Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:46, 07 Gru 2015 Temat postu: ladowanie - dobra wiadomosc |
|
|
Ktos pytal mnie jakie mam ladowanie przy ilus tam obrotach... jako ze zapomnialem gdzie o to bylem pytany dlatego postanowilem tu napisac, a przyda sie chyba wszystkim... a wiec bez lamp mam prawie 14v czyli git majonez ale po wlaczeniu swiatel na tych zamych ibrotach ok 5 tys mam ok 11.8.... mysle sobie co jest qwa nie tak.. stojan naprawiony regulator dobry... wsadzilem inny na podmiane i dupa dalej to samo... chwila zastanowienia... sprawdzenie zarowki z przodu... zwykla zarowka h4 12v 55 W.. mysle sobie zerkne na tyl.. ale ze nie mialem czasu darowalem sobie rozebrania tylu... Z ciekawosci zerklem do instrukcji a tam informacja przednia lampa 35W!!!!!!! dlatego niektorzy maja problem z ladowaniem... W najblizszym czasie wymieniam zarowke.. na 100% poprawi sie ladowanie.... Dla tych co maja problem z ladowaniem polecam zerknac na przefnia lampe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:01, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
To ciekawostka. Może czas przejść na ledy. U nas chyba nie jest dostępna H4 o tak niskim poborze. Nie mam pojęcia skąd takie coś wytrzasnąć. Nie sprawdzałem ładowania, aczkolwiek aku nie narzeka. Ciągle trzyma 12V czy jeżdżę czy nie. A idzie to w sposób nieunikniony z prądem rozruchowym etc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:05, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Na allegro 5-7 zl... wpisz h4 35w pamietaj zeby 12v bylo a nie 6v bo sa 2 rodzaje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:07, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
No, 12V to wiadomka. Aczkolwiek, czemu nie pójść od razu w LEDy. Przecież granatowi nie każą ci dla pewności rozkręcać lampy na drodze, żeby zobaczyć czy ma homologację....
BTW specjlanie zapas z BOSH'a kupiłem a tu nie nie ta moc... :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pon 19:07, 07 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:28, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
To ma przedewszystkim swiecic. A ledy to mam na kierunkowskazy.. ewentualnie na tyl jak po nacisnieciu stopu beda walily ostro po oczach... z przodem bym nie ryzykowal... Jeszcze jedna wazna informavja.. ledy slabo rozpraszaja swiatlo co jest bardzo duzym minusem w przypadku przedniej lampy... nie wspomne o ttm ze przednie szklo nie jest gladkie tylko ma zalamania po to zeby zwykla zarowka swiecila tam gdzie powinna... Takze stanowcze NIE dla led z przodu... chyba ze dodatkowe jako do jazdy dziennej. W sumie taz NIE bo chce aby mnie dobrze widzieli...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:34, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
No i dotarliśmy do sedna, osobiście nie jestem zwolennikiem ledów, wiem co to jest, z czym to się je, jakie są rodzaje diód świecących etc jako elektromechanik w hucie, bo przenajróżniejsze źródła światła na codzień przerabiamy. Mam mieszane uczucia, pewny nie jestem, bo nie stosowałem, aczkolwiek wiem, że jest kilka rodzajów różnie zmontowanych a'la h4 na diodach. Nie koniecznie led, choć w większości bo cree potrzebują swojego prądu niczym żarnikowe i przedewszystkim chłodzenia. Najprzypuszczalniej na teraz zostanę przy swojej zwykłej H4 ale zacznę się rozglądać. Jest masa zestawów h4 które symulują żarówkę h4 poprzez soczewki na diodach led, ilości pod różnym kątem etc. Rozproszenie światła to jedno, a to jak wiele i pod jak różnymi kątami są umieszczone to drugie, bo bardzo wiele działa w takiej lampie odbłyśnik. Nie jestem entuzjastą, ani tymbardziej fanatykiem, ale warto się zainteresować jeśli różnica jest około 30W na żarówce... I nie, nie nie nie, nie mówię, że kupię i nie mówię, że znajdę. I tak, tak tak tak, trzeba być widocznym, a światła, dobrze ustawione to podstawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:56, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Rashrod jeszcze jedna sprawa... 55W obciaza stator, wieksze zuzycie energii powoduje wieksze zapotrzebowanie... wszystko sie przegrzewa... Takze w moim przypadku, jak kupilem motocykl stojan byl spalony - ciekawe dlaczego... odp zarowka ktora zmuszala alternator to max ladowania... plus stary olej spowodowal przegrzanie cewki, nastepnie zwarcie i zweglenie wszystkiego... takze Rashrod wymien ta zarowke jak najszybciej zanim bedzie za pozno.. Teraz niszczysz instalavje i akumulator bo nie jest on prawidlowo ladowany.
