Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:34, 28 Cze 2016 Temat postu: Inny wymiar opon niż nominalny |
|
|
Żeby nie spamować roadwinowi2012 w jego temacie dotyczącym części zamiennych zakładam nowy, nie poruszany przez nas jeszcze na forum temat nienominalnych gum do naszych Daelimów.
Jak wiecie od kilku dni szukam opony w rozmiarze 140/60-17. Produkt w Polsce jest praktycznie nieosiągalny. Rozmawiałem ze sprzedawcami (np. z oponeo.pl) gdzie powiedzieli mi, że zwykle tego nie polecają, ale jedynym rozwiązaniem dla mnie byłaby zmiana na opony w innym standardowym rozmiarze. Jakie są wasze przemyślenia na ten temat?
Chciałbym oczywiście poruszyć kwestię bezpieczeństwa, komfortu jazdy, wyglądu, zużycia paliwa itp.
Laczek 150/60-17 dostępny jest od ręki, a taka oponka wygląda już całkiem ładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:53, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja mam o 10mm szersza i o 10% nizsza. Nie wiem jak jest na oryginale ale poki nie zamykam winkla raczej jest pewnie. Dodam tylko, ze przod mam orygibal. Pewno jakby przednia tez byla szersza i nizsza by sie to wyrownalo. Szersza opona to lepsze hamowanie, wieksze zuzycie paliwa i tylna szersza to lepsze przyspieszenie. Za to predkosc max spada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ikas
Member
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:58, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
ja tak jak pisałem, mam 140/70, moto po założeniu zaczęło się trochę inaczej zachowywać w zakrętach (ciężko mi powiedzieć, lepiej czy gorzej, kwestia przyzwyczajenia), chociaż różnica niekoniecznie musiała być spowodowana innym profilem, a np chociażby tym że stara była strasznie spłaszczona
dorzucę jeszcze żebyś nawet nie myślał o kupowaniu mniejszej opony, kolega chciał założyć 140/70, zamiast fabrycznej 150/70, u wulkanizatora się okazało że nie chciała się w ogóle na feldze trzymać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:01, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
W motocyklach sportowych poruszających się szybko z racji ich przeznaczenia wartości opon są bardzo dokładnie dobierane aby jak najlepiej motocykl tzymał się właśnie głównie w zakrętach. W motocyklach klasy Daelim takie ekstremalne zjawiska nie występują. Ważne. Jeśli założysz oponę o szerokości 150 zamiast 140 i o tej samej wysokości to nie oznacza że obie będą takie same wysokie. Opona 150/70 będzie wyższa o jakiś 1-1,5 cm. Jeśli chcesz uzyskać tę samą wysokość to musisz założyć oponę 150/60, wtedy wysokość 140/70 i 150/60 będzie taka sama.
Jeśli nawet założysz te 150/70 to i tak nie odczujesz wielkiej różnicy. Minimalnie spadną obroty przy np 100 km/h. Poprawi się przyczepność w zakręcie. Spadek przyśpieszenia też nie będzie jakoś specjalnie odczuwalny. Dobrze jak byś też odpowiednio zmienił oponkę z przodu, wtedy już będzie o wiele lepiej. Jeśli ktoś lubi latać nisko to profil opony, ciśnienie w ogumieniu i napięcie łańcucha mają tu decydujący wpływ. Pomijam umiejętności kierującego bo to chyba wiadomo.
Ja do Daelima mojej żonki też będę montował szersze gumy. Na tyle zmiana ze 110/90 na 130/80 opona z HD tu pasuje. Z przodu też tę rowerową oponę wywalam mimo że nowa i zakładam o 10 szerszą. Moto zyska na wyglądzie, nic nie straci na paliwie a jedynie zyska na trakcji. Zwłaszcza w tych miejscach gdzie robotnicy drogowi porobili wzdłużne wstawki. Po prostu zmniejszy się efekt pływania motorka.
Podsumowując. Śmiało możesz zmieniać profil w tym moto bez konsekwencji dla bezpieczeństwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:37, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
O, dzięki za info
Na vmax zupełnie mi nie zależy, jakby pojawiło się lepsze odejście i hamulce to byłoby fajnie, ale chyba najbardziej ucieszyła mnie informacja o tym zmniejszeniu zjawiska pływania. Dosyć często zdarza mi się to na drogach po których jeżdżę.
