Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harekop
Support
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:36, 05 Cze 2017 Temat postu: Problem z gaźnikiem |
|
|
Mam pewien problem, wymieniłem gaźnik na nowy PZ30 i mam problem z ustawieniem. Problem polega na tym, że na wolnych obrotach chodzi jak marzenie, pali od strzała i na niskich obrotach zbiera się ładnie, ale na wyższych obrotach traci moc (od 7 tys w górę) i czasami potrafi się zadławić na tych wysokich obrotach. Śrubka z regulacji mieszanki z dołu jest na 2.5 obrotu, a obroty w przedziale 1500 na wolnych. Iglica na środkowym rowku. Macie jakieś pomysły ? Filtr założony stożkowy jeśli to by było przydatne. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:57, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
To może być moduł, nie gaźnik. Mi oryginalny robił coś takiego w okolicy 8tyś obrotów, moto nagle się dławiło obroty gwałtownie spadały po czym wszystko wracało do normy aż znowu nie dociągnąłem do 8tyś. Parę razy bardzo nieprzyjemnie się zdziwiłem w trakcie wyprzedzania jakiegoś TIRa...
Założyłem z alledrogo najtańszy chiński moduł z regulacją kąta obrotów i problem się skończył. Teraz jak chcę to mogę ciągnąć obroty do czerwonego pola na max i moto dalej jedzie.
O ile dobrze pamiętam to było coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprawdź jak wyglądają oryginalne wtyczki i zamów podobny. Koszt 20parę złotych, warto sprawdzić czy to nie to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HalkPolska
Prospect
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:20, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Rozumiem że w zakresie 1500- 7000 nic się nie dzieje.
Na luzie też ma problem z wkręcaniem czy nie ?
Jeżeli tak to prawdopodobnie awaria jakiegoś elementu zapłonowe moduł, cewka itp natomiast przy zakładaniu gaźnika mogłeś uszkodzić uszczelki. Jeżeli działało na poprzednim to będzie działać na pz 30. Ja też miałem problem okazało się że to nieszczelność między gaznikiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
harekop
Support
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:01, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Na luzie wkręca sie bez problemu właśnie :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:31, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Dysza w gaźniku ta sama?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:09, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
harekop napisał: | Na luzie wkręca sie bez problemu właśnie :/ |
Kręcisz manetką silnik wchodzi na obroty powyżej 7tyś i tam pozostaje tak długo jak długo trzymasz wkręconą manetkę, czy "przygazowujesz" aż silnik w kolejnym skoku osiągnie te obroty?
[edit]
Jeśli na poprzednim gaźniku moto spokojnie wkręcało się powyżej 7tyś to jak ktoś już napisał, jest wielce prawdopodobne, że masz jakąś nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem.
No chyba ze sam gaźnik trafił Ci się felerny...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Wto 7:24, 06 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
harekop
Support
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:40, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
O dyszy nie pomyślałem, zerkne na to dzisiaj w garażu i dam znać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
harekop
Support
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:05, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Faveon trafił, w starym gaźniku była większa dysza niż w nowym. Podmieniłem je i wieczorkiem go przetestuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
harekop
Support
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:44, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem jazde próbną i teraz jest jeszcze gorzej, powyzej 6 tysiecy go odcina, tak jakby paliwa nie dostawał, sruba z mieszanki na 2.5 obrotu a na iglicy na srodku. Jak jeszcze kombinowac ? Pomiedzy gaznikiem a cylindrem wyglada na to, ze jest szczelnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:54, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
popsikaj dezodoratnem, czym kolwiek w spraju. Ogarniesz czy jest szczelnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HalkPolska
Prospect
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:02, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ja też myślałem że jest szczelne i że gumowy oring który a jest w gaźniku wystarczy. Jeżeli nie masz jeszcze dodatkowo uszczelki papierowej do ja Dotnij np z dyplomu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HalkPolska dnia Wto 20:04, 06 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:35, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Daj z powrotem oryginalny filtr powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rusek171
Dołączył: 18 Mar 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:47, 18 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Witam nie moge znalesc tematu o wtrysku a dokladnie kruciec ktory na niego wchodzi nie moge kupic w naszych sklepach pomocy mam foto jak wyglada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:39, 18 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
W dziale "sprzedam" jest temat użytkownika Marcin. Jest tam też jego nr telefonu. Zadzwoń, może ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekZG
Member
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:11, 05 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Tekst skopiowany z facebooka za zgodom autora - Adama T. na forum znanego pod ksywką Ad@mus
A wiec, do wszystkich borykających się z gaźnikami. Jeśli ma dławienie przy 8000rpm i problem z mocą na wysokich obrotach koniecznie przeczytaj. Ponad tydzień szukałem przyczyny, podczas tej wycieczki stwierdzone było napewno zbyt wysokie dawkowanie objawiające się czarną świecą. Kręcenie składu mieszanki nie ma w tym przypadku sensu poniewaz sprawa dotyczy wysokich obrotów a nie obrotów biegu jałowego. Od kolegi Marcina dostałem komplet ori dysz w rozmiarze 35/92. Po ich założeniu nie było efektu więc szukałem dalej. Iglica wędrowała w górę i w dół bez efektu. Gaźnik musiałem demontować wrac z airboxami 43razy. Samo ustawienie pływaka wymusiło 8krotną wymiane gaźnika. Obniżając poziom paliwa można było zauważyć poprawę dynamiki jednak zbyt niskie jego ułożenie zabierało paliwo po dłuższej jeździe więc ostatnią modywikacją była zmiaa dyszy głównej na - uwaga - sporo mniejszą!!! Miałem w swoich zbiorach dyszę od Virago 125. Skoro tam w dwóch garnkach dawała radę to czemu by nie? Pływak na maksa w górę dysza 77,5, wolnych 35 i wkońcu jedzie jak powinno. Nie dławi się a i reakcja na gaz jest lepsza. Kolor świecy prawidłowy więc nic tylko upalać.
Czasem trzeba zrobić krok w tył aby iść na przód
Pomysł miałem jeden, zubożyć dawkę w górnej partii na dyszy i podnieść ją na poziomie paliwa i iglicy, efekt zadowalający jednak zastanawiam się dlaczego zadziałał Prawdopodobnie zużycie gażnika powoduje niekontrolowane wzbogacenie mieszanki ale tez nie do konca poniewaz wielu po włożeniu PZ do quadów i junaków musiało zmniejszyc dysze.Trop był dobry i mnie ten zaszczyt dostąpił, że mogłem problem rozwikłać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ad@mus
Hangaround
Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Orzesze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:49, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Warto podwiesić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blazejg
Support
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ERA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:21, 08 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Cały problem z PZ30 bierze się z tego że jest to gaźnik przygotowany do 250ccm. Budowa jest taka sama jak SJC, większy jest przekrój gardzieli i ustawienie poziomu paliwa jest pewnie do pracy poziomej. W Daystarze gaźnik jest pochylony i trzeba zmienić poziom paliwa. Ja ustawiłem prawie tak jak w SJC (identyczna jest góra gaźnika, rurka emulsyjna i pływak) podniosłem do 18 mm (ze względu na inne przekroje przelotu jest trochę mniejsze podciśnienie przy otwartym), założyłem dyszę 92 i śmiga jak trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomsonla
Support
Dołączył: 10 Lip 2019
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: K-Koźle Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:24, 31 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Panowie pomocy - jaka była montowana w oryginalnym gaźniku VT125 dysza główna (powietrza)? Niestety gdzieś zgubiłem podczas czyszczenia i nie mogę dopasować.
Z góry dziękuję za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|