Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mate-usz
Hangaround
Dołączył: 17 Sty 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:23, 05 Mar 2023 Temat postu: gaźnik PZ30 - Jak rozróżnić dysze |
|
|
Witam wszystkich
Właśnie jestem w trakcie przywracania do sprawności VC125 i przy okazji wymieniłem gaźnik na PZ30.
Motocykl nie chce samodzielnie odpalać, po zalaniu paliwa w cylinder dopala, jednak jak chwilę postoi zgaszony to problem znowu się powtarza. Przy kręceniu świeca jest sucha. Po odpaleniu chodzi, ale niechętnie wchodzi na obroty.
Paliwo w komorze pływakowej jest, iskra jest, kompresja 10,5, więc aktualnie uczepiłem się dyszy głównej. Wykręciłem ją, ale nie mam pojęcia jak sprawdzić jaka jest założona.
Nie ma na niej żadnych oznaczeń i nie wiem co w niej zmierzyć żeby dowiedzieć się jaką mam założoną. Jest na to jakiś sposób, czy po prostu trzeba kupić docelową dyszę i wkręcić ją niezależnie od tego co teraz mam?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bishop
Support
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:01, 09 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
może warto skontrolować poziom paliwa w gaźniku, może jest za niski. U mnie po zamontowaniu PZ30 w VL125 pali bez problemu (jedyna zmiana porównując do oryginalnego gaźnika to ssanie nic nie daje a bardziej przeszkadza bo gaśnie wtedy). Dysza główna też jest bez oznaczeń i nie wiem jaka to. Może nie masz wyregulowanej śrubki od składu mieszanki wolnych obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mate-usz
Hangaround
Dołączył: 17 Sty 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:56, 12 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Poziom paliwa mam dobry - sprawdzałem podpinając przeźroczysty wężyk pod ten przelew pod gaźnikiem i luzując śrubkę - poziom był mniej więcej na górze komory pływakowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarcun
Prospect
Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:23, 12 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Ale że jak poziom sprawdziłeś bez rozbierania? I tak na marginesie czasem mwiększy gaźnik jest gorszy bo zwalnia prędkość mieszanki itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:58, 13 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Witaj
Kolego te gaźniki PZ30 czasami są problematyczne to jest chińska masowa i tania produkcja.
Są 2 proste rozwiązania, a mianowicie spróbuj przedmuchać cały gaźnik i sprawdzić drożność wszystkich kanałów i dyszek bo być może jest coś niedrożne.
A drugim sposobem jest przełożenie dysz do oryginalnego gaźnika. Nie wiem dlaczego zmieniałeś go.
Domniemam iż układ ssący jest szczelny i całe powietrze leci przez gaźnik. Jak będziesz miał ściągnięty filtr z gaźnika to psiknij tam sprayem do rozruchu. A najlepiej to jakbyś kamerką obserwował czy robi ci mgiełkę paliwa przy rozruchu.
Jest jeszcze jedna sprawa czy działa ci pompka przyśpieszacza w gaźniku ponieważ odkręcając kilka razy manetką do końca robisz dodatkowy zastrzyk paliwa.
Napisz jak to sprawdzisz.
Grzesiek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mate-usz
Hangaround
Dołączył: 17 Sty 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:17, 15 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Jarcun napisał: | Ale że jak poziom sprawdziłeś bez rozbierania? I tak na marginesie czasem mwiększy gaźnik jest gorszy bo zwalnia prędkość mieszanki itp |
Nie wiem czy to jest prawidłowe, ale znalazłem taki patent że u dołu gaźnika gdzie jest króciec i śrubka podpina się przeźroczysty wężyk, wywija do góry i luzuje śrubę. Paliwo wtedy powinno się przelać przez ten wężyk i ustawić na poziomie jaki jest w komorze pływakowej.
Grzesiek napisał: | Nie wiem dlaczego zmieniałeś go.
