Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:37, 04 Paź 2015 Temat postu: Napęd. |
|
|
Przy okazji szperania zajrzalem do przedniej zebatki i jestem reraz troche skonsternowany. Wszystkoe napedy jakie widuje w sklepach internetowych i na alledrogo to rozmiar 428H a tutaj ... Zebatka 523, no i lancuch raczej i tylna tez takie beda. Znaczy łańcuch 520, tylko zębatki mogą być 523 z tego co zapamiętałem niegdyś z oglądania tabeli rozmiarów napędów.
Ogladaliscie swoje? niezle mam ten motorek "pomodzony". A cos mnie tknelo pierwszego dnia jak odrywalem podswietlenie podwozia...
PS
Taki rozmiar jest w kawasaki klr600 np.
Czy to nie przerost formy nad trescia?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Nie 20:14, 04 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TSin
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG || Daelim VT evolution Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:03, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Nie ma co tak porównywać idąc tym tropem to u mnie jest świeca z Hondy CB500
Może faktycznie takie zębatki u Was zakładali Jak przyjdzie deszcz to będę rozbierał i zobaczę jak to u mnie wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:20, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Nie nie, wlasnie powinien byc 428h 520 to juz spory byczek jak na taka pojemnosc. Szerszy, ciezszy, inny bezwlad etc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:26, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod, łańcuch powinien być 428, natomiast ja planuję zwiększyć prędkość motoru i tu pytanie czy dobrze obliczam?
Z przodu nie mogę dać większej zębatki ponieważ nie mam tyle regulacji na widełkach.
Planuję dać mniejszą na tył. Obecnie mam 43 zęby, chcę założyć 39 zębów.
Według moich obliczeń ....
43x100=4300/39=110,25 i teraz 110,25-100=10,25.
Więc według moich obliczeń powinienem zyskać ok 10% na prędkości
Zgadzacie się ze mną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:09, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Słuchaj, nie koniecznie dobrze to wszystko wyjdzie.
Teraz mam zestaw fabryczny, idzie do tych licznikowych 110 (po plaskim) i 120 z góry.
Oczywiście zestaw już jest 428 rozmiarowo.
Zadna roznica czy przednia zmienisz na wieksza czy tylna na mniejsza. I tak i tak niby będzie zysk na prędkości.
Raczej się zastanawiam (tak wpominając moje skromne doświadczenia) czy nie będzie to "tyle zysku co w pysku". Moc znacząco spadnia, wydłuży się rozpędzanie a pod górę czeka cię wiele redukcji. Okej, wiem, chcesz spróbowac, ale osobiście ja nie jestem zwolennikiem. Też kiedyś wyliczałem 6/10/12/16% predkości, 6% było najsensowniejsze z zachowaniem mocy, a to dość nieduży przyrost. Mimo wszystko to mały silnik...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:33, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Zmiany zębatek mocno przerabiałem. Zmiana przedniej dość mało zadziałała, natomiast tylną zastosowałem 36 z 42 i to dało dobry efekt. Oczywiście musiałem skrócić łańcuch. Co do obliczeń wszelakich to ładnie wygląda to na papierze, a w rzeczywistości wygląda to inaczej. Dochodzisz do pewnej prędkości i kończy się moc a przełożenia jeszcze starcza. Przerabiałem to w motorze 50 ccm, tam zębatki były tanie jak barszcz. W którymś momencie wyglądało znakomicie ale przegrzewał się silnik i klops. Niby powinno być szybciej a nie było. Zmiana zębatek przyczyniła się teraz u mnie inną pracą poszczególnych biegów tak że teraz czuje że są. Co do maxymalnej prędkości to penie wzrosła ale mam mocniejszy silnik bo zmieniałem tłok i cylinder na 150.
