Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

katalog błędów sygnalizowanych przez check

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim Daystar / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jojo
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:08, 26 Kwi 2016    Temat postu: katalog błędów sygnalizowanych przez check

witam

mam pytanie jest możliwość sprawdzenia co się dokładnie się dzieje i jaki to błąd który sygnalizuje lampka check, dziś zauważyłem ze mi miga 1 raz a za chwilkę są 4 mignięcia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:45, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Jeżeli masz 1 mignięcie i po chwili 4 mignięcia to oznacza VLS - Błąd odczytu czujnika LAMBDA.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:39, 26 Kwi 2016    Temat postu:

A nie brak zapiętych pasów? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:06, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Pasy zapinają się automatycznie Smile

Polecają sprawdzić wtyczkę, oporność czujnika - 9 Ohm.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jojo
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:58, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Pasy zawsze zapinam jak tylko wsiadam na moto. Shock)

Claptonatari dzięki za pomoc i za rysunek a potrafisz mi wytłumaczyć w prostszy sposób co mam zrobić by było to dobrze i bym miał pewność ze motor jest sprawny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:16, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Wyłączasz moto, rozpinasz wtykę i na pinach 1 i 2 mierzysz oporność. O ile dobrze zrozumialem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:31, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Dokładnie tak, ale po kolei:

Wg instrukcji wygląda to tak:

Najpierw sprawdzamy, czy idzie 12V do czujnika.
1) Wyłącz zapłon
2) Sprawdź czy wtyczka nie jest luźna, czy nie popękana.
Jeśli nie ma defektów, zmierz napięcie wejściowe czujnika.
Odłącz wtyczkę od czujnika i włącz zapłon.
Powinno się pojawić napięcie 12V z akumulatora.
Pomiar od strony wtyczki:
Kabel Czarny/Brązowy oraz uziemienie.
Jeśli otrzymasz 12V jest ok i idziemy dalej a jeśli nie to trzeba sprawdzić wiązkę.
Jeśli będzie 12V czyli wiązka jest ok sprawdzamy oporność:

1) wyłącz zapłon
2) Mierzymy oporność czujnika tlenu - oporność czujnika tlenu powinna wynosić 9 Ohm przy 22 st. C.
3) Od strony wtyczki:
Kabel Czarny/Brązowy oraz 34 czyli kabel Zielony Biały.
Na mierniku ustaw oporność i sprawdź wartość.
Jeśli wartość jest inna, czujnik do wymiany
Jeśli wartość jest poprawna, sprawdź wiązkę Czarny/Brązowy oraz 34 czyli Zielony Biały czy nie jest ułamana lub nie ma zwarcia.
Jeśli przewód jest w porządku lecimy dalej to już jest podłączenie do ECU.

1) Włączamy zapłon

Tak wygląda wtyczka od ECU:

[link widoczny dla zalogowanych]

2) Mierzymy napięcie na przewodach (wtyczce ECU) przewód fioletowy 12 pin i przewód fioletowo/czarny pin 2. Ma się tam pojawić napięcie z przedziału od 0,1 do 0,8 Volta.
Jeśli pomiar jest prawidłowy i przewody nie popękane/załamane/bez zwarcia to uszkodzony jest sam ECU - do wymiany.

Aby usunąć błąd z pamięci ECU - po dokonanych naprawach należy:

Włączyć silnik i rozgrzać silnik tak jak przy normalnej eksploatacji - czyli jak podczas jazdy. Wyłączyć zapłon i znów odpalić na nagrzanym.
Błąd powinien zostać wykasowany.

Tak mówi instrukcja serwisowa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jojo
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:38, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Dzięki wielki za podpowiedzenie mi krok po kroku jak to zrobić. jak tylko to zrobię pochwale się wynikami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:14, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Wszystko wskazuje na to, ze ta lambda jest calkiem zwykla i normalna, spodziewalem sie nie wiadomo jakich dziwactw a tu jak w aucie to napiecie... Wink

I przy okazji:

"I tu klasyka wraca do lask, zadnych pradow, kabli, ecu, lambd - twoja lambda to manetka i srubki w gazniku..." Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Wto 17:16, 26 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:19, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Owszem, a z drugiej strony nie odkręcasz, kranika, nie przestawiasz go na rezerwę, nie zakręcasz jak nie używasz motocykla, nie włączasz ssania jak zimny, nie ustawiasz ssania jak się podgrzeje, nie zamykasz ssania jak nagrzeje się, nie regulujesz gaźnika i masz optymalny dobór ilości paliwa do ilości powietrza w tłoku.
No coś za coś Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:42, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Claptonatari napisał:
... i masz optymalny dobór ilości paliwa do ilości powietrza w tłoku.


