Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hegron
Support
Dołączył: 23 Sie 2022
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:56, 11 Paź 2022 Temat postu: Tarcze hamulcowe VL 2000 |
|
|
Witam,
Jestem świeżo po zakupie VL z 2000 roku. Standardowo parę rzeczy do zrobienia. Zmierzyłem tarczę przód i pokazuje 3.87 mm. Min na tarczy jest wybite 3.5 mm. Wymienić czy zostawić na sezon ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 525
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:32, 11 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Nie wiem ile powinno być na nowej, poszukaj w necie ile ma nowa i będziesz wiedział czy jest zużyta w 20% czy 70%. Ale na spokojnie już bym rozglądał się za nową
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hegron
Support
Dołączył: 23 Sie 2022
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:16, 11 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odp. Kolego. Tarcza w miejscu gdzie nie styka się z klockami ma grubości ok. 4.5 - 4.7 mm.
Myślę że będzie do zmiany, zobaczymy jak będzie z finansami w zimie bo planuje już zmianę opony i łańcucha bo nie ma już miejsca na naciągnięcie.
Swoją drogą dziś się nim przejechałem i ok. 7-8 tys obrotów zauważyłem że zaczyna przerywać. Do 10 tys .na czerwonym polu jeszcze daleko. Ktoś ma jakieś podejrzenia dlaczego tak jest ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek_em
Member
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 335
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PY (PO) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:50, 12 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Czy przerywa na każdym biegu, czy też przy określonej prędkości na ostatnim biegu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hegron
Support
Dołączył: 23 Sie 2022
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:33, 12 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Raczej na każdym biegu - rozmawiałem, z poprzednim właścicielem i mówił, żeby podregulować gaźnik.
Szczerze - nie mam pojęcia jak to zrobić xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 525
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:14, 12 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o regulację gaźnika to polecam literaturę tematyczną lub liczne filmiki obejrzeć.
Na części nie wydasz dużo bo kilkadziesiąt za część razem parę stówek ja do beemki pokilkaset za część płacę. Daelim jest tani jak barszcz w utrzymaniu. Razem z łańcuchem wymień obie zębatki, tarczę z klockami i sprawdź tulejki gumowe w tylnym kole pod zębatką bo lubią się wybijać. Większość powinna pasować od rometa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bishop
Support
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 54
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:50, 15 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Co do tarczy hamulcowej polecam być ostrożnym (z zakupem). Ja kupiłem do swojego na alledrogo, opakowanie oryginalne, tarcza jak nówka (no chyba nowa...) ale się zdziwiłem jak się okazało że ma grubość 3mm może 4 (nie pamiętam). Podejrzewam, że nowa powinna mieć z 5mm skoro piszesz że miejscami ma u Ciebie 4.7. Osobiście bym się z tym nie spieszył.
Co do łańcucha możesz "zdjąć" z niego parę ogniw aby skrócić łańcuch i to wystarczy by móc go dalej regulować tylnim kołem. Oczywiście jeśli sam łańcuch nie wykazuje oznak dużego zużycia. To powinieneś poczuć jadąc po prostej nawierzchni. Jeśli łańcuch jest wyrobiony (rozciągnięty) nieregularnie to będziesz miał wrażenie jakbyś jechał trochę po pagórkowatej nawierzchni (moto będzie ciągło nierównomiernie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|