Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spelusiek
Hangaround
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BSU Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:23, 27 Lis 2016 Temat postu: Nieregularna iskra |
|
|
Witam wszystkich jestem nowy na forum i mam problem ze swoim Daelimem VT 125F 2003r. Ostatnio zaczał ciezko palic wiec postanowilem sprawdzic iskre na swiecy i sie okazalo ze raz na 5-6 kopow sie pokaze. Postanowilem odkrecic lewa pokrywe silnika i sprawdzic iskrownik i impulstator przy kole zamachowym wszystko wygladalo ok. lecz dziwi mnie jedna zecz bylo tam troche oleju i wszystko bylo mokre w nim nwm czy tak ma byc czy nie. ale przetarlem impulsator i skrecilem wszystko i moto przez chwile mial iskre. Odpalilem pochodzil pare sekund i zgasl. Odkrecilem swiecie i zniw nie bylo iskry. Moze ktos podpowiedziec czego to wina? Mimo ze moto ma 13 lat to ma tylko 4tys przebiegu i wszystko wyglada jak nowe cewka,modul itp wydaje mi sie ze sa sprawne zastanawia mnie tylko ten olej w lewej pokrywie. Czekam na info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:07, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Cewki mogą być mokre z oleju bo... ...są nim chłodzone... Pierwsze to: kabel i fajka. Kolejna rzecz, poszperaj na forum tutaj, bywały problemy z iskrą - najczęściej przez upalone cewki. Sam to przechodziłem ale przy przebiegu rzędu 45k... Jeśli nie masz moto od nowości to może mieć 104k przebiegu (nie zdziwiłbym się, bo patrząc po przebiegach tych maszyn to wykonalne) albo inny licznik albo cofnięty. Jak moto przez trzynascie lat przejechało 4 tysiące to śmierdzi na sto kilometrów nieprawdą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spelusiek
Hangaround
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BSU Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:43, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Moto kupione od starszego Niemca z wszystkimi oryginalnymi dokumentami w serwisowce mial robiony przeglad na 1000km na 4tys juz nie mial wiec raczej faktyczny przebieg zreszta lakier,opony(jeszcze maja kolce po bokach) linki wszystko oryginal wiec przebiegu jestem pewny na 99%. Dokladny przebieg to chyba 3300. Moto wiecej stało w garazu niz bylo jezdzone dziwi mnie tylko ze po rozebraniu przetarciu impulsatora mial regularna iskre i zaraz znow stracil. Kabel od swiecy wydaje sie byc wporzadku,fajka rowniez, swieca 100% dobra. Wydaje mi sie ze wina lezy gdzies w iskrowniku i impulsatorze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spelusiek
Hangaround
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BSU Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:03, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Ok dzieki za info Foveon postaram sie dzis to sprawdzic i jak czegos sie dowiem to dam znac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:40, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Niby fajnie ze moto malo uzywane ale czeka cie duzo pracy i wydatkow.. opony ze maja cycki z boku swiadcza tylko o stylu jazdy motocyklisty a nie o fajnosci opon.. jezeli masz te opony od nowosci to polecam szukac nowych....