Taki jaki nakazała Unia.

Gaźniki są uciążliwe w autach a w takiej 125 to tylko radość. Można podłubać przedmuchać pokręcić 2 śrubki wymienić uszczeleczki pachnące benzynką, a nie dłubać po kablach i szukać napięć, oporów, starych styków, przerwanych kabli czy uwalonych czujników.

Taki gaźnik to jak chlanie a wtrysk to od razu w żyłę od anestezjologa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:12, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Foveon napisał:

Taki jaki nakazała Unia.


Hehe, nie nakazała ale taki by skład mieszanki był idealny. Nie za mało powietrza by paliwo niespalone leciało wydechem i nie za mało paliwa by praca tłoka była stała w zależności od temperatury silnika Smile

Wiadomo - wtrysk to wygoda a jak coś to informatyka, a w gaźniku stara szkoła i możliwość zabawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:18, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Akurat się z tobą nie zgodzę. Skład mieszanki jest do bani na wtrysku.
Aby był idealny trzeba na nowo przemapować wtryski. Od przyszłego roku wszystkie pojazdy będą musiały mieć wtrysk jak i nocniki i motóry. W romecie bawili się w wgrywanie nowych map dawek wtrysków do nowych motocykli. Efekty były powalające na korzyść. Niestety taka zabawa jest praktycznie indywidualna do każdego motocykla. Ale seryjnie motocykl nie ma mieć najlepszych osiągów tylko ma łechtać ekologów żeby żabki nie kaszlały.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:01, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Zauważ drogi Foveonie, że Daystar na gaźniku jakbyś go nie regulował nie przeskoczy 9,7 KW które miał w latach 2000 - 2007 kiedy norm ECO jeszcze w nim nie wprowadzono. Więcej i tak by nie miał jakich dysz byś nie dał i ile paliwa lał do gara. Bo ustawa przecież dopuszcza 11 KW i tyle mógłby przecież mieć.

Daystar na wtrysku, który się pojawił w 2007 roku miał 9,8 KW i taki był produkowany do 2010 roku. Nie twierdzę, że te 0,1 KW to wyższość wtrysku nad gaźnikiem bo to żaden przyrost. Chodzi o fakty. Dopiero od 2011 roku ekoterroryści sprawili, że Daystar został ograniczony do 9,0 KW.

Tak więc czy gaźnik czy wtrysk, przedział 9,7 do 9,8 KW jest dla projektantów silnika do Daystara optymalny względem moc-spalanie.

Jak dla mnie we wtryskowcu ilość zużywanego paliwa będzie bardziej optymalnie dobrana pod względem zachowania mocy i zmniejszenia zużycia niż przy gaźnikowcu. Po prostu łatwiej jest silnikowi dostosować parametry (ilość paliwa i powietrza) mając co np. 1 sek odczyt warunków temperaturowych niż gaźnikowi, w którym to Ty o tym decydujesz na słuch używając ssania ręcznie. Pomijam źle wyregulowane gaźniki które zawsze będą na niekorzyść - albo spadek mocy, albo zbyt duży pobór paliwa i wyrzucanie niespalonego.

Nie znam przypadków by przy tak małych pojemnościach jakimi są 125 przy 4 suwach ktoś stosował chip tuning, albo tak wyregulował gaźnik, że silnik przybrał znacznie na mocy Smile

