|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
$WIERZ@Q
Dołączył: 18 Paź 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Olsztyna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:34, 18 Paź 2020 Temat postu: Co w Daelimie piszczy (co, gdzie, jak)... |
|
|
Witam wszystkich daelimowiczów
Jak sama nazwa wskazuje jestem Świerzy przy daelimie.
Od niedawna jestem posiadaczem Daystara 125fi VL z '15 roku.
Posiada on kilka różnych mankamentów głównie wiuzalnych, czy też mechanicznych.
Wymaga on (tak mi się wydaje) ładnych kilku(nastu) godzin pieszczot aby doprowadzić go do stanu lepszego jak fabryka.
Z tą ode mnie do was, kolegów bardziej doświadczonych, kilka technicznych pytań:
1.
Handbary - wiem, że dla niektórych może to być profanacją ale czy macie takowe? Jeżeli tak to jakie (jakiś model, producent)
2.
Radio/odtwarzacz mp3 bluetooth - tak, tak, wiem. Jak w punkcie 1- Profanacja. Ale lubię się przemieszczać z fajną muzyka. Macie z tym jakieś doświadczenie?
3.
Malowanie i kolor- mój jest w pięknym, pomarańczowym kolorze z czarnymi elementami. Mówiąc szczerze, nie lubię DUŻEJ ilości chromu (tu tylko tłumik). Ale...
Niby czarny mat ale się błyszczy, wie ktoś co to jest? Satyna? Czy przy odnowieniu malowania wybrać jakąś specjalną farbę "Tylko Do Motocykli"?
4.
Oświetlenie LED- byłem, czytałem post Foveon'a.
Zgodnie z literą prawa, żarówki led do zwykłej lampy ponieważ żarówka żarnikowa ma inną charakterystykę świecenia, strumień światła i inny profesorsko-naukowo-techmologiczny bełkot.
Stąd moje zainteresowanie już fabryczną lampą LED. Ktoś, coś?
5.
Przyczepność ważna sprawa- jakiej firmy polecacie do "Dajki"?
6.
Uszczelnienie skrzyni- cieknie mi uszczelniacz na wałku zdawczym. Wymiana samego uszczelniacza nie bedzie dla mnie problemem, jestem mechanikowaty. Tutaj nie jestem pewien, nie znam się tak na motocyklach. Olej w skrzyni i w silniku to jedno i to samo? Znaczy się czy jest to jedno smarowanie czy jak w samochodzie: skrzynia inny i silnik inny.
I kolejne, czy przy wymianie tego uszczelniacza trzeba spuszczać olej (raczej bedzie wymieniony na olej, nie wiem co poprzedni właściciel zalał)
7.
Stacyjka- wiem że powinny z niej wychodzić 4 przewody. Trzy na kostkę i jeden "luzem". U mnie 2 są niepodłączone i też działa. Powinienem się martwić? Stacyjka po rozebraniu do czyszczenia okazała się być chyba złożona z 3-ech różnych. Nowa kosztuje fortunę, może ktoś ma takową na zbyciu (nadzieja matką głupich)
8.
Manetki- fabryczne są trochę zużyte i po prostu mi się nie podobają. Jestem otwarty na propozycje na jakie wymienić. Najlepiej z prostym wzorem, bez specjalnych zdobień -kruki, czachy czy kostuchy... Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy ich doborze?
Będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc oraz wyrozumiałość za tak długi post
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 525
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:26, 20 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Witaj
Mam nadzieję że trochę Ci pomogę:
1. Handbary kup sobie raczej takie jakie tobie pasują niż jakie ktoś ma ja osobiście nie mam.
2. Jeśli chodzi o muzykę radzę Ci lepiej zakupić interkom i słuchać w słuchawkach. Ja mam oryginalne radio i 4 głośniki i przy prędkości powyżej 70-80 niewyraźnie słychać wiatr szumy i inne odgłosy zakłócają jakość.
3. Nie ma farby tylko do motocykli. Po nałożeniu klaru będzie połysk. Jest specjalna farba matowa ostatnio modna na autach zwłaszcza bmw ale nie radzę jej kupę kłopotu nawet z myciem bo jest bardzo delikatna.
4. Przy zakupie lampy tylko zwróć uwagę czy ma homologację bo ci dowód zabiorą na ponowny przegląd.
5. Każdy ma zwoje upodobania. Każda firma będzie miała taki rozmiar zwróć uwagę na twardość opony, delmy nie są ciężkie to możesz mieć miększą oponę będzie się lepiej drogo trzymać chyba że chcesz na szuter.
6. Olej w silniku i skrzyni to jeden obieg i wymieniasz tylko jeden ale taki motocyklowy 10W40. To nie taki sam jak do auta. Przy wymianie uszczelniacza nie musisz chyba spuszczać oleju ale po kupnie zawsze dobrze jest zmienić i być pewnym swego więc przy jednej robocie to zrobisz.
7. Dużo ludzi sprzedaje części więc i stacyjkę bez problemu kupisz jeśli chodzi o przewody to wszystkie 4 powinny wychodzić na kostkę dobrze obejrzyj instalację i dobrze przyjrzyj się schematowi.
8. Manetki możesz kupić w jakimkolwiek sklepie internetowym wybór jest ogromny tylko zmierz średnicę kierownicy. Dobrzy jeszcze przyjrzeć się mocowaniu linki gazu, ja musiałem małą blaszkę do blokowania dokręcić jak w vs wymieniałem.
Powodzenia zima przed tobą masz co robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
$WIERZ@Q
Dołączył: 18 Paź 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Olsztyna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:17, 20 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
I to jest konkretna odpowiedź
Fakt, będę miał co robić. Tu podmalować, tam uszczelnić to coś wymienić...
Co do malowania, chciałem zachować ten półmat, fajnie się komponuje z pomarańczowymi elementami.
Tak czy siak, dzięki WIELKIE. Jak będziemy mieli okazje się gdzieś spotkać na szosie- masz u mnie dobre piwko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 525
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:10, 21 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Nie ma problemu może spotkamy się na zlocie jak będzie w sulejowie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|