A tutaj jest kalkulator przełożeń jak ktoś to rozgryzie to może się przyda:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Wto 10:35, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:56, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
w google jak wpiszesz zmiana zebatki w motocyklu na wieksza/mniejsza zobaczysz duzo for internetowych gdzie ktos to praktykowal.. jedni chwala inni nie.. ja osobiscie mam mieszane uczucia. jednak jak bede zmienial naped- a to za niedlugo nastapi.. kupie tyl oryginalny i 2-3 zebatki do przodu aby doswiadczalnie dobrac cos do siebie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:02, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Faktycznie zmiana na 39 zębów może oslabic motocykl i będą potrzebne częstsze redukcje biegów.
Natomiast fakt następny to to ze ja (waga 93kg) i syn na motorze pokonujemy wzniesienia takie jak z szczyrku na wisłę na 4 i 5 biegu, tak wiec zakres mocy jest.
Zastanawiam się nad zebatka 39 ale może zaloże 41 zębow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:58, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Tez mam mieszane uczucia, fabryka taka jak Daelim raczej "nie dalaby dupy" przy dobieraniu przelozenia w napedzie zeby zachowac rownowage mocy do predksci co moze zdarzyc sie np chinczykom. Male zmiany zawsze mozna wprowadzac pod siebie, po to jest wybor zebatek. osobiscie nie mam skuwacza rozkuwacza do kiety, wczesniej chinskie lancuchy zakuwalem rozkuwalem mlotkiem i przecinaczkiem/punktakiem, teraz do tego potrzebne juz narzedzie. Ze swojego przelozenia jestem zadowolony, moto idzie jak nalezy, a za raz jade "po bulke" sam na pusto bez niczego a raz z gratami i z plecaczkiem to zachowalem oryginal zeby sie w skrajnych sytuacjach nie wkurzac. Jakbym mial wiecej mocy to bym myslal o tym...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:53, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Weźcie pod uwagę to że w niemczech są przepisy które mają ograniczyć niektóre 125 do 80 km/h. I jak najlepiej to zrobić jak nie zębatką. Tak wiec fabryka mogła by dać lepiej ale tego nie robi bo takie przepisy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:16, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ale to tylko część niemieckich Daelimów, nie wszystkie. A do tego, robi się ogaranicznik na gaźniku i fabryczne zębatki. Gdy już trzeba dużo paliwa i mocy to nagle tego paliwa brakuje i to właśnie przy zapotrzebowaniu, które nie pojawia się przy niższych obrotach. Ale na zębatkach też może być. Na gaźniku. Na module. Różnie, ale napęd najmniej podejrzewam w "zamierzonym" działaniu. Byłaby tyl 52 a przód 12z i szedłby na koło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:29, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A z takim przełożeniem to do ruskich do orki na polu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:33, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Tutaj Foveon może mieć rację. Faktycznie Daelimy VC 125 Advance robili z ograniczeniem do 80 km/h. Wykluczam blokady założone na module lub gaźniku dlatego że te części mam wymienione.
Silnik przy prędkości 70km/h dochodzi do 7000 obrotów i tak proporcjonalnie.
Przy prędkości 80 km/h to już jest duży hałas.
Chciałbym żeby silnik mniej się męczył, pasowało by, aby przy prędkości 80km/h mieć ok 7500 obrotów. Takie obroty mogę uzyskać przy zębatce 39 zębów.
A wasze silniki jakie mają obroty przy w/w prędkościach?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Wto 16:34, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:35, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No jak dokupilem silnik 125 do chinolca to przyszedl z zebatka 12 na przod. Z tylu mialem 42 zeby chyba, i szedl zabojcze 65 na swojej skrzynce biegow. Ale za to max predkosc osiagal tak szybko ze nie wyrabialem tych 4 biegow zmieniac. Skonczylo sie na tym, ze zalozylem 17 na przod i problem zniknął...