Jeśli dobrze zrozumiałem to jeśli zamieniłbym:
- przód z 110/70-17 na 120/70-17
- tył z 140/60-17 na 150/60-17
To motocykl powinien podnieść się o ok. 1cm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:51, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:58, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
temat o oponach wiec napisze co dzisiaj zrobilem... jestem teraz w pracy... w sumie to w wc.. ale nie o tym
wzielem pistolet i ide sprawdzic cisnienie... przod/tyl powinien byc 2bar (wg instrukcji).. zapinam przod ok 1.5 bara.. robie psik psik i mam 2 bary... pora na tyl.. zapinam a tam 0,5 bara!!!!!! a opona wcale sie nie ugniatala czy stala na kapciu... robie psik psik do 2 barow a przy rantach (z boku opony) widze ze zaczyna widac starosc - male pekniecia....opona 2010r... spuscilem powietrza do 1.5 bara zeby nie bylo to wyzylowane..
takze tez czekaja mnie zmiany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:42, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ogólnie w oponach dla przypomnienia xxx/xx/*XX
xxx - szerokość opony w milimetrach
xx - PROPORCJA wysokości do szerokości (można przyjąć procent z)
* - r radialna d diagonalna (chyba nie stosowana w motocyklach chyba ze cross/motorower)
XX - rozmiar
potem jeszcze podstawowe info TT tube type (dętka) TL tube less (bezdętkowa)
Nośność i prędkość sobię daruję bo nie trafimy w Daelimowskich rozmiarach opon o za niskiej prędkości czy nośności.
Przykładowo moja z tyłu to 120/70/R16 TL
czyli szerokość 120mm wysokość 84mm (70% ze 120) radialna 16 cali bezdętkowa
Powinna być 110/80/R16TL
czyli szerokość 110mm wysokość 88mm (80% ze 110) radialna 16 cali bezdętkowa
I na tych przykładach już wiecie wszystko czego mogliście nie wiedzieć.
Cytując Marcina:
(...)Jeśli dobrze zrozumiałem to jeśli zamieniłbym:
- przód z 110/70-17 na 120/70-17
- tył z 140/60-17 na 150/60-17
To motocykl powinien podnieść się o ok. 1cm?
Wychodzi na to że 110mm/77mm na 120mm/84mm zmiana wysokości 7mm
Wychodzi na to że 140mm/84mm na 150mm/90mm zmiana wysokości 6mm
Czyli jeśli przyjmujesz około na pół centa, to tak, około centymetr +/-5mm 7 i 6 są w zakresie.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:42, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod, aleś rozpisał temat. Ja tu się głowię jak na chłopski rozum, a Ty z grubej berty poleciałeś wzorami
Tylko czy przypadkiem nie powinieneś mieć fabrycznie 110/90 R 16 ?
Z moich informacji tak przynajmniej wynika.
Dodam jeszcze że jak ktoś jeździ turystycznie np czopkiem to im wyższa opona tym komfort jazdy wyższy. Niskie profile bardziej do motocykli sportowych na winkle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:47, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
AdamM71 napisał: | Rushrod, aleś rozpisał temat. Ja tu się głowię jak na chłopski rozum, a Ty z grubej berty poleciałeś wzorami
Tylko czy przypadkiem nie powinieneś mieć fabrycznie 110/90 R 16 ?
Z moich informacji tak przynajmniej wynika.
Dodam jeszcze że jak ktoś jeździ turystycznie np czopkiem to im wyższa opona tym komfort jazdy wyższy. Niskie profile bardziej do motocykli sportowych na winkle. |
Tak, powinienem mieć 110/90r16
Ale z taką kupiłem, ładnie się grzeje, w miarę dobrze trzyma przy odkręcaniu na rondzie czy skrzyżowaniu więc jeszcze nie zmieniam.
I tak, zgadzam się, że im wyższa tym lepiej tłumi. Aczkolwiek ja i tak na komfort nie mogę narzekać, miększy ten moto niż VT czy VL. Zawieszenie najbardziej zmiękczone miałem do połowy a zazwyczaj w twardszym jeżdżę.
