Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stefan
Prospect
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OKR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:23, 27 Sty 2016 Temat postu: Łancuch i zebatki |
|
|
witam w listopadzie kupiłem daistara i łancuch jest do konca naciągnięty musze wymienic przednia zębatka 14zębów tylna 42 łańcuch 146ogniw ale chciałem zapytac czy można załozyc inne zębatki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:28, 27 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, są dostępne z inną ilością zębów. Łańcuch przed zakuciem też można skrócić. Im mniejsza zębatka z przodu tym więcej mocy i mniejsza prędkość, im większa zębatka z przodu tym dłuższe biegi, większa prędkość i mniej mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stefan
Prospect
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OKR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:43, 27 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
mocny to on jest ale rozpędzic go do 100 to masakra chyba ze połorze się na bak to załorzyc mu większą zebatkę na przód
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
keram111
Support
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:10, 27 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Kolego nie zmieniaj zębatek, przerobiłem to już, wrócisz do oryginału, znudzi ci się mieszanie w biegach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
keram111
Support
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:13, 27 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wielka górka i były problemy dwójką za wysoki bieg a trójką się męczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:32, 27 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod napisał: | Oczywiście, są dostępne z inną ilością zębów. Łańcuch przed zakuciem też można skrócić. Im mniejsza zębatka z przodu tym więcej mocy i mniejsza prędkość, im większa zębatka z przodu tym dłuższe biegi, większa prędkość i mniej mocy. |
teoretycznie tak.. ale praktyka czesto pokazuje ze mimo zmniejszenia przedniej zebatki motocykl rozpedza sie do tej samej predkosci co przed zmiana. ale przy tym wchodzi na wyzsze obroty na ktore nie doszedlby na standardowej z powodu malej mocy...
Ja polece chyba kupic oryginal i 1+ i 1- zab. chodzi mi o przod. koszt zebatki ok8zl wiec mozna sie pobawic.. prawda jest taka ze przy 100-110 wiatr trzyma tak mocno ze nasze koniki maja dosc.. jesli chodzi o choperowate sprzety to zakladalbym owiewke ktora na prawde poprawi osiagi i przedewszystkim komfort.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:36, 28 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
A ja się nie zgodzę. Zmiana zębatek jak najbardziej korzystnie wpłynęła na kulturę jazdy w moim motocyklu. Wcześniej miałem założoną 15x42. Pierwsze 3 biegi były bezużyteczne a 4 i 5 praktycznie się nie różnił. Zamontowałem tylni 36 musiałem skrócić łańcuch i okazało się że motocyk zmienił się nie do poznania. Czuć każdy bieg, piątkę wbijam na trasie, na 3 mogę spokojnie jeździć po mieście od świateł do świateł, motór w końcu rozpędza się do prędkości przerażającej (to prędkość przy której już się boje).
Ale trzeba wziąć pod uwagę że mam 150 a nie 125 więc mam trochę więcej patatajów.
Wymiana przedniej z 14 na 15 nic nie da dopiero będzie efekt jak z 42 zmieni się na 36 ale wada tego to to że trzeba ciąć łańcuch a to operacja nieodwracalna.
Co do owiewki zgadzam się w 100% z Pappą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Czw 9:38, 28 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:42, 28 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
W moim Daystarze na pewno zebatka przednia nie była ruszana.ma jeszcze ten nit zamiast śruby.Tyłu nie sprawdzałem.Ale nic bym i tak nie zmieniał.Jazda vl ką to prawdziwa przyjemność.Nie muszę ruszyć pierwszy ze świateł ani gnac w trasie ile fabryka dała.To co jest wystarczy.Wazne ze sie nie psuje.i wam zycze tego samego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3581
Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:38, 28 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Jim130, ty masz motor jeszcze mlody a do tego z wiadomego zrodla. Takiego szkoda rozkladac fla samej sztuki, to wiadomo. Sa niestety motory zaniedbane i zapuszczone przez "januszy mechaniki" i podworkowych specjalistow i takie potrzebuja pomocy. I wzoru z serwisowki do nasladowania.
Z moim moto szykuje sie nielada wracanie do stanu normalnosci, no ale ma prawie 20 lat i sporo przeszedl. I nie byl dbany chocby na moim poziomie, gdzie ja sie nie spinam ale co trzeba to robie. Takie kwiatki co u mnie byly to powaznie wola o pomste do nieba...
Co do zebatek to jak mowie, w swoim Daelimie naped mam fabryczny i uwazam ze jest niezle zgrany, gdybym mial jakies modyfikacje to bym kombinowal. W poprzedbim pojezdIe probowalem stosu zebatek i akurat te fabryczne byly takie sobie. Ale tam tez byl wymieniony silnik na taki z inna skrzynia wiec trzeba bylo troche naped zgrac bo po co mi kilka krotkich biegow i stawanie na kolo jak ja chcialem jezdzic normalnie i z fabrycznej 14 bylo zalozone na przod 17 i jazda zmienila sie na przyzwoita. No i predkosc zamiast 65 byla 92 (gps). Tyle mogl na pewno. czasem mozna sprobowac jesli ktos nie jest usatysfakcjonowany albo szuka pod swoj styl. Osobiacie nie lubie o 3 biegi redukowac pod wieksza gorke, a niektorym to zupelnie nie przeszkadza.
