Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:21, 24 Lut 2016 Temat postu: przednie amortyzatory |
|
|
Ile wchodzi oleju do przednich amortyzatorów w VC ?
Jaki olej polecacie ? 5W, 10W ?
Jak dolać olej do przednich amortyzatorów?
Proszę o krótki opis Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:21, 24 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
365 ml z tego co kojarze, jakoś przy mechanice w VT się pojawiło chyba. Jaki dokładnie nie pamiętam, ale raczej im rzadszy tym lepiej więc prędzej 5W.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:06, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
a ja myślę że 265ml , chyba że lagi są jakieś inne niż w vj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:06, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jak można sprawdzić ile oleju jest w amortyzatorze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:56, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja sie nie znam ale moze wylać stary do pojemniczka z miarką?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:19, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No z servisówek w Daystarze 280 cm3 w VJ 245 cm3 VC nie znalazłem a olej to ten do skrzyń automatycznych - czerwony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:49, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon napisał: | No z servisówek w Daystarze 280 cm3 w VJ 245 cm3 VC nie znalazłem a olej to ten do skrzyń automatycznych - czerwony. |
literowke chyba zrobiles.. vj to 265 +-2,5 ml... wg instrukcji nakeda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:02, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No mam dokładnie serwisówkę VJF125 i tam na 199 stronie jak wół jest 245 +- 2,5 a dokładnie to serwisówka Roadwin 250R Fl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:43, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No to w takim razie jest roznica miedzy nimi. vj 125 - naked jak wyzej pisalem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:48, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Często przy jeździe po nierównościach "dobijają" amortyzatory do końca.
Chciałbym wymienić olej na gęściejszy. Co do ilości oleju powinno być OK, żadnych wycieków nie ma.
Nie mam wyjścia, muszę rozebrać amortyzatory i wymienić olej.
Po rozebraniu zobaczę jaki jest olej hydrauliczny czy inny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:06, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
jak wykręcisz dolną śrubę to olej powinien zlecieć wtedy dokręcisz dolną i odkręcisz śrubę z góry i nalejesz olej tylko trzeba uważać żeby śrubą nie dostać w czoło, najlepiej jednak było by rozebrać i wyczyścić, olej masz specjalny o różnych gęstościach 5W 10W 15W.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:06, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod napisał: | 365 ml z tego co kojarze, jakoś przy mechanice w VT się pojawiło chyba. Jaki dokładnie nie pamiętam, ale raczej im rzadszy tym lepiej więc prędzej 5W. |
Wyszla gafa z literówki. My w VS i VC mamy te same lagi co VT, TSin wymieniał, ja trochę węszyłem i dokopaliśmy się że właśnie 265 na goleń. Nie ma jak klawiatura numeryczna w laptokach... Nie chciałem w błąd wielbłąd wprowadzać. :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:18, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Kurcze ciągnie mnie jak diabli żeby do garażu iść przy motorze pogrzebać.
Jest trochę zimno i jednak przy kominku z szklaneczką whisky posiedzę, w robocie mnie wymęczyli i dychnąć trochę muszę.
Jak 265 wchodzi to litr będzie trzeba kupić.
Jutro przy piątku pójdę przyjrzeć się temu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:40, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
w instrukcji roadwina jedyna informacja o oleju poza iloscia to:
Pour the specified amount of automatic transmission fluid(ATF) into the fork pipe.
translator google: Wlać określoną ilość automatyczną skrzynią biegów
Płyn (ATF) do rury wideł.
tylko jaki 5w 10w 15w?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 6:11, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A to jaki to już zależy od obciążenia, lekki jeździec powinien wlać 5w itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:36, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
To ja będę musiał zalać 15W
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:08, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dariusz nie lał bym chyba na twoim miejscu 15W,w końcu to cruiser nie leży się na kierownicy, a jak przód będzie za twardy to będzie nim rzucać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:13, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
W zadnym motocyklu nie lezy sie na kierownicy
To teraz pytanie... syntetyk, pol syntetyk czy mineralny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:19, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Rzepakowy, pozycja jest inna o to mi chodzi na pewno w cruiserze ma mniej obciążone koło przednie niż w VJ naleje 15W i będzie sztywny, kółko będzie uciekać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:25, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Tak sobie czytam i się zastanawiam o czym piszecie 5w 10w 15w syntetyk mineral.
