Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jojo
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:08, 26 Kwi 2016 Temat postu: katalog błędów sygnalizowanych przez check |
|
|
witam
mam pytanie jest możliwość sprawdzenia co się dokładnie się dzieje i jaki to błąd który sygnalizuje lampka check, dziś zauważyłem ze mi miga 1 raz a za chwilkę są 4 mignięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:45, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz 1 mignięcie i po chwili 4 mignięcia to oznacza VLS - Błąd odczytu czujnika LAMBDA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:39, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A nie brak zapiętych pasów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:06, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Pasy zapinają się automatycznie
Polecają sprawdzić wtyczkę, oporność czujnika - 9 Ohm.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jojo
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:58, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Pasy zawsze zapinam jak tylko wsiadam na moto. )
Claptonatari dzięki za pomoc i za rysunek a potrafisz mi wytłumaczyć w prostszy sposób co mam zrobić by było to dobrze i bym miał pewność ze motor jest sprawny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:16, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wyłączasz moto, rozpinasz wtykę i na pinach 1 i 2 mierzysz oporność. O ile dobrze zrozumialem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:31, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak, ale po kolei:
Wg instrukcji wygląda to tak:
Najpierw sprawdzamy, czy idzie 12V do czujnika.
1) Wyłącz zapłon
2) Sprawdź czy wtyczka nie jest luźna, czy nie popękana.
Jeśli nie ma defektów, zmierz napięcie wejściowe czujnika.
Odłącz wtyczkę od czujnika i włącz zapłon.
Powinno się pojawić napięcie 12V z akumulatora.
Pomiar od strony wtyczki:
Kabel Czarny/Brązowy oraz uziemienie.
Jeśli otrzymasz 12V jest ok i idziemy dalej a jeśli nie to trzeba sprawdzić wiązkę.
Jeśli będzie 12V czyli wiązka jest ok sprawdzamy oporność:
1) wyłącz zapłon
2) Mierzymy oporność czujnika tlenu - oporność czujnika tlenu powinna wynosić 9 Ohm przy 22 st. C.
3) Od strony wtyczki:
Kabel Czarny/Brązowy oraz 34 czyli kabel Zielony Biały.
Na mierniku ustaw oporność i sprawdź wartość.
Jeśli wartość jest inna, czujnik do wymiany
Jeśli wartość jest poprawna, sprawdź wiązkę Czarny/Brązowy oraz 34 czyli Zielony Biały czy nie jest ułamana lub nie ma zwarcia.
Jeśli przewód jest w porządku lecimy dalej to już jest podłączenie do ECU.
1) Włączamy zapłon
Tak wygląda wtyczka od ECU:
[link widoczny dla zalogowanych]
2) Mierzymy napięcie na przewodach (wtyczce ECU) przewód fioletowy 12 pin i przewód fioletowo/czarny pin 2. Ma się tam pojawić napięcie z przedziału od 0,1 do 0,8 Volta.
Jeśli pomiar jest prawidłowy i przewody nie popękane/załamane/bez zwarcia to uszkodzony jest sam ECU - do wymiany.
Aby usunąć błąd z pamięci ECU - po dokonanych naprawach należy:
Włączyć silnik i rozgrzać silnik tak jak przy normalnej eksploatacji - czyli jak podczas jazdy. Wyłączyć zapłon i znów odpalić na nagrzanym.
Błąd powinien zostać wykasowany.
Tak mówi instrukcja serwisowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jojo
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:38, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielki za podpowiedzenie mi krok po kroku jak to zrobić. jak tylko to zrobię pochwale się wynikami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:14, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wszystko wskazuje na to, ze ta lambda jest calkiem zwykla i normalna, spodziewalem sie nie wiadomo jakich dziwactw a tu jak w aucie to napiecie...
I przy okazji:
"I tu klasyka wraca do lask, zadnych pradow, kabli, ecu, lambd - twoja lambda to manetka i srubki w gazniku..."