Pewnie ktos napisze ze 55W lepiej swieci niz 35W co jest prawda, ale pod warunkiem ze akumulator da mu prad ok 13-14V... A ze przy naszym ladowaniu zarowka 55W nie dostanie pelnej dawki pradu bedzie swiecic gorzej niz 35W ktora dostanie tyle ile przysluguje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:04, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Doskonale wiem co to znaczy grzanie. Mam jakby to powiedzieć pod sobą maszyny typu 6MW, tak, 6 mega watów, i wiem jak to potrafi się przy "zwykłym" rozruchu zagrzać w moment. Wiem o czym mówisz, ale dobrze, że poruszyłeś temat, bo może ktoś inny nie być świadomy.
A gdyby ktoś nie był, to mogę szukać zdjęcia "szyn prądowych" czyli profili 300x30x(n)mm które zbyt duże obciążenie (prąd) potrafią stopić tak, że taki profil (płaskownik) się topi i kapie z niego metal. Dobry przykład a u mnie w pracy "tylko awaria".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:50, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
A wiec nie wypada nic wiecej dodac poza kawalem-zagadka..
Dlaczego kobiete nie kopnie prad?
Bo ma przerwe w obwodzie
A dlaczego elektryka moze kopnac prad?
Bo ma uziemiacz za krotki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:19, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
To jest kolejarski dowcip! : D
"Kolejorzy" też znam, i oni tak z uziemieniem trakcji żartowali.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pon 21:21, 07 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:05, 08 Gru 2015 Temat postu: Re: ladowanie - dobra wiadomosc |
|
|
Pappa2 napisał: | zwykla zarowka h4 12v 55 W.. mysle sobie zerkne na tyl.. ale ze nie mialem czasu darowalem sobie rozebrania tylu... Z ciekawosci zerklem do instrukcji a tam informacja przednia lampa 35W!!!!!!! |
Pappa miałem dokładnie tak samo! Też jakiś ciul wsadził samochodową H4. Na samym początku nie zwróciłem na to uwagi, pojechałem w którą trasę... i moto zgasł. Aku wyładowane, więc miałem zafundowany 5-cio kilometrowy spacer
Zanim wymieniłem żarówkę oczywiście dochodzenie ocb: też miałem ładowanie 11.8 V, po wymianie żarówki na 35W (dostępna na stacji benzynowej) przy 3,5k rpm i na światłach mam ok. 13 V.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:45, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Jak sie wyrobie to dzis kupie zarowke i sprawdze ladowanie... wynik pomiaru napisze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:56, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
A moze ja mam dobra zarowke... wiem, ze h4 ale w reku jej nie mialem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:01, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Jak wyciaglem zarowke i sprawdzilem co to jest, to ja potem zamontowalem spowrotem... nieswiadomy bylem ze jest zla... ale jak sie pozniej przyjrzalem lampie to przez nia widac opis zarowki, takze nie musisz odkrecac 2 srubek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:07, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Moze tez bede widzial. Jak wroce z pracy to sobie popatrze tu i tam. I to ladowanie sprawdze tez.
EDIT 17:15
14,42 na jalowym bez swiatel, na swiatlach... Tak tak, mam zla zarowke h4 55/60
Dzieki Pappa2, za chwile ugotowalbym stojan ladowania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Wto 17:13, 08 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|