To ma być olej do automatycznych skrzyń biegów ATF z tego co czytam on ma jedną normę (no powiedzmy) ale nie taką jak oleje silnikowe 5w 10w 15w mineral syntetyk.
Ja bym lał taki jak piszą. Olej ATF zupełnie zachowuje się inaczej niż olej silnikowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:33, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Myślę że taki olej będzie dobry:
Motul Fork Oil Expert Medium 10W 1l
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:38, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Mała ściąga [link widoczny dla zalogowanych]. Kiedyś lali silnikowy i też jeździli.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adrian920422 dnia Pią 20:44, 26 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:45, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiedziałem że są oleje do amortyzatorów
Ale i tak dawał bym to co jest w specyfikacji czyli ATF ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:51, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon nikt nie pisze że ma zamiar zalewać lagi olejem silnikowym.
Oleje są różne, co widać na stronach sklepów internetowych
No chyba że do konkretnie mojego VC leje się hydrauliczny?
Nie wiem, dlatego poruszyłem ten temat
Foveon jak jesteś pewny że to ma być ten olej o którym piszesz to OK.
Jak najbardziej nim zaleję lagi. Tylko potwierdź to proszę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:43, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Nikogo nie chce do niczego zmuszać. Najlepiej sprawdzić w instrukcji serwisowej. Na pewno taką znajdziesz wystarczy wpisać Daelim vc service manual. Mam do kilku modeli serwisówki i we wszystkich jest olej ATF. Możliwe że znajdziesz coś innego. Nasze maszyny nie są wyczynowe ani specjalnie wymagające i nie bawił bym sie w dobieranie specjalnego oleju do lagów ale każdy może poeksperymentować może wyjdzie coś fajnego. Ja pewnie gdybym miał problemy z lagami to bym smalcu nawalił co by pod grubasem wytrzymało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:31, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
buhaha.. lagi na smalcu jak bys jechal to wszystkie psy za toba by biegly...
Chyba faktycznie nie ma co kombinowac tylko atf lac.. u mnie lagi w sumie chyba dobrze sie sprawuja..nie ciekna... ale wydaje mi sie ze jak kupilem motor i silniku byl olej o lepkosci rosolu to w lagach tez moze byc lipa... jak by nie patrzyc na liczniki 40k przebiegu..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:37, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
ja zalewałem olejem do amortyzatorów ale nie powiem wam jak się to sprawuję bo jeszcze nie wyjechał z piwnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:52, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Zalecają wymianę oleju co dwa lata.
Serwisuwki w internecie nie mogę znaleźć,
Spuszcze stary olej i zobacze jaki kolor będzie, ale po tylu latach to pewnie błotny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:12, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tam sie nie znam, ale zawieszenie mam wrazenie ze jest ok to tak bede jezdzil poki sie nie zacznie cos dziac. Ale to moje podejscie i nie nalezy go stosowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:31, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod, ja również wychodze z założenia, że nie rusza się g...a jak nie śmierdzi
Ale idąc tą myślą musialbym rozrządu w aucie nie zmieniać albo oleju w silniku nie mówiąc już o plynie hamulcowym.
W moim przypadku amortyzatory dobijaja na dziurach i muszę cos z tym zrobic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:42, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No tak, wiadomo, olej w silniku czy plyn hamulcowy trzeba. Rozrządu nie robię póki uszczelniacze nie puszczą albo pasek się nie zerwie. Mam bezkolizyjny. Ach, stara dobra Japonia... Czyli zasada - po co zmieniać coś, co jest dobre / sprawne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:55, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Niby tak, ale znasz efekt domina...
