Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Nie 19:20, 04 Gru 2016 Temat postu: Filtr powietrza Daelim Daystar 125 |
|
|
To znowu ja... Siema! Macie jakieś pomysły na filtr powietrza? Da się wsadzić coś innego niż dedykowany? Myślałem, żeby wcisnąć jakoś stożkowy kombinowaliście już z tym coś? Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:44, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, ja mam włożony filtr stożkowy. Wchodzi bez najmniejszego problemu. Problemem jest to, że trzeba wybebeszyć oryginalną puszę firmowego filtru, żeby robiła za atrapę. Z lewej strony wystarczy zostawić plastyk mocujący oryginalny filtr i chromowaną pokrywkę. Z prawej, trzeba pokombinować, bo po usunięciu puszki ten okrągły dekiel trzyma się ramy tylko na jednej śrubie. Ja dodatkowo wstawiłem kawałek płaskownika na którym opiera się druga z śrub mocujących, dzięki temu pokrywa nie lata w trakcie jazdy a całość wygląda niemal jak fabryczna. Bez tych chromów pod bakiem robiła się brzydka dziura i nie wyglądało to fajnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Wto 6:02, 06 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No wlasnie będę musiał cos pokombinowac bo nie będę co 4K kilometrów zamawiał specjalnie filtra z Korei. A dałbyś rade wrzucić jakaś fotkę jak to wyglada u ciebie? Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:46, 06 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tu masz na filmiku jak to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=42-ITohqFNA&feature=youtu.be
Ze zdjęciami będzie gorzej bo moto zakonserwowane pod pokrowcem w najciemniejszym i najbardziej zagraconym zakamarku garażu, w najbliższym czasie nie będę miał czasu by go stamtąd wyciągnąć i porozkręcać plastyki do zdjęć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Wto 15:57, 06 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Aaaa. W ten sposób. A silnik ci nie wariował? Czytałem na innych forach, że może wariować na innych filtrach silnik. Po za tym widzę, że masz gaźnik u mnie na wtrysku nie będzie problemu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:58, 07 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Silnik nie wariował w żaden sposób. Zmieniło się to, że gaźnik dostaje więcej powietrza. Dzięki temu mogłem włożyć większą dyszę. Zamiast standardowej 102 mam obecnie - o ile się nie mylę 110. Moto jest odczuwalnie mocniejsze, ma większe przyspieszenie i łatwiej rozpędza się na wyższych przełożeniach.
Jeśli chodzi o wtrysk to nie mam żadnych doświadczeń w tym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:40, 07 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Wtrysk sam się ułoży. On sobie oblicza ile ma powietrza więc jeśli będzie za duży opor na filtrze da mniej paliwa a jak za maly da wiecej i wiecej kopa. Sam sie ustawi, nie bój nic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Śro 19:06, 07 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Chyba jednak się skuszę, wedle tego co piszesz wraz z wymianą filtra silnik po prostu dostanie kopa? A jak wtedy z żywotnością silnika i spalaniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:20, 10 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
"Dostaje kopa" to określenie trochę na wyrost. To nie jest tak, że do tej pory był "muł" aż tu nagle zmiana filtra i masz "fruwającą jaskółeczkę". Zmiana jest odczuwalna ale nie jest to zwrot o 180st.
Ja ze zmiany jestem bardzo zadowolony, w moim odczuciu to dobry kierunek do dodania moto odrobiny wigoru. Spalanie wzrasta bo moto pobierze więcej paliwa, przypuszczam że żywotność silnika nieco spadnie. Ile? Nie mam pojęcia...
Spróbuj zrobić prosty eksperyment.
Wyjmij puszkę z firmowym filtrem powietrza, kup stożkowy filtr (mój mechanik poleca filtry gąbkowe), to koszt około 40zł. Załóż ten filtr i przejedź się kilka razy. Jeśli odczujesz zmianę, to prujesz firmową puszkę i dostosowujesz ją do filtra stożkowego. Jeśli nie, wracasz do firmowego i jesteś co najwyżej 40zł w plecy...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Sob 10:23, 10 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Nie 13:20, 11 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
A czy to normalne, że filtr śmierdzi paliwem? Co prawda w dalszym ciągu czekam na blachy i motorek nie jeździ nawet nie miałem jeszcze okazji się nim porządnie przejechać, ale żeby nie tracić czasu dzisiaj rozebrałem to wszystko ponieważ chciałem posprawdzać wymiary jaki mi filtr tam wejdzie i mam wrażenie, że tam nigdy nikt nie zaglądał. Filtr dosłownie zaje*any syfem i na dodatek śmierdzi benzyną. Pomierzyłem wszystko i nie będę tracił czasu na poszukiwania w sieci i dzwonienie czy mają na stanie czy nie. Także zamawiam stożek i mam to w doopie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:38, 11 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Grbuy nie wiem czy norma ale mój jest wilgotny od benzyny w dodatku czasem jak strzeli w gaźnik to taka biała mgła z filtra leci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Nie 15:48, 11 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Zatem może tak ma być właśnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Nie 16:05, 11 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
KrzysiekZG napisał: | "Dostaje kopa" to określenie trochę na wyrost. To nie jest tak, że do tej pory był "muł" aż tu nagle zmiana filtra i masz "fruwającą jaskółeczkę". Zmiana jest odczuwalna ale nie jest to zwrot o 180st.