Czy mozna? Mozna.
Najpierw warto sobie odpowiedziec na pytanie czy trzeba i dlaczego.
Zreszta, majac wolny czas i kase na zabawy mozna probowac zmieniac przod tyl o iles zebow, rozkueac i zakuwac lancuchy jak leci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:50, 28 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Aj tam od razu kasa. Bierzesz zębatkę 42 zębową ścinasz 6 zębów i już masz 36 zębową .
U mnie od początku było coś nie tak. Ale jak słusznie zauważył Rushrod każdy robi pod swój gust.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:39, 28 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Cena tylnich zebatek to ok 50 zl. Troche nie chcialoby mi sie kupowac 3 roznych zeby sobie cos tam posprawdzac... co innego przednia zebatka ktora kosztuje tyle co 2-3 piwa (8zl).. No i zmiana przedniej zebatki nie musi powodowac zmiany dlugosci lancucha. regulator starczy..
Jednak "mocy" da zredukowanie oporow do minimum.. Zaczynajac od oleju w silniku, po przez lozyska kol, poprawne odbijanie hamulcy, konczac na aerodynamice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:14, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ciekawostka.
Zacząłem zastanawiać się nad różnicami między:
Daystarem produkowanym od 2000 do 2007 czyli gaźnikowcem o mocy 9,7 KW czyli 13,2 KM o kodzie ramy KMYVL125FK (można w dowodzie rej. sprawdzić) a
Daystarem FI od 2007/2008 do 2010 włącznie na wtrysku o mocy 9,8 KW czyli 13,3 KM o kodzie ramy KMYBA1BLS
Pod kątem użytych zębatek.
Z inf zawartych w katalogu części zamiennych (zębatek właśnie) zauważyłem różnicę.
Daystar gaźnikowy ma 14 przód i 42 tył oraz 146 ogniw
Daystar FI - wtryskowy ma 15 przód i 45 tył oraz 148 ogniw.
Będzie to mogło mieć znaczenie przy wyborze nowego napędu dla posiadaczy różnych numerów ramy.
Daystary po roku 2011 prawdopodobnie przez normy ECO - sreco zostały ograniczone do mocy 12,8 KM czyli 9 KW.
Tutaj nie mam już informacji w katalogu czy powrócono do 14 i 42 czy nie. Jak ktoś ma taki egzemplarz to prosiłbym o policzenie.
Podaję linki do źródeł:
1) Wersje ramy [link widoczny dla zalogowanych]
2) Dobór napędu [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seequs
Sgt. at arms
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:40, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zgadza się, mają inne, a tak bardziej szczegółowo
VL / VL Classic (Daystar) produkcja od 1999 do 2005 nr VIN od KMYVL125FK5000010 do KMYVL125FKY099999 - łańcuch 428 / tył 42 ząbki
VL 125 Fi (Wtrysk) produkcja od 2007 do 2012 nr VIN od KMYBA1BLS7C300261 do KMYBA1BLSCC309999 - łańcuch 428 / tył i tu ta ciekawostka nominalnie stosowany był tył z 42 ząbkami (kod części DAE-41201-BA5-0000) ale Daelim umożliwił również montaż akcesoryjnej oryginalnej zębatki z 45 ząbkami (kod części DAE-41200-BA1-R300).
VL 125 Fi produkcja od 2013 roku nr VIN KMYBA1BLSD1900148 do KMYBA1BLSF1909999 - łańcuch 428 i tył już tylko jedna zębatka z 45 ząbkami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Czw 14:44, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:40, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem różnicy żadnej nie ma
14/42 to jest praktycznie to samo przełożenie co 15/45
Oba dwa dają jeden wynik 0,3333....
Jak chcesz szybciej jeździć a nie stracić dużo na mocy to najlepsze przełożenie będzie 14/40.
Ja założyłem w moim VC-eku z 14/43 na 14/39 i jadąc we dwójkę motocykl słabnie pod górki. Będę zmieniał na 14/41 i powinno być okey.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:25, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie chcę szybciej bo jeździ szybko, 110 ze mną zawsze przekracza - chodziło tylko o zwrócenie uwagi użytkownikom, że mogą być różnice.
Przez zębatki 15/45 łańcuch ma 2 ogniwa więcej i trzeba o tym wiedzieć.
Jak będę chciał szybciej to zmienię motor - tylko z Daelimów chyba Daystar 250 jest największy ale on mi się nie podoba. Ani podestów, ani obrotomierza.......
Jak zrobię A i będę zmieniał maszynę to na jakieś 650 - 800 pojemności.
Na chwile obecną nie mam potrzeby. Poza autostradami wszędzie indziej mogę i tak dostać mandat za niedozwoloną prędkość
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Claptonatari dnia Czw 20:26, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:58, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja planuję zmienić przód na 15 albo 16.jeszcze duszę na 105 i powinien dać rade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TenCziken
Hangaround
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pomorze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:54, 28 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie odgrzać temat. Właśnie planuję wymianę łańcuch + zębatki. Możecie zaporponować jakiś dobry zestaw?
Motorek:
VL / VL Classic (Daystar) produkcja od 1999 do 2005 nr VIN od KMYVL125FK5000010 do KMYVL125FKY099999 - łańcuch 428 / tył 42 ząbki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|