Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:54, 09 Lip 2016 Temat postu: Jajkowata zębatka |
|
|
Ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje? https://www.youtube.com/watch?v=CIurQIJ0OKk
Czasami strzele ze sprzegla ale to raczej lancuch powinien sie rozciagac niz zebatka I jak ustawiacie kolo po naciaganiu lancucha zeby bylo prosto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:15, 09 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Takie zdeformowanie zębatki świadczy o materiale z którego ją wykonano.
Co do ustawienia osi koła to można się za niewielkie pieniążki zaopatrzyć w przyrząd do ustawiania osiowości. Na pewno nie radzę ustawiać koła na znaczki zamieszczone na wahaczu. Te kreski są to tylko znaki orientacyjne w jakim stopniu mamy wyciągnięty łańcuch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:32, 09 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Ja wlasnie mam na znaczki ustawione
Moze lepiej zamiast na znaczki ustawic kolo mierzac suwmiarka odleglosc szpilki od konca wahacza?
Jak ty bys Adam to ogarnol bez przyrzadu...
Jabbinsky, jakiej firmy byla ta zebatka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:00, 10 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
A jaką masz gwarancję że długość wahacza z każdej strony jest idealna ?
Wyznacznikiem osiowości jest prowadzenie łańcucha. Jeśli nie masz przyrządu to zdemontuj osłonę łańcucha i zrób to na tzw oko. Obserwuj napęd od tyłu, a dokładniej to jak łańcuch schodzi z tylnej zębatki. Jeśli koło ucieka w jakąś stronę to na zejściu łańcucha z zębów będzie on zakręcał. Ustawiaj napinacze w taki sposób aby łańcuch i zębatka stanowiły idealną linię prostą. Tak działa przyrząd mechaniczny i optyczny. Po prostu pokazuje czy łańcuch idzie prosto. Co za tym idzie to i koło toczy się po linii prostej i nie drze bokiem co przekłada się na komfort jazdy i nie niszczy opony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:31, 10 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
dzieki za opis.. po urlopie sprawdze i napisze czy w moim przypadku byla roznia miedzy kreskami a prowadzeniem lancucha...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:40, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No brzmi mądrze to co piszecie chłopaki. Dla pewności jeszcze sprawdzę czy zebatka była dobrze zamontowana, i tak już kończy mi się naciąg łańcucha więc niedługo wymiana, byle dotrwac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:22, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdz seger. Czy w ogole masz i czy dobrze sa przykrecone bolce zabieraka. Coś o tym wiem bo wracałem na trytytkach z olkusza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:34, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Seger jest, wiem bo sam zębatke montowalem a z tymi bolcami mam coś mocno pokrecone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:33, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Zabierak jest bardzo istotnym elementem przeniesienia napędu. Jeśli jest rozwalony to zębatka będzie latała jak żyd po pustym sklepie i się uszkodzi. Może dojść do takiego uszkodzenia jak pokazałeś. Inna sprawa to działa ona jako tłumik dla przeniesienia napędu z silnika na koło. Jeśli jest uszkodzona to mogą być stuki podczas zmiany biegów lub będą odczuwalne wibracje pod tyłkiem jak by silnik wibrował lub koło było niewyważone. Tak czy inaczej często pomijany temat w przeniesieniu napędu. Wymienia się łańcuch i zębatki gdzie wszystko wykonane jest z metalu, a powinno się też zerknąć i ewentualnie wymienić elementy gumowe zabieraka. Można go łatwo skontrolować. Wystarczy podnieść moto tak aby tylne koło było swobodne i poruszać nim zgodnie z kierunkiem obrotu i odwrotnie. Takie szybkie wahnięcia. Jeśli zabierak jest wybity to poczujecie pod ręką luz. Teraz to już tylko zdemontować koło i dobrać się do niego w celu sprawdzenia w jakim stopniu jest uszkodzony. Jeśli luz jest minimalny to nie ma powodu do paniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 2:59, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
A oto przyczyna problemu
https://youtu.be/5kPXpMVpBPI
https://youtu.be/1J83-PEINQw
I parę fotek:
Tak wygląda guma zabieraka, ma za zadanie tłumic szarpniecia łańcucha przez co ograniczyć zużycie zębatki i rozciąganie łańcucha. Nie ma się co dziwić że po jednym sezonie mam łańcuch do wymiany
Inne ujęcie
Oraz centrum operacyjne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:17, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
A gdzie ona sie znajduje w moto ?? Cos mi sie wydaje ze u mnie tez nie jest w najlepszym stanie jezeli oczywiscie VC/VS posiada cos takiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:05, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Na zebatce masz śruby i te śruby trzymają się na szpilkach które siedzą w metalowo-gumowych tulejach, przynajmniej tak jest w VL nie jestem pewien jak u Ciebie będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:09, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
A masz pomysł jak je wydłubać i co wsadzić w zamian? Są jakieś zamienniki czy z koreły trzeba zamawiać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:04, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Zadzwon do Marcina moze cos ma. Z tego co widze to powinno pasowac z VC/VS, ostatnio wymienialem zebatke to wszystko wyglada identycznie kwestia wymiarow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:02, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Zależy co wydlubac. Samą metalowa tulejke wyciagniesz magnesem takim na teleskopie, gumę albo podwazasz przy krawędzi śrubokrętem płaskim albo od środka zapierasz o ścianę tej gumy i wyciagasz. Jak nie dasz rady śrubokrętem to suwmiarka z drugiej strony ma takie szczypce które się rozsuwaja, ja suwmiarka właśnie wyjąłem
Edit: ale chłopaki nie popadajcie w panikę, luz pionowy może być nawet 2mm i jest to zgodne z pomysłem naszych żółtych braci (2mm pionowo i 2mm poziomo)
Edit 2Narazie wsadzilem te metalowe tuleje w wąż z gumy miękkiej zbrojonej i pasowało prawie idealnie więc wspomoglem się taśmą teflonowa, dzisiaj do pracy i spowrotem dojechałem i chodzi super ale wiem że ta guma jest za miękka więc rozglądam się za tymi tulejami (z wsk nie pasują chociaż wyglądają identycznie) i tą bolco-srubą którą mam urwana
Edit 3 kwa sorry chłopaki ale jestem zmęczony i pomysły mi na raty przychodzą. Foveon mój tata dorabial te tulejki z gumy takiej jak masz w mlotku gumowym albo nawet trochę twardszej. U wulkanizatora poszukaj, w tej gumie na spokojnie możesz wiercic a jak wywiercisz to w środek jakiś pręt, na wiertarke, pilnik i jechane aż spasuje. U mnie to 3 sezony przeżyło, raz mi łańcuch spadł, dużo razy palilem kapcia, jazda w terenie. Przy spokojnej jeździe pewnie wytrzymałość będzie jak oryginał. Sprawdź czy ten bolec w metalowej tulei nie ma za dużego luzu, powinno być na oko 0,05mm a i ta guma musi siedzieć idealnie równo z piastą koła, inaczej będziesz miał luz na zebatce (metalowa tuleja też)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jabbinsky dnia Czw 21:14, 21 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandgrey/images/spacer.gif) |
|