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Wto 17:16, 26 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:19, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Owszem, a z drugiej strony nie odkręcasz, kranika, nie przestawiasz go na rezerwę, nie zakręcasz jak nie używasz motocykla, nie włączasz ssania jak zimny, nie ustawiasz ssania jak się podgrzeje, nie zamykasz ssania jak nagrzeje się, nie regulujesz gaźnika i masz optymalny dobór ilości paliwa do ilości powietrza w tłoku.
No coś za coś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:42, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Claptonatari napisał: | ... i masz optymalny dobór ilości paliwa do ilości powietrza w tłoku. |
Taki jaki nakazała Unia.
Gaźniki są uciążliwe w autach a w takiej 125 to tylko radość. Można podłubać przedmuchać pokręcić 2 śrubki wymienić uszczeleczki pachnące benzynką, a nie dłubać po kablach i szukać napięć, oporów, starych styków, przerwanych kabli czy uwalonych czujników.
Taki gaźnik to jak chlanie a wtrysk to od razu w żyłę od anestezjologa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:12, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon napisał: |
Taki jaki nakazała Unia.
|
Hehe, nie nakazała ale taki by skład mieszanki był idealny. Nie za mało powietrza by paliwo niespalone leciało wydechem i nie za mało paliwa by praca tłoka była stała w zależności od temperatury silnika
Wiadomo - wtrysk to wygoda a jak coś to informatyka, a w gaźniku stara szkoła i możliwość zabawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:18, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Akurat się z tobą nie zgodzę. Skład mieszanki jest do bani na wtrysku.
Aby był idealny trzeba na nowo przemapować wtryski. Od przyszłego roku wszystkie pojazdy będą musiały mieć wtrysk jak i nocniki i motóry. W romecie bawili się w wgrywanie nowych map dawek wtrysków do nowych motocykli. Efekty były powalające na korzyść. Niestety taka zabawa jest praktycznie indywidualna do każdego motocykla. Ale seryjnie motocykl nie ma mieć najlepszych osiągów tylko ma łechtać ekologów żeby żabki nie kaszlały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:01, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zauważ drogi Foveonie, że Daystar na gaźniku jakbyś go nie regulował nie przeskoczy 9,7 KW które miał w latach 2000 - 2007 kiedy norm ECO jeszcze w nim nie wprowadzono. Więcej i tak by nie miał jakich dysz byś nie dał i ile paliwa lał do gara. Bo ustawa przecież dopuszcza 11 KW i tyle mógłby przecież mieć.
Daystar na wtrysku, który się pojawił w 2007 roku miał 9,8 KW i taki był produkowany do 2010 roku. Nie twierdzę, że te 0,1 KW to wyższość wtrysku nad gaźnikiem bo to żaden przyrost. Chodzi o fakty. Dopiero od 2011 roku ekoterroryści sprawili, że Daystar został ograniczony do 9,0 KW.
Tak więc czy gaźnik czy wtrysk, przedział 9,7 do 9,8 KW jest dla projektantów silnika do Daystara optymalny względem moc-spalanie.
Jak dla mnie we wtryskowcu ilość zużywanego paliwa będzie bardziej optymalnie dobrana pod względem zachowania mocy i zmniejszenia zużycia niż przy gaźnikowcu. Po prostu łatwiej jest silnikowi dostosować parametry (ilość paliwa i powietrza) mając co np. 1 sek odczyt warunków temperaturowych niż gaźnikowi, w którym to Ty o tym decydujesz na słuch używając ssania ręcznie. Pomijam źle wyregulowane gaźniki które zawsze będą na niekorzyść - albo spadek mocy, albo zbyt duży pobór paliwa i wyrzucanie niespalonego.