Tez nie zamierzam wszystkiego wymieniac na nowe.. powod prosty - kasa. Ale jakos zadbac o swoj sprzet trzeba.. tyle w teorii, a praktyka to tak jak u Rashroda :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:00, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dziś zabrałem się za wymianę oleju w lagach
Oleju prawie w ogóle nie było wylałem z obu lag około 150ml
Lagi zalałem olejem do skrzyń automatycznych Hipol ATF II D (z polecenia Foveon-a) po 250ml na lagę.
Amortyzatory nie dobijają, zrobiły się twardsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:10, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
...zrobiły się twardsze - brzmi jak w pornolu
Rozkręcałeś je dokładnie czy tylko dolałeś. Opisz dokładnie jak to zrobiłeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:38, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Motor na centralnej nodze
- odkręcamy cały zacisk hamulcowy (klucz 13)
- wybijamy szpilkę i ściągamy koło (klucz 14 i 19 oraz młotek)
- odkręcamy błotnik (klucz 10) robimy to delikatnie, ja ukręciłem jedną i musiałem rozwiercać
- luzujemy śruby na widełkach po dwie na lagę (klucz 12)
- wyciągamy lagi
Nakrętki na lagach luzowałem kluczem udarowym żeby uniknąć mocnego wkręcania w imadle (można nakrętki zluzować przed wyciągnięciem lag) klucz 17
Wyciągamy sprężynę i wylewamy olej.
Zalewany nowym i.....
montaż w odwrotnej kolejności.
Godzinka spokojnej roboty.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:40, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia w galerii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:48, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
No i to jest właściwe HOW TO. Dzięki w imieniu wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:13, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
A pompowales lagiem po zalaniu oleju? Ponoc sie tak robi, ze po zalaniu laga przy odkeconej gorze powoli rusza sie lagiem jak pompka zeby powietrze ucieklo.. sam nie robilem tego (nie wymienialem jeszcze oleju) to info gdzies wyczytane w necie.... co o tym myslicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:27, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pappa2, tak pompowałem
Polegało to na podniesieniu i opuszczeniu "tłoka" później sprężynka i nakrętka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:40, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Wczoraj wymienialem olej w lagach i mam jedno spostrzezenie apropos montazu lag;
Wkladamy lage i przykrecamy tylko do gornej polki, z druga robimy to samo. Nastepnie bardzo wazne jest by zmierzyc odleglos miedzy polkami wzdluz lagi, wyrownac i dopiero wtedy dokrecic dolna polke do lag.
Za 1 razem tego nie zrobilem i jadac cos mnie sciagalo na jedna strone (delikatnie ale upierdliwie), okazalo sie ze roznica odleglosci lewa/prawa strona pomiedzy polkami wynosila 2mm. Odkrecilem dolna polke skorygowalem delikatnie mlotkiem i dokrecilem. Upierdliwosc zniknela
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:52, 24 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Heja... pomocy - właśnie wymieniam olej i uszczelniacze...
Lagi mam juz na stole, oleju prawie nie było - troche blota tylko...
Zdjąłem przeciwpyłowe, wyjąłem druciki... i za cholere nie moge wybic uszczelniaczy...
dodatkowo... po zdjęciu koła, jakby od dołu, ukazały się śrubki - po jednej na lagę, na imbus...
siedzą mocno wkręcone... jedną udało mi sie ruszyć... i teraz się kręci... dość ciasno ale sie kręci w kółko...
Co źle (i jak bardzo źle) zrobiłem i jak mam to uratować ?
I jak te cholerne uszczelniacze wyjąć ??
edit... ogarnąłem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Staszek.S dnia Sob 22:12, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:06, 23 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Staszek.S napisał: | Heja... pomocy - właśnie wymieniam olej i uszczelniacze...
Lagi mam juz na stole, oleju prawie nie było - troche blota tylko...