Domniemam iż układ ssący jest szczelny i całe powietrze leci przez gaźnik. |
Właśnie zmieniałem dlatego że jak kupiłem ten motor to ciężko zapalał i miał popękane gumki, więc uznałem że zamiast bawić się w czyszczenie i sztukowanie gumek to kupię cały drugi gaźnik.
Grzesiek napisał: | Jak będziesz miał ściągnięty filtr z gaźnika to psiknij tam sprayem do rozruchu. A najlepiej to jakbyś kamerką obserwował czy robi ci mgiełkę paliwa przy rozruchu.
Jest jeszcze jedna sprawa czy działa ci pompka przyśpieszacza w gaźniku ponieważ odkręcając kilka razy manetką do końca robisz dodatkowy zastrzyk paliwa. |
Dawałem mu paliwa pod świecę i zapalał. Co prawda się dławił jak mu się odkręciło manetkę, ale na jałowych pracował i to całkiem równo. Po tym jak chwilę postał i ostygł to znowu nie odpalał. Z tym sprawdzeniem mgiełki paliwa to dobry pomysł. Mam endoskop to jak będę miał wolniejszy czas to go poskładam i sprawdzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarcun
Prospect
Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:39, 18 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Trzeba rozebrać dół gaźnika i suwmiarką ustawiasz ( mierzysz) do danych producenta .
Chyba masz dane na jaką wysokość ma sięgać słup paliwa w prawidłowo wyregulowanym pływaku wtedy ta twoja metodą można kontrolowacz czy jest ok bez zmian.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarcun dnia Sob 7:44, 18 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:17, 19 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Z tym poziomem paliwa w komorze to masz Jarcun rację ale w takie regulacje można się bawić jak zacznie bez problemu zapalać. Ponieważ kolega wężykiem sprawdził iż paliwo jest w komorze i to na wysokim poziomie to silnik powiniem z tym paliwem odpalić. Jeżeli jest pływak do regulacji to dopiero na wysokich obrotach zacznie mu brakować paliwa i się dławić.
Najpierw niech silnik odpala koślawo ale odpala a potem regulacje i dopieszczanie.
A tak z innej beczki to rozumiem że zawory są przez ciebie skontrolowane i ustawione prawidłowo?
Luzy zaworowe oraz ustawienie rozrządu jest bardzo istotne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mate-usz
Hangaround
Dołączył: 17 Sty 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:59, 24 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Zawory ustawiałem, rozrząd też już patrzyłem na znakach i się zgadzało.
Wkręciłem do PZ30 dyszę z poprzedniego gaźnika (w przeciwieństwie do tego co było w PZ30 ta ma wybite oznaczenie 108).
I po złożeniu wszystkiego do kupy nadal nie odpalał. Postanowiłem zajrzeć do gaźnika czy cokolwiek się tam dzieje i się okazało że przepustnica od gazu, ta walcowata nie wskoczyła na prowadnicę i była cały czas w górze .
Po dogrzebaniu się do tego, kilkunastominutowej walce żeby to weszło prawidłowo i żeby uszczelka była na swoim miejscu w końcu się udało. Motocykl odpala, ssanie działa, ogólnie wszystko jest na dobrej drodze żeby motocykl wyjechał na drogę.
Wiedziony poprzednimi doświadczeniami sprawdzałem go jeszcze przez kilka dni z rzędu czy będzie na zimno odpalał bez problemów (odpala).
Teraz pozostało składanie, regulacja i ogólnie takie pierdoły rozruchowe.
Dzięki Panowie za burzę mózgów i po wielkim piwie dla Was.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mate-usz
Hangaround
Dołączył: 17 Sty 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:10, 05 Kwi 2024 Temat postu: |
|
|
Przyczyna została ustalona - padały już cewki na statorze. Motocykl pracował równo na obrotach jałowych, za to niechętnie wchodził w wyższe obroty, a pod obciążeniem (jazda) prychał i nie jechał prawie wcale. Zanówiłem nowe cewki z Korei od Pana Lee i jest dobrze.
Tylko teraz jakieś cykanie dochodzi z okolic silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|