Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kocur20
Support
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:12, 02 Lut 2017 Temat postu: Daystar 125 vl - Gaźnik, iglica i linka ssania. |
|
|
Witam Panie i Panowie, dziś ze względu na w miarę ładną pogodę i temperaturę na minusie postanowiłem dopiero pierwszy raz przejechać się swoim nowym nabytkiem. Wsiadam, rozpędzam się, motocykl przyspiesza bardzo energicznie do 5 biegu, wrzucam 5 bieg jest 6 tys obr. chce jeszcze przyspieszyć no i dupa, muł, rozpędza się jak chinol bez kompresji myślę sobie gaźnik do regulacji od nowa(handlarz w swoim serwisie niby regulował). Rozkręcam, iglica na 4 rowku - dobra zostawię tak, gaźnik wydmuchany kompresorem, składam, kręcę śrubą od składu mieszanki do oporu potem z powrotem 2,5 obrotu(wcześniej było 3,5 obr), zakładam, odpalam, ustawiam obroty na 1400 no i zaczyna się cyrk. Motocykl nie równo pracuje, przygasa lub sam z siebie zgaśnie, nawet gdy podniosę obr do 2000 tys po chwili gaśnie, jadąc jest w miarę okey, ale jeszcze jest ten muł jak na 5 biegu przy 6 tyś obr da się manetkę do końca.. I pytanie z mojej strony: Na którym rowku oryginalnie w daystarze jest zabezpieczenie w iglicy? Jak ustawić linkę ssania, bo chyba musi być delikatnie napięta? I ile obrotów musi być śruba od składu mieszanki wykręcona? Wiem, jest na forum poradnik jak ustawić gaźnik i tka ustawiłem - nie podziałało, ustawiłem po swojemu - nie podziałało. Nieszczelności brak, świeca irydowa - kolor elektrody biały, przed regulacją jak i po - a wiadomo musi być kawa z mlekiem DLA PEWNOŚCI przy czyszczeniu gaźnika wyczyściłem też kranik i odstojnik. Jakieś sugestie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kocur20 dnia Czw 21:20, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:23, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Iglica na środkowym rowku, to jest chyba trzeci od góry, jest to opisane w serwisowce.
Ja ssanie ustawiłem tak że jak je wyłącze to delikatnie luźna linka jest, nie wiem czy to dobrze ale u mnie się sprawdza więc nie ruszam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:45, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
linka ssania ma byc w takiej pozycji aby kanal byl calkowicie otwarty... w vj widac jak telefon wsadzisz w filtr powietrza, wlaczysz nagrywanie + swiatlo
co do tego ze wczesniej przy jezdzie jechal dobrze a potem lapal mula obstawiam ze przez pogode.. a dokladniej przez tempeeature.. geste powietrze, czyli do cylindra wpada jakby za duzo powietrza w stosunku do paliwa... uboga mieszanka... przez to nastepuje wzrost temperatury, spadek mocy...
co do regulacji.. zrobisz to teraz i tak bedziesz regulowal pozniej przy 20st C..
Jak widac handlarz juz tam grzebal, a nie bardzo sie znal..
sprawdz w gazniku dysze glowna... jak odkrecisz dol gaznika powiniennes zobaczyc 102 (bo chyba taka jest w vl, ja mam vj i mam/mialem 100)..
iglica docelowo na srodek..
prawdopodobnie masz mniejsza dysze glowna i dlatego iglica byla ustawiona na 4 zabek liczac od gory aby wiecej paliwa dawal przy srednich obrotach.. ale przy otwarciu na full iglica sie nie liczy...
regulacja.. najprosciej, postaraj sie zagrzac motocykl... sruba skladu mieszanki na poczatek wg. instrukcji...
nastepnie ustaw obroty jak najnizej tak aby nie gasl.. zwroc uwage aby linka gazu byla luzna przy regulacji...
pozniej regulacja skladem mieszanki.. krec troche w jedna troche i patrz co sie dzieje.. probuj krecac sruba zaobserwowac wzrost obrotow.. rob to wolno.. gdy obroty pojda w gore zmiejsz je sruba od wolnych obrotow do momentu aby silnik nie zgasl.. nastepnie znow krecisz sruba skladu mieszanki aby podniesc obroty, znow obnizasz sruba wolnych obrotow itd.. jak w pewnym momencie zobaczysz ze nie darady robic tego wiecej razy to ustawiasz sruba obrotow zalecane... vj to 1800 obr/min.. vl nie wiem, zerknij w instrukcji... ciagniesz gaz na full i obserwujesz co sie dzieje, jak wchodzi na obroty... nastepnie cofasz gaz i patrzysz jak obroty spadaja.. jezeli spadaj powoli - za duzo powietrza, wkrec delikatnie srube skladu mieszanki, jezeli obroty spadaja do poziomu nizej niz ustawiony (czyli np. ustawiles 1800 a spadly do 1500) a po chwili wzrosly di ustawionego - za duzo paliwa, wykrec troche srube skladu mieszanki, czyli zwieksz powietrze...