Zdjąłem przeciwpyłowe, wyjąłem druciki... i za cholere nie moge wybic uszczelniaczy...
dodatkowo... po zdjęciu koła, jakby od dołu, ukazały się śrubki - po jednej na lagę, na imbus...
siedzą mocno wkręcone... jedną udało mi sie ruszyć... i teraz się kręci... dość ciasno ale sie kręci w kółko...
Co źle (i jak bardzo źle) zrobiłem i jak mam to uratować ?
I jak te cholerne uszczelniacze wyjąć ??
edit... ogarnąłem |
Opisz jak ogarnales i co się działo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:56, 24 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
jak wymienialem w hondzie brata, to dolna srobka jest upierdliwa. jest ona polaczona z obrotowa czescia lagi.
z jedna laga sie dlugo pier...niczylismy zeby ja odkrecic. druga zrobilismy sposobem. gdy laga byla wyciagnieta z polek to odkrecilismy dolna srube jako pierwsza, pozniej dopiero srube od wylewania oleju (ta duza z gory).. dzieki temu wydaje mi sie ze element ktory jest ruchomy w rurze jest scisniety, dlatego mozna to odkrecic. a jak odkrecimy gorna srube to sprezyna sie wyluzuje i nie docisa tego elementu do ktorego jest przykrecona dolna sruba. przez to nie da rady tego odkrecic... chyba zeby kluczem udarowym probowac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:54, 25 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Fajnie że ogarnąłeś. Też miałem problem ze śrubami u dołu za cholerę nie chciały się wykręcić a na dodatek jedna miała zerwaną koronkę. Pojechałem do mechaniora i nabił tam większy imbus i odkręcał pneumatykiem. Potem wyłazi rura dalej i ją wybijasz uszczelniacze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:27, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod napisał: | Staszek.S napisał: | Heja... pomocy - właśnie wymieniam olej i uszczelniacze...
Lagi mam juz na stole, oleju prawie nie było - troche blota tylko...
Zdjąłem przeciwpyłowe, wyjąłem druciki... i za cholere nie moge wybic uszczelniaczy...
dodatkowo... po zdjęciu koła, jakby od dołu, ukazały się śrubki - po jednej na lagę, na imbus...
siedzą mocno wkręcone... jedną udało mi sie ruszyć... i teraz się kręci... dość ciasno ale sie kręci w kółko...
Co źle (i jak bardzo źle) zrobiłem i jak mam to uratować ?
I jak te cholerne uszczelniacze wyjąć ??
edit... ogarnąłem |
Opisz jak ogarnales i co się działo. |
Ok... troszke czasu minęło i mam czas napisać..
Nie chciałem tylko wymianiac uszczelniaczy i oleju - chciałem wszystko rozebrać, umyć i wyczyścić..
Właściwa kolejność, która w końcu zadziałała u mnie to, po zdjęciu zacisku, koła i błotnika, poluzowanie i wykręcenie tej dolnej śróbki imbusowej (podkładając pod końcówkę lagi jakąś miskę bo olej wylatuje), a dopiero później luzowanie śruby na górze lagi a na samym końcu wyjęcie lagi z półek...
Wówczas ma się od razu możliwość wyszarpania uszczelniacza, a po tym, wszystkie elementy można bez problemu wytrząsnąć z lagi...
Całość umyta naftą. Uważać trzeba żeby chromu na lagach nie porysować lub nie obić.
Składanie: po umyciu wszystkiego, elementy wewnętrzne zaworu - do środka, włożyć sprężynę i zakręcić górną śrube (nie musi byc mocno). To powoduje że wewnętrzne bebechy sa unieruchomione i można wkręcić śrubke na imbusa (niebieski klej do gwintów). Odkręcić górną śrubę, wyjąć sprężynę, wlać olej, pomerdać lagą żeby odpowietrzyć. Sprawdzić poziom z manualem. Sprężyna do środka (uwaga gdzie góra a gdzie dół), zakręcić śrubkę..Póżniej laga w półki, błotnik, koło i zacisk. Dokręcić górne śruby i koniec zabawy
Olej jaki lałem to Motul 10W do zawieszeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|