Na tych 12 na których przyszedł można było ćwiczyć stunty i palić chińską gumę... Albo założyć kostkę i w każdy las.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:45, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja mam w homologacji zapis ze zalozono blokade do 80 km/h za pomoca pierscienia 5mm na przepustnice gaznika... czyli wedlug mnie naprostrza blokada jaka moze byc. Nie darady odwinac gazu do konca to i motor slabszy i wolniejszy.. tyle ze u mnie Rebeca (imie wlascicielki) cos pokombinowala i motor szedl 100-110 jak lezalem na baku, mimo tej tulejki o_O jak ja przez pomylke znalazlem i usunelem motor mnie milo zaskoczyl bo bez kladzenia sie buja bezproblemowo do tej predkosci i pewnie pojdzie wiecej jak mi prosta przedluza
aha motocykl sprowadzony z niemiec...
Jak za bardzo pozmieniasz zebatki to zawsze mozesz uzywac tylko 4 biegow. a 5 wbijac jako bieg do tras po rownym.. tyle ze obroty bedziesz mial nizsze, ale silnik bedzie dalej sie meczyl i to chyba jeszcze bardziej niz przy wyzszych obrotach.. jak dasz duzo gazu to wpadnie duzo mieszanki ktora eksploduje z duza sila. jednak ta sila nie przyspieszy tloka wiec tlok bedzie dostawal niezle baty od wybuchu... piszac tlok mam na mysli caly uklad ruchomy... tak mi sie wydaje...
piszac innymi slowami wybuch ma wepchac tlok z jak najwieksza sila, jak tlok bedzie sprawial opory sila wybuchu przeniesie sie na jego elementy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:32, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Pappa2 napisał: | Ja mam w homologacji zapis ze zalozono blokade do 80 km/h za pomoca pierscienia 5mm na przepustnice gaznika... czyli wedlug mnie naprostrza blokada jaka moze byc. Nie darady odwinac gazu do konca to i motor slabszy i wolniejszy.. tyle ze u mnie Rebeca (imie wlascicielki) cos pokombinowala i motor szedl 100-110 jak lezalem na baku, mimo tej tulejki o_O jak ja przez pomylke znalazlem i usunelem motor mnie milo zaskoczyl bo bez kladzenia sie buja bezproblemowo do tej predkosci i pewnie pojdzie wiecej jak mi prosta przedluza
aha motocykl sprowadzony z niemiec...
Jak za bardzo pozmieniasz zebatki to zawsze mozesz uzywac tylko 4 biegow. a 5 wbijac jako bieg do tras po rownym.. tyle ze obroty bedziesz mial nizsze, ale silnik bedzie dalej sie meczyl i to chyba jeszcze bardziej niz przy wyzszych obrotach.. jak dasz duzo gazu to wpadnie duzo mieszanki ktora eksploduje z duza sila. jednak ta sila nie przyspieszy tloka wiec tlok bedzie dostawal niezle baty od wybuchu... piszac tlok mam na mysli caly uklad ruchomy... tak mi sie wydaje...
piszac innymi slowami wybuch ma wepchac tlok z jak najwieksza sila, jak tlok bedzie sprawial opory sila wybuchu przeniesie sie na jego elementy |
Pappa2 a dokładnie skończy się albo na złamaniu albo na skrzywieniu korbowodu lub w najdelikatniejszym wypadku na zniszczeniu łożysk korby... Kolejna rzecz, moto nawet jak nie idzie na dużych obrotach a odkręci się manetkę to pali więcej. Więc nieraz przy 5k spali się więcej benzyny jak ma ciężko lub za wysoki bieg niż przy 8k...
Jeśli ktokolwiek z was śmiga autem które pokazuje chwilowe spalanie to zauważy tą zależność, że np. na 6 biegu przy 2k pokazuje chwilowe 7l/100 a na 4 przy 3,8 a tej samej prędkości 4,7l/100. A mówię tu o "mądrym wtrysku" bo jak wiemy gaźnik jest tym czego chcesz i nie mysli za ciebie. Ciągniesz za linkę, leje ile się da.