Podsumowując - dla mnie różnice (dobrze wyregulowany gaźnik a wtrysk) są raczej tylko związane z obsługą. Kranik i ssanie oraz jego brak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:25, 27 Kwi 2016    Temat postu:

kranik niby problem ale padnięty akumulator to klapa przy wtrysku. Nie odpalisz na kopa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:03, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Dyskusja do niczego nie prowadzi.. ale wlacze sie Wink
2 schematy
motocykl na gazniku: bak - wezyk - kranik - wezyk - gaznik - iskra - boom - i jedzie Wink
motocykl na wtrysku: bak - wezyk - pompka (kable) - wezyk - wtrysk (kable, wspolpraca z sonda L.) - iskra - boom - i jedzie
przytkac (zabrudzic) sie moze zarowno gaznik jak i wtrysk czy pompka. kazdy jest w stanie rozebrac gaznik i wyczyscić go.
koszt kompletnego nowego gaznika jest duzo nizszy niz pompki czy wtrysku.
dla mnie przemawia gaznik. Odkrecenie kranika przed jazda to nie problem, zaciagnac ssanie tez. Dzieki temu ze motocykl pochodzi chwile na ssaniu lepiej sie nasmaruje Wink
Takze ja patrze w ten sposob, gaznik sam ogarne a jak nie to kupie nowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:54, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Przecież to nie licytacja:)
Ale za i przeciw poszerzą horyzonty i pomagają ukazać szersze spektrum tematu dla innych czytelników forum:)
1) Jak wszystko jest sprawne to prawie zerowa obsługa wtrysku i związana z tym wygoda.
2) Jak coś nie działa to naprawa droższa.

Faktem jest, że bez aku nie odpalisz wtryskowca tak jak samochodu Smile
Gaźnikowca można na pych (jak nie ma kopki).
Tyle, że akumulator kosztuje 120 PLN i można raz na 3 lata wymienić Smile
Przecież tak pisać możemy w nieskończoność.
Padnie ECU, nie odpali, padnie pompka, nie odpali, bez aku nie odpali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:15, 27 Kwi 2016    Temat postu:

dlatego pisalem ze nic to porownanie nie wnosi. To tak jak by sie spierac disel czy benzyna. "Jeden lubi ogorki, inny ogrodnika corki" Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:47, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Może nie wnosi, ale znam przypadki wywyższania się wtrysku nad gaźnikiem i to bez znajomości pracy tych urządzeń, na zasadzie, taki stary że jeszcze ma gaźnik a te nowoczesne mają już wtrysk jak w samochodach.
No to teraz dzięki ekoterrorystom od 2017 wszystkie będą nowoczesne Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jojo
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:51, 25 Maj 2016    Temat postu:

Niestety muszę wymienić sondę, może ktoś mi pomóc gdzie znaleźć jej numer lub model bym wiedział co mam kupić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:58, 25 Maj 2016    Temat postu:

Jeśli masz Daystara po 2006 listopada o numerze ramy od KMYBA1BLS7C300261 w górę to numer oryginalny tej części to:

18410-BA1-R300-M1 - SENSOR, OXYGEN

Szukaj używki, bo ta cena.........





Link do strony: [link widoczny dla zalogowanych]

Pozycja nr 18.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Claptonatari dnia Śro 10:13, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jojo
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:03, 28 Maj 2016    Temat postu:

dzięki wielki za pomoc. spróbuję coś poszukać , jeszcze mam jeno pytania czy dam rade przyjechać i wrócić ze zlotu na starej lambdzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megryk123
Support



Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:08, 27 Mar 2020    Temat postu:

Witam ja mam problem z moto ciężko pali i gaśnie podczas jazdy świeci się check engine 2 razy szybko i po chwili 1 raz ma ktoś table błędów żeby sprawdzić co to może być pozdrawiam wersja na wtrysku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:47, 11 Maj 2021    Temat postu:

megryk123 napisał:
Witam ja mam problem z moto ciężko pali i gaśnie podczas jazdy świeci się check engine 2 razy szybko i po chwili 1 raz ma ktoś table błędów żeby sprawdzić co to może być pozdrawiam wersja na wtrysku


2 szybkie i potem 1 to uszkodzenie wtrysku.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miron65




Dołączył: 06 Paź 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:30, 07 Paź 2021    Temat postu:

Witam, a jak się pali 2szybkie i 8wolnych, to co może znaczyć byłbym wdzięczny za info

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rovan




Dołączył: 24 Paź 2021
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:22, 04 Lis 2021    Temat postu:

Kod błędu 28 - Malfunction indicate lamp failure (awaria kontrolki)

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miron65




Dołączył: 06 Paź 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 5:08, 05 Lis 2021    Temat postu:

Dziękuję bardzo, bardzo przydatne pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim Daystar / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin