Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Wymiana oleju VL 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim Daystar / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BadBoy
Support



Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pomorze Zachodnie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:32, 22 Lut 2019    Temat postu: Wymiana oleju VL 125

Witam, jak w temacie wymieniłem dzisiaj olej w moto, stary był jeszcze całkiem spoko (lekko brązowy), jednak wolałem mieć pewność. Mam kilka pytań ale to na końcu. Jeśli by się ktoś podejmował samodzielnie (polecam) to potrzebne będą klucze w rozmiarach 24mm, 12mm, 8mm, kombinerki lub szczypce, miska/pojemnik na stary olej, rękawiczki gumowe (zużyłem 4 pary), ręczniki papierowe.
Prace najlepiej zacząć od odkręcenia podstopnicy lewej kluczem 12mm, co ułatwi nam dostęp do śruby spustowej bez konieczności kombinowania. Następnie wykręcamy bagnet.
[link widoczny dla zalogowanych]

następnie wykręcamy śrubę kluczem 24mm z podstawionym naczyniem gdyż w trakcie odkręcania już nam będzie ściekał olej, po wykręceniu wyjmujemy sprężynkę i sitko (można użyć szczypiec gdy nie wyjdzie). Kontrolujemy stan osadu na sitku (nie powinno być opiłków metalu czy innego syfu), czyścimy delikatnie ręcznikiem.
[link widoczny dla zalogowanych]

Przechodzimy na stronę drugą i wykręcamy 3 śruby kluczem 8mm
[link widoczny dla zalogowanych]

Możemy od razu poluzować śrubę kontrolną gdyż u mnie była zapieczona , do tego używamy klucz imbusowy o rozmiarze 5
[link widoczny dla zalogowanych]

Po wyjęciu filtra czyścimy obudowę i sprawdzamy stan uszczelki (gdy jest coś nie tak wymieniamy). Może wam wypaść sprężynka dociskająca (są 2) umieszczamy w kanale filtra na końcu, wcześniej czyścimy kanał ręcznikiem.
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejno wkładamy filtr i skręcamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności. Po złożeniu i wytarciu miejsc styku wlewamy olej przez bagnet, u mnie weszło 1L z wymianą filtra.

PS. Odnośnie sprężynek po wyjęciu filtra wyskoczyła ta mała z kapturkiem (na foto). Zakładam że to druga dociskająca filtr (tak założyłem)?. Kolejna spraw jest taka że po wlaniu 1L i wkręceniu bagnetu mam stan 3cm na bagnecie, a że bagnet mam customowy metalowy z czujnikiem temperatury, nie mam pojęcia ile ma być na "pośrodku" gdyż nie mam oznaczeń max i min.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BadBoy dnia Pią 13:33, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:02, 22 Lut 2019    Temat postu:

Jedna sprężyna dociska filtr.

Ta druga mała sprężyna z kapturkiem to zawór przelewowy. Powinna siedzieć pod tym co nazwałeś śrubą kontrolną. Kapturek jest tłoczkiem, który w przypadku wystąpienia za dużego ciśnienia oleju ugina się na sprężynie i kieruje nadmiar oleju innym kanałem. Kiedyś mi się zaciął, poszło za duże ciśnienie i rozszczelniło silnik, więc warto przypilnować żeby wszystko dobrze siedziało i działało.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Pią 14:11, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BadBoy
Support



Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pomorze Zachodnie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:06, 22 Lut 2019    Temat postu:

Dzięki wielkie , czyli czeka mnie rozkręcenie i wymiana oleju 2 raz żeby założyć jak było Smile Rozumiem, że ta śruba ma być kapturkiem w stronę silnika? Czy wykręcam "śrube kontrolna" i tam wstawiam tylko sprezyne, czy zdejmuje caly bok od filtra?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BadBoy dnia Pią 14:11, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:17, 22 Lut 2019    Temat postu:

Jeżeli masz sprężynę i kapturek w ręce to tylko odkręcasz śrubę kontrolną, wsadzasz tłoczek na sprężynce, zakręcasz i już. Cały patent jest montowany od zewnątrz, bez konieczności demontażu pokrywy filtra.

U mnie było zmontowane tłoczkiem do wewnątrz (czyli najpierw wsadzasz tłoczek, potem sprężynkę) i tak samo złożyłem z powrotem, chociaż na Dataparts jakoś inaczej to wygląda. Może się pomyli. Fajnie by było gdyby ktoś jeszcze się wypowiedział, tym bardziej że ja mam VT a nie Daystara.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Pią 14:23, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BadBoy
Support



Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pomorze Zachodnie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:29, 22 Lut 2019    Temat postu:

Na opisie VT jest taki sam schemat jak w VL też na obrazku najpierw sprężynka , więc pewnie błąd, bo na "logikę" powinno być jak piszesz.

EDIT: Zrobiłem jak pisałeś, przejechałem sie troche i wszystko oki. Mógłby któryś z kolegów być tak miły i zobaczyć na bagnecie ile jest cm od konca do min i max? Bo na moim jak pisalem nie ma oznaczeń i chciałbym sobie namalowac makrerem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BadBoy dnia Pią 16:50, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:00, 24 Lut 2019    Temat postu:

Do VL w standardzie z filtrem wymiana wychodzi 1.1 albo 1.2 (abo nawet wiecej bo chlodnica) litra jak w VJ. Tylko kwadratowe silniki miały 0,9 bez i 1,0 z filtrem. Jak masz kustomowy bagnet, doposaz sie w zwykly od VL (rmt powinno miec w sprz) tak do wlasnego wyskalowania. Pamietaj ze mierzy sie nie wkreconym tylko nałożonym.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Nie 20:01, 24 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim Daystar / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin