Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:12, 18 Wrz 2017 Temat postu: Ssanie |
|
|
Witam. Mam problem. Gdy uruchamiam zimny silnik i włączę ssanie to motor gaśnie. Jak uruchomię bez ssania to znowu nie mogę dodać gazu bo też gaśnie. Musi kilka dobrych minut pochodzić na wolnych obrotach żeby się zagrzac i dopiero mogę ruszać. Do tego obroty mam na zimnym około 1000 a po zagrzaniu już normalnie 1500. Nie mam pojęcia co z tym zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 5:05, 19 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Witaj.
Po pierwsze ustalmy czy właściwie używasz ssana. Do góry to ssanie otwarte i to pozycja do jazdy, do siebie to ssanie załączone i tak odpalamy na zimnym.
Po 2. Ssanie nie zwiększa obrotów tylko zwiększa dawkę paliwa tłumiąc dostęp powietrza na wlocie gaźnika.
Po 3. Czy masz prawidłowo ustawione zawory i gaźnik bo wygląda na to że coś z tych rzeczy jest źle ustawione.
Po 4. Czy gaźnik ma oryginalną dyszę i czy nie cieknie na przyspieszaczu co sugeruje za dużą dawkę paliwa.
Po 5. Jaki jest kolor świecy. Czarna to za dużo paliwa, kawa z mlekiem ok, biała to za mało paliwa. Stawiam na czarną świece.
Tak na wróżenie mogę Ci powiedzieć że masz złą mieszankę moim zdaniem za bogatą, ale to wróżba. Ja swojego bardzo rzadko odpalam na ssaniu tak jak większość z nast. W zasadzie daje je tylko żeby gaźnik szybciej zassał paliwo i potem gaszę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:04, 19 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No też mi się zdaje ze jest za duża dawka bo lubi sobie strzelić z wydechu jak schodzi z obrotów. Dzisiaj albo juto pójdę do garażu i odkręce świece i zobaczę jaki ma kolor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:12, 19 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
U mnie strzelał jak dysza była za duża. I też na ssaniu nie dało się odpalić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:47, 19 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Znaczy u mnie na ssaniu odpale i to bez problemu ale muszę cały czas trzymać obroty na manetce jak puszczę to od razu gaśnie. A bez ssania też odpali i nie gasnie ale nie mogę dodać gazu bo zgasnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiek3889 dnia Wto 9:50, 19 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:40, 19 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Co do strzelania z tłumika to też może być przyczyną to ze mam tłumik przelotowy. Poprzedni właściciel założył i z tego co wiem to przy gaźniku nic nie robił. Kiedyś czytałem że po modyfikacjach wydechu też trzeba gaźnik regulować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:30, 19 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Strzelanie z wydechu przy odpuszczaniu gazu, problemy z odpaleniem i gaśnięcie po puszczeniu manetki, objawy jak do kompletnie rozregulowanego gaźnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 4:51, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
To pochwal się w końcu o jakim modelu piszemy.
Też mam przelotowy tłumik i nic mi nie strzela. Strzelało jak miałem większą dyszę 110 a nie 103. Fajnie jeździł był nawet zrywniejszy ale na zimno i ssaniu go nie odpaliłem a bez ssania musiałem długo kotłować.
Po pierwsze jaki masz model,
po drugie jaki gaźnik - z pompką przyspieszacza czy bez (3 linki czy 2 (lewa, górna, prawa), po 3 jaka jest zamontowana dysza, po 4 czy są widoczne modyfikacje na dolocie (inny filtr etc).