Nie wiem czy np 120/90 by mi się zmieściła, jeśli tylko by dało radę to wcisnąć żeby w dwie osoby na dziurach nie obcierała, to rozważyłbym to. Co prawda nie wiem jak jest na 110tce ale raczej 120 mnie nie zaskakuje, podesty na tym porysowałem więc na trakcję nie mogę narzekać. Jakoś się do tej szerokości już przyzwyczaiłem...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:53, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ale fajnie to wytłumaczył
Dziś byłem w sklepie motocyklowym, gdzie na zapleczu mają warsztat i graciarnie. Z właścicielem przejrzałem ok. 50 opon, które na oko powinny mieć mój rozmiar. Żadna się nie wstrzeliła. W sklepie przy kompie chłopak też próbował swoich sił i nic nie znalazł (poza CST od Rometa).
W efekcie na jutro mają mi przygotować ofertę zakupu oponki 150/60-17. Markową do 350 zł nie starszą niż 4 lata. Ponoć na felgę od Roadwina spokojnie wejdzie. A jak będą jakieś problemy to facet nie będzie robił problemów - opona z jego sklepu zakładana w jego warsztacie. Póki co temat z Koreą odpuszczam
PS. W sklepie stała Honda Valkyrie. Jej, jakie to wielkie... ;D Zaraz obok stał KTM Duke 125, wyglądał przy niej jak zabawka dla dzieci
PPS. Pappa, właśnie mam podobne pęknięcie (0,5 mm) ale już na tyle duże, że widać płótno. Opona z 2011... ehh, jednak mankamenty do Azji jakieś są. Póki co śmigam dalej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 20:56, 28 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:39, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Opona samochodowa nadaje się do eksploatacji przez 10 lat, motocyklowa max 6. Jest to czas łączny, a nie tylko składowania. Jeśli kupicie oponę 5-cio letnią to czas jej użytkowania to tylko rok. Warto to brać pod uwagę podczas zakupu używanej lub długo leżącej oponki w atrakcyjnej cenie.
Ważne i to bardzo jest utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w oponach. Powinno się je kontrolować maskymalnie co 2 tygodnie.
Czyli jak masz oponkę z 2011 roku to nie dziw się że już powoli pokazuje płótna. Jej czas się kończy. To całkowicie normalne zjawisko. Powodem takiej różnicy opon samochodowych i motocyklowych jest skład mieszanki gum z których zostały wykonane. Od lad 90 do teraz opony pod względem konstrukcji i składu zmieniły się nie do poznania. Kiedyś stawiano na uniwersalność i żywotność co pogarszało ich trakcję i bezpieczeństwo motocyklisty. Teraz jest odwrotnie i jeszcze dochodzi czynnik komercyjny.
Czyli nic nowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:56, 01 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Oponka zamówiona na poniedziałek. Wybrałem Michelin Pilot Street w rozmiarze 150/60-17 (ma być ponoć nie starsza niż 2015). Wyszło drogo. W ch... drogo. No cóż.
Tak z ciekawości, jak to jest z wymianą felg w motocyklu? Raczej nie spodziewam się zasady: find, plug & enjoy tak, jak to jest z felgami samochodowymi, a przyznam szczerze, że chętnie podmieniłbym felgi z VJ na coś ładniejszego. Tylko póki co to nie wiem nawet jakiego rozmiaru miałbym szukać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pią 12:56, 01 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:19, 01 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Na razie nie kombinował bym z wymianą felg bo to łączy się z wymianą całego zestawu napędowego, a chciałbym zauważyć że masz moto wystawione na razie do sprzedania Szkoda hajsu. Przynajmniej na razie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:21, 01 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
W ogole z felgami moze byc roznie jesli chodzi o motocykl. Jeszcze mysl o hamulcach.
Adam dobrze prawi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:26, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Minus 425 zł w portfelu. 150/60-17 wejszło, nie wygląda to źle. Po 20 km spokojnej jazdy... hmm nie odczułem różnicy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 16:37, 05 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:54, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Co Ci źle wygląda ? W końcu od tylca będzie wyglądał jak motocykl, a nie popierdółka .
Mnie się podoba. Co do odczówalnych różnic to pisałem Ci że nie będzie nic czuć. Za mała ingerencja.
