Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:04, 13 Kwi 2017 Temat postu: Czy motocykl potrafi ruszać z drugiego biegu?:) |
|
|
Wiem... lama ze mnie totalna, ale doświadczenie póki co nabywam dopiero..
Mój potrafi... marnie bo marnie ale pojedzie..
Ale, oglądałem dziś Draga 1100 w ramach przymiarki do czegoś większego... No i to bydle nie bardzo potrafiło... Przy popuszczaniu sprzęgła na postoju na dwójce celem ruszenia, coś w silniku/skrzyni tak zgrzytało że ała... Niby zaczynał jechać, ale nie wiem czy ja byłem bardziej przerażony, czy sprzedający... No i właśnie.. cos było zje...zepsute.. czy ten typ tak ma...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 6:18, 14 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
A co miał za zadanie udowodnić test ze startem motocykla na 2gim biegu? Bo nie bardzo rozumiem cel tego sprawdzenia? Ot tak chciałeś zobaczyć czy wystartuje?
Ciekawy temat, może któryś z kolegów mechaników coś powie?
Można tak testować moto czy to śmierć dla jego skrzyni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:39, 14 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dobrze wyregulowane moto i co ważne wprawiony motocyklista jest w stanie ruszyć maszyną na każdym z biegów. To co zrobiłeś to jest klasyczny test jaki przeprowadza się podczas zakupu. W motocyklach II bieg jest najbardziej narażony na uszkodzenia. Jest to spowodowane tym że podczas jazdy w mieście, korkach i podczas redukcji dostaje spore obciążenia zarówno podczas podjeżdżania i gwałtownego spowalniania silnikiem właśnie na II biegu. To co zrobiłeś pokazało że ten motocykl miał już początki uszkodzenia skrzyni.
Jak wygląda test ? Jest prosty. Bez gazowania (na niskich obrotach) zapinamy II bieg, wciskamy klamkę hamulca przedniego i staramy się ruszyć na hamulcu ale takimi skokami. Nie puszczamy sprzęgła do końca tylko ruszamy pulsacyjnie. Jeśli II jest sprawna to nie wyskoczy. Jeśli będzie zgrzytać lub wyskoczy to lepiej odejść od motocykla bo lada chwila będzie was czekał kosztowny remont skrzyni przekładniowej. Taki test warto zrobić na każdym biegu bo nie tylko dwójka może być uszkodzona.
Jaki błąd często popełnia młody motocyklista ?
Wsiadając na moto (zimne) dodaje lekko gazu, po prostu przegazowuje silnik w celu szybszego podgrzania silnika i podczas takiego zabiegu wbija I bieg. Słyszalny jest wtedy ostry metaliczny stuk. To powoduje uszkodzenia w skrzyni. pierwszy bieg zawsze zapinamy na niskich obrotach aby w przyszłości uniknąć rozbiórki i remontu skrzyni.
Wracając do ruszania na wyższych biegach. Czy w ogóle warto to robić. Otóż nie warto robić tego w swoim motocyklu. Takie zabawy często prowadzą do uszkodzenia sprzęgła. We wcześniej wspomnianym teście sprawdzicie przy okazji stan sprzęgła. Jeśli puścicie już klamkę sprzęgła na biegu, a moto będzie stało to już wiecie co to oznacza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:34, 15 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Adam jak zwykle wszystko wyjaśnił dodam tylko że dragstar jest cięższy i ma "dłuższe" biegi. Jak Daelimem rozpedzisz się na dwójce do powiedzmy 30km/h to dragstarem do powiedzmy 70km/h. Przełożenie jest inne i dlatego potrzeba sporo więcej momentu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:49, 15 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Daystar na dwójce 60.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:22, 15 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
AdamM71 napisał: | Dobrze wyregulowane moto i co ważne wprawiony motocyklista jest w stanie ruszyć maszyną na każdym z biegów. To co zrobiłeś to jest klasyczny test jaki przeprowadza się podczas zakupu. W motocyklach II bieg jest najbardziej narażony na uszkodzenia. Jest to spowodowane tym że podczas jazdy w mieście, korkach i podczas redukcji dostaje spore obciążenia zarówno podczas podjeżdżania i gwałtownego spowalniania silnikiem właśnie na II biegu. To co zrobiłeś pokazało że ten motocykl miał już początki uszkodzenia skrzyni.
Jak wygląda test ? Jest prosty. Bez gazowania (na niskich obrotach) zapinamy II bieg, wciskamy klamkę hamulca przedniego i staramy się ruszyć na hamulcu ale takimi skokami. Nie puszczamy sprzęgła do końca tylko ruszamy pulsacyjnie. Jeśli II jest sprawna to nie wyskoczy. Jeśli będzie zgrzytać lub wyskoczy to lepiej odejść od motocykla bo lada chwila będzie was czekał kosztowny remont skrzyni przekładniowej. Taki test warto zrobić na każdym biegu bo nie tylko dwójka może być uszkodzona.
Jaki błąd często popełnia młody motocyklista ?
Wsiadając na moto (zimne) dodaje lekko gazu, po prostu przegazowuje silnik w celu szybszego podgrzania silnika i podczas takiego zabiegu wbija I bieg. Słyszalny jest wtedy ostry metaliczny stuk. To powoduje uszkodzenia w skrzyni. pierwszy bieg zawsze zapinamy na niskich obrotach aby w przyszłości uniknąć rozbiórki i remontu skrzyni.
Wracając do ruszania na wyższych biegach. Czy w ogóle warto to robić. Otóż nie warto robić tego w swoim motocyklu. Takie zabawy często prowadzą do uszkodzenia sprzęgła. We wcześniej wspomnianym teście sprawdzicie przy okazji stan sprzęgła. Jeśli puścicie już klamkę sprzęgła na biegu, a moto będzie stało to już wiecie co to oznacza.  |
Lepiej bym tego nie ujął. Adam powinieneś pisać poradniki dla początkujących motocyklistów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|