reszte na co zwrocic uwage napisali koledzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spelusiek
Hangaround
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BSU Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:03, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
A ktos moze mi powiedziec czy na 100% w lewej pokrywie powinno byc troche oleju? Bo nie ma go tam duzo a tam jest tylko iskrownik,impulsator i kola zebate od rozrusznika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:59, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
A jak ściągniesz pokrywę to zobaczysz odpływ od korka oleju, za magnesem łożysko korbowodu. To wszystko jest w oleju i to normalne olej tam jest i musi być. Gorzej jak by go nie było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:08, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
caly dol silnika tworzy jedno naczynie.. olej w tych silnikach chlodzi cewki. jezeli poziom oleju spadnie to cewki sie przepalaja, np tak ja w moim vj...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spelusiek
Hangaround
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BSU Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:36, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Sluchajcie a ile tego oleju powinno tam byc bo w serwisowce nie ma zadnych danych na ten temat a u mnie bylo tylko z pol kieliszka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:49, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Olej to ten sam co w całym silniku jest. 10 W40 4T mierzysz go z prawej strony bagnetem. Po całkowitym spuszczeniu ok 1 litr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spelusiek
Hangaround
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BSU Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:03, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
A ok dzieki kolego za info myslalem ze moze sie dolewa go osobno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:53, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Ja pierdziele. Jeśli taki jesteś pewny tego wszystkiego, to masz strasznie dużo roboty. Ło matko, że tak powiem. A jak oponki są od nowości to czy mają fajne cycki czy fajną dupę to zmień je od razu bo się zabijesz. Jeśli to moto faktycznie więcej czasu stało niż jeździło, to najlepiej całe rozłożyć, WSZYSTKO eksploatacyjne wymienić, skontrolować, obejrzeć i złożyć. To może być cholerna mina. Chociaż, jak najlepiej ci życzę, to i tak nie mogę uwierzyć w 14 letni moto z takim przebiegiem. To musiałby być kolekcjoner. Oczywiście jest to możliwe, i jeśli serio, to wszystko DOKŁADNIE sprawdź. A przedewszystkim spuść cały olej i zalej nowy bo niewiadomo ile ten ma lat, wymień świecę, płyn hamulcowy, opony a potem wszystko inne sprawdź. Na nie jeżdzonym moto łatwiej się połamać jak na wyjeżdżonym...
Do tego sama świeca może być stara - zmień (20zł zwykła ngk) i kabel z fajką - sili i guma się utleniają z wiekiem i może sadzić, a tam jest przecież 15000v więc izolację przebić jest łatwo...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pon 20:55, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:43, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod akurat kabel WN jest jedną częścią z cewka, nie spotkałem się z zamiennikiem na sprzedaż
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spelusiek
Hangaround
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BSU Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:00, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Co do kabla zgodze sie z kolega wyzej ze jest to jedna czesc razem z cewka. Opony sa firmy Swallow made in Korea nie wiem czy to oryginalne ale wydaje mi sie ze tak tu macie foto: [link widoczny dla zalogowanych]
A tu macie zdjecie moto: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:06, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Faktycznie wygląda jak nowy.
Co do opon jak się nie kruszą, nie są jajowate to bym jeździł. Sam mam jeszcze oryginalną tylną oponę która ma 17 lat i jakoś się trzyma.
Co do kabla WN jak jesteś jego pewien to złap mokrą ręką jak działa silnik jak nie pokopie to ok A na serio ja testuje instalacje na myjni samoobsługowej. Po umycia silnika powinien zaskoczyć bez problemu. Jak jest gdzieś przebicie to nie odpali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:58, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
tu sie z toba foveon nie zgodze.. opona ktora tylko wyglada na dobra nie jest dobra. przy jezdzie na wprost moze bez roznicy, ale w zakretach i przy hamowaniu roznica jest ogromna...
wiadomo nikt nikomu nie siedzi w portfelu, kazdy ma jakies dochody i wydatki.. gdyby kazdy mial tyle ile by chcial to by nowymi motorkami jezdzil....
jak nie mozesz sobie pozwolic na kupno 2 opon, kup najpierw przednia... a na sam poczatek proponuje poszukac oznaczenia daty produkcji opon. bo moze gadamy o czyms co jest dobre i nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3607
Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:38, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Moja oponka z tylu nie pamietam ile ma lat, ale już mimo grubego bieżnika ślizga, Yokohamę przednią pociąłem scyzorykiem przy ściąganiu i założyłem nową i komfort jazdy i oczywiście prowadzenia/hamowania zmienił się na plus ogromnie.
Co do tego czy kabel jest kompletny z cewką, to powiem wam, że jak już się tak targałem to tu to tam z silnikami po garazu, to już go parę razy wyjąłem z cewki. Tam jest taki sam wkręt, albo podobny jak w fajce, a jeśli a może tak być - mam nieoryginalną to mogę zmierzyć oporność i podesłać wynik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spelusiek
Hangaround
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BSU Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:00, 11 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Sry panowie ze tak pozno ale nie mialem jakos czasu. Okazalo sie ze moim problemem z iskra byl modul zaplonowy po wymianie na nowy chodzi elegancko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spelusiek dnia Śro 14:00, 11 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|