Wygląda dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:34, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Poczujesz za 500km jak wreszcie się ułoży i cały szajs z wierzchu zejdzie a wyjdzie dobra do jazdy guma. Narazie sobie delikatnie pykaj, żeby ci nie uciekła...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:36, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie po dotarciu dodam szerszą opinię.
Adamo, napisałem, że "NIE wygląda to źle"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:38, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Jaka najszersza opona wejdzie do VS na tyl ?? tak by byc spokojnym ze na 100% nie bedzie obcierac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nokan
Prospect
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:39, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Marcin mu tego typu oponki trzeba rozgrzać do min80stopni wtedy zaczyna łapać i kleić do asfaltu.będzie ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:14, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
piekna
teraz zauwazylem kolejna roznice w blizniaku..na tylnim blotniku masz czerwony oblask, a ja nie mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:23, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Kundellesny napisał: | Jaka najszersza opona wejdzie do VS na tyl ?? tak by byc spokojnym ze na 100% nie bedzie obcierac. |
Najprzypuszczalniej 130 ale nie wiem czy już nie będzie ciorać o centralną.
Ja mam 120 i jak kolo bylo zle ustawione to się zdarzyło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:55, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Źle przeczytałem Seequs. Zajebiście. Tu Nokan poruszył ważny temat. Dokładnie, taka opona musi być rozgrzana aby dobrze się trzymała asfaltu. Oprócz tego opona musi się pozbyć wierzchniej warstwy odlewniczej. Ta zewnętrzna warstwa jest śliska. Często widuje się motocyklistę jak wężykuje po drodze. To właśnie po to by zwiększyć tarcie i zagrzać wstępnie gumy.
Leśny, też sprawdzałem ten temat do daelima Violi. Myślałem o 130 i po dokładnych pomiarach okazuje się że może być mały problem. Wynika z tego że 120 będzie dobrym wyborem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bakus
Support
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KNS
|
Wysłany: Śro 15:43, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Ja mam przy swoim Daelimie:
przód: 120/70
tył: 160/60
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:07, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Bakus napisał: | Ja mam przy swoim Daelimie:
przód: 120/70
tył: 160/60 |
Ło panie, 120/70 to ja mam w swoim z tyłu...
Taki tłuścioch ci wyszedł. Ile to pali na 100 przy normalnej jeździe, czyli:
zmiana świateł, zostawienie ludzi
gaz, hampel, gaz hampel czyli nieekonomicznej jedzie motocyklisty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bakus
Support
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KNS
|
Wysłany: Śro 18:12, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No około 3,5-4 przy ostrej jeździe
No ale trzyma się jak zły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:35, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Bakus, że też nie zauważyłem w zdjęciach u Ciebie, że masz inne opony. Gdybyś wcześniej napisał, że masz tył 160 to w ogóle bym się nie zastanawiał, czy 150ka mi wejdzie Też zastanawiam się nad 120ką na przód Tylko kasa... .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bakus
Support
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KNS
|
Wysłany: Śro 18:54, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Sory ale długo jakoś nie czytałem forum na ale wróciłem.
Przy wyższych prędkościach już jest czuć opory toczenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:59, 07 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie, ja to bym najchetniej wytluscil nie opony a silnik w mojej vj'tce. Co do trzymania w zakrecie to powiem tyle, ze brat kupil cbr 125 na smiesznych waskich oponach (oryginalnych). tam tyl to chyba 100 albo 110... i wiecie co? mimo ze to taka popierdowka mala to zajefajnie sie ja wchodzi w zakrety i przyczepnosci nie brakuje..
