Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławekvt
Hangaround
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RZE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:28, 16 Sty 2016 Temat postu: Czujnik rezerwy w baku |
|
|
Witam, ostatnio zauważyłem że nie działa mi kontrolka od niskiego poziomu paliwa w pierwszej kolejności sprawdziłem czy żarówka sie nie spaliła ale nie, żarówka jest dobra na czasie zabiorę się za czujnik jestem w 90 % pewien ze to właśnie w nim leży problem postaram się w miarę starannie publikować moje poczynania z tym problemem jakiekolwiek wskazówki związane z tym problemem mile widziane dla wyjaśnienia mam VT 125 magma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:09, 16 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Nie mam kontrolki rezerwy, tylko wskaźnik więc średnio będę wiedział, ale spodziewałbym się, w całym układzie styku gdzieś na ramieniu pływaka (jak mało paliwa, zamyka obwód i lampka świeci), nie wiem jak to jest z bezpieczeństwem ale równie dobrze może tam przychodzić tylko plus a reszta przez bak (metalowy, zminusowany), zamyka obwód żaróweczki. Kolejna rzecz, której nie spodziewam się w koreańcu a spodziewałbym się w chinolu to przerwa na/w przewodzie. Dawaj znaki jak postęp, zdjęcia czy co masz na tapecie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:33, 16 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Rozbieralem swoj w vj... tam jest tarcza i 2 miedziane blaszki ktore laczac poszczegolne piny na tarczy powoduja ruch wskazowki ilosci paliwa... u mnie te blaszki byly wytarte. po powyginaniu ich i dolutowaniu kabelkow licznik zaczol dzialac.. z tym ze troszke za malo je predluzylem.. i gdy mam full paliwa pokazuje mi 60%baku..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:24, 17 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Mam ten sam problem i wiem jak go rozwiązać.
Czujnik poziomu rezerwy mieści się pod spodem baku. Jest to mała puszeczka a w środku termistor.
Działa to tak że jak jest paliwo to jest chłodzony i ma duży opór i obwód jest zamknięty. Jak paliwa nie ma termistor się nagrzewa i otwiera układ. Wystarczy wymienić sam termistor za pare złotych tylko trzeba znać wartość rezystancji. Na szczęście mam używany taki na wierzchu porobie fotki i wrzucę oraz zmirze opór o ile jest sprawny (ponoć był).
Mój z koleji ciagle się swiecił wjec go odłączyłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:45, 17 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ale to pokomplikowali... Z drugiej strony moto dużo się przechyla to i zwykły pływaczek by ściemniał jak w maluchu zimą jak się bokiem jeździło....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:57, 17 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
W więc zbadałem.
Termstor ma 1 kilo ohm jest to termistor NTC można go kupić od złotówki w górę. Mieści się w metalowej puszeczce na wysięgniku który określa ilość rezerwy. Znajduję się po lewej stronie baku nad kranikiem.
Wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A ty filmik jak działa takie cuś:
https://www.youtube.com/watch?v=DZ2_QcE8o44
Cały układ jest połączony z żarówką i zasilaniem w układzie szeregowym i podejrzewam że moc żarówki również ma znaczenie. Absolutnie nie może być zastosowana żarówka ledowa do kontrolki.
A kolega by się pochwalił maszyną bo mamy takie same
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:19, 17 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Pięknie gość opowiedział o tym, aż miło się słucha. Termistory (potocznie termiki) często ulegają u nas w pracy awarii, są wbudowane w jedno z uzwojeń silnika jako zabezpieczenie przed spaleniem... ...ale, operatorzy maszyn i suwnic jakoś sobie z tym radzą wykańczając je dość często dzięki czemu mam ciągle prace... Hehehehe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:58, 17 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
w roadwinie jest typowy plywak...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:55, 17 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Bo w roadwinie nie ma kontrolki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:32, 17 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
W VS też nie ma więc i pływak będzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sławekvt
Hangaround
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RZE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:49, 19 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki wszystkim za zabranie głosu w tym temacie a w szczególności dziękuję Foveon za cenne informacje, teraz wiem czego się spodziewać mam w planach sprawdzić miernikiem ten termistor i zobaczyć czy to on sprawia problem a co do fotek motorku dodam je w czwartek bo wtedy mam wolne, jest troszkę goły bo kupiłem go parę dni temu ale wszystko w swoim czasie, jeszcze raz dziękuję i Pozdrawiam wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|