Skoro masz przelotowy tłumik to ktoś już się bawił w tuning i mógł zrobić to nie najlepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 5:16, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Mój daystar jest z 2001 roku. Jeśli chodzi o gaźnik to jest oryginal. Jeśli chodzi o dysze to niestety nie wiem jaka jest. Rozmawiając z poprzednim właścicielem mówił on ze tylko tłumik zmienił a po za tym nic innego nie ruszył. Ile w tym prawdy nie wiem. Gaźnik mam zwykły. Jedną linka z gazu i druga która idzie do ssania. Możliwe ze gaźnik też już swoje przeżył. Chcę kupić i założyć pz30. Czytałem to na forum ze to dobre rozwiązanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 5:35, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli to oryginał to powinien miecz 3 linki. Do ssania, go przepustnicy i do przyspieszacza. Często membrana w przyspieszaczu jest pęknięta i gaźnik leje więcej paliwa. Najprościej kupić zamiennik to rozwiązuje większość problemów. Ale może być to jakaś błahostka typu inna dysza za 2 zł, lub złe ustawienie dawki, pływaka, iglicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:03, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Wczoraj specjalnie oglądałem mój gaźnik i tego przyspiesza nie mam. Z manetki też wychodzi tylko jedna linka. Tego jestem pewien bo specjalnie wczoraj to oglądałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:37, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No to już na 100% wiesz, że ktoś zmieniał zarówno gaźnik jak i linki bo Daystar ma 3 linki jak napisał wcześniej Foveon.
Z prawej strony dwie linki lecą z manetki gazu, z lewej, jedna leci z dźwigni ssania. W gaźniku ta od ssania zamyka dolot powietrza, jedna linka od gazu podnosi przepustnicę a druga linka od gazu otwiera pompkę przyspieszacza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:59, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
To ciekawe co jeszcze sie dowiem o tym egzemplarzu. Jeszcze się okaże ze trupa kupiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:08, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
W Vtku od rolgazu idzie jedna linka która ma rozgałęźnik pod bakiem na 2 linki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:19, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Byłem przed chwilą w garażu i macie rację. Mam jednak gaźnik z pompką. Odkrecilem świece i jest czarna. Ewidentnie za duża dawka. Chciałem wyregilowac ale niestety muszę pierw znaleźć sposób żeby do tej śrubki się dostać od dawki. Na razie tylko Wyczyściłem świece i podnioslem obroty do 1500.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:23, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No to już wiesz gdzie jest problem. Albo zła dysza, zła regulacja lub pęknięta membrana przyspieszacza. Śrubę od regulacji jest b trudno regulować. Jak masz starą wycieraczkę wyciągnij z niej płaski drut i go wygnij może pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:29, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Powodzenia z regulacją, ja jak mam tam grzebać to.... nie będę brzydko przeklinał....
Ani szczypcami nie podejdziesz ani śrubokrętem nie złapiesz, możesz próbować lekko popychać śrubę raz z jednej, raz z drugiej strony motocykla...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:54, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Próbowałem popychać ale widać że dawno nikt jej nie ruszał i ani drgnie. Spróbuję wziąć jakiś stary śrubokręt i go wygiac a jak nie to wtedy z tym płaskim drutem będę kombinować. Jakoś muszę to zrobić. A jak nie pomoże to i tak w zimę albo wczesną wiosną będę kupował nowy gaźnik. Wiecie może jaki jest rozstaw śrub mocujący gaźnik? 48? Czy może 50?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:35, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Co do regulacji to ja zastosowałem nowatorska metodę. Dwie wykalaczki, i połowa z segmentu nożyka do tapet. Pokleilem i idealnie wchodzi do śruby regulującej.
Ciekawi mnie ten przypadek bo mam podobnie. Na zimnym nawet na ssaniu nie rusza od razu. Świeca na kawa z mlekiem. Dysza 102 albo 105 nie pamiętam.... Dodatkowo te wystrzaly z wydechu podczas puszczenia gazu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:40, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Teraz jestem w pracy i zrobiłem sobie taki zagiety śrubokręt z drutu spawalniczego 2mm który wcześniej młotkiem rozplaszczylem. Wygląda to dobrze. Jutro się okaże czy będzie się dało coś z tym zrobić. A rano jak pójdę to zobacze czy poprawe dało ustawienie obrotów na 1500.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek3889
Support
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:18, 21 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
A więc tak. Dzisiaj rano po rozgrzaniu zakrecilem śrubę od mieszkanki o około 1,5 obrotu. Teraz motor bez żadnego zadlawienia od razu wchodzi na obroty trzyma około 1600 obrotów. Jutro rano sprawdzę czy odpalanie na zimnym sie poprawi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:50, 21 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
O i jest poprawa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|