Prawda jest taka ze te nasze kosiarki i tak maja konkretnego kapcia... Starsze rocznikowo scigacze czesto na wezszych oponach zasuwaja i jest dobrze.. takze dla efektu wizualnego mozna sie pobawic. A dla uzyskania lepszej przyczepnosci nie ma wedlug mnie sensu, bo i tak na 100% nie wykorzystujemy tego co mamy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:29, 07 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Bakus, podciągnij ciśnienie na 2,6 - 2,8 na tyle i minimum 2,6 na przodzie. Będzie oki i opory spadną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:07, 08 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Pappa, szersze oponki to będzie dla Ciebie konieczność, tu nie chodzi o lans, ani przyczepność. Po prostu nasz rozmiar nie jest produkowany przez żadną znaną firmę w Europie. "Lans" i przyczepność to są efekty uboczne ;D
Adamo, no własnie, jak to jest z ciśnieniem? Na tym standardowym rozmiarze miałem na tył 2,0 lub 2,2 bara (z pasażerem). W większej oponie zwiększyć te wartości?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bakus
Support
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KNS
|
Wysłany: Pią 18:50, 08 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
ok dzięki Adam. Teraz mam tak samo jak seeques
Na weekendzie wybróbuje czy to dużo da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:01, 08 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Seequs, na oponie masz zapis odnośnie podstawowego ciśnienia w oponie. Trzymaj się tego. Ciśnienie należy kontrolować max co 2 tygodnie. Prawidłowe pozwoli oponie odpowiednio układać się na prostej jak i w czasie jazdy na zakrętach. Do jazdy po winklach stosuje się jeszcze dodatkowo luźniejsze napięcie łańcucha, aby tylny wahacz mógł pracować bez oporów związanych z napinaniem się łańcucha. U mnie np napięcie łańcucha to 1 cal. Z racji tego że lubię czasem położyć maszynę trochę niżej to napięcie mam ustawione na 2 cale. Nie wpływa to na jego żywotność jakoś drastycznie. Takich myków jest sporo. Jak chcecie latać nisko to należało by też obniżyć ciśnienie, ale to akurat szybciej wykańcza opony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:24, 08 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Dobre to ??
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy lepiej 100wka wiecej na Michelina lub Dunlopa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kundellesny dnia Pią 19:26, 08 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:12, 08 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Do twojego ? Może być, bo dobra też na mokrym, ale jak by trochu za niska.
Szukaj takiej minimum 120/80
Warunek to musi byś odpowiednio dotarta
Nowa opona zawsze jest śliska i należy o tym pamiętać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AdamM71 dnia Pią 20:13, 08 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:44, 08 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
A marka opony bo nie znam :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:57, 08 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę Cię bardzo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:35, 08 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No wlasnie.. nowa opona jest sliska.. to jak ja dotrzec po bokach? stopniowo co raz bardziej sie wychylac? bo tylko to mi do glowy przychodzi...
w sumie jeszcze papier scierny przychodzi mi do glowy ale wiadomo ze pomysl zly..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:49, 08 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Dokładnie Pappa, spokojni ją wyjeździć. Można np przez wężykowanie. Chodzi o to żeby pozbyć się tej pierwszej warstwy odlewniczej. I pamiętajcie żeby nie stosować na oponach jakiś dziwnych preparatów ochronnych. Opona ma być czysta, wolna od czegokolwiek co może się przyczynić do uślizgu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:42, 09 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Pappa ale to nie jest tak, że jakbyś najechał na lód Wiem, że jeżdżę spokojnie, ale mam już ponad 100 km na nowej oponie za mną i ani razu nie poczułem nawet minimalnego zerwania przyczepności. I chyba raczej już nie poczuję. Może nasze maszynki mają za małą moc, żeby coś mogło się stać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 10:42, 09 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:29, 09 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Seequs a na mokrym ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:28, 09 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Seequs, 100 km to za mało. Obserwuj jak się ściera opona. Na fotkach z Nysy jest jedno jak odjeżdżam. Zobacz sobie na moją tylną oponę. Tam ładnie widać jak daleko jest wytarta. Gdybym taki manewr wykonał na nowej oponie to miał bym 100 % glebę.
Jeszcze raz napiszę. Oponę należy spokojnie docierać na całym zakresie bieżnika. Jeśli nie potrafi ktoś się przełamać żeby zejść nisko bo się boi to proponuję wężykowanie. Manewr powtarzajcie za każdym razem schodząc głębiej i głębiej. Kiedy już przełamiecie opory psychiki, a wasza oponka ładnie się wyszorstkuje można to robić przy wyższych prędkościach. Jest to prosty trening na to by w zakrętach nie bać się przechyłu motocykla. Na oponie nie wyszorstkowanej podczas głębokiego zakrętu, a nie daj jeszcze na wilgotnym asfalcie nic wam ie pomoże. Praw fizyki nie oszukacie. Ścierajcie opony panowie, one do tego są.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|