Ja ze zmiany jestem bardzo zadowolony, w moim odczuciu to dobry kierunek do dodania moto odrobiny wigoru. Spalanie wzrasta bo moto pobierze więcej paliwa, przypuszczam że żywotność silnika nieco spadnie. Ile? Nie mam pojęcia...
Spróbuj zrobić prosty eksperyment.
Wyjmij puszkę z firmowym filtrem powietrza, kup stożkowy filtr (mój mechanik poleca filtry gąbkowe), to koszt około 40zł. Załóż ten filtr i przejedź się kilka razy. Jeśli odczujesz zmianę, to prujesz firmową puszkę i dostosowujesz ją do filtra stożkowego. Jeśli nie, wracasz do firmowego i jesteś co najwyżej 40zł w plecy... |
A czyścisz jakoś ten filtr? Czytałem trochę w internetach i ludzie piszą, że trzeba często czyścić. I jest tak jak Ty piszesz. Cytując twojego mechanika najlepsze są gąbkowe filtry. Tylko kurde szukam żeby był z tą gumową końcówką/połączeniem do przepustnicy o średnicy 4.7cm i nie mogę znaleźć. Znalazłem kilka ale to te stalowe filtry po 16zł z czego google donoszą że to nie jest za dobre rozwiązanie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Nie 16:06, 11 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:27, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Do czyszczenia są specjalne preparaty w sprayu, jeden do mycia drugi do nawilżenia. Jest w sieci od groma filmików i tematów na forach motoryzacyjnych jak czyścić taki filtr.
Czy często trzeba czyścić? Z tego co się orientowałem to średnio raz na około 30tyś km. Ja tyle nie zrobię nawet w dwa sezony...
Ja swój filtr kupiłem w sklepie i niestety to nie był filtr gąbkowy za co dostałem zje**i od mechanika. Z tego co widziałem na alledrogo jest ich zatrzęsienie. Jak nie wiesz dokładnie który wybrać, to podejdź do najbliższego sklepu motoryzacyjnego, tych filtrów jest zatrzęsienie a ceny oscylują w okolicach max 40zł...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pon 21:37, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] na takie coś się pokusiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:59, 13 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Poka jak założysz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Wto 19:11, 13 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
W sumie mam trochę planów co do niego także fotek będę wrzucał pewnie pod dostatkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:11, 14 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Filtr gąbkowy miałem w spalinowym autku RC. Prałem go w ludwiku a po wyschnięciu nawilżałem specjalnym olejem do filtrów który powodował że cały kurz przyklejał się do niego a naprawdę było tego sporo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Śro 12:35, 14 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Podobno te gabkowe sa najlepsze. Na forach chwalą. Co prawda mi nie zalezy na tuningu silnika tylko na ogólnodostępnym filtrze powietrza za normalne pieniądze który będę miał na juz a nie do 30 dni roboczych na przesyłkę czekać i martwić sie o cło itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:33, 14 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
I tak i nie, bo... ...filtry fabryczne w daelimach wymienia się co 6-10 zmian oleju czyli 36k-60k km, po prostu, przy wymianie oleju się je przedmuchuje sprężonym powietrzem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Śro 17:47, 14 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Aha. Dobrze wiedzieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:29, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Mój ma wybite chyba 97 rok i działa jak ta lala, te blachy i wszystko jest czyste dość a moto ma nabite właśnie 50k. Daje rade. A to, że jest inny silnik i gaźnik i że potrafi wprdolić jakieś 7-8 litrów przy dwóch osobach i bagażu na zlot jak non stop daję w pałę to inna sprawa. Czasem spali mniej. Ale kto liczy paliwo przy takiej przyjemności...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:12, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
A kto bogatemu zabroni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:47, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
hmm... 8 l/100km.... tyle to chyba niejeden liter nie wciągnie... a co dopiero 125ka... Jesteś pewny że asfaltu nie podlewasz po drodze ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|