nastepnie mozna przejsc do iglicy i ustawiania rowka... odpowiada on za prace w srednich obrotach... tu najlepiej bylo by pojezdzic z gazem otwartym na 1/2 po czym zgasic silnik i sprawdzic kolor swiecy...
sprawdz jeszcze czy pompka przyspieszacza sika paliwem przy dodawaniu gazu..
pomijam stan swiecy, kabli, elektryki...
no i podstawa szczelnosc..
przy okazji sprawdz czy nie masz blokady przepustnicy w gazniku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:52, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
iglica im jest nizej tym bardziej zatyka dysze glowna (blokuje paliwo, uboga dawka), im wyzej jest iglica tym wiecej odslania dysze glowna (wiecej paliwa)..
mowiac inaczej im iglica jest dluzsza tym bardziej blokije paliwo, a jak jest bardziej schowana daje wiecej paliwa...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Czw 21:53, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kocur20
Support
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:53, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki pappa. Powiedz gdzie popuszcza się linkę gazu, bo przy manetce i gaźniku nie ma nic do popuszczenia i co to jest ta blokada przepustnicy? Pompka przyspieszacza? Jak sprawdzić? Na rozkręconym gaźniku czy jak? Ogólnie co do regulacji to jestem rozgarnięty w temacie, bo nie jeden gaźnik ustawiłem w swoim motocyklu Ale tutaj w daystarze mam problem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:59, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
jak odkrecisz dekiel gaznika, tam gdzie pracuje przepustnica, powinnes miec przepustnice, sprezyne iglice i linke.. w moim bo byl blokowany byla jeszcze taka ok 5mm podkladka pomiedzy sprezyna a deklem, ktora uniemozliwiala podniesienie przepustnicy na full..
ja mam vj. u mnie przy gazie jest regulacja..
zaczynam sie zastanawiac czy masz oryginalny gaznik....
w oryginale.. masz jedna linke, ktora "rozdwaja sie" na dwie.. jedna idzie do przepustnicy, druga do pompki przyspieszacza.. ciagnac gaz dwie linki sie na raz naciagaja.. pompka przyspieszacza to patrzac z dolu gaznika takie okragle gowienko z membrana w srodku.. jest tam paliwo i gdy zaciagniesz gaz to paliwo jest dodatkowo wstrzykiwane w dolot... zmniejsza to "turbo dziure"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kocur20
Support
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:04, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Gaźnik oryginał na stówke. Chodzi mi jak popuścić linkę od gazu i sprawdzić ten przyspieszacz, bo jak kręcę manetką to linka od przyspieszacza razem z przepustnicą chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:15, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
w vj jak wyciagne filtr powietrza i wsadze telefon dam nagrywanie to widze przy ruchu manetka jak paliwo sika..
u ciebie moze tez tak zobaczysz... w sumie jak odkrecisz przepustnice i popatrysz do srodka to przy ruchu gazu tez zobaczysz sika z pompki
w sumie to powinnem pisac w czasie przeszlym
edit..
nie mam pojecia jak w vl jest zrobiona regulacja naciagu linki.. w instrukcji powinno byc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Czw 22:17, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kocur20
Support
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:18, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jutro posprawdzam jeszcze wszystko i dam znać. Wielkie dzieki jak narazie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:21, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
zerknij przy okazji na swiece.. pamietaj zeby z wyczuciem ja dokrecac bo juz kilka osob z forum naprawilo gniazda...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:27, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamietam to świece sie dokręca siłą 15 lub 17 Nm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kocur20
Support
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:35, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Machanicy samochodowi mają moment dokręcania w rękach wyrobiony, także spokojnie z wyczuciem dokręcam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:12, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Regulacja jest niedaleko klamki a z telefonem w daystarze nie dojdziesz do króćca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:27, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jabbinsky napisał: | ....... z telefonem w daystarze nie dojdziesz do króćca |
czyli znow przewaga roadwina nad daystarem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kocur20
Support
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:58, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dobra, więc tak. dysza główna 102 - czyli oryginał, iglica na środku (3 rowek), linka od ssania delikatnie luźna, śruba od składu mieszanki wykręcona 2.5 obrotu od maksymalnego wkręcenia. Motocykl ładnie chodzi na biegu jałowym(cały czas stabilne obroty), ładnie się wkręca no i ładnie jedzie. Max prędkość 120 km/h osiąga momentalnie, aż się zdziwiłem, bo to tylko 125 no ale mało ważne Problem uznaje za rozwiązany
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kocur20 dnia Pią 11:59, 03 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:27, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
To super. Gratulacje. Wiosna niech przychodzi to bedzie mozna razem polatać po okolicy. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kocur20
Support
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:03, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
No już się doczekać nie mogę, a najbardziej rozpoczęcia w Gnieźnie na którym jestem co roku Jak będziesz miał wolny weekend to zapraszam, to pojedziemy razem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:36, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Też się wybieram do Gniezna.Byłem rok temu i fajnie było.Może się spotkamy. Ja ruszam z Wrześni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|