Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:07, 30 Maj 2016 Temat postu: Ilość oleju w przekładni |
|
|
Panowie mam pytanie , nie mogę odnaleźć na forum w jakiej ilości i jaki oleje należy wlać do silnika jak również do przekładni ? Dziękuję z góry za odpowiedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:11, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Do jakiej przekladni? Do silnika, skrzyni, sprzegla jest jeden olej. Wlewasz 0,8 litra, na rownym, czekasz chwile i sprawdzasz miarka. Jak za malo to dolewasz po 50ml az bedzie dobrze.
Olej o parametrach 10w40 z oznaczeniem moto / 4t
Marki juz sie pojawily polecane przez nas w temacie oleju.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pon 14:13, 30 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:24, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
To widocznie zależy od moto w vj 1l z wymianą filtra oleju 1,1l ja leje 5W50 i jeździ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:36, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Może opisze to co mnie spotkało. Po raz kolejny utraciłem iskrę , zacząłem sprawdzać całą instalacje elektryczną, najpierw wymieniłem cewkę wraz z przewodem i fajką moduł miałem nowy więc pominąłem sprawdziłem drogę przewodów od akumulatora do stacyjki potem przeszedłem do iskrownika - odkręcam dekiel a tam wylewa mi się olej jakieś 0,6 l trochę się zdziwiłem poczytałem forum i mi pasuje ze to jest przekładnia i tam przy silnikach 125 cm3 wchodzi 120ml oleju przekładniowego ale czy w Daelimach też - bo ja wylałem tam dużo więcej. Tak nawiasem mówiąc brak iskry to wina wysuniętej złączki przy module. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:49, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Toż to zwykły olej który wlewasz przez tą dziurwę z prawej strony z bagnetem.
W tym silniku jest jeden olej i wszystko w nim się tapla.
Do całości 1 litr z chłodnicą oleju ciut więcej.
Albo dolej i sprawdzaj bagnetem albo spuść korkiem z lewej strony klucz 24 i wlej litr.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Pon 15:50, 30 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:54, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tam wole 5 razy dolewac niz raz przelac i rozje chać uszczelnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:59, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli zafundowałem sobie wymianę oleju. Wiedziałem że najpierw trzeba wejść na forum a później działać. Niestety zrobiłem inaczej muszę teraz wymienić olej bo wlałem przez korek rewizyjny 120 ml oleju przekładniowego.
Dziękuję za szybką odpowiedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:21, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Coś panowie jest nie tak. Mimo że wylałem 0,6 l oleju a wlałem 120 ml to stan na bagnecie mam taki jaki był przed wylaniem , czyli to nie ten sam olej. poza ty olej na bagnecie jest czysty a ten który się wylał był prawie czarny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:05, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jak nie wierzysz to zakręć silnikiem żeby się wymieszało i módl się aby się nie zatarł albo cuś.
W silniku jest jeden i ten sam olej drógi inny jest najbliżej w amortyzatorach. Tyle. Motór ma być na centralnej nóżce 120 cm oleju na bagnecie to nic i nie zobaczysz tej dolewki.
A ubytek z lewej strony nie zdążył przejść na prawą wszystkimi kanałami i pompą olejową.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Pon 17:07, 30 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej
Support
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:39, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za informację w takim razie wylewam cały olej i wymieniam na nowy 10w40 4T. Dziękuję panowie za uratowanie silnika. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:39, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Olej jest jeden... smaruje on wszystko w silniku, od tloka, przez sprzeglo, po cewki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|