Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:16, 12 Wrz 2016 Temat postu: Bujanie kierownicą - opona? |
|
|
Hejka... jak już pisałem w innym wątku, mam problem polegający na tym, że powyżej 30-40 km/h, im szybciej jadę, tym bardziej drży mi kierownica...
Drżenie jest ewidentnie na boki. Główka ramy sprawdzona...
Aktualnie, skłonny jestem winić przednie koło, tylko nie wiem jak to potwierdzić... Napompowane do przepisowych około 2 bar, trzęsie... Ale opona jest wyczuwalnie miękka... Nabite do prawie 3 barów, jedzie jak po szynie - zero trzęsawki, opona twarda...
No i nie wiem... 3 bary, wobec około 2 bar zalecanych przez producenta to spora różnica. Tym bardziej że opona w fabrycznym rozmiarze. No i Metzler a nie chiński gumo/plastik... DOT co prawda z 2011 roku, ale stan na oko dobry, miękka duma nie zwietrzała, brak widocznych uszkodzeń, sporo bieżnika...
Jak to zweryfikować ?? Jak musze to zmienię oponkę, ale wolałbym póki co raczej nie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:57, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
2 bary jest trochę z mało mimo niewielkiej wagi motocykla. Zobacz co pisze na danej oponie. Tam jest podane ciśnienie od do i w tym zakresie sobie dopasuj. Ja nabijam 2,4 at i jest bardzo dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:35, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Cześć. Ja miałem podobny problem co prawda przy skuterze S3 ale rozwiązaniem było właśnie dopompowanie koła. Najpierw sprawdziłem tarcze hamulcowa a potem wywarzyłem koło. Nic to nie zmieniło. Dopiero jak dopompowalem koło do 2,5 bar wszystko wróciło do normy. Opona rozmiarem zgodna z zaleceniem producenta, Michellin, dot 2013.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TSin
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG || Daelim VT evolution Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:41, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
AdamM71 napisał: | 2 bary jest trochę z mało mimo niewielkiej wagi motocykla. Zobacz co pisze na danej oponie. Tam jest podane ciśnienie od do i w tym zakresie sobie dopasuj. Ja nabijam 2,4 at i jest bardzo dobrze. |
U mnie na oryginalnej naklejce jest napisane, że 2.0 i koniec kropka.
Wiadomo, trzeba testować, myślę że te 3 dziesiąte bara jej wcale nie zaszko, zresztą będziesz widział po kilkudziesięciu kilometrach czy dobrze zbiera
PS> wyważyć koło też nie zaszkodzi, a może i pomoże
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TSin dnia Pon 18:42, 12 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:14, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
a ja troche z innej beczki.. przyjrzyj sie wentylkowi, jezeli jest przykrecany to ktos wsadzil dentke w srodek.. nie wiadomo jaka i po co
po przeczytaniu postu kolegi ktoremu poprzedni wlasciciel zebatke przyspawal zaczynam myslec o roznych dziwnych naprawach
A to moja teoria dlaczego moze byc to dentka..
jezeli dentka byla by za mala to slabo dociska do scianek opony przy 2 barach.. jak dopompujesz do 3 to dentka moze wystarczajaco rosnie i dociska opone...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:17, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie. Powiem szczerze że z tym pomiarem ciśnienia w kołach to bywa bardzo rożnie. Mam w domu kompresor i manometr, pompowałem sobie koła po 2,0 i jakie było moje zdziwienie kiedy zmierzyłem ciśnienie profesjonalnym automatem do pompowania kół u mnie w pracy ( pracuje w serwisie samochodowym marki premium) ciśnienie wynosiło ........ 1,5bar!!!!!!!! Wyrównałem sobie ciśnienie i problemy podczas jazdy sie skończyły. I tak zrobiłem sobie wyższe ciśnienie ze względu na moja posturę i masę i jeździ sie wyśmienicie!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:50, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
dodam ze powietrze a w zasadzie cisnienie zalezne jest od temperatury...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:40, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Oczywiście że zależy Dlatego jeśli mam wątpliwości to pomiar robie tylko na zimnym kole..
dentki nie ma - wentyl standardowy jest...
Pompuję kompresorem swoim, ale wskazania pokrywają się z innymi (sprawdzone na aucie) ...
Też mam naklejkę i wydaje sie mnie że pompowanie o prawie jeden bar więcej to jak leczenie syfa pudrem... tym bardziej że podczas jazdy ciśnienie wzrośnie...
Z drugiej strony, tylko po takim dopompowaniu koło nie trzepie kierownicą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:21, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Żeby nie okazało się że siatka w oponie poleciała i Ci wystrzeli przy jeździe przy tych 3 barach. A koło masz dobrze wyważone?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|