|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BadBoy
Support
Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pomorze Zachodnie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:32, 22 Lut 2019 Temat postu: Wymiana oleju VL 125 |
|
|
Witam, jak w temacie wymieniłem dzisiaj olej w moto, stary był jeszcze całkiem spoko (lekko brązowy), jednak wolałem mieć pewność. Mam kilka pytań ale to na końcu. Jeśli by się ktoś podejmował samodzielnie (polecam) to potrzebne będą klucze w rozmiarach 24mm, 12mm, 8mm, kombinerki lub szczypce, miska/pojemnik na stary olej, rękawiczki gumowe (zużyłem 4 pary), ręczniki papierowe.
Prace najlepiej zacząć od odkręcenia podstopnicy lewej kluczem 12mm, co ułatwi nam dostęp do śruby spustowej bez konieczności kombinowania. Następnie wykręcamy bagnet.
[link widoczny dla zalogowanych]
następnie wykręcamy śrubę kluczem 24mm z podstawionym naczyniem gdyż w trakcie odkręcania już nam będzie ściekał olej, po wykręceniu wyjmujemy sprężynkę i sitko (można użyć szczypiec gdy nie wyjdzie). Kontrolujemy stan osadu na sitku (nie powinno być opiłków metalu czy innego syfu), czyścimy delikatnie ręcznikiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przechodzimy na stronę drugą i wykręcamy 3 śruby kluczem 8mm
[link widoczny dla zalogowanych]
Możemy od razu poluzować śrubę kontrolną gdyż u mnie była zapieczona , do tego używamy klucz imbusowy o rozmiarze 5
[link widoczny dla zalogowanych]
Po wyjęciu filtra czyścimy obudowę i sprawdzamy stan uszczelki (gdy jest coś nie tak wymieniamy). Może wam wypaść sprężynka dociskająca (są 2) umieszczamy w kanale filtra na końcu, wcześniej czyścimy kanał ręcznikiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejno wkładamy filtr i skręcamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności. Po złożeniu i wytarciu miejsc styku wlewamy olej przez bagnet, u mnie weszło 1L z wymianą filtra.
PS. Odnośnie sprężynek po wyjęciu filtra wyskoczyła ta mała z kapturkiem (na foto). Zakładam że to druga dociskająca filtr (tak założyłem)?. Kolejna spraw jest taka że po wlaniu 1L i wkręceniu bagnetu mam stan 3cm na bagnecie, a że bagnet mam customowy metalowy z czujnikiem temperatury, nie mam pojęcia ile ma być na "pośrodku" gdyż nie mam oznaczeń max i min.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BadBoy dnia Pią 13:33, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Articuno
Prospect
Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD / GBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:02, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Jedna sprężyna dociska filtr.
Ta druga mała sprężyna z kapturkiem to zawór przelewowy. Powinna siedzieć pod tym co nazwałeś śrubą kontrolną. Kapturek jest tłoczkiem, który w przypadku wystąpienia za dużego ciśnienia oleju ugina się na sprężynie i kieruje nadmiar oleju innym kanałem. Kiedyś mi się zaciął, poszło za duże ciśnienie i rozszczelniło silnik, więc warto przypilnować żeby wszystko dobrze siedziało i działało.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Pią 14:11, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
BadBoy
Support
Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pomorze Zachodnie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:06, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie , czyli czeka mnie rozkręcenie i wymiana oleju 2 raz żeby założyć jak było Rozumiem, że ta śruba ma być kapturkiem w stronę silnika? Czy wykręcam "śrube kontrolna" i tam wstawiam tylko sprezyne, czy zdejmuje caly bok od filtra?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BadBoy dnia Pią 14:11, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Articuno
Prospect
Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD / GBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:17, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz sprężynę i kapturek w ręce to tylko odkręcasz śrubę kontrolną, wsadzasz tłoczek na sprężynce, zakręcasz i już. Cały patent jest montowany od zewnątrz, bez konieczności demontażu pokrywy filtra.
U mnie było zmontowane tłoczkiem do wewnątrz (czyli najpierw wsadzasz tłoczek, potem sprężynkę) i tak samo złożyłem z powrotem, chociaż na Dataparts jakoś inaczej to wygląda. Może się pomyli. Fajnie by było gdyby ktoś jeszcze się wypowiedział, tym bardziej że ja mam VT a nie Daystara.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Pią 14:23, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
BadBoy
Support
Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pomorze Zachodnie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:29, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Na opisie VT jest taki sam schemat jak w VL też na obrazku najpierw sprężynka , więc pewnie błąd, bo na "logikę" powinno być jak piszesz.
EDIT: Zrobiłem jak pisałeś, przejechałem sie troche i wszystko oki. Mógłby któryś z kolegów być tak miły i zobaczyć na bagnecie ile jest cm od konca do min i max? Bo na moim jak pisalem nie ma oznaczeń i chciałbym sobie namalowac makrerem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BadBoy dnia Pią 16:50, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:00, 24 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Do VL w standardzie z filtrem wymiana wychodzi 1.1 albo 1.2 (abo nawet wiecej bo chlodnica) litra jak w VJ. Tylko kwadratowe silniki miały 0,9 bez i 1,0 z filtrem. Jak masz kustomowy bagnet, doposaz sie w zwykly od VL (rmt powinno miec w sprz) tak do wlasnego wyskalowania. Pamietaj ze mierzy sie nie wkreconym tylko nałożonym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Nie 20:01, 24 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|