Nie znam przypadków by przy tak małych pojemnościach jakimi są 125 przy 4 suwach ktoś stosował chip tuning, albo tak wyregulował gaźnik, że silnik przybrał znacznie na mocy
Podsumowując - dla mnie różnice (dobrze wyregulowany gaźnik a wtrysk) są raczej tylko związane z obsługą. Kranik i ssanie oraz jego brak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:25, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
kranik niby problem ale padnięty akumulator to klapa przy wtrysku. Nie odpalisz na kopa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:03, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dyskusja do niczego nie prowadzi.. ale wlacze sie
2 schematy
motocykl na gazniku: bak - wezyk - kranik - wezyk - gaznik - iskra - boom - i jedzie
motocykl na wtrysku: bak - wezyk - pompka (kable) - wezyk - wtrysk (kable, wspolpraca z sonda L.) - iskra - boom - i jedzie
przytkac (zabrudzic) sie moze zarowno gaznik jak i wtrysk czy pompka. kazdy jest w stanie rozebrac gaznik i wyczyscić go.
koszt kompletnego nowego gaznika jest duzo nizszy niz pompki czy wtrysku.
dla mnie przemawia gaznik. Odkrecenie kranika przed jazda to nie problem, zaciagnac ssanie tez. Dzieki temu ze motocykl pochodzi chwile na ssaniu lepiej sie nasmaruje
Takze ja patrze w ten sposob, gaznik sam ogarne a jak nie to kupie nowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:54, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Przecież to nie licytacja:)
Ale za i przeciw poszerzą horyzonty i pomagają ukazać szersze spektrum tematu dla innych czytelników forum:)
1) Jak wszystko jest sprawne to prawie zerowa obsługa wtrysku i związana z tym wygoda.
2) Jak coś nie działa to naprawa droższa.
Faktem jest, że bez aku nie odpalisz wtryskowca tak jak samochodu
Gaźnikowca można na pych (jak nie ma kopki).
Tyle, że akumulator kosztuje 120 PLN i można raz na 3 lata wymienić
Przecież tak pisać możemy w nieskończoność.
Padnie ECU, nie odpali, padnie pompka, nie odpali, bez aku nie odpali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:15, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
dlatego pisalem ze nic to porownanie nie wnosi. To tak jak by sie spierac disel czy benzyna. "Jeden lubi ogorki, inny ogrodnika corki"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:47, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Może nie wnosi, ale znam przypadki wywyższania się wtrysku nad gaźnikiem i to bez znajomości pracy tych urządzeń, na zasadzie, taki stary że jeszcze ma gaźnik a te nowoczesne mają już wtrysk jak w samochodach.
No to teraz dzięki ekoterrorystom od 2017 wszystkie będą nowoczesne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jojo
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:51, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Niestety muszę wymienić sondę, może ktoś mi pomóc gdzie znaleźć jej numer lub model bym wiedział co mam kupić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:58, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz Daystara po 2006 listopada o numerze ramy od KMYBA1BLS7C300261 w górę to numer oryginalny tej części to:
18410-BA1-R300-M1 - SENSOR, OXYGEN
Szukaj używki, bo ta cena.........
Link do strony: [link widoczny dla zalogowanych]
Pozycja nr 18.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Claptonatari dnia Śro 10:13, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jojo
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:03, 28 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
dzięki wielki za pomoc. spróbuję coś poszukać , jeszcze mam jeno pytania czy dam rade przyjechać i wrócić ze zlotu na starej lambdzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megryk123
Support
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:08, 27 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Witam ja mam problem z moto ciężko pali i gaśnie podczas jazdy świeci się check engine 2 razy szybko i po chwili 1 raz ma ktoś table błędów żeby sprawdzić co to może być pozdrawiam wersja na wtrysku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:47, 11 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
megryk123 napisał: | Witam ja mam problem z moto ciężko pali i gaśnie podczas jazdy świeci się check engine 2 razy szybko i po chwili 1 raz ma ktoś table błędów żeby sprawdzić co to może być pozdrawiam wersja na wtrysku |
2 szybkie i potem 1 to uszkodzenie wtrysku.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Miron65
Dołączył: 06 Paź 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:30, 07 Paź 2021 Temat postu: |
|
|
Witam, a jak się pali 2szybkie i 8wolnych, to co może znaczyć byłbym wdzięczny za info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rovan
Dołączył: 24 Paź 2021
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:22, 04 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Kod błędu 28 - Malfunction indicate lamp failure (awaria kontrolki)
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Miron65
Dołączył: 06 Paź 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 5:08, 05 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Dziękuję bardzo, bardzo przydatne pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|