cały tłumik, i tak tam złomu pełno na nim, osłonek i pierdół tylko waga niepotrzebna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:22, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ja na starej uszczelce złożyłem i się poci na cylinder.
Klucz to śruba dość gruba nacieta szlifierka cienką tarczą od strony gwintu kombinerkami tam nie dojdziesz, ja ustawiłem na 0,15 wszystkie 4 zawory i chodzi dobrze tylko też silnik mam starszy więc więcej zniesie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:32, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Mi tez tak dzwonilo na obrotach. Po pospawaniu przestalo... Zwezka jest w kolanku. Wez poluzuj tłumnik i uderz w kolanko ręka. Jak zadzwoni to to to bedzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|