Złe przełożenie w napędzie na tym może się skończyć. DROBNE modyfikacje owszem, ale z głową i z czuciem w rękach na później.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:06, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Gaźnik nie leje za każdym pociągnięciem manetki . Podobnie jest z mieszanką paliwową, jest stała dla wolnych obrotów. Za różnica składu mieszanki odpowiada urządzenie rozruchowe ssanie i tylko podczas rozruchu.
Gaźnik działa na zasadzie różnicy ciśnień, przepustnica otwiera dopływ powietrza iglica się podnosi i zostaje zassane paliwo. Silnik zawsze pobiera tyle paliwa ile potrzebuje w danym momencie. Nie jest tak ze przy dużym obciążeniu i otwarciu przepustnicy silnik mulony zostaje zalany.
Caly uklad korbowy jest robiony z naddatkiem zwytrzymałośgi tzn. 125 może pasować do 150. Podobnie jest z gaźnikiem.
Nie ma obaw o trwałość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:14, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A przyspieszacz? Działa jak strzykawka gwałtownie odkręcasz manetkę i sika paliwem. Kilka razy i silnik zalany, oczywiście jak nie chodzi. Ale teoretycznie jak by chodził i tak byś bawił się manetką to na pewno było by za dużo paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:46, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jak bym na to inaczej patrzyl.. niezaleznie od obrotow wypelnienie cylindra bedzie takie samo - 125cm³. Mowimy o otwarciu przepustnicy na maxa... Czy zaciagam szczykawke wolno czy szybko napelnie ja zawsze w takiej samej ilosci (chyba ze sie rozszczelni i gora powietrze zaciagnie ).
Czy tlok podczas zaciagania mieszanki moze wytworzyc jakies wieksze cisnienie przy zaciaganiu i wpakowac do cylindra wiecej? moze i moze ale czy to bedzie jakas wartosc znaczaca, tego nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:04, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ale ja mówię o przyspieszaczu to ta pompka z membraną z boku gaźnika. Działa jak strzykawka. Czy wolno czy szybko silnik zaciąga tyle samo mieszanki ale w trakcie odkręcenia manetki z przyspieszacza sika jeszcze dodatkowe paliwo czyli mieszanka jest bardziej bogata czyli jest więcej paliwa ale tylko w przypadku nagłego przyspieszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:15, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon napisał: | Ale ja mówię o przyspieszaczu to ta pompka z membraną z boku gaźnika. Działa jak strzykawka. Czy wolno czy szybko silnik zaciąga tyle samo mieszanki ale w trakcie odkręcenia manetki z przyspieszacza sika jeszcze dodatkowe paliwo czyli mieszanka jest bardziej bogata czyli jest więcej paliwa ale tylko w przypadku nagłego przyspieszenia. |
tak wiem.. twoj komentarz pojawil sie zanim swoj wyslalem.. jestem w pracy i pisze na raty
przyklad ze szczykawka podalem dla opisu pracy tloka w cylindrze....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:17, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Gaźniki są fajne w stosunku do wtrysku który myśli jak Unia kazała a nie jak chce silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:35, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon napisał: | Gaźniki są fajne w stosunku do wtrysku który myśli jak Unia kazała a nie jak chce silnik. |
dokladnie.. wtrysk to tak jak by silnik byl na wiecznej diecie.. co innego gaznik ktory mowi masz rzryj najwyzej sie obrzygasz ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:37, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No silnik kulturalny jak za dużo zje to się nie obrzyga tylko pierdnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:15, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Pompka przyspieszacza rozwiązuje problem z tzw dziura podczas przyspieszania.
Wtrysk to juz inna bajka, większe możliwości tuningu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:54, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Decyzja zapadła, właśnie zamówiłem zębatkę 40 zębów. Zaraz po zamontowaniu, złożę raport kolegom forumowiczom
Zawsze mogę wrócić do starej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:03, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie nie będziesz musiał ciąć łańcucha. Ja jak przekładałem z 42 na 26 skracałem chyba 3 oczka. Ale dziwne jak kupiłem zestaw standardowy (15 i 42 + łańcuch) to łańcuch był o wiele za duży chyba z 9 oczek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:32, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie, zębatka wymieniona!
Zębatkę zakupiłem w sklepie internetowym Gmoto.pl. Fajny sklep, miła obsługa, szybka dostawa. Na bieżąco informowany byłem o statusie dostawy.
Zamówiłem zębatkę 39, Chińskiego ale podobno dobrego producenta (JT 269-39, 392 rozmiar 428).
Obserwacje i wrażenia z jazdy:
Przejechałem dystans 45km, droga prosta, górki, wzniesienia. Tak jak to u mnie na wsi i w okolicy
Motor sprawował się zdecydowanie lepiej (tak jak obliczyłem) .
Biegi zrobiły się krótsze, motor stał się bardziej elastyczny.
Górki które pokonywałem przed wymianą, pokonuję na tych samych biegach tylko płynniej.
Obroty na 5 biegu przy 50 km/h to 4100 obr/min (na starej 4800 obr/min)
Obroty na 5 biegu przy 80 km/h to 6800 obr/min ( na starej 8000 obr/min)
łańcuch skracałem o dwa oczka (jedna spinka)
Jestem bardzo zadowolony z uzyskanego efektu, kosztowało mnie to 62,31 zł plus 4 piwa przy robocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:34, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Biegi zrobiły się krótsze, motor stał się bardziej elastyczny. - poprawka, biegi dłuższe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:02, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A jak z rozpedzaniem.. do ilu jestes w stanie go rozpedzic..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:22, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Przedtem prędkość przelotowa to takie max 80 km/h. Powyżej robiło się głośno ale dochodził do 100km/ h.
Teraz 90 km/ h to luksus. Ile wyciągnie? Nie wiem nie sorawdzałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:40, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A mówiłem że będzie lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:58, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jest lepiej
Jeszcze olej wymienić i mogę sezon zaczynać
Zastanawiam się jeszcze nad przemalowaniem motoru.....ale to już w innym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:00, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Juz 1 motocykl zminil kolor w tym roku... moj przyszykowany, czeka na cieplejsze dni.. twoj w planach.. ciekawe ile motocykli zmieni barwe w 2016 sezonie... aha jeszcze jeden motocykl barwe silnika zmienil
na jaki kolor myslisz malowac.. Bialy jest modny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:48, 02 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dzieki za temat, mysle o tym samym. A swoja droga to Darku w sumie to masz niezly spust 4 piwa w godzine
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:58, 02 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Dzis wymienilem zebatke i lancuch zajelo mi to co prawda nie 1h ale 2h .
Moto zachowuje sie genialnie; obroty nie szaleja na nieskich biegach, ja tez jadac po miescie nie skacze po tych biegach. W koncu czuc ze w tym moto jest 1szy i 2gi bieg . Nie czuje wogole zadnej utraty na mocy. Jadac 90km/h obroty mam cos ok. 7700 i czuje ze jeszcze duzo chce Wczesniej przy 90km/h czulem jak by tloczek chcial mi dupe przebic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:00, 02 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No i super
Zadowolony forumowicz to i ja zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nokan
Prospect
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:50, 02 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Dareczku zastanawiasz sie nad malowaniem, czyszby zonka zdanie zmienila na temat VL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:13, 03 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Andrzeju, teraz tzn. w lecie czy na jesień nie opłaca się sprzedawać Daelima.
Poczekam do jesieni, wypiaskuję ramę, pomaluję, dopieszczę go do końca i sprzedam na wiosnę.
Będę chciał wyciągnąć ile się da,a zależy mi też na tym aby następny właściciel był zadowolony i nie pluł mówiąc o mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maquan
Support
Dołączył: 04 Wrz 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowe Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:20, 04 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Nie otwierając nowego tematu czym polecacie smarować łańcuch?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:25, 04 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Są specjalne smary do łańcuchów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|